Norsko minulý rok opět potvrdilo své výjimečné postavení. Víc než polovina nově registrovaných aut byly elektromobily.
foto: Tesla
Statistika registrací nově prodaných aut v Norsku za prosinec 2020 vás nechá jen nevěřícně zírat. Aut do zásuvky se prodalo 17 910, což představuje 87,1 % všech nových registrací a 198% meziroční růst!
Z toho 13 718 byly elektromobily (podíl 66,7 %, meziročně +301 %) a 4192 plug-in hybridy (20,4 %, +62 %). Statistiky za prosinec v Norsku také pomohly uzavřít celý rok.
Celkově se tam během uplynulých dvanácti měsíců prodalo 105 704 aut do zásuvky (podíl 74,8 %, meziročně +33 %). Elektromobily měly se 76 800 kusy 54,3 % trhu (+27 %), plug-in hybridy pak 20,4 % s 28 904 kusy.
Velmi dobře se minulý rok v Norsku dařilo koncernu Volkswagen a letos tomu určitě nebude jinak. Prodalo se tam 7754 elektromobilů Volkswagen ID.3 a 9227 elektromobilů Audi e-tron. Starý dobrý Volkswagen e-Golf, jehož výroba koncem minulého roku skončila, se stihnul prodat ještě ve zhruba 5000 exemplářích. Pro srovnání, Tesla Model 3 si v Norsku za rok 2020 připsal 7770 prodaných kusů.
norsko země chlebem mlékem a láskou
norsko země chlebem mlékem a láskou oplývající…
https://www.dotyk.cz/magazin/norske-hitlerovy-deti-sikana-30000210.html
at žijou norské elektromobily koupené za evropskou ropu …
NORSKO 1989 překonalo v těžbě ropy i Kuwait
NORSKO 1989 překonalo v těžbě ropy i Kuwait 😉
https://youtu.be/1ZjOjO_5gjQ?t=112
PRO BUDOUCÍ GENERACE info o NORSKO = největší evropský
PRO BUDOUCÍ GENERACE info o NORSKO = největší evropský ropák !!
posledních 40 let co si až těžbou ropy pořádně nahrabal ( předtím specializoval převážně zemědělství a rybolov 😉 Od 70tých let 20st je pilířem norské ekonomiky ropný průmysl !! V roce 2016 vývoz ropy/zp cca 350 mld NOKů tj 47% příjmů z vývozu. Norský ropák pokrývá přibližně 2% světové poptávky po ropě…;)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Norsko
To aby bylo jasno kde si nahrabal na sponzoring tesly 2012-2019 😉
Těžba ropy v Norsku roku 2020 stoupla o
Těžba ropy v Norsku roku 2020 stoupla o 20%
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/norsko-ropa-ropna-plosina-tezba.A210114_153637_eko-zahranicni_tbr
To co mě zaráží je, jak moc se Tesla Autopilot zlepšil za
To co mě zaráží je, jak moc se Tesla Autopilot zlepšil za ten měsíc, co vyšla první verze FSD Beta 1 do nynější FSD Beta 9. Ten pokrok je opravdu značný. Zmizel problém s kruháči, auto už nejezdí ze strany na stranu při jízdě po městě a celkově se chová daleko jistěji. A taky daleko asertivněji při předjíždění a zařazování se do pruhu.
Někde kolem verze Beta 10-11 by měl jíz Full Self Driving mezi širší populaci v USA a první testování začne v Kanadě a Norsku.
Prosím odolejte krmení trola Cipíska.
Prosím odolejte krmení trola Cipíska.
vo odpovědi mi nejde hochu, vyvěsím to na nástěnku to aby
vo odpovědi mi nejde hochu, vyvěsím to na nástěnku to aby kdokoli kdo klikne na článek hlavně nováčci dostali do ksichtu viděli co je skutečně tesla zač, v tomto případě norsko a elektromobilně populistycký zavádějící titulek 😉
V tom případě je to v pořádku. Vyvěste si svoje názory
V tom případě je to v pořádku. Vyvěste si svoje názory . Může si je každý přečíst a udělat si názor. Vaše obsese vás bude nutit reagovat na vše, takže menší krmení zpřehlední diskuzi. Nováčci a zájemci o informace si pak budou moci konfrontovat vaše názory vycucané z databáze podobných trotlů (automat mi opravil troly, ale tohle ja taky hezké) s názory rozumných popřípadě možná nerozumných, ale zkušených jako jsem například já se svými 180 tis. km najetých Teslami v průběhu 6 let.
tvl prilis složity pismenka takhle po ránu pooslouchej, ale
tvl prilis složity pismenka takhle po ránu pooslouchej, ale mužeš si pindat na to co chceš demográcije ;))
Jen houšť.
Jen houšť.
Cypís, vůbec nic jsi nepochopil. Za chvíli naběhne
Cypís, vůbec nic jsi nepochopil. Za chvíli naběhne zdejší melounově elektrikářská úderka a vysvětlí Ti, že norská nafta voní vždy výlučně po fialkách, zatímco ta ruská a ručnikářská je fujky už jen co vytryskne ze země, Baneverent je to nejlepší sluničkářské zázemí pro děti atd. atd. Prostě Norsko – zemský ráj to na pohled, protože je eVfilní.
ručnikářská?? to je ktera? 🙂
ručnikářská?? to je ktera? 🙂
Ale Cypís, ve Tvým věku Tě poučovat, komu se říká
Ale Cypís, ve Tvým věku Tě poučovat, komu se říká „ručnikáři“? Zkus klasiku – Děda Vševěda ze Seznamu :-). Moc to nepoužíváš, bo slovo ručnikáři se blbě šišlá a komolí, není kompatibilní s češtinou 4.0, jak říkáváš…
tvl museliman tmpsr ručníkář tj debilní slovo, slyším
tvl museliman tmpsr ručníkář tj debilní slovo, slyším poprvý jen tak mimochodem jo ke tvý staroslouvěnštine 12.0 ;))
https://cestina20.cz/slovnik/rucnikar/
😉
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ru%C4%8Dn%C3%ADkov%C3%BD_den
😉
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ru%C4%8Dn%C3%ADkov%C3%BD_den
taky zajmavý zas sem se něco noveho dozvěděl dik ps: nebyl
taky zajmavý zas sem se něco noveho dozvěděl dik ps: nebyl sem v sektě 😉
Není někde statistika prodejů za 2019? Jenom pro
Není někde statistika prodejů za 2019? Jenom pro srovnání. Jestli u Tesly došlo jenom k poklesu tržního podílu a celkový počet prodaných aut byl vyšší, nebo prodaly méně aut celkově.
