Nová verze elektromobilů Tesla Model S a X konečně nahradí olověné baterie

Elon Musk a Sandy Munro si společně sedli a povídali. A bylo to setsakra zajímavé!

Refresh elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X půjde na trh začátkem tohoto roku. Přinese spoustu především funkčních novinek a nový interiér.
foto: Tesla

Jen tak mezi řečí Elon Musk zmínil, že nově refreshované elektromobily Tesla Model S a Model X se konečně zbaví archaické olověné 12V baterie a nahradí ji 12V li-ion baterií.

Životnost bude podobná jako v případě hlavního packu. „Měli jsme to udělat už dávno, ale jsem rád, že to děláme alespoň teď,“ řekl Elon Musk v rozhovoru se Sandy Munroem. Oba se také shodli, že budoucnost je v napětí 48 V.

„Napětí 12 V je zastaralé, je tak absurdně nízké. Vždyť i ethernet běží na 50 V a nikoho to nevzrušuje,“ dodal Musk. Tesla Model S i Tesla Model X mají 12V baterií dlouhodobě velký problém – často a rychle se totiž vybíjejí a odcházejí.

Mezi další, zatím nezmíněné novinky u refreshe Modelů S/X patří nahrazení klíčku přístupem přes mobil/kartu (jako u Tesla Model 3/Tesla Model Y), nový battery pack (kupodivu stále využívající články typu 18650!) schopný 250kW nabíjení, nové zadní sedačky a nová generace klimatizace Airwave.

Tesla, Elon Musk

127 Comments on “Nová verze elektromobilů Tesla Model S a X konečně nahradí olověné baterie”

          1. Toto je závada, nikoliv nehoda, ani jak píše autor
            Toto je závada, nikoliv nehoda, ani jak píše autor havárie.
            Vysvětlím vám rozdíl.

            Se závadou se počítá, je to selhání po němž nastoupí náhradní procesy, v tomto případě bezpečný návrat.

            Havárie naproti tomu je neřízený běh událostí, který nějak dopadne.

          1. Ano, máte pravdu. Myslel jsem samozřejme fatální nehody se
            Ano, máte pravdu. Myslel jsem samozřejme fatální nehody se ztrátou života. Závady se nevyhnuly ani Sojuzu. Pokud ale fungují ochranná opatření, je to ok. Od toho tam jsou.

            Ve výsledku Sojuz za padesát let nula obětí.
            Americký vesmírný program za výrazně kratší dobu (přece jenom dlouho nelétali) 14 životů.

            1. Jseš trapnej ruského troll.
              Jasně že am. raketoplány

              Jseš trapnej ruského troll.
              Jasně že am. raketoplány zabili víc Kosmonautů, stále pár o tom že ruský Sojuzi jsou rakety jsou nejlepší na světě a 50 let nic je taaak trapná písnička které doufám už věří jen málo lidí.

              V r. 2002
              https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/vybuch-vesmirne-rakety-zabijel.A021016_090157_vedatech_jpl

              Stát Sojuzu zabil jen 1 člověka a 8 zranil.
              Ale to se samozřejmě nepočítá, protože ruský trolové jako ty počítají jen to co se jim hodí a jen samé úspěchy.

              Neúspěšný lety se zamlčují a zatajují.
              Takže zatímco všude jinde víme o všech neúspěšných pokusech z Ruska víme jen ty úspěchy, ale 80% neúspěšných pokusů ani nevíme protože je zamlčují a zatajují.

              Proto si všichni myslí že Sojuzi jsou spolehlivý, ale není to pravda jsou na tom prakticky stejné jako jakýkoli jiné lodě.
              Jen o tom nikdo neví, protože neúspěchy se zatajují….

              A další 2016
              https://www.astro.cz/clanky/kosmonautika/rusky-start-ke-stanici-iss-skoncil-havarii.html
              A 2018
              https://www.idnes.cz/technet/vesmir/havarie-sojuz.A181102_124726_tec_vesmir_vse

              Ano Sojuzi jsou taaaak spolehlivý až to bolí a umírají lidi.
              Je jen obrovské štěstí že nezemřeli zadní kosmonauti, ale jen“pár“ lidi na zemi.

