Loni na podzim, kdy z Prahy v tichosti zmizely poruchové elektrobusy italského původu, se začala řešit otázka, zda hlavní město dá elektrobusům definitivně vale, nebo se poohlédne po jiných typech.
foto: Facebook
Během veletrhu Czechbus začaly prosakovat informace, že představitelé pražského dopravního podniku vážně uvažují o pořízení novinky na středoevropském trhu elektrobusů – typu Solaris Urbino Electric.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Čínský elektrobus s dojezdem 250 km míří do Evropy
GE představuje ultimátní baterii Durathon pro elektrické autobusy
Czechbus 2012: Rošero a EVC Group představili minibus v elektrické verzi
V listopadu loňského roku se opravdu uskutečnila první předvádějící jízda, a to po Starém Městě bez cestujících. Pro letošní rok pak byly ohlášeny další testy, kterých by se již mohli v pravidelném provozu účastnit i cestující.
Překvapením však je, že poprvé začal vozit elektrobus polské výroby cestující po české metropoli ve službách jiného dopravce než Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Ještě před návštěvou u DPP totiž zavítal k dopravci Veolia Transport Praha, který se tak stal vůbec prvním provozovatelem tohoto modelu v Praze.
Solaris Urbino Electric v délkové a typové verzi 8.9 LE je u pražské Veolie na krátkodobém testování a patří do vlastnictví polského výrobce, takže je i opatřen polskou registrační značkou.
Přidělen je provozovně Praha – Vršovice a vzhledem k tomu, že není vybaven odbavovacím systémem Pražské integrované dopravy, jezdí pouze na linkách smluvní přepravy, a to konkrétně pro BB Centrum.
Navíc by se na linkách musel potýkat s dojezdovými problémy, poněvadž většina kurzů má na jednu směnu větší kilometrový výkon než 100 km, což je udávaný dojezd tohoto vozidla na jedno nabití.
Zájemci mohou polský elektrobus potkat například na zastávce Filadelfie, u které se nachází BB Centrum, nebo na Budějovické, kde se nám vozidlo už také podařilo spatřit.
Tak zavádějící titulek
Tak zavádějící titulek tady čtu poprvé! Nehodilo by se spíše naspat „Praha poprvé testuje elektrobus…“?
Není to zavádějící a
Není to zavádějící a Praha netestuje elektrobus poprvé. Praha už jednou testovala elektrobus SOR EBN 10,5 v reálném provozu. Testování proběhlo v roce 2011.
Asi jste si nevšiml, ale
Asi jste si nevšiml, ale nechal jsem před končícími uvozovkami ještě tři tečky jako možnost upřesnit.
Zavádějící je to proto, že:
1, nic nebylo zakoupeno („má“ je pro mě „zakoupila“)
2, netestuje „Praha“ (tedy DPP), ale Veolia
…
Praha by se měla konečně
Praha by se měla konečně probudit.V Ostravě u jezdí 4 ebusy dávno.
Nikoli jen Praha ale i jina
Nikoli jen Praha ale i jina českomoravska města,jež pro testovani elektrobusu a plug-in busu maji v podminkach MHD vhodne podminky.Osobně si myslim,že ostravske(a nejen ty) jsou vyzvou.Rozhodně elektrobusy a plug-in busy jsou budoucnosti mhd 21.stoleti.Pokud se města nerozhodnou pro Alveg dopravu tak tyto prostředky jsou levnějšim řešenim než tram a trol.