Mercedes EQ - nová značka pro elektromobily Daimler

Jan Horčík - 15 Srpen 2016

BMW má svou řadu "i", Mercedes bude podle všeho mít "EQ". Zaměří se na elektromobily s "dlouhým dojezdem", tedy konkurenci pro Tesla Model S a Tesla Model X.auto Daimler Mercedes-Benz elektromobily

Elektromobily a plug-in hybridy značky Mercedes-Benz/Smart - obecně Daimler
foto: Daimler

Elektromobily značky Tesla už na americkém trhu, ale třeba i ve Švýcarsku nebo Nizozemsku ukrajují poměrně značnou část koláče, který předtím ovládali BMW, Mercedes-Benz, Audi a další výrobci luxusních vozů.

BMW má se svou podznačkou "i" poměrně úspěch a elektromobil BMW i3 i plug-in hybrid BMW i8 se docela dobře prodávají. i8 se navíc nově chystá i jako čistý elektromobil (článek připravujeme). Úspěch "podznaček" podtrhuje i Citroen se svým DS, ač zatím žádnou alternativu nenabízí.

Není divu, že i Daimler chce část svého koláče zpět. Podle magazínu AutoExpress si zatím zaregistroval všechna možná označení počínaje EQA až po EQX a také slogany "EQ Inside", "EQ boost" a "Generation MEQ" (to poslední už zní českému uchu spíš jako parafráze).

Na konci minulého roku Daimler potvrdil, že do výroby půjdou čtyři nové elektromobily - dva sedany a dvě SUV. První z nich, nejspíš SUV s dojezdem přes 400 km, se představí už na autosalonu v Paříži koncem září.

V prodeji by auto mohlo být už během příštího roku a všechna další vozidla by měla být uvedena do roku 2020. To jest osm let po uvedení Tesla Model S na trh. Zajímavý je v tomto ohledu komentář Wolfganga Bernharda, šéfa divize Mercedes-Benz/Daimler Truck:

"Když Tesla před lety začala vystrkovat růžky, rozhodli jsme se tehdy, a věřím, že správně, že technologie ještě nebyla připravena. Teď věříme, že nadešel čas vydělat v emobilitě během následujících 5-10 let peníze."

Pozoruhodně upřímný proslov Bernhard vyřkl, když představoval prototyp Mercedes-Benz Urban eTruck. Některé indicie navíc naznačují, že současné elektromobily značky Mercedes-Benz, které nelze přestavět pro dlouhý dojezd (přes 400 km) nebudou dál vyráběny. To se týká především modelu Mercedes-Benz B ED.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Koho to zajímá, ať si to nazvou třeba Pampeliška, ale hlavně ať už konečně začnou prodávat káry s pořádným dojezdem a superrycholnabíjením.
Včera bylo pozdě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

+1 :-)

Bernhard to samozřejmě řekl hezky diplomaticky. Miluju tyhle PR hemzy. Pravda, jak už to bývá, je malinko jinde, ale na tom nesejde. Teď se zaspoň dá, že se automobilový Goliáš po políčku od smělého Davida konečně probral z omráčení a začíná reálně vnímat okolí.

Když totiž "Tesla začala vystrkovat růžky", ta samotná technologie už připravená vcelku byla. Na té se toho už od dob AC Propulsion nic moc zásadního nezměnilo.

Co naopak připravené nebylo a změnu nutně potřebovalo, bylo ono místo mezi ušima šéfů u Daimleru, zodpovědných za prémiové vozy. Tam ovšem změna nenastala, takže je v této kategorii vozů Tesla předběhla na řadě trhů v prodejích. Následkem toho byli (pod tlakem naštvaných akcionářů) vyměněni sami zmínění šéfové.

A ti noví prostě postavili správní orgány před hotový fakt, že bez elektrického pohonu, ať se to komu líbí nebo ne, bude Tesle stále těžší konkurovat a pozice značky se nezlepší, ani kdyby se kluci německý postavili na hlavu.

Osobně jsem tuto zprávu očekával s nadějí, neboť Mercedes byl skutečně první, komu Tesla reálně odkousla z tržního koláče takový kus, který už zkrátka pocítili na kapse, takže ten povyk na schůzi správní rady Daimleru museli slyšet až ve Fremontu. Světe div se. Tradiční hrdé německé značce začal nepříjemně zatápět maličký start-up, navíc odněkud z Kalifornie, kde dosud s auty nikdo díru do světa neudělal (jen něco montoval).