              Rusko co do počtu zabitých nemá ve světě konkurenci:
              http://internetweek.cz/kosmonautika/kdyz-pri-dobyvani-vesmiru-umiraji-lide

              Smrtelný nehody na kosmodronech mají všechny státy, ale jen Rusko o nich lže a zatajuje co může.

              1. I ten prvni let do vesmiru probehl smrtelne. Rusky kosmonaut
                I ten prvni let do vesmiru probehl smrtelne. Rusky kosmonaut zemrel a pak vytahli Gagarina. A aby nemohl mluvit, zhasli i jeho. V rusku je vse rizene centralnim aparatem a vse co se nehodi, se jakoby nestalo. Rusko je hnusny stat.

                1. Chápu, že vlajka untermensch státu vlající na zbytích
                  Chápu, že vlajka untermensch státu vlající na zbytích Reichstagu znamenala pro tvoje předky naprosté ponížení, zlomení a zasetí mnohogenerační nenávisti.
                  Dobře vám tak.

                2. Ve vasem nadhernem rusku si potrpi na vynikajici vysledky.
                  Ve vasem nadhernem rusku si potrpi na vynikajici vysledky. Lekar, ktery zachranil v Omsku Navalneho pred smrti Novicokem, je uz po smrti. Asi mel „zazivaci“ potize.

                3. Tak tuhle blbost vyvrátili i američani, protože dokázali
                  Tak tuhle blbost vyvrátili i američani, protože dokázali sledovat telemetrii sovětských raket, ale jasně země je placatá, na internetu je o tom také hodně „odborných“článků.

                4. Z drahy rakety a telemetrickych dat nemuzete usoudit, zda tam
                  Z drahy rakety a telemetrickych dat nemuzete usoudit, zda tam byl Gagarin, nebo jiny kosmonaut. Ze rusaci nemaji ani jednu fotku na dukaz to je divne. Pry si zapomel vzit fotak.

                5. Zkuste si o tom něco vyhledat od lidí, co o tom na rozdíl
                  Zkuste si o tom něco vyhledat od lidí, co o tom na rozdíl od Vás něco vědí, např. K.Pacner, T.Přibyl atd.A domníváte se, že kdyby měli američani jenom stín pochybností, že by to nezveřejnili, aby byli první?Amstrong taky nebyl první na měsíci, protože není žádná jeho fotka z měsíce, kromě odrazu na přilbě Aldrina a toho kostičkovaního přenosu?Přestaňte už blbnout.

        1. Máte pravdu násilně deportovaní „Němečtí soudruzi“
          Máte pravdu násilně deportovaní „Němečtí soudruzi“ pomáhali při vývoji Ruských raket.
          Když se něco tajilo tak to neznamená že se to nestalo .

          https://www.youtube.com/watch?v=gIL94uzWkxg&list=PL66B6670B71D0953E

          Pro mě byl překvapením dokument Rudý vesmír
          https://www.youtube.com/watch?v=sbEPN3uxoxc&list=PLc8nTPTfVqfHz9T2Us0fvdxKfErvQ2f4z

  1. Dynosauři by se měli zamyslet nad používáním olověné
    Dynosauři by se měli zamyslet nad používáním olověné baterie. Hlavně u systému „inteligentního“ řízení nabíjení.
    Přitom výměna za 4S lifepo by nepřinášela ani tak velký zásah do řízení alternátoru.
    A oproti olovu by to baterka snášela mnohem lépe.

    1. Stačilo by se vrátit k původnímu systému řízení
      Stačilo by se vrátit k původnímu systému řízení dobíjení baterie. To, co je napácháno je jen ekologismus, který je v důsledku záporným přínosem, ale úředníci a ekologisté hýkají blahem, že se ji právě tak povedlo snížit lehce emise přesně v definovaném režimu – že se tím rychle ničí drahá baterie už je nezajímá.

              1. Predpokladam, ze s 10V se auto neda ani odemknout. Pro takovy
                Predpokladam, ze s 10V se auto neda ani odemknout. Pro takovy pripad se da zvenku dostat na pomocne kontakty k napojeni na externi baterii aby sel otevrit frunk. A tim dostat moznost vymenit chciplou baterku. Pokud by baterka nebyla totalne mrtva, mohla by se dat nabit a tim zprovoznit cele auto. S 10V Teslu urcite nenastartujete.