Ev-sales
Ev-volumes
Ev-sales
Ev-volumes
Tak jsem našel prodeje v Norsku za 2019:
Tesla model 3:
Tak jsem našel prodeje v Norsku za 2019:
Tesla model 3: 15683
Tesla model X: 1966
Tesla model S: 1149
To znamená, že v Norsku klesl odbyt Tesly na méně než polovinu a to na rostoucím trhu. Je otázka, jestli je to nedostatečnou kapacitou Tesly nebo spíš tím, že nastupuje konkurence a uživatelé ji dávají přednost. Je předpoklad, že podobný vývoj nastane v 2012 i v celé Evropě, uvidíme za rok.
Zdroj (poslední příspěvek a tabulka na stránce):
https://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway?updated-max=2020-04-15T11:13:00Z&max-results=20&start=8&by-date=false
To byl první rok prodejů. Každé auto má první rok
To byl první rok prodejů. Každé auto má první rok největší prodeje na daném trhu, když má velký backlog. Nyní se dostaly prodeje na nějakou běžnou úroveň.
U ID.3 uvidíš to samé. Prostě se dodala auta, která byla naslibovaná řadu let dopředu.
Uvidíme… ale tipuji, že Tesla půjde s podílem na trhu i
Uvidíme… ale tipuji, že Tesla půjde s podílem na trhu i s absolutními čísly prodejů dolů v celé Evropě, tak jak se to stalo v Norsku, v Evropě to bude se spožděním tak rok. Pak situaci zase na rok-dva pozvedne model Y, ale to už zase bude konkurence dál. A jak je vidět, s rozšiřující se konkurencí prodeje Tesly klesají (nejdřív S a X, teď 3) a ukazuje se, že Tesla není pro zákazníky nijak výjimečná. Psal jsem to tady a statistiky to jen potvrzují.
A dokazujete to na statistikách z vybraného trhu, kde se
A dokazujete to na statistikách z vybraného trhu, kde se první rok prodávalo tolik aut, že Tesla musela omezit dodávky do ostatních zemí. To samé platilo v holandsku v loni, kde byl extrémní zájem kvůli konci dotací. Tomu se říká cherry picking. Rozhodně nelze tvrdit, že poptávka jako celek klesá. předloni Tesla dodala 360.000 aut. Loni už to bylo půl miliónu.
Model Y vyžene prodeje do úplně nových výšin už jenom proto že hatchbacky/SUV jsou zdaleka nejoblíbenější kategorií v Evropě. Konkurence zatím nemá moc co nabídnout proti Tesle. Zatím těží hlavně z toho, že Tesla nemá v Evropě továrnu a je teda nucena započíst do ceny vozů clo a přepravní náklady a zatím nenabízí v Evropě cenově dostupný Hatchback.
Já si vybral Norsko, protože se tam EV prodává hodně
Já si vybral Norsko, protože se tam EV prodává hodně dobře a má to smysl, srovnávat trh v ČR za 2019 a 2020 by asi smysl nedávalo, ne?
Až budou výsledky za celou Evropu za 2019 a 2020, taky se bude dát srovnat, jak si Tesla vedla, jaký byl nárůst trhu celkově a jak se změnil podíl Tesly, nebo i absolutní čísla prodejů.
A až bude i model Y, tak se uvidí. Ale ten už bude v úplně jiné situaci než byl model 3. Ten tady v době nástupu neměl skoro konkurenci, až přijde model Y, budou tady na výběr jiná EV, bude to mít těžší.
Já netvrdím, že klesá poptávka po EV nebo po Tesle. Jen je otázka, jak rychle roste trh s EV a jak rychle roste Tesla. Jinými slovy, poptávka po EV stoupá, ale momentálně už rychleji stoupá poptávka po EV jiných značek, než Tesla – ta udělala svou průkopníckou práci.
Porovnání s prodeji Tesly a EV ostatních značek taky není
Porovnání s prodeji Tesly a EV ostatních značek taky není úplně ok, protože Tesla prodala všechno co vyrobila. Nemohla prodat více. Nikde se ji neválí ležáky na skladech.
O Model Y strach opravdu nemám. V Číně spustilo hotové šílenství. V prodejnách se stály fronty (steně jako tomu bylo v Číně a Evropě na M3 před 2 lety). Za 10 hodin bylo objednáno přes 100.000 kusů. V Evropě to bude to samé. Právě díky rostoucímu EV trhu. To totiž není Tesla proti ostatním, ale Tesla a ostatní EV proti spalovákům. Trh roste mnohem rychleji než se stíhá vyrábět. A ikdyž procentuální podíl Tesly klesne, stále to bude světově nejprodávanější výrobce EVs, zatímco trh se spalováky bude umírat.
Tesla už není ta malá garážovka, kterou můžou ostatní ignorovat. Brzy bude prodávat auta po miliónech.
Ano, prodají vše, stejně jako ostatní výrobci EV.
Našel
Ano, prodají vše, stejně jako ostatní výrobci EV.
Našel jsem za r. 2019 01-11, tesla model 3: 73041
A pak za stejné období 2020: 63086
Model S a X dopadly ještě hůř, u nich je ten pokles jasný je to poklesem poptávky a přesunem jinam – model 3 nebo konkurence.
Takže celkově v Evropě se jedná o pokles u Tesly o min. cca. 15000 aut (S, X, 3 dokopy) 2019 vs. 2020.
Ale ano, model Y zase na chvíli oživí poptávku…
MODEL Y bude čínský zboží na jedno použití s technikou
MODEL Y bude čínský zboží na jedno použití s technikou tabletu m3 za 2 mega a to jen než lidem dojde jak brutalne se bude zdražovat a kolik by vytřískali z btc kdyby to nenarvali do tmy ;))
Ano, postupně budou všichni výrobci navyšovat svůj podíl
Ano, postupně budou všichni výrobci navyšovat svůj podíl EV na celkové výrobě. To pak klidně může vyústit v to, že Tesla se prostě zastaví na nějakém milionu aut ročně a konec. I taková situace může nastat, takových automobilek je, co produkují cca. milion aut ročně.
