Google a Clooney si oblíbili Tanga

Jeden ze spoluzakladatelů společnosti Google, Sergey Brin, investoval nedávno blíže neupřesněnou sumu do společnosti Commuter Cars. Ta se soustředí na vývoj malých a . Brin si k té příležitosti pořídil rovnou také tři automobily Tango T600, jeden stojí 148 000 dolarů. Tango je zvláštní tím, že je pouze metr široké, zrychlit z 0 na 100 km/h však dokáže za čtyři sekundy, maximální rychlost je 120 km/h.

Lidové noviny: Auto, které jezdí jen na slunce a vítr

Ve včerejších Lidových novinách vyšel článek, který informuje o ekologickém monacké firm , který byl poprvé představen na . Ekologické vozítko připomínající kočáry 19. století se kupodivu bude vyrábět, v červnu 2007 má být připraveno k prodeji prvních 200 kusů. Cena za jeden však bude 24 tisíc eur, tedy asi 720 000 Kč. Elektromobil Eclectic je určen především do města, nemá dveře a je poháněn o výkonu 22 koní. umožňují při maximální rychlosti 50 km/h 50 km. Další zajímavé informace hledejte na oficiálních stránkách firmy Venturi Automobiles.

6 milionů hybridů v Evropě do roku 2020

Wolfgang Reitzle, ředitel německé energetické skupiny Linde, která se mimo jiné zabývá vývojem vodíkových technologií, vyslovil na automobiové konferenci v Německu prognózu, podle které bude v Evropě do roku 2020 jezdit šest milionů hybridních vozů.
Odhaduje, že v současné době brázdí světové silnice asi půl milionu hybridů, což je dáno zejména minimální infrastrukturou. Pokud se má infrastruktura zlepšit, stálo by to podle Reitzleho čtyři miliardy dolarů – to by stačilo na výstavbu evropské sítě 2800 vodíkových pump. Zárověň upozornil, že by Německo mohlo v nástupu vozů poháněných palivovými články zaspat.

Energie z brždění šetří palivo

Podle magazínu Eureka by mohlo skladování brzdné energie pomocí hydraulického akumulátoru a její následné využití pro zrychlení vylepšit spotřebu velkých nákladních automobilů až o 35%.
Nápad to není úplně nový a jeho základy se objevily už v 19. století, praktické využití ohlásila automobilka Ford v roce 2002 se systémem Hydraulic Launch Assist.

Čeští vědci mají funkční lineární spalovací motor

To o co se léta marně pokoušeli vědci z USA, Švédska i , se nedávno podařilo českým vědcům a studentům z Elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze, jak

Solární loď chce přeplout Atlantik

Pravda, tenhle dopravní prostředek nemá kola, a tak by mohl být tématu našeho serveru poněkud vzdálený. Ale ne zas tak moc. Není to ani , ale „elektroloď“. Solární katamarán sun21 je od přídě po záď našlapaný nejmodernějšími technologiemi. A nyní se chystá přeplout , vyplouvá ze švýcarské Basileje do .

Electric City Smart – nový čínský padělek

Čínský průmysl dokáže okopírovat všechno. Od šperků přes hodinky a motorky až po auta. Čínská automobilka CMEC představila nedávno dvousedadlový nazvaný Electric City Smart, který se až nepříjemně podobá německému automobilu Smart ForTwo automobilky Daimler Chrysler. Elektromobil má dojezd 100 km, maximální rychlost 55 km/h a údajně je určen především pro export do Evropy. No uvidíme, jak si s takovýmhle problémem poradí právníci Daimleru. Ostatně, není to poprvé, co se do Evropy hrnou čínské padělky.

Audi: budoucnost hybridů závisí na růstu prodejů v USA

Agentura Reuters informuje, že automobilka považuje za klíč k tržnímu úspěchu v budoucnosti růst prodejů v USA. Podle aktuálních statistik putovalo hruba 70% z 283 000 hybridních automobilů prodaných na celém světě právě k majitelům do USA. Zbytek světa je na tom o mnoho hůř – má 21% a pouhých 8%. Pro srovnání, v roce 2000 se velosvětově prodalo pouhých 25 000 kusů hybridů.

Profil: ZAP

Americká společnost ZAP byla založena již v roce 1994. Zkratka ZAP znamená Zero Air Pollution, tedy „nulové znečištění ovzduší“ a odkazuje k samotnému poslání firmy: nabízet transportní zařízení, která neznečišťují ovzduší. Dnes proto najdete v nabídne společnosti ZAP desítky různých zařízení, počínaje koly, tříkolkami a čtyřkolkami až po sportovní městský elektromobil 012, případně hybridní ethanolem nebo benzínem poháněný 012E.