                1. a na palubním dyspleji snad není
                  a na palubním dyspleji snad není ukazatel/kontrolka/upozornovač poklesu voltáže 12V baterie??

                  umí tesla samovolně dobíjet 12V bateryji z 400V lajonky??

                2. Ukazatel napeti 12V baterky nikde v Tesle neni. Vsechny Tesly
                  Ukazatel napeti 12V baterky nikde v Tesle neni. Vsechny Tesly nabiji 12V baterku z trakcni baterky kdyz se po poslednim nabijeni odebere ca. 2Ah. Nekdo to zde uz psal. Je uplne jedno, zda je na nabijecce nebo stoji uzamcene a nudi se. Ten menic je slyset, trosku to bzuci pod predni kapotou.

                3. tak v tom připadě proč u tesel tedy odchází automatycky
                  tak v tom připadě proč u tesel tedy odchází automatycky permanentně opečovávaná 12V bateryje ??

                4. Tesla ma neustaly odber energie pro telematiku. Podle toho,
                  Tesla ma neustaly odber energie pro telematiku. Podle toho, kolik asistentu mate zapnute, spotreba muze byt docela velka. Kamery, zaznamenavani videa, telematika a dotazovani uzivatelu na stav auta a kde se nachazi, muze baterku docela stresovat. Kdyz si vezmete, ze 2Ah x 12V je pouhych 24Wh, tak se tech cyklu behem 24h muze dost nascitat. No a kdyz baterku porad cyklujete, tak nekdy chcipne. Proto je Lithiova lepsi, ta ma mnohem vic cyklu. Ja bych teda uvital solarni clanky na predni kapote aby se ten fantomovy odber dal kompenzovat. Ja mam vetsinu asistentu doma vypnutych, tak mam nizky odber a tim by mela baterky mit delsi zivot. Ale kdyz parkuju mimo domov, zapnu kamery a nahravani. Sichr je sichr.

                5. V dnešní době už jsou na trhu olověné baterky se
                  V dnešní době už jsou na trhu olověné baterky se srovnatelnou životností jako lionky. Nemám na mysli gelovky ani napuštěné skelné vlákno ( ty nejsou schopny nastartovat spalovák ), ale v podstatě klasika: bezúdržbové- zaplavené. Pouze maj katodu anodu protkanou uhlíkovým (nano?)vláknem. Mám je v ostrovním systému už třetí zimu a zatím nepozoruju výrazný pokles kapacity. Ty co jsem používal dřív, už by byly ve šrotě. Stáli mě dvojnásobek těch starých a slibujou minimálně pětinásobnou životnost. Ale Teslu chápu že se nebude zabývat olovem, když jsou výrobce lionek.

                6. Heh, další prudký výron inteligence…
                  Heh, další prudký výron inteligence…

                7. Tuhle značku jsem neznal. Má ještě o dost lepší
                  Tuhle značku jsem neznal. Má ještě o dost lepší parametry než ty moje (JPC 12v 100Ah) Bude to nejspíš stejná technologie, asi vylepšená. Jde to dopředu. Až (pokud) se vyrovnají ceny s lionkama, bude to ještě zajímavý souboj. Dopravní prostředky mají jasného vítěze, velká úložiště tipuju taky lionky, ale do domácností si asi dost lidí pořídí olovo. Je to jednodušší rustikálnější technologie (v případě nouze nabiju y bez regulátoru), požárně bezpečnější (nezahoří), hmotnost je ve sklepě nepodstatná. Mezi dnešní špičku patří ještě NARADA 12REXC.

                8. Olovo ma ale horsi efektivitu. Dostanete mene zpet, nez tam
                  Olovo ma ale horsi efektivitu. Dostanete mene zpet, nez tam nabijete. Ale cena je zase lepsi, tak se to nejak vyrovna. Navic se olovene daji prodat do kazde sberny za ca. 12 Kc/kg.

                9. Jojo Tuto výhodu jsem zapomněl zmínit. Díky jednoduché
                  Jojo Tuto výhodu jsem zapomněl zmínit. Díky jednoduché recyklovatelnosti olova dostanu cca10% ceny zpátky, za lítium ani prd. Ale to se časem může změnit.

