Byla to Kalifornie, kterou si General Motors v roce 1996 vybrali jako jeden z mála států, kde byl k dispozici elektromobil GM EV1. Právě kvůli němu vznikla také síť dobíjecích stanic. V současné době jsou už ale zastaralé a vyžadují renovaci, do které se pustí společnost EV Connect.
Staré dobíjecí stanice by si s novými elektromobily a plug-in hybridy typu Nissan Leaf nebo Chevy Volt neporadily. Proto je třeba jejich upgrade. Budou především vybaveny novými standardizovanými konektory SAE-J1772. Celkem bude renovace stát 1,9 mil. dolarů.
Kalifornie tak bude na příchod éry elektrických aut připravena lépe než ostatní státy USA, kde je dobíjecí infrastruktura žádná nebo v začátcích. Profitovat z toho budou samozřejmě i výrobci, od Nissanu přes Coda Automotive, Fisker Automotive, Tesla Motors a další a další, kteří chystají elektromobily a jiné typy aut do zásuvky.