Jo šílenství aha 😀 😀 hlavně nepřeháněj, ty jsi tam
Jo šílenství aha 😀 😀 hlavně nepřeháněj, ty jsi tam byl? 😀 v číně ty šašci stojí frontu na kdejakou ptákovinu a když to má dotykáč tak jsou schopní kvůli tomu i tři dny být o hladu 😀
za deset hodin 100 tisíc no, to vždycky na začátku vypadá, že během několika dnů se prodá nejméně milion, pak prodají pár desítek tisíc a je po šílenství, pokaždé je to stejné, jen divadlo pro případy jako jsi ty 😀
stačí zajet na exkurzi do teslího přepal servisu
stačí zajet na exkurzi do teslího přepal servisu 2k/hod
https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=1513
a hned pak nahod natriskany bazary s teslí vojetinou
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/tesla/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:135__,dmg:false
světe div se a pak di položit kabel:))
meleš tu takové kraviny, že už snad ani sám nevíš co je
meleš tu takové kraviny, že už snad ani sám nevíš co je pravda, není pravda, že každé auto má první rok největší prodeje, právě naopak prodeje by měli stále růst, až do příchodu nástupce a u EV by to mělo platit dvojnásob, U ID.3 uvidíš právě ten opak, několik let růst a pak nový model
Ano, a proto před uvedením nového modelu prodeje starší
Ano, a proto před uvedením nového modelu prodeje starší generace klesají. 😀
Zjistěte si co je to Osborn efekt abyste měl trochu nadhledu.
Tesla model 3: 15683 pominu-li protikliky, soc.šilhající
Tesla model 3: 15683 pominu-li protikliky, soc.šilhající tablet, nárazník, sklo ze střechy, zadní sedačky pro děti
https://www.youtube.com/watch?v=7Ww-VlucEWc&t=1377s
Tesla model X: 1966 krom rup koleček poloos a podobnejch číčovin v pripade havarije podělaný půltunový falkonky za 3 mega
Tesla model S: 1149 s flákáním na zadních do palice vo povinnou sklenenou strechu a nic s tím za 8 let neudelali, +2mega
a TMY navíc 2x jednolitek to aby „VONI“ ušetřili, cák ty si už ani za 250 papírů nosník nevopravíš :)))
https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=1513
Norové jsou sice bohatí, ale i tak tam není tolik lidí,
Norové jsou sice bohatí, ale i tak tam není tolik lidí, aby si mohli dovolit auto za takový balík.
Ano, proto píšu, že Tesla bude časem ztrácet, jak jdou na
Ano, proto píšu, že Tesla bude časem ztrácet, jak jdou na trh jiná EV, levnější nebo i dražší, každopádně pro uživatele vhodnější.
Však to je jenom dobře pro všechny. I pro Teslu. To není
Však to je jenom dobře pro všechny. I pro Teslu. To není Tesla proti ostatním, ale elektromobily proti spalovákům. Ostatní automobilky budou aktivně propagovat elektromobilitu, budou investovat do infrastruktury a těžit z toho budou všichni.
Však asi jo, mě je to zatím jedno. Ale je fajn, když se
Však asi jo, mě je to zatím jedno. Ale je fajn, když se budou EV prodávat po milionech, budou levnější. Já jen píšu, tipuji, že Tesla nebude růst do těch milionů, ale že její podíl bude klesat a v Evropě dost možná, že budou klesat i absolutní čísla (což se už i děje ve srovnání 2019 a 2020). Tesla to rozjela…
Do miliónů to půjde téměř určitě. Ikdyž bude klesat
Do miliónů to půjde téměř určitě. Ikdyž bude klesat podíl, tak absolutní čísla ještě hodně porostou a pak příjde robotaxi (a další řešení jiných firem) a to bude už úplně jiná hra. Autonomní taxíky změní všechno.
Ono i s poklesem prodejů v Evropě se dá ještě nějakou
Ono i s poklesem prodejů v Evropě se dá ještě nějakou dobu růst, Čína je velký trh. Kolik to bude, je otázka těžká. Robotaxi ještě nějakou dobu nebude a i kdyby, nemyslím, že to trh nějak radikálně změní, uvidíme…
Tesla začala prodávat Model Y na čínském trhu. Za 10
Tesla začala prodávat Model Y na čínském trhu. Za 10 hodin přišlo přes 100.000 objednávek. Až příjde Model Y do Evropy tak čekám něco podobného. A pak samozřejmě Cybertruck v USA
Jo, to jsem zachytil. Proto říkám, že můžou růst i
Jo, to jsem zachytil. Proto říkám, že můžou růst i když mají v Evropě pokles. Jsem zvědavý jak se modelu Y bude dařit tady v Evropě.
Vzhledem k tomu, že hatchbacky jsou pro Evropu něco jako
Vzhledem k tomu, že hatchbacky jsou pro Evropu něco jako Pickupy po USA a bude to vyráběné s novýma baterkama v nové továrně, tak řekl bych, že se to bude prodávat jako rohlíky. Kvalita v Číně vyrobených Tesel je úplně někde jinde než těch amerických ze staré továrny. Předpokládám, že v Německu to bude taky kvalitní.
Navíc Tesla už nemá kam spěchat. Bankrot už ji nehrozí. Teď mají naopak peněz že neví co s tím takže můžou pořádně zainvestovat a odladit výrobu.
Jo, uvidíme za 2-3 roky. Aby to nedopadlo jako s modelem 3,
Jo, uvidíme za 2-3 roky. Aby to nedopadlo jako s modelem 3, velká očekávání, pak boom a postupně pokles. Ale ano, Y má lepší předpoklady, na druhé straně je tu už i konkurence, třeba ID.4 a to bude podle mě, min v Německu hodně zdatný soupeř.
Zbytečně odepisuješ Model 3. Tesla neprodala více aut,
Zbytečně odepisuješ Model 3. Tesla neprodala více aut, protože prostě prodali všechno co měli 🙂 Nikde Model 3 neschovávají po světě. Co dovezou, to prodají. Krásně to jde vidět právě na Norsku. Kritici celý rok tvrdili, že není zájem a pak přišel Prosinec a BOOM. Myslíš si snad, že Norové v Prosinci tak strašně toužili po Tesle, nebo prostě v posledním kvartále zbyly Tesle přepravní kapacity na dodávky do Norska.