                10. Docela mě překvapilo kolik měnič do toho olova valí
                  Docela mě překvapilo kolik měnič do toho olova valí proudu. Připojil jsem si diagnostiku přes OBD. Nechal jsem chvíli svítit světla a potom zhasnul. Měnič začal do baterky tlačit 60A a psal, že je zatížen na 50%. Myslím, že ve spalovácích takové proudy alternátor do olova nevalí nebo jo?

                11. Alternatory ve spalovaku maji neco mezi 90-120A. Po
                  Alternatory ve spalovaku maji neco mezi 90-120A. Po nastartovani bude dobijet asi vic nez 60A.

                12. „Spalovák“ z alternátoru po provedeném startu motoru nebude
                  „Spalovák“ z alternátoru po provedeném startu motoru nebude dobíjet 60 A, protože je omezen regulátorem napětí. Při spádu napětí např. 14,3 V/11,8 V to bude tak něco kolem 15 A, po pár sekundách běhu motoru to začne hned klesat. Na něco kolem 10 A (?)

                13. Pokud jste nekdy slysel o panu Ohm a jeho fyzikalnim zakonu,
                  Pokud jste nekdy slysel o panu Ohm a jeho fyzikalnim zakonu, tak nemuzete rikat takove nesmysly. Dobra baterie ma vnitrni odpor ca. 5 miliohm. I=U/R= 500A. To je teoreticky proud jen pro baterii. Samozrejme alternator ma nizsi vykon. Pri startovani muze baterka dat klidne kratkodobe 1000A. Samozrejme kratkodobe a s vetsim napetovym rozdilem.

                14. O panu Ohm jsem neslyšel, že bych v sedmé třídě při
                  O panu Ohm jsem neslyšel, že bych v sedmé třídě při hodinách fyziky nedával pozor? A nepsal jsem o odběru proudu starterem, ale o dobíjení nezkratované baterie několik sekund po startu (nikoliv o prvních milisekudách). Netřeba dále „na mně“ reagovat.

                15. Pan George Ohm definoval onen slavný zákon Učení Ie Radost.
                  Pan George Ohm definoval onen slavný zákon Učení Ie Radost.

                16. Co jsem měřil klešťákem, tak dobíjení jde na vyšší
                  Co jsem měřil klešťákem, tak dobíjení jde na vyšší jednotky ampér.
                  S klasickou olověnou baterkou by velké dobíjecí proudy udělaly krátký proces, ona ostatně nemá ráda ani větší proudy na delší dobu, je konstruovaná na relativně malý trvalý odběr a velký startovací proud

                17. Já to taky chci ověřit klešťákem. Těch 60A nabíjecího
                  Já to taky chci ověřit klešťákem. Těch 60A nabíjecího proudu se mi zdá jako brutálně nepřiměřená reakce na minutu svícení led světly.

                18. Popravdě byl jsem zvědav, kdy se tím ampérmetrem +-60A
                  Popravdě byl jsem zvědav, kdy se tím ampérmetrem +-60A vytasíte. A jistě taky vidíte na něm, že jako běžná pracovní stupnice (bez barevného označování) je vedeno +-15A

                19. Samozrejme ze ty extremy jsou jen kratkodobe. Ale u auta s H4
                  Samozrejme ze ty extremy jsou jen kratkodobe. Ale u auta s H4 svetly mate spotrebu 2×55 (2×60 dalkove) W plus dalsi svetla. Vetrak topeni ca. 100W, vyhrivani zadni sklo 150W a radio. Tak klidne muzete mit trvaly odber ca. 480W. Dle trojclenky to vyjde na 40A.

                20. To ano, chápu, že měnič v EV musí disponovat velkým
                  To ano, chápu, že měnič v EV musí disponovat velkým výkonem a mění ho podle spotřeby. Ale proč se snaží tolik valit do baterky? U spalováku chápu, že po startu se snaží energii rychle doplnit aby měl na další starty při poskakování po městě. Ale proč se snaží tak rychle dobíjet u EV? Vždyť ta velká baterka mu nikam neuteče, času na doplnění olova má dost tak proč ji trápí velkými proudy?

