Stále se zvyšující cena pohonných hmot podporuje poptávku po alternativních zdrojích. Že se nemusí vždy jednat jen o nepohodlnou a finančně náročnou variantu se snaží dokázat společnost Mercedes-Benz ve spolupráci s Pražskou plynárenskou a energetickou společností E.ON projektem nazvaným CNG Eco Summer Tour 2010.
Princip celé akce je přitom velice jednoduchý. Na trasu dlouhou více než čtyři tisíce kilometrů vyrazily dva srovnatelné automobily, jeden z nich však poháněn zemním plynem (CNG), druhý má ve výbavě klasický benzinový motor. Cílem je ukázat, že s automobilem na zemní plyn lze absolvovat i dálkové trasy, například na dovolenou, a zároveň je mnohem ekonomičtější než tradiční alternativy.
Projekt se snaží upozornit, že využití CNG je dnes mnohem dostupnější než kdykoliv předtím. Z tohoto důvodu je také plánovaná trasa velice variabilní. Řidiči musí projet horskými průsmyky, vyzkoušet si městský i mimoměstský provoz a zvládnout přesuny po hlavních silničních tazích. Automobily vyrazily z Prahy v pátek 2. července a jely po trase Mnichov, Garmisch Partenkirchen, Verona, Benátky, Národní park Gargano, Neapol, Řím, dále cesta vede přes oblast Toskánska do města Pisa a zpět do Prahy.
Obě testovaná vozidla zapůjčila společnost Mercedes-Benz. V případě benzinové verze se jedná o model B 180 BlueEFFICIENCY s dvoulitrovým motorem a výkonem 80 kW. Vůz poháněný CNG nese označení B 180 NGT, disponuje motorem stejného obsahu a výkonem o pět kilowatt větším. Oba automobily mají shodně velkou kapacitu nádrže (54 litrů). Automobil poháněný zemním plynem má ke standardní benzinové nádrži navíc i zásobníky na 16 kg zemního plynu. Vozidlo tak ujede až 300 km na zemní plyn a v případě potřeby ještě 700 km na benzín.
Důvěryhodnost celému projektu dodává fakt, že jsou obě vozidla řízena laiky a nikoliv automobilovými profesionály či experty na úspornou jízdu. Mělo by se tak potvrdit, že jízda na dlouhé trasy s pohonem CNG není žádným problémem a zároveň dochází k výrazné redukci nákladů na pohonné hmoty (v průměru 1,50 Kč na kilometr). Tento alternativní pohon také šetří životní prostředí (redukce emisí CO2 o 20 – 25%). CNG zkrátka přináší cestování bez komplikací a hlavně plynule.
Na sociální síti Facebook byla také zřízena veřejně přístupná stránka pod názvem „CNG Summer Ecotour 2010“, kde je veden i foto – deník z probíhající cesty.
Ropna loby je mocna.
Ropna loby je mocna. Pochybujem, ze sa to auto dostane niekedy do vyroby. SOm sa bavil s predajcom jednej nemenovanej znacky na Slovensku a hovoril, ze sa niekolkokrat pokusali homologovat auta na plyn (LPG), ktore ma vyrobca bezne v ponuke, ale nikdy sa im to nepodarilo. Tie auta sa pritom nijako nelisia od aut prerobenych na plyn dodatocne.
Fando, tohle auto si ale
Fando, tohle auto si ale můžeš běžně zakoupit. A nejen tato značka je v CNG. Výrobci dnes nabízí poměrně širokou škálu aut na CNG – Mercedes, VW, Opel, Fiat. V zahraničí (Německo,Itálie, Švýcarsko) ještě Ford.
Sakra, to bych taky chtěl,
Sakra, to bych taky chtěl, aby mi Mercedes půjčil auto na dovolenou. Jo, někdo si to dokáže zorganizovat 🙂
Jděte už s tím facebookem
Jděte už s tím facebookem do prdele!!!!