Nissan v Kanadě: chcete slevu na 3700 elektromobilů Leaf? Nedáme!

V kanadském Montrealu se aktuálně odehrál jedinečný příběh. Tamní nadšenec dokázal dát dohromady skupinu 3700 lidí, kteří měli zájem o nákup elektromobilu Nissan Leaf. Nissan Canada je odmítl.

Nissan Canada elektromobily Leaf se slevou jen tak neprodává. Ani kdyby jich mělo být 3700.
foto: Nissan

Bruno Marcoux se při zakládání skupiny zájemců o nákup elektromobilu inspiroval jinými podobnými hromadnými nákupy ve světě. V Coloradu se například nedávno s výraznou slevou prodalo celkem 248 elektromobilů Leaf. Jeden vyšel na neuvěřitelných $12 130 (303 000 Kč).

Do této extrémně nízké výsledné ceny se ale započítaly slevy od Nissan America, místního dealerství, federální dotace ($7500) a také státní coloradská dotace. Navíc vše zaštítila organizace pro energetickou šetrnost South West Energy Efficiency Project (SWEEP).

O něco podobného se pokoušel i Marcoux. Chtěl srazit cenu elektromobilu Nissan Leaf na $200 00 CAD, asi 370 000 Kč. Prezident Nissan Canada Joni Paiva nicméně ve veřejném vystoupení, ve kterém ODMÍTL 3700 zákazníkům prodat se slevou elektromobil Nissan Leaf, řekl, že si myslí, že quebecská dotace $8000 CAD už je dostatečná sleva. A že další už nedají.

Pro francouzský mluvící video zde:

Přes 3700 potenciálních zákazníků je pochopitelně neskutečně zklamaných. Mnozí na fórum píší vzkazy ve smyslu „Sbohem Nissane, vítej Tesla Model 3!“.

Kdyby se nákup 3700 elektromobilů Leaf býval podařil, znamenalo by to zdvojnásobení celkového počtu Leafů v celé Kanadě. Škoda. Co k tomu asi šéfa kanadského Nissanu vedlo?

23 Comments on “Nissan v Kanadě: chcete slevu na 3700 elektromobilů Leaf? Nedáme!”

  1. Třeba si jen v Nissanu
    Třeba si jen v Nissanu uvědomili rychlost virové nákazy. Včera se slevou v USA, dnes v Kanadě, zítra celý svět. Ano, všude budou jezdit Nissany Leaf, ale nám kleknou dealerství se servisní sítí a naše spalováky můžeme rovnou házet do moře. v tom asi bude jádro pudla. Protože zahltit svět levnými elektromobily znamená spalovací byznys odepsat. Celý a navždy.

  2. Šéf Nissanu Canada na
    Šéf Nissanu Canada na videu v závěru opakuje, že v USA nedošlo k ničemu jinému, než kumulaci existujících pobídek, tedy že nešlo o dodatečnou slevu za množství, jak by se mohlo z kontextu článku zdát.

    Pokud celkově šlo o slevu 90 tis. Kč, jak tu kdosi zmiňuje, pak je to zejména v příjmových relacích západního trhu opravdu nutno vidět jako ještě větší maličkost a trivialitu.

    O co tu však jde hlavně, je precedens, který se neodehrál ani v USA, tedy že by došlo k obejití distributorů, na což opět ředitel Nissanu Canada ve videu poukazuje a proti čemu Nissan stojí. Cena za to je vysoká, ale holt je tak nastavená politika společnosti.

  3. Hezký příklad jak
    Hezký příklad jak fungují státní dotace – demotivují trh aby zlevňoval. Takže namísto proklamovaného urychlení nástupu nových technologií, dosáhneme naopak jejich zbrždění. Zde konkrétně o 3700 kusů, což v celkové produkci Leafů není vůbec zanedbatelné číslo. Jediné co tím dokážeme zcela spolehlivě, je přesunout veřejné peníze do soukromé kapsy a při tom zdeformovat trh.

    1. No tak to je docela
      No tak to je docela podstatna informace, ktera v clanku tak trochu chybi. Podle clanku to vypada na manika, co chtel slevu pomalu 50% a pak byl hrozne prekvapeny, ze ji nedostal….
      Na druhou stranu v USA a asi i kanade jsou prodeje aut nastavene trochu jinak a takovy prostor pro slevy z cenikovych cen jako u nas tam neni (u nas dostanete temer kdekoli slevu az 20% pri odberu v nizsich desitkach kusu)….