                21. Jo to máte pravdu, ale bavíme se o přebytkovém přetoku do
                  Jo to máte pravdu, ale bavíme se o přebytkovém přetoku do baterky (dobíjení) a na tom ampérmetru taky většinou vidíte baterkovou bilanci. Když si tam dáte volmetr, tak taky je to většinou baterka.
                  Mimochodem v tom rozpisu vám chybí základ a to je 20-40W zapalování.
                  A pro dobíjení je ještě limit max napětí 14,4V (pokud to není polskej regulátor pro š120 – ten klidně pustil 16 – 18 V a pak se vařilo a leptalo v lepším případě, v horším s tím šel i altík.

                22. Naftak ma take zapalovani? Nema, ale ma zase elmag ventil pro
                  Naftak ma take zapalovani? Nema, ale ma zase elmag ventil pro naftu. To ale asi nebere tolik wattu. Nevadi. Ale kdyz si zapnu zapalovani a nenastartuji motor a vsechny ty spotrebice co jsem vyjmenoval bezi, tak to dava baterka. A potom kdyz nastartuji, tak alternator musi tu energii zase urychlene dobit, plus jeste energii ze startovani. A pak se muzeme dostat az ke zmynenym 120A, ktere alternatory jsou schopne dodavat. Pujde mozna jen o nekolik malo minut, ale to se proste ve 12V siti u auta odehrava. A tady by byla 48V sit dobra. Mimochodem jsem si jeste v dobach, kdy jsem mel naftak, pral, aby se starter nahradil vzduchovou turbinou. Neco jako maji v pneuservisech na sroubovani, ale bez razoveho impulsu. Baterka by nemusela davat takove proudy a stacil by maly kompresorek, ktery by natlakoval nadobku a pak se spustila turbina a motor roztocila. Navic by slo v pripade nouze pouzit externi kompresor, nebo nozni pumpu. Roztlacovani a podobne veci by byly minulosti.

                23. Jenže to nemáte pravdu řada těch spotřebičů neběží,
                  Jenže to nemáte pravdu řada těch spotřebičů neběží, nebo běží na nižší výkon, dokud není napětí větší než a to napětí říká, běží alternátor, další alternativa je, že to jde sepnout při zapnutém zapalování, ale při startování se to vypne – to mají často koncernová auta, moje nekoncernové do běhu motoru povoluje jen parkovačky a až se rozběhne motor, tak pustí hlavní světla a můžu je mít xkrát zapnuté.

                  Joo jasně diesel nemá zapalování, ten jsem si ani neopovážil zvážit, aby jste nespustil další eko triádu.

                  Mimochodem vůbec nerozporuju, že je třeba přejít z 12V na 48V.
                  Roztlačovat se dneska auta nesmí – nesmí přijít nespálená směs do výfuku (respektive v množství generovaném při roztláčení). A startování stlačeným vzduchem měl už T-34

                24. T34 se startoval stlacenym vzduchem do valcu. nemel turbinu.
                  T34 se startoval stlacenym vzduchem do valcu. nemel turbinu. Muj Passat se rozsvitil pri sepnutem zapalovani jako vanocni stromek a jen pri startovani neco zhaslo. Vsechno slo zapnout pri zapnutem zapalovani i bez beziciho motoru. Nevim jak to maji dnesni spalovaky. Docela me to stvalo, ze se pri zapnuti zapalovani seply xenony, pak se pri startovani vyply a pak zase zaply. A kdyz to nenaskocilo hned, tak to same porad dokola. To slo docela na zivotnost xenonu. Roztlacovat naftak se nesmi kvuli riziku preskoceni zubateho remenu na vackove hridely. Stalo se mi to a bylo zle. Nevim proc tam jsou jine sily, nez u startovani starterem, ale v navodu u skodovky to uz tak psali diky memu incidentu. Protoze me opravu zaplatili na kulanci a pak to doplnili do navodu.
                  Zlatej EV, tam tyhle trable uz neexistuji.

                25. Jo to bylo u těch světel peklo. Já to mám tak, že až
                  Jo to bylo u těch světel peklo. Já to mám tak, že až když naskočí motor a zvýší se napětí, tak rozsvítí hlavní světla a provede kalibraci. Stejně tak bez motoru nejde vyhřívání předního a zadního skla a sedaček, okna stahovat jdou a zrcátka nastavovat taky. Vlastně to vše jde, stačí, aby bylo na baterce naměřeno napětí 13,5V a víc – to jsem zkoušel s nabíječkou, ale napadá mě, že jsem nikdy nezkoušel, při jakém napětí to odpojí, když mu to seberu a nechám ho vybíjet.

