Nové elektromobily Tesla Model S a Model X: samy poznají, kdy chcete couvat, dojezd přes 830 km, ulítlý volant!

Dlouho očekávaný refresh dnes již letitých elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X je konečně tady. Budete zírat, co mají umět!

Kromě volantu se vylepšení u nových verzí elektromobilů Tesla Model S/X dočkal samozřejmě i pohonný systém, který vychází z pohonu Tesla Model 3/Model Y.
foto: Tesla

Nová verze elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X je tu! Hlavní změny proběhly především v interiéru.

Jeho proměna stojí za to. Zbrusu nový volant je hranatý a ještě k tomu poloviční než jsme zvyklí! Připomíná volant, který Tesla představila v konceptu nového Roadsteru v roce 2017.

Netradiční nový volant elektromobilů Model S a Model X

Netradiční nový volant elektromobilů Model S a Model X
foto: Tesla

Zcela zmizela také páčka pod volantem pro volbu jízdního režimu (dopředu, dozadu, parking, neutrál). Auto totiž údajně s pomocí technologie Tesla Autopilot dokáže samo poznat, co chcete právě dělat! A kdyby na to přeci jen došlo, jsou tlačítka pro volbu jízdního režimu umístěna uprostřed nad nabíječkou mobilů.

Obě tyto změny vypadají na první pohled značně neprakticky. Uvidíme, jak se ukáží v reálném provozu. Kromě toho ale oba elektromobily přinášejí i spoustu dalších změn, které vycházejí primárně z novějších vozů Tesla Model Y a Tesla Model 3.

Hlavní ovládací displej je položený na ležato. Přístrojový panel zůstal (narozdíl od M3 a MY) zachován, ale je menší, takže i díky menšímu volantu je přes něj lepší výhled. Pro zadní sedadla přibyl nový prostřední displej, např. pro hraní her.

Skleněná střecha elektromobilu Tesla Model S

Skleněná střecha elektromobilu Tesla Model S
foto: Tesla

Novinkou v Modelu S je celoskleněná střecha. Další novinky: prémiové audio s 22 reproduktory, vyhřívané sedačky (všechny), vyhřívaný volant, vyhřívané přední sklo, ventilované přední sedačky a samozřejmě tepelné čerpadlo.

Upravila se i nabídka. Tesla Model S Long Range s dojezdem 663 km (Dual Motor All-Wheel Drive) vyjde na $79 990. Třímotorové verze Plaid a Plaid+ jsou za $119 990, resp. $139 990. Plaid+ údajně nabídne dojezd přes 830 km.

Výroba nových elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model Y začně v prvním čtvrtletí tohoto roku. Kdy začnou dodávky zákazníkům Tesla neupřesnila.

Nový zadní displej pro hraní a zábavu

Nový zadní displej pro hraní a zábavu
foto: Tesla

V případě Tesla Model X je interiér takřka stejný jako u Modelu S, ale Tesla ukázala také exteriér. Zmizelo chromované lemování, podobně jako u Modelu 3. Model X trochu víc připomíná protáhlé vejce.

Nová podoba elektromobilu Tesla Model X

Nová podoba elektromobilu Tesla Model X
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model X Long Range s dojezdem 576 km začíná na ceně $89 990. Verze Plaid vyjde na $119 990, Plaid+ k dispozici není.

Tesla Model S 2021

Tesla Model S 2021
foto: Tesla

Tesla Model S 2021

Tesla Model S 2021
foto: Tesla
tisková zpráva

176 Comments on “Nové elektromobily Tesla Model S a Model X: samy poznají, kdy chcete couvat, dojezd přes 830 km, ulítlý volant!”

  1. Neuveriteľne krásny interiér hlavne vpredu. Ten tablet
    Neuveriteľne krásny interiér hlavne vpredu. Ten tablet zapustený tak elegantne krásne. Volant geniálny niečo ako formula F1. Parametre aj základnej ale hlavne Plaid a Plaid+ sú neskutočné. Z môjho pohľadu im to úžasne vyšlo.

