Peking: 1000 rychlodobíjecích stanic pro elektromobily do konce roku

Čína má zásadní problém se znečištěním ovzduší. Dokonce chce kvůli tomu stavět speciální biodómy. Jednou z nejznečištěnějších metropolí je hlavní město Peking. Tamní radnice chce proto podporovat elektromobilitu – mimo jiné budováním rychlodobíjecích stanic.

Elektromobil BYD e6 domácí (čínské) provenience na autosalonu v Pekingu
foto: InsideEVs

V současné době je v Pekingu asi 20 rychlodobíjecích stanic. Na dvacetimilionovou metropoli nejpočetnější země světa to není nic moc. Počet klasických automobilů zde stoupá rapidním tempem – až takovým, že jejich registrace musí místní radnice omezovat.

Namísto toho podporuje alespoň elektromobily, a to i dotacemi. A místní vládci logicky usuzují, že zvýšený zájem o elektrická auta bude vyžadovat i více dobíjecích stanic. Do konce letošního roku jich tak chtějí mít alespoň 1000.

ZAJÍMAVOST: Čínská města nakupují elektrické autobusy po tisících

V budoucnosti byste měli jednu rychlodobíjecí stanici najít v Pekingu na každý 5 km2. Jen tak pro zajímavost, metropolitní oblast Pekingu pokrývá 16 410 km2, samotné město pak 1368 km2.

Čína se stala největším automobilovým trhem na světě a ročně se tam prodá přes 20 milionů automobilů. Bohužel, jen naprostý zlomek z nich je na elektřinu. Dokonce ještě výrazně menší zlomek, než třeba v . Číňané zatím chuť kupovat elektromobily nemají, a to i navzdory extrémně vysokým dotacím.

6 Comments on “Peking: 1000 rychlodobíjecích stanic pro elektromobily do konce roku”

  1. Docela je zajimavé že dvě
    Docela je zajimavé že dvě třetiny elektrické energie produkují tepelné elektrárny, ty jsou ale hlavním znečišťovatelem životního prostředí. Přestože má Čína 13 procent světových zásob uhlí, poptávka po elektřině je vyšší než nabídka. Čína musí dokonce uhlí dovážet.

    1. Jestli narážíte na
      Jestli narážíte na ekologii, tak výroba elektrické energie právě v případě kolem 2/3 z uhelných elektráren už je dobrá na to, aby se to vyrovnalo co se ekologie týká spalovákům. A tedy když ekologicky jsou na tom stejně tak je rozhodně lepší mít na silnici vedle sebe projíždějící elektromobily, které nehluší nesmrdí než spalováky.
      NA tenhle fakt se v analýzách ekologie vůbec nemyslí. Nedokážou ho kvantifikovat 🙂

Napsat komentář