      1. Hlavně v USA (v Kanadě je
        Hlavně v USA (v Kanadě je to asi stejné) funguje jiný obchodní model prodeje aut. Automobilka Vám prodává auto za nějakou cenu, která je prakticky pevná (pokud nejste nějaký větší fleet) a pak je to o tom, že smlouváte s dealerem, kolik si přirazí k ceně auta. Kdežto u nás znáte cenu od dealera (kterou ale zveřejňuje automobilka) a s ním se dohadujete o slevě, přičemž nevíte, za kolik automobilka dodá auto dealerovi.

  4. No co k tomu asi mohlo sefa
    No co k tomu asi mohlo sefa kanadskeho nissanu vest, ze jim nedal tak brutalni slevu? Co treba to, ze by to prodaval s pekelnou ztratou?
    Mimochodem tak „brutalni sleva“ na leafy co meli v USA znamenala podobnou vyslednou cenu, za jakou se da bezne sehnat leaf u nas (srazena na extremnich 300 000 byla az dvoji dotaci)….

    1. Ale ta tesla bude mat aj
      Ale ta tesla bude mat aj vacsi dojazd nez ten nissan, ktory by kupili sami. Jednoducho nissan nevie predavat. Keby povedali ze nech sa najde 5000 ludi, ktory by ho kupili tak dostanu zlavu. Verim, ze tolko by sa naslo a nissan by sice nezarobil tolko na jednom aute ale v podstate by zarobil viac nez bude mat teraz. Nejak nechapem nissan, mohol vyfuknut tesle vela zakaznikov. Snad sa este spamataju. Mohli to min. vyuzit ako PR trik na pritiahnutie dalsich ludi. Co uz PR triky vie asi robit iba Tesla.

      1. No s takovou cenou by uz ne
        No s takovou cenou by uz ne ze „nevydelal toli“ ale nejspis nevydelal vubec. Ziskavat zakazniky tim, ze jim budu prodavat auta pod cenou se v automobilovem prumyslu moc nenosi a je pro to dobry duvod…
        Z pohledu PR by to byl naopak solidni pruser, protoze vsichni by pak chteli taky takovou nizsi cenu…

        1. To je hlupost, kedze by sa
          To je hlupost, kedze by sa jednalo o jednorazovu akciu aj ked s moznostou opakovania. Ja by som z toho mozno spravil rovno aj bussines model. Leafa podrazil a siel cez tento princip. Co sa tyka zlavy samotnej, tam som nepovedal aby siel nissan pod vyrobnu cenu ale aby aj po zlave predaval so ziskom. Len by bol mensi na jedno auto ale v globale by zarobil solidne peniaze. Takze by sa jednalo o skvely PR trik. Vytvorila by sa komunita ludi ktora by filozofiu typu „Nissan is my life“ prenasala zadarmo dalej. Takto to robi Tesla. Ostatny spia.

          1. No automotive je byznys s
            No automotive je byznys s extremne nizkymi marzemi, takze tam opravdu neni prostor pro nejake obri slevy oproti normalu (pri pricingu jak funguje v americe, u nas jsou zas ceniku udelane tak, ze sleva je pomalu automaticka)…
            Udelat byznys model tak, ze se obejde distribuce a budete delat hromadne objednavky, ktere se z fabriky dovezou na par mist, kde si to lidi rozeberou, by samozrejme slo a nejake % ceny by se tim usetrily, ale tim by si automobilka totalne znicila vztah s lokalnimi distributory (v zasade by jim tim rekl, ze oni zaplati salony, testovaci jizdy, reklamu apod, ale pak z prodeju nebudou mit nic, protoze automobilka posle auta rovnou zakaznikum)…
            Jinak proc nedelaji jine automobilky marketing jako tesla? 1. objem vyroby je pomerne maly a vice vyrabet momentalne stejne neni z ceho (tj i kdyby byl o auta vetsi zajem, tak to nemuzou vyrobit),
            2. udelat takovy hype okolo klasicke automobilky je neco uplne jineho nez u nove automobilky
            3. tesla ten hype potrebuje kvuli pozornosti investoru a kapitalovych trhu, aby ziskavala dal penize na investice, zatimco u tradicni automobilky by takovy efekt prakticky nenastal…

            Mimochodem cenova politika tesly, kdy vsechny modely zatim byly vyrazne drazsi nez bylo puvodne avizvane, nejake slevy taky nehrozi apod tak neni zrovna svetoborna….

Napsat komentář