        1. hele mě je to jedno co si tenhle ňouma myslí 😀 i Tesla je
          hele mě je to jedno co si tenhle ňouma myslí 😀 i Tesla je mi jedno, mě jen dráždí omezenci co mají klapky na očích a vidí jen Teslu a na cokoliv jiného plivou, nikomu to neberu at si uznává koho chce, ale at to tu necpe jiným co o to nestojí

                1. Tady s cikánštinou neuspěješ.
                  Tady s cikánštinou neuspěješ.

                2. dalsi muskova devka se ozvala. Cry more bitch 🙂
                  dalsi muskova devka se ozvala. Cry more bitch 🙂

                3. pořád lepší než být muskův oddaný ovčáček 🙂
                  pořád lepší než být muskův oddaný ovčáček 🙂

                4. Tebe bych na to tipoval. Ty budes radsi chuda devka, ja radeji
                  Tebe bych na to tipoval. Ty budes radsi chuda devka, ja radeji bohaty ovcak 😀

                5. no jako ovce z ČR právě moc bohatý nebudeš ty troubo 😀
                  no jako ovce z ČR právě moc bohatý nebudeš ty troubo 😀 😀

                  hele jako konečně s tebou začínala být sranda, ale musím tu pro dnešek končit tak zase někdy u Tesla vision

                6. delej nakupuj btc jak voživot američani se jeste neprobudili
                  delej nakupuj btc jak voživot američani se jeste neprobudili

                7. Cipe, dobre rano, vitej mezi nas. Ja mam nakoupeno uz z roku
                  Cipe, dobre rano, vitej mezi nas. Ja mam nakoupeno uz z roku 2011. Blik, blik budicek :)) 😀 😀 muhahaha

                8. Cipe, neni rok 2012, na darknetu se plati Monerem, Bitcoin by
                  Cipe, neni rok 2012, na darknetu se plati Monerem, Bitcoin by pouzil jen sebvrah. Svet se meni rychleji nez tvuj Boomer mozek dokaze zpracovat, co:)

                9. to není pravda, jsi zaostalý, jde to stále a je to
                  to není pravda, jsi zaostalý, jde to stále a je to výhodnější to sou věci co, nestíháš hochu :))

                10. A v cem je to vyhodnejsi? Povidej cipe, nauc nas neco o
                  A v cem je to vyhodnejsi? Povidej cipe, nauc nas neco o Bitcoinu 🙂

                11. Kolik si uctujes za crypto poradenstvi, cipe?:)
                  Kolik si uctujes za crypto poradenstvi, cipe?:)

                12. Skoda talentu, cipe, takovy znalec na bitcoin se jen tak
                  Skoda talentu, cipe, takovy znalec na bitcoin se jen tak nevidi:)

                13. hlavně ať si těmi úspěšnými spekulacemi moc
                  hlavně ať si těmi úspěšnými spekulacemi moc nepohnojíš karmu..
                  co ty víš, třeba už máš na svědomí pár neúspěšných cipisku co se pak museli kvůli finanční ztrátě (tvému zisku) oběsit..

                14. Jeste ze na takove pitchoviny neverim 🙂
                  Jeste ze na takove pitchoviny neverim 🙂

                15. hele když si tak dobrej v tom google překladači dej si tam
                  hele když si tak dobrej v tom google překladači dej si tam tohle slovíčko – clown

    1. Do diskuze zatím napsalo jen dvacet lidí, včetně mě,
      Do diskuze zatím napsalo jen dvacet lidí, včetně mě, tebe, Horčíka a Cipíska.

      A to je na místní poměry spíš nižší průměr, takže na nějakou ultra velkou oblíbenost bych to neviděl, spíš naopak, na to že se jedná o článek k novým Teslám je zájem minimální.

          1. Víš co mě udivuje? Nikdo z vás to neřídil, ale už víte
            Víš co mě udivuje? Nikdo z vás to neřídil, ale už víte jak strašně to bude špatné. Nikdo z vás netuší jaká je dynamika zatáčení. Pořád tady mluvíte o nějakém ručkování, ale doba kdy si každý ručkoval v každé zatáčce jak řidič kamionu je snad už dávno pryč. Proto bych ocenil, kdybychom počkali až na skutečné zkušenosti z provozu.

            Je to něco nového a lidi se bojí novot. To chápu. Stejně jako si pamatuju jak každému bylo hned jasné, že dotykové mobily jsou absolutně k ničemu když přišly na trh a jak se lidi zapřísahali, že si nikdy matlací telefon nepořídí. A dneska je mají skoro všichni.

              1. Přesně tak. Bude to jako se CyberTruckem. Sice se po
                Přesně tak. Bude to jako se CyberTruckem. Sice se po uvedení vyrojily tuny negativců, kteří tvrdili že to je hnusné a nikdo to nebude chtít, ale všude se o tom mluvilo a lidi to chtěli.
                To samé s tím volantem. Všude se o tom bude mluvit jak je to nepraktické a přitom to budou statisíce lidí chtít. Reklama zadarmo. A je dost možné, že Tesla uvede klasickou alternativu až emoce utichnou.

