Podívejte se, jak se stavěla gigatovárna Tesla v 15 sekundách

Jan Horčík - 02 Srpen 2017

Při slavnostním předávání prvních kusů elektromobilu Tesla Model 3 se objevilo také nové video zachycující budování gigatovárny Tesla v Nevadě.auto gigatovárna Gigafactory 1 Tesla Nevada Reno

Takhle začínala stavba gigatovárny Tesla v Nevadě poblíž města Reno. O zásobování energií se postará obří solární elektrárna o výkonu 70 MW, která bude částečně umístěna na střeše obřího objektu.
foto: Tesla

Gigatovárna Tesla je "produktem sama o sobě" a "strojem, který vyrábí stroje", řekl několikrát šéf společnosti Tesla Elon Musk. Je klíčem k masové výrobě elektromobilů, především právě uváděné Tesla Model 3 i později plánovaného Tesla Model Y.

I proto je zajímavé sledovat, jak tato továrna, která by ve výsledku měla mít vyšší výrobní kapacitu bateriových článků, než všechny současné světové továrny dohromady, vzniká.

Původní plán byl vyrábět v dokončené gigatovárně ročně 35 GWh článků a 50 GWh baterií. Nový cíl je ale více než trojnásobný: 105 GWh článků a 150 GWh baterií.

V současné době je továrna označovaná jako "Gigafactory 1" (má jich totiž být víc, možná výrazně víc) hotova asi z jedné třetiny. Dokončení se plánuje v 2020, kdy má zaměstnávat až 10 000 zaměstnanců.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

Zde to samé, ale pěkně ze satelitu takže je to daleko víc přehledné.
https://youtu.be/6bG-Of319jk

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Německej autoprůmysl čelí svému iPhone momentu ;-)

Germany’s carmakers feel the Tesla shock
Diesel is dying and the only question is how long it will take
https://www.ft.com/content/782d053c-76be-11e7-90c0-90a9d1bc9691

Pokud se vám to nezobrazí, tak zkuste vyhledat titulek pomocí gůglu a proklikat odkazy až nějakej zafunguje a pak si to radši uložit páč to FT skenuje a zavírá

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Od 1. předáváni má Tesla 1800 nových objednávek M3 denně, té fakt peklo :)
Pamětníci vzpomínaj, že u prvniho Priusu byly ojetiny dražší než nový auta protože továrna nestíhala.
https://finance.yahoo.com/news/tesla-says-getting-1-800-203057928.html

Peklo bude mít i Elon, zaměstnanci formují odbory.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo a 63.000 zrušených rezervací takže celkově 455.000 rezervací tzn pod půl mega a snad to neklesne na 300 ;)

hybrid.cz/tesla-zverejnila-financni-vysledky-za-2-ctvrtleti-2017

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

třeba přešli na X a S... :)

12 % zrušenejch rezervaci
Při současným tempu rezervací to naberou za měsíc zpět. Jaký je ovšem tempo rušení registrací to nevíme? :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ja už tomu tolik nefandím, Elon nehodlá zfleku zbourat autoprůmysl ale jen ho přehodit výhybkou Tesla na 2hou kolej, to je primární věc. Z toho se dá odvodit že ta zpizděná palubovka je schválně kombinace jednoduchosti a levnoty s politikou nenasrrr zas tolik mocných ropáků (páč kdyby dostal zfleku objednávek místo půl mega rovnou 5 a za rok 50 věřím že půlka německa by šla do ulic). A důsledkem toho bude právě ten počet proměněných objednávek z rezervací ;) Kolik je tempo rušení?? no to nevíme, Elon si to politicky nechává pro sebe jednou začas to vyflusne. Ale doufáme že se najde v kalifornii dostatek pokrokových geeků co ten 15ckovej dotkáč zkousou ;)
PS: nevíš jesi je to alepoň IPS nebo snad jen TNT ?? :)

Obrázek uživatele Alien5

To bude IPS nebo retina co se dela ve silicon waley nejvice ? TNT je hnus..

