Společnost E.ON zapůjčí městské policii v Českém Krumlově elektrické skútry. „Jde o další konkrétní příklad spolupráce energetické společnosti s municipalitami v oblasti alternativních pohonů vozidel,“ uvedl Martin Dvořák, vedoucí Marketingu společnosti E.ON a dodal: „pro tyto účely jsme zvolili dva typy elektroskútru e-max vhodné pro podmínky provozu v obou městech.
Jedná se o ve své třídě provozně nejúspornější model. Maximální rychlost je 45 km/h, což je parametr daný předpisy Evropské unie. Doba nabíjení skútrů je 4 až 6 hodin a na jedno nabití je možno najet podle typu skútru 60 až 100 km.“
V Brně uvedena do provozu první dobíjecí stanice v ČR
Nejlepší české ekologické projekty získaly ocenění Energy Globe Award
Starosta města Český Krumlov Ing. Luboš Jedlička a primátor statutárního města České Budějovice Doc. RNDr. Miroslav Tetter, CSc. převzali klíčky od elektrických skútrů s tím, že jsou potěšeni, že právě jejich města byla vybrána pro testování. Každý počin, který směřuje ke zlepšení životního prostředí, oba dva vítají a těší se na další spolupráci.
Problematice životního prostředí věnuje energetická společnost E.ON velkou pozornost a hledá způsoby, jak přispívat k jeho ochraně. Jednou z možností je zaměření se na alternativní pohony vozidel a navrhování výhodných řešení, ať už se jedná o stlačený zemní plyn CNG nebo elektřinu. Společnost E.ON již má v provozu tři plnicí stanice na CNG a provozuje i historicky první dobíjecí stanici pro elektromobily v České republice, a to v nákupním centru Galerie Vaňkovka Brno.
V Rakúskom Parndorfe má
V Rakúskom Parndorfe má miestna poriadková služba nákupnného areálu vozítka Segway. Je to neuveriteľne praktické, navyše majú perfektný výhľad ponad vozidlá, keď je potrebné riadiť dopravu. Segway je ale dosť drahý, aj keď o jeho kvalitách nepochybujem.
Podľa mňa sú tie skútre praktické – policajt z auta toľko nevidí.
V Táboře je od E.ONu máme
V Táboře je od E.ONu máme taky dostat, budou určeny převážně pochůzkářům do rajónu. Tak se pak podělím o zkušenosti…
no tech 45km je fakt na
no tech 45km je fakt na nic.. to ten policista nemůže být tak pohotový aby byl vsude vcas jak má být.. navíc bude brzdit provoz kdyz vjede na silnici
50 km/h by bolo lepšie, ale
50 km/h by bolo lepšie, ale ani tých 45 nie je moc málo. sú to skútre pre mestskú políciu a nie štátnu a tí majú trošku iné povinnosti. robia obchôdzky len na menšom území. nemajú za úlohu byť niekde bleskurýchle a zasahovať pri prepade banky 🙂 a okrem toho s tým skútrom pôjdu aj po chodníkoch takže sa dostanú kratšou trasou na požadované miesto.
„Maximální rychlost je 45
„Maximální rychlost je 45 km/h, což je parametr daný předpisy Evropské unie.“
Zase sekce humor? To je snad omezení jen pro řidičáky L1E. Nebo krumlovští policisté nemají „béčkové“ řidičáky. 🙂
„béčkový“ řidičák
„béčkový“ řidičák neopravňuje k řízení malého motocyklu s rychlostí nad 45 km/h, to opravňuje až skupuna A1 a výše.
Autor měl pravděpodobně
Autor měl pravděpodobně na mysli, že skútry jsou homologovány jako vozidlo katetgorie L1E u kterých je maximální povolená rychlost 45 km/h, zdvihový objem 50 cm3 nebo 4kW v příoadě elektrických vozidel.
Od 1. července 2006 jsou všichni držitelé řidičského oprávnění skupiny B, tedy i ti stávající, přímo ze zákona oprávněni k řízení mopedů a malých motocyklů s nejvyšší povolenou rychlostí max. 45 km/h. Zatímco dříve (od 1. ledna 2001 – 30. června 2006) bylo nutné mít samostatné řidičské oprávnění skupiny AM, nyní již není potřeba, neboť skupina B ho v sobě plně zahrne. Není tudíž nutné, aby řidiči mopedů, kteří jsou držiteli oprávnění skupiny B, byli vedle současně držiteli oprávnění skupiny AM.
Takže mě to zase tak humorné nepřijde.