                26. To je aspon trochu inteligence u toho zapinani spotrebicu.
                  To je aspon trochu inteligence u toho zapinani spotrebicu. Nekdy si rikam, ze i opice by tomu dali lepsi logiku. Treba u Leaf 1 musim kvuli zapomenutemu oknu znovu vlezt do auta, slapnout na brzdu a nastartovat auto, jen aby fungovaly el. okna. Mam klic s rozpoznanim na dalku a muzu nastartovat i kdyz mam klic v kapse. Ale presto to neumi zatahnout okna.
                  Tesla 3 umi okna hned po odemknuti a i na dalku pres mobil i u zamknuteho auta.

                27. Co mi říkal známej, tak ohledně oken by měla jít u mého
                  Co mi říkal známej, tak ohledně oken by měla jít u mého auta hacknout jednotka, že při zamknutí zámků dálkáčem odkontroluje co je otevřeno a případně všechno zavře. Nicméně pro mě je to nepraktické, stává mi na uzamčeném dvoře, takže pokud přijedu v létě a vím, že ještě pojedu, tak auto zamknu a okna nechávám otevřena

                28. U spalovaku to funguje pres OBD. Tu maji EV take, ale neni
                  U spalovaku to funguje pres OBD. Tu maji EV take, ale neni standardizovany protokol a kazda automobilka si dela svuj. Ty krabicky ze spalovaku v EV nefunguji. OBD je kvuli emisim a proto je protokol u spalovaku standardizovany. STK musi v cele EU umet vycist jednotky u vsech spalovaku. To je vyhoda EU. U EV se STK o OBD nezajima a proto je v tom chaos.

                29. No ono to tak úplně není – OBD se vyčíst dá, ale tohle
                  No ono to tak úplně není – OBD se vyčíst dá, ale tohle není přes krabičku, musel by se stáhnout SW z jednotky komfortu a tam dát vyšší verze, co to měla a zároveň nastavit to, co je v autě a vnutit jí, aby nehledala, co tam není.
                  Ono i v těch spalovácích je pěknej bordel, byť se to tváří, že je to standardizované. Univerzální diagnostiky se dostanou k něčemu a pak jsou diagnostiky specializované na značku a i tak se to ještě umí lišit na jednotlivé modely.

                30. Já vím, že jsou, taky to bylo součástí různých
                  Já vím, že jsou, taky to bylo součástí různých alarmů. Nicméně tyhle dodělávky nemám rád a řešení použít rekonfigurovaný sw ze sesterského auta a naladit ho na komfortní jednotku je mnohem elegantnější. Ale pokud si někdo rád cpe na obd takovéhle krabičky budiž mu to přáno..

                31. A nefunguje taková věc, že když je zamknuté auto a nejsou
                  A nefunguje taková věc, že když je zamknuté auto a nejsou zavřená okna, že stačí dlouze podržet na dálkáči tlačítko pro zamčení auta a všechna okna se zavřou? Takto mi to fungovalo u Mazdy, u Volva i u Lexusu. Měl jsem i Nissan Almeru, ale tam si to už nepamatuji. Funguje pak i opačně, že když dlouze zmáčknu tlačítko pro odemčení auta, tak se okna otvírají, po dobu, co tlačítko držím. Využívám, když parkuji na soukromém pozemku, v létě na slunci, aby auto větralo.

                  U moderních EV je asi samozřejmostí ovládání mobilem na dálku a tam už to jde řešit…

                32. To má koncern ve standardu a když se tak auto odemkne a
                  To má koncern ve standardu a když se tak auto odemkne a stáhne okna a nikdo asi 30s nebo minutu neotevře dveře, tak se auto zamkne a zůstanou otevřená okna.