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

off

Interaktivní maketa displeje M3
https://projects.invisionapp.com/m/share/DPCUX2ETA#/246796234

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mě se ta 15cka nelíbí :)

Všichni řešíte monitor na přístrojovce. Pochopte, že to je budoucnost tak jako kdysi iphone. Kdo by tehdy věřil, že všechno se bude ovládat bez tlačítek jen na displeji. A jaké to bude mít funkce kromě telefonu. A že na to přejde kompletní konkurence.
Za pár let ten jednoduchý design bude mít každý výrobce, který se chce udržet na špici, všude budou jen displeje a ovládání hlasem. Tesla je prostě jen první.
Dnes mi po prohlídce T3 přijde přístrojovka v TS zastaralá.
Jezdil jsem v eGolfu co má komplet budíky jen displej. Pěkný, ale kdo se má koukat kamsi přes volant a přeostřovat na blízko jen proto, aby hledal jak vlastně jede rychle. Stačí mi jeden údaj. Teploty kapalin, tlaky a podobný věci mě nezajímají. Buď je EV nemá, nebo mi to zobrazí na displeji, až to bude nutný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)

autoforum.cz/zajimavosti/elektromobily-nefunguji-jsou-jen-drahym-omylem-rika-slavny-motorar-audi/

Obrázek uživatele PaRi

Že dědula kapku mlží se nedivím, ale ta diskuze pod článkem je skutečně lahůdka. Osvěty je potřeba jak soli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jo teda ta diskuze pod článkem to je síla. parta debilů na tom autofóru se paktuje

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

„Pravda vždy prochází třemi stádii. Nejprve je zesměšňována. V druhém je agresivně vyvracena. Ve třetím je přijata jako samozřejmost...“ Arthur Schopenhauer

Vypadá to, že už jsme ve druhém stádiu. To je dobré znamení :)

Obrázek uživatele ozana

Nejdřív tě budou ignorovat. Pak se ti budou smát. Pak proti tobě budou bojovat. Potom zvítězíš.
M. K. Gándhí

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tuším, že nejsou zodpovězeny otázky stavu baterie a poklesu hodnoty EV po osmi letech provozu. To je dost zásadní věc na zvážení, aby člověk dal do toho takové velké množství prostředků. Ve finále je to jen a jen spotřební věc.

Já mám tuto otázku zodpovězenou :-)
Mám 6 let starý Nissan LEAF, který má najeto skoro 70 000 a pokles kapacity baterie je kolem 15% ... až bude mít 8 let tak napíši pokracování: Nissan Leaf po čtyřech letech a 48.000 km

Obrázek uživatele Alien5

To je celkem dost cekal jsem ze to bude lepsi.. jak je na tom tesla s tema prvnima modelama 2013 ? Ted se dusovali ze vydrzi 20 let v pohode podle nove chemie..

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Na první Tesle mám najeto přes 140 000 km a úbytek kapacity je pod 7%. Článek o ní chystám na září až bude mít 4 roky.

1*

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale to víž že jsou, Roadster byl tester a jede od roku 2006, Elon ví co dělá a Panasonic není žádný začátečník, zbytek se dá vypočítat na tóm kompjůtéru :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chudák, uz má demenciu.

Obrázek uživatele Radovan

Chudák profesor......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Já ho chápu, zrovna se mu zhroutil svět, tak už jenom háže hejty.
Zato jeho motory funguji perfektně, jenom se k nim musí přidat podvodnej softwér :o)))))))))
Ale má pravdu ta jejich EV R8 byla extra drahá a vůbec se neprodávala tak jí museli zrušit ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1*

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dneska 23:30 jsou výsledky TESLA 2Q-2017 ;)

ir.tesla.com/events.cfm

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

time.is/PT

No nejsou to moc příznivé zprávy, snad se to zlepší....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jdete není to moc minusový. Tm3 teprve startují. Je to samozřejmý vsecko to ocenění třikrát přepaleny ale to je zatím normál. Její ne vypukne válka tak zatím to jede podle plánu ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zajímavý že psali 23:30 a vypleskli to 22:01 ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-gigafactory/

off

Ghosn má ve všem jasno, elektrokáry už tu s námi zůstanou ;)
Sice starší, ale porád aktuální.
https://www.bloomberg.com/news/videos/2017-01-09/nissan-ceo-carlos-ghosn-electric-cars-are-here-to-stay

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group

Newsletter