Jak jsem psal, v Číně je prostor pro růst, v Evropě si
Jak jsem psal, v Číně je prostor pro růst, v Evropě si myslím, že už pro model 3 ne, tak se uvidí, co na to model Y. Ale mohu se mýlit, řekněme si za 2 roky 🙂
model 3 je v evropě mrtvej stejně jako S a X, tyto modely
model 3 je v evropě mrtvej stejně jako S a X, tyto modely padají už delší dobu i v USA a to tam je segment sedanů velmi silný
Y určitě zaboduje ale nečekal bych nějaké velké zázraky, protože narozdíl od M3 už má na trzích konkurenci, která se bude tento rok ještě mnohem rychleji rozrůstat, Tesla už nemá moc čím ohromit, u dojezdu lže víc než ostatní, ikdyž má nejdelší dojezd v průměru tak v realu to není zase tak výrazné jako na papíře, vývoj baterii i jiných výrobců jede velmi rychle a náskok v tomto Tesla brzy ztratí úplně, navíc jakmile se auta budou blížit dojezdu 700 km nebude již většina lidí dojezd řešit
opravdový trumf může mít tesla pouze s autopilotem pokud to zvládne, ale to je celkově velmi složitý proces který jí může zároveň srazit na kolena
Můžeš nějakými daty prokázat, že Model 3 je mrtvá v
Můžeš nějakými daty prokázat, že Model 3 je mrtvá v Evropě?
No krásně jde vidět spíš to, že v prosinci prodali to,
No krásně jde vidět spíš to, že v prosinci prodali to, co si lidé objednali během několika předchozích měsíců 😀 😀 ty máš ten mozek opravdu vymytej tou Teslou 😀 navíc modely S a X padají trvale už celý rok a u těchto modelů rozhodně výroba stíhá, až přijde Y půjde do prdele i M3
to se vždycky zasměju termínu stará továrna 😀 myslím
to se vždycky zasměju termínu stará továrna 😀 myslím že ta továrna je modernější než má většina ostatních automobilek 😀 jsou to jenom pitomci co prostě neumí vyrábět auta 😀
co má říkat škodovka ta má asi 100 starou továrnu 😀 😀
No pro Teslu to moc dobré není když se u rozrůstající
No pro Teslu to moc dobré není když se u rozrůstající automobilky s pohonem který má být budoucností propadají prodeje o 50% a není to jen Norsko, celkový trh roste, ale její prodeje se propadají, to mi spíš připadá že je něco špatně ne? 😀
Ano ano. Prodeje se propadají o 50% ale Tesla prodala
Ano ano. Prodeje se propadají o 50% ale Tesla prodala meziročně o 40% aut více. Přesně takhle matematika funguje.
V norsku a mnoha zemích prodala méně, to znamená, že
V norsku a mnoha zemích prodala méně, to znamená, že klesající prodeje na stávajících trzích nahrazuje prodejem na trzích nových, nahradila malé evropské a americké trhy velkým čínským, takže jiný vysledek se ani nedal očekávat, nové trhy ale nebudou do nekonečna
upozorňuji tu na to, že rostoucí firma jako Tesla v oboru jako je emobilita by neměla klesat v prodejích, na žádném trhu, pokud tomu tak je, je něco špatně
Tomu se říká Cherry picking. Prostě si vybíráte trhy a
Tomu se říká Cherry picking. Prostě si vybíráte trhy a ignorujete celek. Je samozřejmě nesmysl, že Tesla by neměla klesat na žádném trhu, protože to je dáno místními podmínkami, logistikou, prefencí jiných trhu pro dodávky atd. Například v Holandsku to byl konec dotací předloni, který vytáhl prodeje do závratných výšin. Kvůli toho se jenom málo dodávalo do jiných zemí, protože většina šla do Holandska. Jediné, co je opravdu důležité jsou prodeje jako celek.
no to je pěkná blbost 😀 tebe bych chtěl mít ve vedení
no to je pěkná blbost 😀 tebe bych chtěl mít ve vedení firmy to by to vypadalo 😀 😀 tesla vyrobila mnohem víc aut než před rokem a že by nebyla schopna dodat do norska alespon stejné množství? nesmysl
já ti to řeknu česky, prostě v Norsku ty Tesly už tolik nechtěli tak se prodali jinde ty cherry pickingu 😀 naštěstí pro Teslu ještě jsou trhy kde zájem mají
kdyby to fungovalo podle tvé teorie tak nebude tesla dovážet z číny za draho do evropy a prodá vše v číně, kde jak tvrdíš panuje šílenství po teslách, v číně vyrobila tesla 200-300 tis. aut to je šíleně málo na takový trh a ještě to vyváží?
Co na tom pořád nechápeš? Tesla vyrobila a prodala o 40%
Co na tom pořád nechápeš? Tesla vyrobila a prodala o 40% aut více než loni, takže poptávka velmi vzrostla. Pokud nedodáš statistiky za Evropu a pracuješ jenom s Norskem, tak je to ukázkový cherry picking.
Tesla nedodává auta z Číny protože je to dražší, ale právě naopak protože je to výrazně levnější, protože čínské auta mají výrazně levnější LFP baterie a přitom je Tesla prodává za stejnou cenu jako niklové předtím, takže má na každém Standard Range M3 větší marži. A ještě ji zůstane více niklu pro auta s delším dojezdem, protože právě nikl je v současné době nedostatkový.
Statistiku za celou Evropu jsem dával tady někde. Tesla
Statistiku za celou Evropu jsem dával tady někde. Tesla model 3 pokles ze cca. 73 tis. na 63 tis. (2019 – 2020) a u modelu S a X ještě větší pokles. Prostě v Evropě Tesle klesá odbyt, to je fakt. Dohání do jinde.
Tak to jsem přehlédl. Můžete ještě jednou uveřejnit
Tak to jsem přehlédl. Můžete ještě jednou uveřejnit odkaz?
