Praha má nový moderní elektrobus Solaris Urbino

Loni na podzim, kdy z Prahy v tichosti zmizely poruchové elektrobusy italského původu, se začala řešit otázka, zda hlavní město dá elektrobusům definitivně vale, nebo se poohlédne po jiných typech.

Elektrobus Solaris Urbino Electric 8.9 LE u Veolia Transport Praha
foto: Facebook

Během veletrhu Czechbus začaly prosakovat informace, že představitelé pražského dopravního podniku vážně uvažují o pořízení novinky na středoevropském trhu elektrobusů – typu Solaris Urbino Electric.

V listopadu loňského roku se opravdu uskutečnila první předvádějící jízda, a to po Starém Městě bez cestujících. Pro letošní rok pak byly ohlášeny další testy, kterých by se již mohli v pravidelném provozu účastnit i cestující.

Překvapením však je, že poprvé začal vozit elektrobus polské výroby cestující po české metropoli ve službách jiného dopravce než Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Ještě před návštěvou u DPP totiž zavítal k dopravci Veolia Transport Praha, který se tak stal vůbec prvním provozovatelem tohoto modelu v Praze.

Solaris Urbino Electric v délkové a typové verzi 8.9 LE je u pražské Veolie na krátkodobém testování a patří do vlastnictví polského výrobce, takže je i opatřen polskou registrační značkou.

Přidělen je provozovně Praha – Vršovice a vzhledem k tomu, že není vybaven odbavovacím systémem Pražské integrované dopravy, jezdí pouze na linkách smluvní přepravy, a to konkrétně pro BB Centrum.

Navíc by se na linkách musel potýkat s dojezdovými problémy, poněvadž většina kurzů má na jednu směnu větší kilometrový výkon než 100 km, což je udávaný dojezd tohoto vozidla na jedno nabití.

Zájemci mohou polský elektrobus potkat například na zastávce Filadelfie, u které se nachází BB Centrum, nebo na Budějovické, kde se nám vozidlo už také podařilo spatřit.

vlastní

5 Comments on “Praha má nový moderní elektrobus Solaris Urbino”

          1. Nikoli jen Praha ale i jina
            Nikoli jen Praha ale i jina českomoravska města,jež pro testovani elektrobusu a plug-in busu maji v podminkach MHD vhodne podminky.Osobně si myslim,že ostravske(a nejen ty) jsou vyzvou.Rozhodně elektrobusy a plug-in busy jsou budoucnosti mhd 21.stoleti.Pokud se města nerozhodnou pro Alveg dopravu tak tyto prostředky jsou levnějšim řešenim než tram a trol.

Napsat komentář