                33. Pro vsechny mudrlanty, kteri tvrdi jak lifepo4 jsou
                  Pro vsechny mudrlanty, kteri tvrdi jak lifepo4 jsou nebezpecne, je zde video hasicu, pri pokusech lifepo4 zapalit:
                  https://youtu.be/R9xZf4p8PkQ

                34. Taky jsem zkoušel do LiFePo4 zarážet hřebík. Jenom to
                  Taky jsem zkoušel do LiFePo4 zarážet hřebík. Jenom to čoudilo, plameny se neobjevily. Lipol je daleko větší hirošima.

            1. Naklonem kompenzujete akorat odstredivou silu. Zkuste se
              Naklonem kompenzujete akorat odstredivou silu. Zkuste se naklonit do strany aniz hnete riditky a pojedete porad rovne, akorat jen par metru, protoze spadnete kvuli absenci centrifugalni sily. Kdyz pojedete se sajtkarou, tak jedete uplne stejne jako v aute bez naklaneni a volant take nepotrebujete. Vy jste teda expert na blbosti.

        1. Pokud ho dostali v NL, tak by to dle Ženevské konvence mělo
          Pokud ho dostali v NL, tak by to dle Ženevské konvence mělo platit všude, kde tato konvence platí. Pravidla o tvaru volantu nejsou, pokud to dokáží rejd rejd za 180°, tak je to ok – akorát teda je to fakt strmé řízení a zatím, co jsem našel, tak uváděli 2 ot. Jsem zvědav, jak projdou ty chybějící páčky – že bude někde na displeji RND je ještě pochopitelné, ale ovládání blinkrů na věštecké schopnosti auta…no řekněme velmi dobře zapadne do chování řady dnešních neřidičů

          1. To řízení má být dynamické, takže se mění s
            To řízení má být dynamické, takže se mění s rychlostí. Když jedeš pomalu tak se kola otáčí více než když jedeš rychle. Myslím že i v krajních polohách to otáčí více než uprostřed. Já jsem to nikde sice neviděl, ale prý to mají některé luxusní auta.

              1. Kdyz byste si ten volant musel koupit, tak si na nej muzete
                Kdyz byste si ten volant musel koupit, tak si na nej muzete namontovat takovy knoflik jaky maji ridici na VZV a nekteri kamionaci. Pak tocite volantem jako klikou bez ruckovani. Akorat byste si musel preprogramovat firmware aby se ten volant dal otacet o vic nez zminenych 90 stupnu.

                1. psali že volant bude defaultně, berany jako příplatek..
                  psali že volant bude defaultně, berany jako příplatek..

                2. Za par let to budou montovat vsechny automobilky. Tesla udava
                  Za par let to budou montovat vsechny automobilky. Tesla udava smer.

                3. za pár let tady budou leda tak bambilijony mutací a možná
                  za pár let tady budou leda tak bambilijony mutací a možná ještě tezla

                4. Na yt se vsechny automobilky chlubi s podobnym volantem u
                  Na yt se vsechny automobilky chlubi s podobnym volantem u jejich konceptu pro autonomni provoz. Nejpozdeji 2030 bude takovy volant samozrejmost u vsech autonomnich aut.

                5. jo a lidi si pak budou připlácet za normální volant. To
                  jo a lidi si pak budou připlácet za normální volant. To že Tesla něco vypleskne neznamená že to všichni chtějí. Současný berany je teslí medyjální kamufláž jejich neschopnosti vopravit kastli, 4680 a dalších nedokonalostí do nový verze, to všichni dávno víme 🙂 Jde jim jen o udržení akcijový hry = jejich záchrany před krachem a zaměstnaneckýma výplatnicemi…

                  Andrew D SVP Powertrain and Energy Eng. 27. ledna Prodej za $870,35 x 1.500ks = $1,305,525

                  http://finviz.com/quote.ashx?t=tsla

                6. U autonomnich aut bude takova kaplicka, kam ten volant zajede,
                  U autonomnich aut bude takova kaplicka, kam ten volant zajede, kdyz nebude potreba. A ten kulaty se tam nevejde.

      1. Dekriminalizace všech drog je jediné řešení, jak
        Dekriminalizace všech drog je jediné řešení, jak zlikvidovat drogové mafie a přestat lidi zavírat zbytečně do kriminálu. Problém Holandska byl v tvrdých protidrogových zákonech okolních států a s tím spojená drogová turistika. Už sto let se ukazuje, že hlavou zeď neprorazíš. Ty seš vážně ultrakonzerva. Proč si vlastně nevylezeš zpátky na stromy? Třeba by ti zase narostl vocas.