                Mě osobně by mi více než ten tvar vadily ty dotykové tlačítka. Nemám s tím dobré zkušenosti. Uvidíme jak to bude v reálu fungovat.

            1. jak špatné to bude, ví každý kdo trochu jezdí autem,
              jak špatné to bude, ví každý kdo trochu jezdí autem, není ani jisté že to vůbec povolí, zejména tady u nás v evropě

              problém je ten že Tesla si jede arogantně po své koleji, nejspíš to řízení bude mít nějak softwarově řešené to jo, ale jestli je to v souladu s předpisy neřeší, navíc počítá, že auta budou řídit sama, jenže než se tak stane, tyto v současnosti vyrobená auta už budou někde na vrakovišti

              1. Ne. Nevíš jaké to bude. Jenom hádáš na základě svých
                Ne. Nevíš jaké to bude. Jenom hádáš na základě svých omezených zkušeností, ale chytrý jsi jak rádio.

                Jasně. Tesla vůbec neřeší předpisy a vůbec je nezajímá jestli dostane povolení k prodeji nebo jestli se to bude lidem dobře řídit. Probuď se už.

            1. Tesla snad bude pořád…
              Na druhou stranu si myslím, že

              Tesla snad bude pořád…
              Na druhou stranu si myslím, že postupně budou přibývat další a další země kde jí prodejemi zválcují dinosauři…
              Důležité je, že z toho budou profitovat jak zákazníci tak příroda..

                1. V celkových počtech EV máte určitě pravdu. V cenových a
                  V celkových počtech EV máte určitě pravdu. V cenových a velikostních segmentech, kde Tesla nabízí nebo bude nabízet své modely to tak spíše nebude.
                  V delším horizontu bude záležet do jakých všech segmentů se vlastně Tesla pustí a jestli bude každý další model v daném cenovém segmentu dominovat jako doposud všechny dosavadní modely.
                  Zatím je problém v absenci přímých konkurentů mezi modely EV obecně. To se však změní s příchodem TMY do Evropy a počátkem výroby BMW i4. Pak nastane konečně pořádná přetahovaná o zákazníky. 🙂

                2. Tesla 3 je sedan střední třídy a ten, pokud se nepletu,
                  Tesla 3 je sedan střední třídy a ten, pokud se nepletu, nikdo zatím jako EV nenabízí. V Evropě moc sedany neletí, i ve spalovácích je od nich odklon, vyjma prémiových značek. A ty se zatím jenom chystají, i4, Audi bude mít něco.
                  Pro teslu Y bude konkurent něco jako ID.4 a určitě na té platformě vzniknou i další EV.

                  A klidně bych se vsadil, že i v těch segmentech, kde bude Tesla svoje EV nabízet, bude časem převálcována konkurencí, třeba tím VW.

                3. Na některých trzích určitě. Například v Německu.
                  Na některých trzích určitě. Například v Německu. Celkově se to takhle nedá říct. VW tahá v EVs spíše za ten kratší kousek lana. Kromě tradice nemá moc co navíc nabídnout. Ani ty produkční kapacity nebudou dlouho pravdou s tím jak Tesla otvírá jednu fabriku vedle druhé a EVs potřebujou nové linky, takže nemůžou těžit tak moc ze stávající produkce. A co hůř, jsou silně závislí na tom jaké baterie jim někdo vyrobí. Tesla má vlastní vývoj a už i vlastní výrobu.

                4. No uvidíme. VW už teď na celoevropském trhu (nejen v DE)
                  No uvidíme. VW už teď na celoevropském trhu (nejen v DE) prodává víc EV než Tesla. A to ještě ani nezačal, prakticky se v 2020 jednalo jenom o starý eGolf, na podzim nastupující ID.3 a drahý eTron. Letos přijde na trh Enyaq, ID.4 hatch plus kupě, eTron GT (nebo ten už se prodává?), atd., atd… skoro bych se u Tesly bál, jestli těch plánovaných 500 tis. EV vyráběných v Berlíně prodá na evropském trhu.

                  Samozřejmě, u VW bude záležet na dodávkách bterií. Ale myslím, že i tam něco investují, kupují, nevím teď přesně. Stejně jako skeptici měli obavy, jestli VW začne vůbec EV vyrábět ve velkém, stejně tak teď mají obavy, jestli bude mít baterky. A ostatní to samé… BMW a Mercedes ještě ani pořádně nezačaly.

