Segment elektroskútrů, ačkoliv zdánlivě nepříliš zajímavý, vypadá dnes ve skutečnosti jako jeden z nejslibnějších. Vectrix ve Spojených státech sice zbankrotoval, ale to otevířá cestu novým „tvářím“. Podle našich informací jeden ze zakladatelů firmy e-max a několik dalších lidí z managementu bylo nespokojeno se zhoršující se kvalitou výroby v Číně, a tak začátkem roku 2009 založili, společně s lidmi ze zkrachovalého Vectrixu, novou firmu GOVECS se sídlem v Mnichově a výrobním závodem v polské Vratislavi.
Právě minulý týden se konalo první představení firmy a jejích výrobků. Není bez zajímavosti, že současně se založením nové společnosti získali zkušení profesionálové v oboru zakázku od nejmenované elektrárenské společnosti na vývoj a dodávku městských skútrů. Tak vznikl koncept skútru SC 1.4. Koncepce skútru je úplně odlišná od toho co je běžně k vidění a vychází z rozsáhlého průzkumu trhu a požadavků uživatelů.
Základní specifikace jsou: lehká konstrukce rámu z hliníku (svařuje se v
ČR), 12palcová kola, 31 l úložného prostoru, pohon zadního kola řemenem, vyjímatelná lithium-polymerová baterie. Většina komponentů (kromě elektroniky z Taiwanu) pochází z Evropské unie. Hmotnost elektroskútru je kolem 80 kg.
Dalším představeným modelem je SR 1.2. Ten připomíná modely E-max či Vectrix V2 s tím rozdílem, že SR 1.2 využívá k pohonu 108V motor s výkonem 3000 W, který není umístěn v zadním kole, ale v hlavním rámu skútru a převod je zajištěn řemenem. Jízdní vlastnosti jsou údajně nesrovnatelné a elektronika mnohem propracovanější. GOVECS slibují plynulý zátah od začátku do konce a lepší rozložení hmotnosti. Celková hmotnost kolem 135 kg.
Příští rok v únoru bude k dispozici model SR 2.4 s lithiu-polymerovými bateriemi a max. rychlostí 45 km/h, ve druhém čtvrtletí SR 3.4 s lithium-polymerovými bateriemi a max rychlostí 90 km/h. Ceny prozatím nebyly pro žádný model stanoveny, měly by však být zhruba srovnatelné s modelem E-Max 110S. V současné době se jedná o zastoupení prodeje v České republice od příštího roku a my doufáme, že se k nám ve stejné době dostane i testovací kus.