Štítek: odlehčené materiály
BMW chce snížit cenu výroby uhlíkových vláken o 90 %
Podle magazínu Bloomberg je BMW blízko tomu, aby výrobu uhlíkových vláken (CFRP) až o 90 %. Díky tomu by se tento pokročilý materiál mohl stát konkurenceschopný klasické oceli.
Americké námořnictvo vyvíjí ultralehká auta
Americké námořnictvo (US Navy) chce přispět k nízkoenergetické automobilové dopravě. Námořníci, konkrétně námořní výzkumné laboratoře US Office of Naval Research (ONR), plánují přispět ke komercializaci ultralehkých kovů. Díky námořníkům se tak můžeme brzy dočkat elektromobilů s velmi nízkou hmotností, a tudíž i delším dojezdem.
Kestrel EV – elektrické auto vyrobené z konopí
Bylo nebylo, v kanadském Calgary ještě donedávna fungovala společnost Motive Industries. Přišla s geniálním nápadem: vyrobit elektrické auto z konopí. Elektromobil Kestrel EV se nakonec nepodařilo realizovat, ale nápad zaujal řadu lidí na celém světě.
BMW i: karbonová revoluce se blíží
Lehká konstrukce a bezpečnost si neodporují. Naopak: kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů v konceptu LifeDrive připravovaného elektromobilu BMW i3 při nárazových testech v některých oblastech dokonce překonává dosavadní ocelové konstrukce.
Hypergravitace pomáhá vyrábět nové typy materiálů
Snižování hmotnosti je směr, kterým se dnes ubírá nejen automobilový průmysl. Obrovský potenciál má také v řadě dalších oborů. Evropská vesmírná agentura ESA podporuje výzkum nových slitin a nanotechnologií s potenciálem snížit až o 45 % hmotnost turbín pro letectví a energetiku.
OBJEV: nejlehčí kov je 100krát lehčí než polystyren
Úchvatná fotografie s kovovou mřížkou umístěnou na chmýří pampelišky není v tomto případě žádnou reklamní fotomontáží, ale skutečností. Jedná se totiž o nový kovový materiál, který má hustotu pouhých 0,9 mg na centimetr krychlový, a je tedy více než stokrát lehčí v porovnání se standardním pěnovým polystyrenem.
Automatická taxi budoucnosti z Česka
Petr Kubík, český průmyslový designér a architekt, má na svém kontě celou řadu zajímavých návrhů. Jedním z posledních a pro čtenáře Hybrid.cz bezesporu zajímavých je jeho Robo-Taxi. Jedná se o malé malá žlutá automatická autíčka. Futuristické elektromobily jsou určeny pro města budoucnosti, ve kterých většina dopravy probíhá zcela automatizovaně. Maximálně uveze Robo-Taxi dva lidi najednou, včetně příručního zavazadla jako je například notebook.
Taxi se skládá ze dvou hlavních část a tím je pohonná jednotka a kabina. Takováto flexibilita by pak umožnila využít taxi také pro případné jiné účely (např. převoz nákladů?). O pohon se starají dva elektromotory integrované přímo v kolech. Celé vozítko je zkonstruováno z odlehčených materiálů pro maximální dojezd. Výhodou je absolutni bezpečnost, rychlost, spolehlivost a malé rozměry, které usnadňují parkování.
Mazda sníží hmotnost nové generace svých aut
Budoucnost automobilů není jen o nových pohonných systémech, ale také snižování hmotnosti. Japonská Mazda ohlásila plán „ořezat“ budoucí generace svých automobilů až o 200 kg. Jednak využitím lehčích materiálů, ale také nových návrhů karoserií a díky novým technikám spojování materiálů. V dnešní době samozřejmě nelze dělat kompromisy na straně bezpečnosti, takže si celé tohle snažení vyžádá od japonských inženýrů pořádné přemýšlení. Právě karoserie asi dozná nejpodstatnějších změn, protože nárazové síly musejí být převedeny do jiných částí (podvozku) tak, aby bylo možné vrchní části odlehčit. Auta budou rovnější s méně záhyby, aby se využilo méně materiálu. Mazda také vyvinula vlastní druh plastiku, díky kterému mohou být všechny plastikové části odlehčeny až o 10%.