                5. VW těží na Evropském trhu z několika věcí:
                  1) Tesla

                  VW těží na Evropském trhu z několika věcí:
                  1) Tesla nemá v Evropě továrnu
                  2) Kvůli Covidu stály americké továrny a do Evropy se první půlrok moc nedováželo
                  3) VW naskladňoval auta skoro třičtvrtě roku než je uvedl na trh.

                  Až Tesla letos dostaví v Evropě továrnu, tak se změní hodně věcí, protože Tesla v Evropě není limitovaná poptávkou, ale tím kolik aut je schopná dovézt.

                  Koncern VW měl problém s bateriema. Proto se zařízlo několik modelů hluboko pod poptávkou (například Citigo-e), aby byly baterky pro ID.3.
                  VW investuje do NortVoltu, ale bude jenom investor. Jeden z mnoha investorů. Tedy o baterky se bude dělit a nebude mít domácí knowhow. Bude jenom závislá na dalším dodavateli.

                6. Ano přesně o tom mluvím. TM3 nemá zatím přímého
                  Ano přesně o tom mluvím. TM3 nemá zatím přímého konkurenta a čeká na i4 nebo nějakou tu Audinu.
                  Proti Y bude Etron, ix3 a vrcholné verze ID4 a Enyaqu a možná i další.

                  No to se uvidí už s příchodem TMY. To bude jeden z prvních přímých střetů. 🙂

            2. Myslím, že dneska už není zapotřebí hádat jestli v
              Myslím, že dneska už není zapotřebí hádat jestli v budoucnu bude Tesla existovat nebo ne. Prostě proto že neexistuje jediný důvod proč by neměla. Už to není žádná malá automobilka. Už nebalancuje na hranici neexistence. Tesla rychle roste a má tolik peněz že neví co s tím. A jako snad jediná automobilka má v hotovosti více peněz než dluhů. A myslím že ještě pěkných pár let bude rychle růst. Model Y se teprve rozjíždí. V Číně se můžou po Tesle utlouct a teď přijde na trh refresh S a X a v náledujících letech další modely, včetně vyhlíženého CyberTrucku.

              Spíše bych se bál o budoucnost jiných automobilek než Tesly.

              1. kam na tyhle hlouposti chodíš? hlavní zdroj peněz má z
                kam na tyhle hlouposti chodíš? hlavní zdroj peněz má z prodeje emisních povolenek, jinak její fungování je težce ztrátové, pokud se ostatní automobilky vrhnou na EV tak už Tesle cpát peníze nebudou muset,

                celej váš vysněnej EV svět stojí na prodejích spalováků, jen díky spalovákům váš EV svět existuje to si už konečně uvědomte

                na cokoliv spalovacího tu jen plivete, já netvrdím, že budoucnost není v EV, ale trochu soudnosti by neškodilo

                1. Vážně je hlavní zdroj peněz prodej emisních povolenek?
                  Vážně je hlavní zdroj peněz prodej emisních povolenek? Za letošek má Tesla z povolenek něco přes 1.5 miliardy dolarů, ale přijmy jsou 31,5 miliardy dolarů. Tedy povolenky tvoří méně než 5% jejich příjmů.

                  Meziroční nárůst příjmů o 29% a to mluvíme o Covid roce, kdy většina automobilek byla ztrátová a jejich přijmy se propadly.

                  A možná tě to překvapí, ale Tesla by byla v zisku i bez těchhle emisních povolenek a to má v nákladech 900 miliónů dolarů pro Muska jako bonus za extrémní růst akcií. A to všechno během Covid roku.

                  A ještě čísla o hotovosti na účtě koncem roku:
                  2016: 3 393 miliónů dolarů
                  2017: 3 368 miliónů dolarů
                  2018: 3 686 miliónů dolarů
                  2019: 6 268 miliónů dolarů
                  2020: 19 384 miliónů dolarů

                2. máš pravdu hlavní zdroj penež to nebyl to jsem se špatně
                  máš pravdu hlavní zdroj penež to nebyl to jsem se špatně vyjádřil, omlouvám se

                  myšleno to bylo na zisk

                  kolik by byl zisk za celý rok bez těchto povolenek?

                3. Zisk by byl necelá miliarda dolarů. Poprvé v historii
                  Zisk by byl necelá miliarda dolarů. Poprvé v historii celoroční zisk a to během Covid roku.

                  A i já tam mám chybu. Náklady pro Muska nebyly 900 miliónů, ale 1,4 miliardy. Jedná se o jednorázové výdaje na základě toho enormního růstu a nejedná se o běžné hospodaření.

                  Takže si to zase připočti a byl bys tam kde jsi s povolenkama, protože co získali na povolenkách, to zaplatili Muskovi na bonusech. Musk si nic z těch peněz nevzal (respektive akcií, protože bonusy jsou vypláceny v akciích firmy), ale firma je musí uvést v nákladech protože pro něj jsou povinni ty akcie držet.

      1. Jak definujete prodejní hit? Kolik těchto pofacelift modelů
        Jak definujete prodejní hit? Kolik těchto pofacelift modelů S a X se, podle vás, prodá celosvětově a kolik v Evropě? Já myslím, že zlaté časy už mají tyto modely za sebou. V Evropě se určitě už ta čísla z vrcholu prodejů nevrátí a ani se k nim nepřiblíží… myslím.

        1. Tesla je obecně prodejní hit. Firma která se dostala za 9
          Tesla je obecně prodejní hit. Firma která se dostala za 9 let produkční výroby na 500.000 kusů ročně a plánuje nadále 50% roční růst. Za úspěch Tesly mluví čísla, kdežto vy jenom spekulujete. O vrcholu prodejů se mluvilo už v roce 2017 a skutečnost byla velmi vzdálená těmto předpovědím.

    2. No povedenej určitě 😀 proto si z toho dělá každý prdel
      No povedenej určitě 😀 proto si z toho dělá každý prdel 😀

      Vy jste opravdu omezení tou Teslou to se jen tak nevidí 😀

      u BMW probíhají refreshe neustále tak je jasný, že u toho nikdo nepláče štěstím 😀

    1. no to bohužel již neplatí, protože je tu několik
      no to bohužel již neplatí, protože je tu několik spisovatelů fantazi žánru, kteří jisté americké automobilce přisuzují až nadpřirozené schopnosti 😀 pár jednotlivců kteří si dovolí s těmito pohádkami nesouhlasit jsou tu napadáni, ale toto se děje po celém světě, fanoušci Tesly jsou jako sekta a žádný argument nejsou schopni přijmout, takže je to tu spíš už jen taková prdel 😀 😀

    1. pro úplnost dodejme :))
      Kirkhorn Zachary Chief Financial

      pro úplnost dodejme :))

      Kirkhorn Zachary Chief Financial Officer Jan 19 Sale 837.74 1,250 1,047,175 56,257 Jan 21 08:43 PM
      Guillen Jerome M President, Automative Jan 11 Sale 833.75 10,000 8,337,533 49,959 Jan 14 07:30 PM
      Taneja Vaibhav Chief Accounting Officer Jan 06 Sale 762.99 4,463 3,405,242 16,315 Jan 08 09:56 PM
      Wilson-Thompson Kathleen Director Dec 31 Sale 697.57 13,885 9,685,703 1,800 Jan 05 08:49 PM

      ….;)) https://finviz.com/quote.ashx?t=TSLA

        1. sedmičkovýho?? TMS defakto kupé na zadních furt
          sedmičkovýho?? TMS defakto kupé na zadních furt kebulebouch vo strop se nedá se sedmičkou co se týče komfortu vůbec srovnávat. Sice je to amerycká kráva jakalifornyje dokonce i raketovým vodkrvovacím zdraví prospěšným zrychlením dysponuje, ale co se týče komfortu nejedevlak 😉 Takže ekvivalentem je 5ka, lépe ve městě parkující a …. vo polovinu levnější?? ne vo 60% :))

                1. To už jsme zde řešili víc než jednou, ty stále tvrdíš,
                  To už jsme zde řešili víc než jednou, ty stále tvrdíš, že Model S je ve stejné třídě, jako auta skoro o metr delší. To fakt nemá cenu, běž si někdy do sedmičky alespoň sednout.

                2. BMW 7 je o 281mm delsi. Vas metr je ponekud divny.
                  BMW 7 je o 281mm delsi. Vas metr je ponekud divny.

                3. Tak znova kopie z minulé diskuze, ale fakt
                  Tak znova kopie z minulé diskuze, ale fakt naposledy…

                  Střední třída:
                  Rozvor Suberbu je 284cm
                  Rozvor Modelu S je 296cm

                  Luxury:
                  Rozvor BMW 7 je 321cm

                  Tady fakt není o čem…

                4. Tak ty už víš jaké jsou rozměry refreshe?
                  Tak ty už víš jaké jsou rozměry refreshe?

                5. To je naprosto jedno, pár centimetrů sem nebo tam nehraje
                  To je naprosto jedno, pár centimetrů sem nebo tam nehraje roli.

