Tesla dodá 20 elektromobilů Model 3 tchajwanské armádě
Tchajwanská vojenská policie sháněla před časem nová auta. Vyzkoušela dva elektromobily Tesla Model 3 a tak se jí líbily, že teď chce dalších 20.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Tchajwanská vojenská policie sháněla před časem nová auta. Vyzkoušela dva elektromobily Tesla Model 3 a tak se jí líbily, že teď chce dalších 20.
Tchajwanská automobilka Luxgen už na autosalonu v Dubaji v roce 2009 představila své plně elektrické auto v podobě modelu Luxgen EV+. Jde o sedmimístné MPV postavené na modelu Luxgen7 MPV odvozeném od Renault Espace, který je běžně vybaven 2,2l motorem. V roce 2010 byl elektromobil spolu s dalšími modely Luxgen zvolen jako oficiální vůz veletrhu Taipei International Flora Expo.
Taiwanská vláda schválila národní program rozvoje elektromobility. A to nejen infrastruktury, ale také výrobních kapacit. Během následujících sedmi let tak utratí $310 mio. za rozvoj elektromobilového průmyslu.
Segment elektroskútrů, ačkoliv zdánlivě nepříliš zajímavý, vypadá dnes ve skutečnosti jako jeden z nejslibnějších. Vectrix ve Spojených státech sice zbankrotoval, ale to otevířá cestu novým „tvářím“. Podle našich informací jeden ze zakladatelů firmy e-max a několik dalších lidí z managementu bylo nespokojeno se zhoršující se kvalitou výroby v Číně, a tak začátkem roku 2009 založili, společně s lidmi ze zkrachovalého Vectrixu, novou firmu GOVECS se sídlem v Mnichově a výrobním závodem v polské Vratislavi.
Taiwanský Industrial Technology Research Institute (ITRI), tedy Institut pro výzkum průmyslových technologií, představil městské vozítko/elektromobil nazvaný Ecooter. Jedná se o dvoumístné vozítko poháněné lithium-iontovými bateriemi, které bude veřejnosti poprvé odhaleno v italském Miláně již příští měsíc. Taiwan zcela jistě nepatří mezi automobilové mocnosti. Ale právě v oblasti malých, lehkých moderních městských vozítek, která jsou „nadopována“ nejlepší elektronikou (Taiwan patří mezi přední státy v oblasti elektrotechniky) by mohl v budoucnu uspět. Elektromobil Ecooter má velmi vysoké manévrovací schopnosti, je 2,5 m dlouhý a 1,5 m vysoký. Dojezd na jedno nabití baterie je 100 km. Cena komerční verze Ecooteru by se měla pohybovat mezi motocyklem a automobilem. Prodej by měl být zahájen nejprve na Taiwanu a nejspíš také v Číně, později v Evropě a později snad také v USA.