Mimochodem, VW prodal za prvních 11 měsíců v loňském roce v Evropě o 27% aut méně než rok předtím. Znamená to, že VW je v Evropě mrtvý nebo že prostě byl Covidový rok?
ano byl to covidový rok a všechny značky klesají, jedinné
ano byl to covidový rok a všechny značky klesají, jedinné co roste je trh s EV a přes to, v tomto rostoucím trhu kde všichni rostou Tesla klesá 😀 ted si na to kápnul 😀
Takže teď budeme předstírat, že ne-EV neexistují a nijak
Takže teď budeme předstírat, že ne-EV neexistují a nijak se nepodílejí na prodejích eutomobilek, jo? Prostě vybereme si jenom to co se nám hodí a zbytek ignorujeme 😀 A budeme tím dokazovat, že konkrétní automobilka je v evropě mrtvá a budeme se tvářit, že ostatním automobilkám nepadají prodeje jako o život. Tohle miluju. Jestli jsi chtěl definici cherry pickingu, tak tohle je fakt dobrý 😀
Tak a teď ještě pojďme tvrdit, že Teslí nárůst prodejů o 40% je špatný výsledek, ale propady prodejů ostatních automobilek o desítky procent je vlastně strašně fajn 🙂
vůbec nevíš o čem je řeč, meleš tu hovna co kde
vůbec nevíš o čem je řeč, meleš tu hovna co kde dohledáš a vůbec nevíš že to s tématem vůbec nesouvisí
Ty jsi byl všdycky značně mimo.
Ty jsi byl všdycky značně mimo.
je to šulíkcó lidi
je to šulíkcó lidi 😉
https://www.youtube.com/watch?v=7mk3backkao
Jsem teď na mobilu, tak stručne, byl to web EV sales a
Jsem teď na mobilu, tak stručne, byl to web EV sales a vpravo je pak tag Europe a vyjedou články o prodejích v Evropě. Za 2020 jsem našel jenom 01-11, tak jsem to srovnal s 01-11 2019 a tam ten pokles u modelu 3 je těch cca 10 tisíc kusů. Model S a X se propadl tak, že nebyl ani v tabulce top 20, pokud si vzpomínám.
Dám odkaz, pokud si vzpomenu zítra. Prostě Tesla v Evropě klesá, to je fakt. Jak to vysvetlite, je mi jedno, prostě na rostoucím trhu klesat asi není nic moc.
Tak snad si to pamatuji dobře.
No ale vážně, mohl byste uvést zdroj? Protože čísla
No ale vážně, mohl byste uvést zdroj? Protože čísla jste tu sice uvedl, ale mě se nic podobného nepovedlo najít a popravdě pochybuju, že jsou pravá.
Tady je Evropa za Listopad
Tady je Evropa za Listopad 2020:
https://ev-sales.blogspot.com/search/label/Europe
Pak stačí doklikat se na dřívější články a najdete i Listopad 2019 pro srovnání.
Tabulka pro leden-listopad 2019:
Prodeje EV v Evropě 01-11/2019
A tady 2020, kde je vidět pokles:
Prodeje EV v Evropě 01-11/2020
Na modelu 3 je ten pokles jak jsem zmiňoval, kolem 10 tisíc. Plus určite bude pokles i u modelu S a X, takže odhadem min 15 tisíc? To je tak kolem 20% pokles na trhu, který docela dost roste. Hm…
Tesla loni vstoupila na dalsi trhy. Tim padem museli nekde
Tesla loni vstoupila na dalsi trhy. Tim padem museli nekde dodavky omezit. Evropa neni pupek sveta. 2021 zacne Tesla dodavat na indicky trh. Tim se dodavky do Evropy nejspis snizi jeste vic. Ale nikdo vam ten sladky pocit ze snizovani prodeju v Evrope nebere. Budte stastny.
Jenom prezentuji fakta tak, jak jsou, nejsem v tom nijak
Jenom prezentuji fakta tak, jak jsou, nejsem v tom nijak zainteresovaný a je mi to úplně jedno 🙂 TakyMartin chtěl dodat zdroj, tak jsem dodal. Tečka. Jak jsem psal, jak si to budete vysvětlovat, to už nechám na vás. Ale faktem prostě je, že Tesla na rostoucím trhu EV v Evropě ztrácí, to je vše.
Ten kdo nespěchá, ten si v klidu počká na výrobky z
Ten kdo nespěchá, ten si v klidu počká na výrobky z Berlína.
A jsem věru zvědav, jaké budou.
A jsem věru zvědav, jaké budou.
Čísla máte dobrá a pravdivá, ale ten závěr je prostě
Čísla máte dobrá a pravdivá, ale ten závěr je prostě milný. Vážně pochopte to, že Fremont není nafukovací. V roce 2019 sjížděly z linek jen TM3 a proto byly prodeje rekordní. V roce 2020 se však stejná výrobní kapacita musela podělit s novým modelem Y, který se navíc nedováží do Evropy. Z toho logicky plyne, že pokud se do Evropy dováželo většinu roku jen z USA, tak ty prodeje musely zákonitě poklesnout a to buď v Evropě nebo Americe a nebo všude.
U modelu S a X máte pravdu. Tam je to vidět i na poklesu cen hlavně u Ska, kdy nedostatečná poptávka tlačí ceny dolů. Přece jen se už prodávají nějaký pátek a většina lidí co chtěli S a X si ho už koupili a je tu také velká kanibalizace od 3 a Y. Spousta lidí co měli předtím S šli raději do TM3 viz. třeba Tesláček. Dále spousta lidí čeká na facelift popřípadě na verzi Plaid. Žádná katastrofa se nekoná. 🙂
Radši nedělám nejaké velké závěry, na to jsou tady
Radši nedělám nejaké velké závěry, na to jsou tady jiní experti. Ale vypadá to, že trh pro M3 se v Evropě nasytil. Uvidíme, jak si povede Y.
Ale když jsem tady psal před časem, že Tesla bude v Evropě klesat i absolutně, nejen její podíl na EV, tak mi tu někdo psal, že to není pravděpodobné. No a stalo se.
Na chvíli to zas vytáhne modelem Y a pak zase pokles. Uvidíme, pak si povíme… Každopádně model Y to bude mít těžší než to měl model 3.
To jsme se asi nepochopili. Je rozdíl mezi poklesem a
To jsme se asi nepochopili. Je rozdíl mezi poklesem a klesajícím trendem.
S poklesem v roce 2020 máte naprostou pravdu a vzhledem k tomu, že nové fabriky na TM3 nejsou v dohledu, tak ten pokles bude logicky pokračovat i letos. To bude dáno mimo jiné i rozšiřováním na nové trhy, takže část kapacity nutně půjde mimo Evropu.
Ano model Y to vytáhne a pak to bude zase klesat dokud se nedostaví Berlín fáze2 a takto furt dokola dokud bude Tesla omezena nabídkou a nikoliv poptávkou.