                  Luxury class na rozměrech krátké sedmičky začíná. Třeba Pulmann má 6,5 metru délky. Tak se nám tady s pětimetrovým kašpárkem vyšší střední Modelu S nesnažte hrát divadlo.

                6. No budiž. Řekněme, že je to ekvivalent BMW M5. Souhlas?
                  No budiž. Řekněme, že je to ekvivalent BMW M5. Souhlas? Ten začíná na 3,3 mega.

                7. Souhlasím s tím, že rozměrově a třídou to s BMW 5
                  Souhlasím s tím, že rozměrově a třídou to s BMW 5 odpovídá.

                  Ekvivalent to bohužel není, tedy pokud nepovažujete za ekvivalent 3+1 v paneláku na sídlišti v Ostravě s 3+1 v luxusním condu na Bahamách.

                8. Náhodou zase tak špatné to BMW není.
                  Náhodou zase tak špatné to BMW není.

                9. Ale sociální interiér Modelu S ano.
                  Ale sociální interiér Modelu S ano.

                10. Někdo má rád moderní minimalistické vily a někdo miluje
                  Někdo má rád moderní minimalistické vily a někdo miluje přeplácané viktoriánské usedlosti se spoustou cimbuří a věžiček. Prostě jenom otázka vkusu.

                  Minimalismus určitě stárne pomaleji.

                11. Design interiéru musí být UCD.
                  Samoúčelný minimalismus

                  Design interiéru musí být UCD.
                  Samoúčelný minimalismus na úkor funkčnosti není design, ale paskvil.

                  Jako sorry, ale umístit obrazovku do výšky 15 cm od bot je designová obludnost.

                12. Zřejmě je myšlena ta zadní obrazovka, ne přední tablet.
                  Zřejmě je myšlena ta zadní obrazovka, ne přední tablet. Taky jsem na to koukal, že je to pěkně debilně. Ale jak tady čtu od fanatiků, je to úplně v pořádku a všichni co dávají displej doprostřed pod střechu nebo do opěrek předních sedadel, to vlastně dělají blbě 🙂 Já měl v S80 kdysi právě taky displeje pro zadí pasažéry, v opěrkách předních sedadel. A koukalo se na to dětem dobře. Nevím, jak by koukali na film někam do země a ještě šikmo, to je teda ergonomicky opravdu úlet…

                13. Tesla jen už neví čím zaujmout, nový model není schopna
                  Tesla jen už neví čím zaujmout, nový model není schopna připravit ani po devíti letech, tak uřízne volant a otočí display,

                  měnit nějaké díly karoserie se vůbec neodvážili když se to po tolika letech jaktakž naučili montovat, tak to přece nebudou zase měnit 😀

                  tento volant ukázala Tesla zcela záměrně a především proto, aby se o Tesle zase psalo i přes to, že není vůbec jisté, že takový volant projde schválením

                14. Ten volant/knypl z Boeingu je dle amerických zdrojů pouze
                  Ten volant/knypl z Boeingu je dle amerických zdrojů pouze „option“.

                15. no tak sklo na střeše taky nakonec demogratycky zpovinnili
                  no tak sklo na střeše taky nakonec demogratycky zpovinnili 😉 Každopádně rozum do hrsti, kdo by si taky při autopajlotoj chtěl těma berákama vybodnout vobě voči že 😉

                16. Neodvážím se to soudit na základě obrázků, ale
                  Neodvážím se to soudit na základě obrázků, ale předpokládám, že je to trochu něco jiného sledovat monitor v úrovni kolen na velkých zadních sedadlech než když si Runner v Dacii kontroluje ponožky.

                17. To se uvidí až naživo. Každopádně, ideálně je mít
                  To se uvidí až naživo. Každopádně, ideálně je mít monitor cca. ve výšce oči. Proč vymýšlet za každou cenu odlišnost? Ale nějaký důvod asi k tomu mají, že to dávají tak blbě, jen nevím jaký…

                18. Tak třeba první věc co mě napadne – náklady. Jeden
                  Tak třeba první věc co mě napadne – náklady. Jeden dotykový panel pro nastavení vyhřívání sedadel a multimédií. Lepší než se snažit zabudovat obrazovky do sedadel. A pak taky bezpečnost. Není nad to mít skleněnou tabuli před obličejem v případě nehody.

                  Navíc pro děcka to možná bude lepší než display v úrovní očí dospělého. Na občasné zahrání hry nebo puštění seriálu to stačí. Asi nebudeš chodit do auta sledovat televizi.

                19. Displeje v sedačkách mělo Volvo, takže tam bych se nebál
                  Displeje v sedačkách mělo Volvo, takže tam bych se nebál bezpečnosti. Zřejmě náklady a fakt, že to zřejmě bude spíš ovládací displej než na nějaké dlouhé koukání na seriály.

                  Jo a to Volvo to mělo právě cca v úrovni oči děti, počítalo se asi s tím, že to bude pro děti.

                20. to se ti tu musí pořád dokola vysvětlovat stejné
                  to se ti tu musí pořád dokola vysvětlovat stejné věci?

                  model S můžeš srovnávat se superbem, passatem nesnaž se povyšovat Teslu někam kam nepatří, v mnoha parametrech bude ten superb i lepší

                1. Je to stejná kategorie. Je sice o trochu menší, ale to
                  Je to stejná kategorie. Je sice o trochu menší, ale to bývají běžně auta ve stejné třídě. Je sice trochu menší, ale taky je levnější a mnohem výkonější.

                  Ale řekněme, že je to ekvivalent BMW M5. Ten začíná na 3,3 mega.

                2. Marťo, trochu soudnosti. Někteří tu diskutující v tom
                  Marťo, trochu soudnosti. Někteří tu diskutující v tom novém BMW už seděli a v té Tesle S taky. Tam přece ani Tesla nemíří. Tesla je konkurence pro BMW5 ale věř mi, že není moc zdatná. Tesla S je konkurence spíš pro Superb/Mondeo – protože jak píšeš některá auta jsou menší a větší. Ale komfortem, výbavou, individualizací a výběrem pohonu je to prostě holý fakt.

                3. Jo Mondeo těchhle rozměrů a výkonu by jsi fakt chtěl mít
                  Jo Mondeo těchhle rozměrů a výkonu by jsi fakt chtěl mít 😀

                4. Prosím tě na ten výkon už se vybodni…Ford Mustang taky
                  Prosím tě na ten výkon už se vybodni…Ford Mustang taky není sporťák a má mraky koní.. tesla s není sportovní auto, určitě nemá nic společnýho s M5…a zrychlení 0-100 na tom nic nezmění. Tesla S není ani luxusní auto typu MB-S nebo BMW7. ID.3 taky není Passat i když mají stejný rozvor.

                5. Proč bych se měl vybodnout na výkon, když to je věc za
                  Proč bych se měl vybodnout na výkon, když to je věc za kterou se u aut nejvíce připlácí :-O

                6. Ale neurčuje jestli je auto sporťák nebo luxusní limuzína.
                  Ale neurčuje jestli je auto sporťák nebo luxusní limuzína.

                7. Kategoricky je Model S mezi luxusníma autama ať se ti to
                  Kategoricky je Model S mezi luxusníma autama ať se ti to líbí nebo ne, ale jinak je to spíše subjektivní otázka a pak nemá smysl se o tom hádat.

      1. jj aby mlask donutil obyvatele planety kupovat jeho zatím
        jj aby mlask donutil obyvatele planety kupovat jeho zatím předražený teslakáry, musel donutit vůdčí představitele státu řádně devalvovat, neboli naředit měnu tak, aby peníze jež ztratí hodnotu byli sosialistyckodemogratycky namnoženy obyvatelstvu pak do výplaty to aby 4 mega za teslakáru nebylo pak už zas tak moc 😉

        ps: anebo donutil někoho kdo je donutí ?? …. 😉

              1. linka je dělá jednotně pochromovaný. kdyby měli být v
                linka je dělá jednotně pochromovaný. kdyby měli být v barvách vozu museli by upravit výrobu a ztížilo by ji to a prodražilo = proti teslí filo. Kliky si každý majitel může ízy přestříkat sám za pár stovek: voblepí vysunutou kliku na dveřích, benzinem ve speji vodmastí, do spreje nechá si namíchat barvu za pětikilo, stříkne to a přestříkne lakem ve spreji za kilo. Kreativní činnost aby teslí prdele nezlenivěli. Pro líný lemry samolepící kyt:

                https://www.youtube.com/watch?v=3J0vqcIDIhg

      1. bude to fungovat úplně jednoduše, na základě teplotního
        bude to fungovat úplně jednoduše, na základě teplotního čidla v sedačce, Teslu si kupují moulové co neumějí řídit a každý řidičský manévr, který není jízda rovně vpřed je velký stres a podle intenzity stresu se mění teplota sedáku řidiče, auto tak přesně pozná co má udělat 😀