Obrat u Daimlerů by mohl být signál i pro ostatní německé výrobce, že spalováky pomalu, ale jistě, mají po sezoně. S růstem sítě SC a s příchodem Modelu 3 si stále víc lidí začne pokládat otázku - a proč ja vlastně pořád jezdím tím smradlavým krámem, ve kterém je 1000 kurvítek, když to jde i jinak?

Po pár letech s elektrickým autem, a zejména po zkušenosti s Teslou, když dnes vidím jet vlak s novými auty, mám pocit nostalgie a lítosti.

ty jako cekas ze v EV nebude a neni 1000 kurvitek? EV daji vyrobcum naopak zajimavou moznost aby auto preckalo relativne dobre zaruku a pak se zacalo "kurvit"

malej test, zkus si v nejakem soucasnem EV vymenit baterku za neoriginalni, schvalne co se stane ;)

je naivni si myslet ze s EV tu najednou budou jen bezporuchova auta ktera vam bez servisu vydrzi roky, je to opravdu extremne hodne naivni predstava :)

Milý vole :-), na rozdíl od Vás si nepotřebuji nic MYSLET, protože zkrátka znám FAKTA a tedy VÍM SVOJE. A o tom také píšu. Nepodloženými (s)myšlenkami nezatěžuji zdejší ctěné čtenáře.....

K Vašim poznámkám: Mám aktuálně 2 EV a za 27 let jsem měl 6 spalováků. U všech vedu provozní deníky a ty hovoří jasně. EV vychází ve srovnání téměř bezporuchová. I proto jsem si je pořídil a jsem spokojen. Pokud si je sám nezkurvíte, budou Vám sloužit bez potíží. Zvu Vás k sobě na prohlídku, a projížďku, abyste se mohl sám přesvědčit. Ale nejdříve až v půlce října, do té doby jsem na cestách, převážně po Evropě. S EV, jak jinak....

Přeji Vám i všem škarohlídům a vůbec malinkatým čecháčkům, abyste si co nejdříve nějaký EV pořídili a místo plkání výmyslů sami zjistili, jak se věci opravdu mají.

P.S. a mimochodem, jedno z těch EV už natočilo 120.000 a skoro polovinu toho na úplně jiné baterii, než byl originál..... A spokojenost ;-))

ty neumis bejt slusnej, tebe rodice neucili slusnemu chovani? takze musis hned v osloveni urazet? takovy lide jako ty nemaj v diskuzich co delat ;)

a co jako ze jsou stara EV bezporuchova? to jako znamena ze dobudoucna budou vsechna EV taky bezporuchova?

jj zvat na projizdku je super, a co byude tve prvni osloveni, "cau vole"? a jak projizdka ukaze dlouhodobou spolehlivost EV? ono ja s EV jiz jezdil, Leafa jsem mel pujceneho tyden, iOna prez vikend, v Zoe se povozil 3 dny ve Francii na dovolene a s Teslou S si uzival 2 dny v USA na dovolene, a zbytek tech 14 dni pak s M3 a Chargerem, a co me to jako melo rici o dlouhodobe spolehlivosti modernich EV? je celkem logicke ze prvni generace EV budou trosku kvalitnejsi, neb vyrobci budou muset ukazat zakaznikum ze se to vyplati, aby se nasledne najelo do starych koleji aby mohli zase vydelavat, neb jen prodej aut zadnou automobilku dlouhodobe neuzivi ;)

Mala rypava poznamka, ktery z tech dvou EV se vyrabel (a prodaval) v tak velkych (treba milionovych) seriich, aby se pro ne vyplatilo mit naklady odrene na dren (a servisni zazemi resici kurvitka)? ;-)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Palec nahoru!
Oceňuji trefné rejpnutí ))).

Abych tedy nějak navázal na téma chudáka Mercedesa. Lze se domnívat (a teď to je skutečně jenom fantazie), že když už přišel o aureolu pionýra pokroku a teď i o část zákazníků v prémiovém segmentu a k tomu nemá síť rychlonabijecích stanic, zbyde mu prostor obhájit svou pověst aspoň na poli komfortu a spolehlivosti.