Pokud bude v Y články 4680, tak bude mít kapacitu cca 90-100 KWh. Na příkladu Čínského Y vidíme, že Tesla může jít s cenou sakra dolů i při zachování slušných marží, takže těžké to budou mít spíše ostatní, kteří si teď užívají minimální konkurence ve svých segmentech.
Například se tady dá argumentovat tím, že prodeje
Například se tady dá argumentovat tím, že prodeje například v Norsku byly nejsilnější zrovna za prosinec, který není uvedený ve statistikách. Myslím si, že dělat závěry na neúplných datech a bez kontextu a něco z toho vyvozovat je značně zavádějící, zvláště pak když právě ten chybějící poslední měsíc je nejsilnější.
Uvedu pár příkladů ať nemluvím na prázdno:
Prodeje v Norsku jsou v prosinci 2020 vyšší o 3000 M3 než předchozí rok.
V Německu jsou za stejný měsíc vyšší taky o 3000 kusů.
Ve Švédsku jsou vyšší o 500 kusů.
V Holandsku jsou nižší o 8000, ale zde je to dáno končícími dotacemi v 2019, kdy Tesla futrovala do Holandska všechno co měli a tedy to neznamená, že zájem padá.
Ve Švýcarsku je o 500 vyšší.
zdroj: https://eu-evs.com/bestSellers/NO
Vyjma Holandska meziročně zájem v Prosinci stoupl všude a v Holandsku to bylo dáno dotacema. Tedy tvrdit, že v Evropě zájem upadá je silně nepravdivá informace.
Tesla letos nedodala do Evropy tolik aut jako loni ne kvůli nižšímu zájmu, ale kvůli výpadku ve výrobě v první polovině roku z důvodu lockdownu a rostoucímu trhu po světě. Počet lodí, které ve druhém a třetím kvartálu přivážely auta do Evropy byl dokonce vyšší než rok předtím (9 a 9 ve 2020 vs 7 a 8 ve 2019). Ale ten výpadek v prvním pololetí prostě existoval a auta do Evropy neodneseš na zádech. Musí se nasmlouvat lodní kapacity a ty nerostou na stromech a ty byly loni v druhé polovině roku vyšší než předloni.
Je úsměvné, jak se pořád snažíte okecat jednoduchá
Je úsměvné, jak se pořád snažíte okecat jednoduchá čísla 🙂
Ale OK, tady jsou prodeje za prosinec 2019, kolem 22 tisíc:
https://1.bp.blogspot.com/-gbzBC7uJviA/XirfpnW8GJI/AAAAAAAACko/ktfb8S_BzAkrUzfuuO7bmcrRKRqWudLlwCLcBGAsYHQ/s1600/EUR.jpg
Takže za rok 2019 to je celkem 95 tisíc ks model 3. Za 01-11 2020 je to kolem 63 tisíc. Pokud se teda v prosinci 2020 neprodalo kolem 32 tisíc, tak je to pokles. Uvidíme. A to je jenom model 3, model S a X dopadl hůř. Takže si stojím za tím, že Tesle v Evropě klesly prodeje o 20%… Možná 15, uvidíme podle prosince 2020. Na rostoucím Evropském trhu.
Tesla prostě nemá továrny v Evropě a musí auta vozit
Tesla prostě nemá továrny v Evropě a musí auta vozit loděma a ikdyž objednala více lodí než loni, tak prostě nedožene několika měsíční výpadek v prvním pololetí. Kdyby zájem klesal, tak Tesla nebude navyšovat dodávky do Evropy.
Ale jestli máte pocit, že zájem opravdu klesá, jistě můžeme porovnat meziroční čísla za Q3 a Q4.
Jo, můžeme hledat to správné období, dokud to pro Teslu
Jo, můžeme hledat to správné období, dokud to pro Teslu nebude příznivé 🙂 Nejvíc vypovídající je celý rok, to se dá i dobře srovnat s ostatními výrobci. A i ti měli výpadky kvůli pandemii.
Ale OK, uvidíme v 2021. Ten by měl být super, když loni to bylo podle vás horší z objekt. důvodu, jistě to tento rok dohoni. A trh s EV nepochybně poroste, měla by stejně růst i Tesla, jinak si stojím za tím, že klesá po ní poptávka, když jiní v tom segmentu navyšuji prodeje. To je jednoduchá logika. A hlavně, až bude továrna v Berlíně, pak už nebude žádná výmluva.
No pokud chceš srovnávát rok s Covidem s uzavřenýma
No pokud chceš srovnávát rok s Covidem s uzavřenýma továrnama a bez Covidu a podle hloupého srovnání čísel stanovuješ zájem, tak si s tím kouzli jak jenom budeš chtít. Směle do toho. Já ti nebráním 😀
Ostatní navyšují prodeje hlavně proto, že loni prodávali houbelec a tedy neměli z čeho klesat, protože je uzavření výroby prakticky nepostihlo a VW skladoval auta po letištích 3/4 roku 🙂
Jak říkám… Pořád hledání výmluv. Fakta a čísla o
Jak říkám… Pořád hledání výmluv. Fakta a čísla o prodejích mluví jasně, tam není co k okecání. Kouzliš a okecavas fakta tady jedině ty 🙂
Já odhaduji, že trh s EV v Evropě bude nadále růst, ale Tesla na něm bude mít menší a menší podíl a je celkem možné, že i absolutní čísla budou klesat (jak se to stalo v 2019 – 2020). To je vše a zatím tomu čísla odpovídají. Možná to na chvíli zvrati model Y, tak se uvidí.
Prostě mi nesedí takový ten fanatismus, že je Tesla a ostatní neexistují. Je spousta dobrých EV, pro spoustu lidí lepších než Tesla a prodeje to ukazují to je vše.