        1. no tak to je pěkná blbost, dotykový tablet na palubovce je
          no tak to je pěkná blbost, dotykový tablet na palubovce je dobrej leda tak na lepší pohled do navigace, ale zase horší na matlání zvednutou neopřenou unavenou třepající se teslí prackou 😉 narozdíl vod 17″cky naštorc 2012-2020 😉

          PS: To je tesla tak chudá že furt nemá na HUD ?? nj mlasketa na Mars něco stojí že

      1. Ne nezklamali.
        Ergonomické peklo na kolech.
        Berany co se

        Ne nezklamali.

        Ergonomické peklo na kolech.

        Berany co se hodí na otáčení o max 90 stupňů místo volantu, nastavování jízdních parametrů na tabletu mimo zorné pole a přes několik kliků, displej „na filmy“ u kolen…

        To navrhoval někdo s mozkem velikosti lískového oříšku.

        1. displej na filmy je úplně v pohodě, na zadních sedačkách
          displej na filmy je úplně v pohodě, na zadních sedačkách sedíš stejně ohnutej s hlavou sklopenou, takže naprosto geniálně ergonomicky vymyšleno a dětem to nevadí, ty raději koukají z okna než na filmy na nějakém tabletu 😀

  2. na ten volant bych si asi musel zvikat, ale jinak za me posun
    na ten volant bych si asi musel zvikat, ale jinak za me posun k vyrazne lepsimu vizualnimu dojmu, ano takto se me interier Tesel zacina libit, hodne libit, takze posledni co zbejva je kombik, proste jsem kombikovej a MPVckovej a prez to nejede vlak

  3. TO JE DĚS, zlej sen, boháč mlask krom bourani zavedenych
    TO JE DĚS, zlej sen, boháč mlask krom bourani zavedenych ekoporadku sigl gme vir a kolaborace s nepřítelem, pouzil z trhu podojeny milijardy na dluh státu tj chudýho obyvatelstva k takovymu hnusu jako s/x 2021. to vsichni jiste potrebujou na cestu na pracák a z5t. Bude stačit ukřižování?? 😉

    https://www.youtube.com/watch?v=VtvjbmoDx-I

    pakuž zbejvá fakt jen se na to vysrrr a … ;))
    https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/jak-zmizel-hledany-financnik-jan-marsalek/r~f1a5affc608211eb95caac1f6b220ee8/
    https://finance.yahoo.com/quote/WDI.BE/chart?p=WDI.BE

      1. Jo parafráze, včetně toho extrémně nepraktického volantu
        Jo parafráze, včetně toho extrémně nepraktického volantu – pokud to nemá tak strmé řízení, že plný plný rejd je max 200°, tak je to špatně navržené, protože to neumožňuje stabilní a správný úchop volantu při průjezdu náročnější zatáčkou a při parkování

        1. Ano, s takovými berany se ručkovat nedá. Strmé řízení
          Ano, s takovými berany se ručkovat nedá. Strmé řízení je jedna možnost. Ta druhá je plynulá změna strmosti dle rychlosti, tedy bez mechanické vazby volant-kola. Ride-by-wire se tomu říká? Ani jsem nevěděl, že už to není tabu…

          1. plynulá změna strmosti je víc než nutná a pokud vím tak
            plynulá změna strmosti je víc než nutná a pokud vím tak už model S to má dávno, nenajezdil jsem toho moc s eskem tak už přesně nevím, ale každopádně i toto je málo na takový volant, pro nějaké parkování nebo vracečky bude nutný zásah systému, který strmost ještě výrazně upraví, at už na základe kamer, nebo mapy, protože s tímto volantem prostě dokola točit nelze

                1. Nebudem sa s vami prieť, čas ukáže kto mal pravdu.
                  Nebudem sa s vami prieť, čas ukáže kto mal pravdu.

                2. toto je právě vision a také bych se přikláněl spíš k
                  toto je právě vision a také bych se přikláněl spíš k tomu klasickému volantu, minimálně pro evropu, ale pokud to takto Tesla zveřejnila, myslím, že na tom pracuje a na některé trhy to bude časem nabízet aby mohla dělat pokusy na lidech, jako obvikle 😀

Napsat komentář