  2. Bylo by dobré zmínit, že ikdyž refresh bude mít baterie
    Bylo by dobré zmínit, že ikdyž refresh bude mít baterie formátu 18650, tak to bude nová baterie s novým chemickým složením. Pouze stejného rozměrového formátu. A to z důvodu, že Tesla stále bere ty baterky od dodavatelů, kteří prostě mají výrobní linky na 18650. Ale protože se jedná o nové baterie, tak jsou schopné vyšších nabíjecích proudů.

    Verze Plaid+ bude mít Teslí 4680.

    1. 800V pro battery pack by byl fajn, ale 400V zatím ještě
      800V pro battery pack by byl fajn, ale 400V zatím ještě neomezuje. Zatím to stejně skončí na tom, kolik proudu dokážou zvládnout jednotlivé články, protože ty jsou stejně na 3,7V ať chceš nebo ne. Více by pomohla plošší nabíjecí křivka, aby auta zvládaly větší proudy déle než pár minut.

          1. A to mě limituje jak?
            Mě teda na článku nikdy napětí

            A to mě limituje jak?
            Mě teda na článku nikdy napětí nelimitovalo, ale byl problém s tím, aby seděly z pohledu životnosti doporučené dobíjecí a vybíjecí proudy a aby celej systém měl co nejmenší prostor ke generování ztrát a pak držet všechny články na srovnaných teplotách.

            1. Spíše než že by tě to limitovalo, tak ti 800V nabíjení
              Spíše než že by tě to limitovalo, tak ti 800V nabíjení nepomůže.

              Ale v zásadě tě to limituje v návrhu battery packu, protože musíš mít více baterií v sérii pro dosažení 800V. A tedy máš v autě polovinu nezávislých bloků se kterými může management pracovat.

              1. Jistě, ale v pohonu dostávám benefit na stejný výkon
                Jistě, ale v pohonu dostávám benefit na stejný výkon nižší proudy, dost často menší ztráty na celý systém atd…
                Při návrhu BP stejně vycházím z toho, co můžu z článku tahat či do něj cpát. V zásadě největší problém 800V je ovlivnění vnitřního odporu baterky a že to je třeba řešit tepelným hospodářstvím, všude dál pro měnič a motor to vidím skoro jako lepší… a z pohledu rozšířenosti je největší limitace 400V rozvod, který je všude.

                1. Nejste nahodou blondyna? S nima jsou diskuze podobne. Behem 15
                  Nejste nahodou blondyna? S nima jsou diskuze podobne. Behem 15 minut zmeni nazor a taktiku aspon 10x.

                2. U pohonu je to fakticky jedno. I ty 400V baterky dodávají
                  U pohonu je to fakticky jedno. I ty 400V baterky dodávají více energie než je vůbec potřeba. Jenom máš s 800V menší průměr vodiče, ale zase větší izolaci.

                  Podle mě 800V nepřináší nějaké velké bonusy oproti 400V a má i nevýhody. Tím nechcu tvrdit že je 800V k ničemu, ale spíše že to není nic nezbytného.

                  Dokud nebudou 500+ kW nabíječky.

        1. Kdyz date dva clanky v serii, mate 2x napeti a 1x proud. Kdyz
          Kdyz date dva clanky v serii, mate 2x napeti a 1x proud. Kdyz date 2x paralellne, mate 1x napeti a 2x proud. Ale kazdy clanek ma 1x proud. Kdyz jste psal, ze jste byl u vyvoje bateriovych EV, tak se nedivim, ze to az do doby kdy se toho ujal Elon Musk byla beznadejna technologie. Na co sahnete, ….

            1. Samozrejme ze proudy a napeti zohlednuji seriove a paralellni
              Samozrejme ze proudy a napeti zohlednuji seriove a paralellni usporadani. Ale pocet clanku v 400V a 800V batterypack zustane stejny, pokud je energie v kWh stejna. Tak kde mate to reseni v 800V? Tim akorat mate vic clanku v serii a mene paralellne a vubec nic tim nevyresite. Akorat ze nabijeci kabel muze byt slabsi.

Napsat komentář