Zbytečně se budeme dohadovat, prostě čísla jsou čísla…
Samozřejmě. Covid je jenom taková výmluva. Pro restaurace
Samozřejmě. Covid je jenom taková výmluva. Pro restaurace aby nemusely otvírat, letecké společnosti aby nemusely lítat a pro továrny aby nemusely vyrábět. Prostě jenom výmluva 🙂
Nikdo netvrdí, že nic kromě Tesly neexistuje. Snad jenom ty teď. Jenom ti tvrdím, že ty tvoje čísla vůbec nedávají smysl. Kontext je důležitější než čísla. Když ti zavřou továrnu a ty prodáš méně aut, tak to není kvůli nižšímu zájmu, ale kvůli zavřené továrně 🙂
Jo, ale když ostatní za těch samých podmínek prodají
Jo, ale když ostatní za těch samých podmínek prodají víc, je to přeci jenom na pováženou…
Jenomže ostatní mají továrny v Evropě. Tesla to tu musí
Jenomže ostatní mají továrny v Evropě. Tesla to tu musí lifrovat loděma. A ikdyž těch lodí bylo v druhé polovině více než loni, tak ten výpadek v prvním pololetí nedoženeš. Až bude Tesla mít továrnu v Evropě, tak to bude taky jiná písnička.
2019 Q1: 8 lodí
2019 Q2: 5 lodí
2019 Q3: 7 lodí
2019 Q4: 8 lodí
celkem 2019: 28 lodí
2020 Q1: 7 lodí
2020 Q2: 2 lodě
2020 Q3: 7 lodí (předtím jsem se špatně podíval a říkal jsem 9)
2020 Q4: 9 lodí
celkem 2020: 25 lodí
zdroj: https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0
Ještě neznáme prodejní výsledky za Prosinec, které budou silné a už prostě ti musí být jasné, že ty 3 lodě budou někde chybět.
A vůbec to nejsou stejné podmínky. VW 3/4 roku shromažďoval ID.3 na letištích než to pak naráz rozvezl zákazníkům po letech čekání.
A teď mluv o stejných podmínkách. Ale popravdě na tom nezáleží. Ve většině Evropských zemí se známými daty se M3 v Prosinci prodávaly lépe než loni. Srovnávání Covid a neCovid let nedává smysl.
No, jsem zvědavý, jak to budeš okecávat za rok, když bude
No, jsem zvědavý, jak to budeš okecávat za rok, když bude situace podobná. To znamená, celý evropský trh s EV poroste řekněme dvojnásobně, ale tesla poroste o pár tisíc, případně dokonce poklesne, jako tomu bylo letos ve srovnání s 2019. To jsem opravdu zvědavý 🙂
Jak už jsem psal, myslím, že situace se na evropském trhu ustálí tak, jak je to u spalováků. US značky tady budou hrát okrajovou roli a drtivou většinu prodejů obstarají evropské a asijské značky, ani neočekávám nějaký boom Číňanů. Ale, samozřejmě, mohu se mýlit, čas ukáže…
Myslím, že Tesla s fabrikou v EU se může dostat někam k
Myslím, že Tesla s fabrikou v EU se může dostat někam k pozici Fordu, nebo GM aka Opel
Evropska Gigafactory je naplanovana na vyrobu 500.000 aut
Evropska Gigafactory je naplanovana na vyrobu 500.000 aut rocne. Ford v Evrope proda rocne vic nez 500 tisic aut. Tak me prosim vysvetlete, jak to podporuje vasi domenku, ze o Teslu v Evrope nebude dostatecny zajem.
Kdyby jste netrávil čas tím, že neustále překrucujete a
Kdyby jste netrávil čas tím, že neustále překrucujete a řešíte, jak jsou všichni proti Tesle a proti elektromobilitě. Tak by jste pochopil, že tím konstatuju, že Tesla by se mohla dostat v EU v prodejích na úroveň Fordu – sám píšete, že to není špatné.
Nevím, co bych měl vysvětlovat
Tak za rok můžeme oba okecávat výsledky, ale teď nemá
Tak za rok můžeme oba okecávat výsledky, ale teď nemá smysl se o tom hádat, jestli nemáš křišťálovou kouli 🙂
no já to chápu velice dobře ale ty se v tom dost plácáš,
no já to chápu velice dobře ale ty se v tom dost plácáš, oháníš se tu odbornýma termínama, žvaníš a žvaníš, ale s každým dalším tvým příspěvkem je to větší guláš a když už nevíš kam, tak stále více rozšiřuješ celkem jednoduché téma
Nic nerozšiřuju. Maximálně tvé obzory. Prostě když
Nic nerozšiřuju. Maximálně tvé obzory. Prostě když tvrdíš, že Model 3 je v Evropě mrtvý a dokazuješ to na jedné zemi a ještě během Covidového roku, tak i tobě musí být jasné, že takové tvrzení kulhá na obě nohy.
v článku je zmíněno Norsko tak se tu bavíme o norsku,
v článku je zmíněno Norsko tak se tu bavíme o norsku, postupně se rozšířilo téma na celou evropu ok, ale celou dobu je řeč o EV, to ty sem taháš nějaké prodeje spalováků a prodeje Tesly celosvětově, to s tématem nesouvisí, stále dokola tu opakuješ nějaký nárůst 40% ale to ti nikdo nerozporuje chápeš? bavíme se tu o prodejích EV v norsku potažmo v evropě a je to tak, že většina automobilek kterým klesají prodeje celkové díky covidu, tak přes to všechno jim rostou prodeje EV, protože je to rostoucí trh a Tesla v tomto rostoucím trhu zaznamenala pokles. Kdyby celkový prodej ev klesal tak je to logické, ale tak to není. Je to tak složité pochopit? Ty do toho taháš pořád nějaké další nesouvisející argumenty a hovna, končím s tebou to nemá smysl
Bože to je jak házet perly sviním tohle.
Bože to je jak házet perly sviním tohle.
Jaké nové závratné trhy otevřeli v posledním roce pro
Jaké nové závratné trhy otevřeli v posledním roce pro modely vyrobené v USA?
Uvědomte si, že příchodem modelu Y se omezily kapacity modelu 3 v USA a vzhledem k tomu, že se Y nedováží do Evropy a model 3 vyrobený v USA jde primárně na americký trh, tak logicky zbylo méně kusů modelu 3 pro Evropu. Proto se taky začaly dovážet i z Číny.
Tesla logicky prodává auta nejvíce tam, kde je vyrábí, protože tam má největší marži. Až bude mít dostatečnou kapacitu na uspokojení poptávky, tak začne klesat cena a to se zatím neděje u model 3. To znamená, že nabídka není dostatečná. Jednoduché.
Ostatní automobilky tlačí svá EV primárně do Norska, protože to mají blízko a mají tam poměrně velké marže kvůli dotacím. Proto se každý 3 vyrobený eTron prodá v Norsku, což je více než v celé USA.
Proto je tam e-tron nejprodávanější co? taková levná
Proto je tam e-tron nejprodávanější co? taková levná šunka 😀
není to o penězích, to jsou jen kecy, je to úplně jednoduchý, když byla jen tesla, kupovali teslu, ted mají na výběr, tak kupují něco jiného, nic víc
ale je mi jasné, že fanatik nedokáže pochopit, že si někdo může vybrat jiné EV než Tesla 😀 😀
Jak daleko dojede Audi e-Tron Sportback 55
Jak daleko dojede Audi e-Tron Sportback 55 Quattro?
https://www.youtube.com/watch?v=r67ENJ-mrzo
No v roce 2012 jiste nenastane. 🙂
No v roce 2012 jiste nenastane. 🙂
NORSKO největší evropský ropák posledních 40 let, co si
NORSKO největší evropský ropák posledních 40 let, co si až těžbou ropy pořádně nahrabal, se předtím specializoval převážně na zemědělství a rybolov 😉 Od 70tých let 20st je pilířem norské ekonomiky ropný průmysl !! V roce 2016 činila hodnota vývozu ropy/zp cca 350 miliard NOK a představovala 47% příjmů z vývozu. Norský ropák pokrývá přibližně 2% světové poptávky po ropě…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Norsko
Norove jsou chytri. At si troubove kupuji tu cernou smrdici
Norove jsou chytri. At si troubove kupuji tu cernou smrdici brecku a otravi se. My si za jejich blbost zaridime ciste zivotni prostredi. Na blbech se nejlepe vydelava.
no jasne jen proto že čech nemá ropu a nor ji má je čech
no jasne jen proto že čech nemá ropu a nor ji má je čech debil a nor chytrý. tak to může vyplesknout fakt jen lentylka fkřeči
Ty si magor. Ale my jsme se nestali na ropě závisláci
Ty si magor. Ale my jsme se nestali na ropě závisláci protože jsme idioti. Prostě jiná volba nebyla. Naopak pochop, že Norové jsou vychcanci i když pro to mám pochopení.
Ale hanění např. Čechů za spotřebu ropy fakt není na místě…čecháčku.
O Cechach jsem tam nepsal ani slovicko. Jen o blbcech, kteri
O Cechach jsem tam nepsal ani slovicko. Jen o blbcech, kteri se drzi spalovaku zuby nehty. I v CR je nekolik tisic chytrych, kteri si poridili EV. Ty ostatni si zaradte sam kam patri.
Těch „chytrých“ by bylo určitě víc. Ale ne každý si
Těch „chytrých“ by bylo určitě víc. Ale ne každý si může dovolit nové auto a už vůbec ne nové EV. A trh s ojetinami v ČR prakticky neexistuje, sleduji to a jsou tam auta za nesmyslné ceny, které se zoufalí majitelé snaží prodat i několik měsíců.
Staci si precist diskuze na ruznych serverech a nejak se ty
Staci si precist diskuze na ruznych serverech a nejak se ty chytri moc neprojevuji.
a zavři už dekl kotoučová bubnovko, ty tvoje žvásty se
a zavři už dekl kotoučová bubnovko, ty tvoje žvásty se nedají číst 🙂
No a? Kdyby tu ropu neprodali Norové, tak jí prodá někdo
No a? Kdyby tu ropu neprodali Norové, tak jí prodá někdo jiný. Důležité je, co s těma penězma z ropy uděláš. A v tom Norové uspěli a Rusáci a Venezuelané to totálně projebali.
Norsko má mnohem čistsí vzduch ve městě, moderní infrastrukturu a finanční zajištění do budoucna a Putin si za to staví paláce a ti jeho poskoci kupují fotbalové týmy a vinice na západě a Rusko zůstalo stejnou dírou jako bylo v 90. letech, kde nikdo nechce žít.
No a? Je potřeba jasně říci ŽE NORSKO JE VE SKUTEČNOSTI
No a? Je potřeba jasně říci ŽE NORSKO JE VE SKUTEČNOSTI ROPÁK JAKO SVINA 😉
Pletes si fetku s dealerem. Mezi nimi je zasadni rozdil.
Pletes si fetku s dealerem. Mezi nimi je zasadni rozdil. Jestlu ho nechapes, dej se na drogy a rychle pochopis kdo ma navrch 🙂
Většina malých dealerů jsou i fetky, co dealováním
Většina malých dealerů jsou i fetky, co dealováním platí svoji závislost
Presne tak. A prave zrovna jedine norsko odpovida tvemu popisu
Presne tak. A prave zrovna jedine norsko odpovida tvemu popisu nejmene se svymi 50% EV.
á patriot čech jak poleno bitkojnová krysa z potapejici se
á patriot čech jak poleno bitkojnová krysa z potapejici se lodi se ozval 😉 hele čongun tě potřebuje mazej ;))
https://www.e15.cz/zahranicni/kim-cong-un-priznal-ze-jeho-ekonomicke-plany-selhaly-usa-zakazaly-alipay-1376753
https://www.e15.cz/kryptomeny/cena-bitcoinu-by-mohla-vysplhat-az-na-146-tisic-dolaru-mini-analytici-banky-jpmorgan-1376736
enjoy staying poor 🙂
enjoy staying poor 🙂
když opouštíš dolary (co ti umožnili koupit teslu) na
když opouštíš dolary (co ti umožnili koupit teslu) na bitkojny pro žlutý, tak nekamufluj se západním jazykem a táhni za svýma na východ ;))
ok boomer
ok boomer
čongunsky
čongunsky tvl
https://translate.google.cz/?hl=cs&tab=wT&sl=en&tl=zh-TW&text=ok%20boomer&op=translate
https://gph.is/g/Zn6Den1
https://gph.is/g/Zn6Den1
https://youtu.be/4qQx4Rmuef4
https://youtu.be/4qQx4Rmuef4
Hlupák je ten, který ropu kupuje a pálí a ne ten co ji
Hlupák je ten, který ropu kupuje a pálí a ne ten co ji prodává a za ty prachy si buduje čistší domov.
Norové to právě dělají velmi dobře a velmi chytře. Na ropě není nic špatného. Používá se prakticky všude. Její spalování je hloupost.
hlupák jsi ty. I malý dítě ví že to se to kupuje
hlupák jsi ty. I malý dítě ví že to se to kupuje eletromobil za ropný milijardy, jenže kde ty milijardy vzít když nemáš ropu