Vzhledem k dobrým vztahům s Teslou je tu ale možnost se ohledně SC dohodnout. Což by jistě zamíchalo kartama dále ve prospěch zákazníků...... Ale to už hodně předbíhám a věštím z koule )))

... A propos: Méně tu pište a víc jezděte. Je to super. Vyrážím na sever. Elektronům zdar!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nehledě na to že "kurvítka" mohou být i jen SW, to se to pak budou dělat generálky při napojení jen k počítači, který palubnímu pošle nějaké kódy a jede se dál, jenom ta cena bude asi pěkná.

asi to nektere nadsence nepotesi, ale prave tyhle automobilky jako je Mercedes (nesmyslne prejmenovani EV na znacku MEQ se jim casem vymsti, az se budou delat jen EV a treba pluginy tak to zas prejmenujou zpet na Mercedes?) budou v budoucnu Teslu trapit nejvice, protoze Tesla ac ma naskok v dojezdu, tak ma silne nedostatky v kvalitach a rekneme vjemu stilistiky interieru, jedine co se Tesle extra povedlo v interieru jsou displaye, jinak je to co se interieru tyce klasicka amerika

to co prilakalo k tesle velkou cast zakazniku je jen dojezd a absence konkurence EV ve stredni a vyssi stredni tride, tahle vyhoda Tesle do nekolika let proste padne a zustane ji jedina vyhoda, a to sit Superchargeru

Gigafaktory není výhoda?

rekl bych mala, postavit GF neni dnes sebemensi problem, Tesle to navic trva dlouho protoze nema penize na rozhazovani, i presto ze navysili pracanty na stavbe na dvojnasobek, porad je to dost podprupem proti tomu co na mensi stavby dokazou nahnat treba v Cine nebo Nemecku a kde se pak jede nonstop a na vsech castech stavby

delam s projekty, takze vim ze kdys firma v EU nebo Cine chce, tak se podobnej developerskej projekt da zvladnout behem roku a pul

nehlede na fakt ze Tesla potrebuje GF nejen kvuli autum, a na fakt ze GF je u Tesly take jen velke halloooo, a predpokladam ze dostavena neni jen kvuli grantu ktery na ni dostali od Nevady a ktery musi vycermat nejak prubezne, kdys se clovek podiva na chronologii foto a video te stavby, tak zjisti ze na 80% te stavby se nic nedeje, a jen pro predstavu, mnohem mnohem extremne slozitejsi developersky projekt sidla Applu se jiz finalizuje a zabral jim ani ne rok vcetne terenich uprav parku okolo a zprovozneni elektraren, to je mnohem narocnejsi a mnohem drazsi developerskej projekt, ale tim ze na nem delalo vice firem a pracovalo se prubezne na 90% stavby, tak to postupovalo a postupuje rychle, oproti tomu stavba GF je jako by zabrzdena a dela se jen to co je nutne pro utraceni daneho kolace tak aby se neutratilo moc brzo, a nechci videt ten srumec az se trea Apple rozhodne ze ukaze a zacne vyrabet sve EV, pokud jim tovarny na baterky pujdou stavet tak jako se jim dari stavet jejich sidlo, tak podobne GF ale komplet cele a ne jen malou cast postavej vpohode behem 1 roku treba 2-3, to same muzou udelat i stavajici automobilky nebo vyrobci baterii, da se rict ze nejvice casu u takove stavby zabere planovani, vystavba je pak rychla

no oni si asi ty zkratky registrovali ne jako náhradu za Mercedes, ale jako doplněk k označení typu, aby bylo hned z názvu modelu vidět, že se jedná o EV. Auta se spalovacím motorkem se bohužel budou asi vyrábět souběžně s EV ještě dost dlouho

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

no podle tech registraci tam totiz neni napsano Mercedes Benz EQ, ale primo jen MEQ, a po svete to novinari spojuji s podobnou snahou jakou maj v pripade Smartu, Maybachu, nebo jako jine znacky maji takto odlisene treba luxusni modely dane znacky, kde u Toyoty je to Lexus a znacka si za tu dobu vybudovala jiz jmeno ktere s Toyotou spousta lidi nespojuje, nebo treba DS u Citroenu kde kdyby se ty auta neprodavali v roomech Citroenu, tak to spousta lidi vnima jako novou jinou znacku, ono je to ted docela popularni a vratit se tak maji treba i znacky jako Alpina u Renaultu, a prave tady se trosku bojim toho ze Mercedes tohle skousi aplykovat na EV kde se ale za nejaky cas muze a asi i stane ze klasicne spalovaky skonci, cims by mohl skoncit i nazev Mercedes, cos je nesmysl, nastesti tohle jsou jen registrace znacek, nemusi k tomu vubec dojit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja myslet že to Dajmler posr když se vysr na Teslu ;)))


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol