Mercedes představí konkurenci pro Tesla Model X už v září

Nedávno Mercedes-Benz potvrdil, že brzy představí nové elektromobily. Prvním z nich bude elektrické konkurující přímo Tesla Model X.

Podle magazínu Autocar bude mít nové plně elektrické SUV Mercedes některé prvky společné s nedávno uvedenou novinkou Mercedes-Benz GLC. Podle zástupců značky Mercedes budou ale nové elektromobily zcela unikátní.
foto: Mercedes

Mercedes ELC má být elektrické SUV s dojezdem 400 km. Na trhu by se mohlo objevit už v letech 2018/2019.

Prototyp momentálně vzniká v prototypové dílně Mercedes-Benz na okrajích Stuttgartu. Půjde o první elektromobil německé značky Mercedes vyvinutý od základu jako elektromobil, tedy žádná přestavba.

Nebude ale stát jen proti Tesla Model X. Do tohoto kolbiště se totiž chystají i další, například Audi (e-tron Quattro) nebo Jaguar (EV-Type).

Nový elektromobil Mercedes se nejspíš dočká veřejného debutu na koncem září 2016. Souběžně by měl Mercedes ohlásit velké plány na celou řadu elektrických aut.

109 Comments on “Mercedes představí konkurenci pro Tesla Model X už v září”

      1. nastesti tech vodikovech
        nastesti tech vodikovech pump je tak malo, ze je to vesmes jen PR aby se o nich psalo ze teda jako neco delaj i s tim vodikem, vystavene auto nakonec ani nemusi vodikovej pohon mit, staci aby se to jen jako vodikove auto tvarilo, na tu vystavni plochu to z navesu dojede i na tu baterku 🙂

    1. Peníze získáš medvěde,
      Peníze získáš medvěde, ale již nebudeš první se sériovou výrobou luxusního SUV elektromobilu. Takže je to o tom, jak se možná outsider na trh probojuje. Ale stejně to bude o tom, že v té době už všichni movití budou mít první vlnu od Tesly za sebou či u sebe. Takže odliv od medvěda bude, část lidí při penězích už u Tesly zůstane. No jo, neodhadli jste správně načasování a o jó velké peníze jste přišli. Minimálně o ty, za které Elon staví svou továrnu a Gigafactory. Holt to se stane kdejaké staré struktuře. Pápá.

  1. A pak ze z Tesly nemaji
    A pak ze z Tesly nemaji neurozu…
    Tesla jim vypalila rybnik a ted se teprve chytili za nos a s hruzou v ocich lataji elektromobil.
    Vybrali si Teslu X, protoze tech se zase tolik neproda a tak nebudou s malym poctem prodanych Medaku vypadat zas tak blbe. Na Teslu S si ale netroufnou.

      1. Proto možná ty německé
        Proto možná ty německé dotace na EV s omezením ceny. Na nákup elektromobilu získají Němci dotaci €4000, na nákup plug-in hybridu pak €3000. Maximální cena auta je však omezena €60 000 včetně DPH. Zároveň je dotace omezena na maximálně 400 000 aut a do roku 2020.

        A odpověď Tesly??? Dají na trh Teslu S za 60 000 Dolarů…..

        Kolik bude stát elektrické SUV od Mercedesa?? Že by asi €59 990??

          1. Vtip je ovšem v tom, že
            Vtip je ovšem v tom, že nová Tesla 60ka je vlastně původní baterie o kapacitě 75 kWh, pouze softwarově omezená na 60 kWh. Rovnou při nákupu je možné update na 75 kWh zakoupit za €7900, pozdější update je také možný, ale už za €8350.

            Přesně tuším co udělají…… postaví cenu tak aby dosáhla na dotaci a pak za příplatek update???
            Vlk se nažere a koza zůstane celá. 🙂

              1. Předpokládám, že to tak
                Předpokládám, že to tak udělají. Nissan Leaf se cenou dostal dolů i tím, že nahradil hliníkové komponenty levnějším materiálem. U aut se dá s cenou strašně kouzlit. Nalakovat nárazník, nenalakovat…dát levnější pneumatiky, jiné disky, pozinkovat, nebo nepozinkovat. …. mnoho součástek, mnoho způsobů kde ušetřit.

        1. Sám jdeš cip a ještě k
          Sám jdeš cip a ještě k tomu trotl.
          Kolik ten tvůj slavnej VW prodá aut ve stejné třídě jako je model S a X?
          Pochybuji že to bude nějak o hodně víc než Tesla.

          Tesla Motors teprve začíná a ty auta pro socky začne teprve vyrábět. A ano není to model 3. Ten se bude vyrábět v půl milionové sérii za rok. Teprve potom možná, jestli to pro Teslu bude zajímavý začne s výrobou malého auta pro Evropany.

      1. Ale to je uhel pohledu, co
        Ale to je uhel pohledu, co uhel, kdy nemec potreboval technologii, kteoru nemel tak za odmenu dal investici a tesla jim vyvynule elektromobil u nich doma od zakladu (tedy ne prvni jak rika clanek, ale druhy na zaklade toho co je naucila tesla)…

        Ono, kdyby neinvestoval nemec, tak by byl jinej investor,takze jedinej kdo si zachranil prdel byl nemec, ale nemusel psat „koupili jsme si vyvoj, byla to preci spoluprace“…

      2. Spíš měli. Mercedes svůj
        Spíš měli. Mercedes svůj podíl v Tesle prodal a Tesla dodávky baterií, motorů a řídících jednotek do Mercedesů B-klase a do Smartů asi postupně ukončí.
        Volanty, páčky a čudlíky u Tesly model S jsou zase od Mercedesu, stejně tak i pneumatické odpružení.

        Tesle taky tehdá pomohla i Toyota.

  2. a zrovna elektrickej Meda by
    a zrovna elektrickej Meda by se me libil, Mercedes umi postavit bezvada luxusni auta, a se vsi uctou k Tesle na luxus Mercedesu nema tesla ani ve snech, takze pokud to neposerou nejakyma nesmyslnyma cenama nebo prilis slozitou technikou, tak by to mohlo fungovat, o prodejnosti nepochybuju, sve zakazniky maji a sve zakazniky mit budou

    1. vetsina z nas v tech mestech
      vetsina z nas v tech mestech ale taky nejezdi autem, dovedes si predstavit kdyby do ulic treba Prahy vyjelo autem jen treba 20% abyvatel Prahy? v takove situaci by byla zacpa ikdyby vsichni jeli necim jako Twizy

      jezdim SUV a mame mestske auto, ale auta slouzi prevazne na trasy za mesto, po tom meste u nas konkretne prave po Praze se pohybujeme pomoci MHD, a nedovedu si predstavit kdyby se lidi treba z metra presunuli do mestskych vozitek, v tu chvili by cela Praha stala v jedne velke zacpe 😀

        1. tak to by pak silne
          tak to by pak silne neodpovidali cisla udavane treba DPP a MD z useku sledovanych do poctu prujezdu

          denne prazska MHD prepravi prumerne cca 3.2 milionu cestujicich (rocni udaj je cca 1.2 miliardy), i jen 10% z teto sumy by znamenalo 320 tisic aut v pohybu po praze (20% po 2 lidech na auto), ano takove cislo to da podle udaju MD, ovsem v tech cislech jsou i auta ktera Prahou jen projizdi po spojkach, a kuprikladu centrum Prahy pojme zhruba jen 8 tisic aut

          doporucuju nekdy zkusit MHD a pak auto pro jizdu Prahou, na magistrale budes v zacpe a bude tam s tebou okolo 500 az 1 tisice aut, pak nastup do metra a ve spicce tech 1000 lidi pojima celkem bezne jedna vlakova souprava, treba na Cecku ma kapacitu souprava tusim 1400 mist, a ve spicce jezdi co 2 minuty a oba smery, kdyby tihle lide presedli do aut, tak nejen ze by se na silnice v Praze nevesli, ta fronta aut by sahala nekolik km za prahu v nekolika radach na obe strany Prahy 🙂

          odhad DPP a MD tusim nekde psali ze je okolo 88-92% pro MHD na prepravene osoby

          1. Současný podíl
            Současný podíl individuální automobilové dopravy na území města je zhruba 33 %, podíl veřejné dopravy 43 %, chůze 22 %, cyklodoprava zhruba 2 %.

            Je to podle počtu cest, samozřejmě se dají použít i jiné metriky, třeba počet naježděných km, ale ty cesty mi připadají nejvíce vypovídající.

            Tady si to můžete nastudovat sám: http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/dopravni-inzenyrstvi/rocenky

      1. Souhlas mam yetiho nad
        Souhlas mam yetiho nad hlavou mam 20cm mista do sirky taky super posez je trochu vzprimenej ale me to vyhovuje ,kdyz sednu do octavie nebo supeb tak se mi tam nevejde hlava jsem jak v krecek v kleci sedacka musi dolu skoro na doraz.Primarne to bylo vybirane jako auto do prirody na astronomicke akce takze mam paket pro spatne cesty atd. Super je prehled o rozmerech auta:zadni sklo konec auta a konec kapoty ktery vidim zacatek auta, senzory nemam nejsou potreba popis Zde:
        http://moje.auto.cz/alien105/skoda-yeti.html
        Jinak samozrejme vetsina lidi to kupuje a nevyuzije jeho vlastnosti a je to moda.
        Ja bych se Ev od mercedesu nebranil akorad se vice krade 🙁 urcite maji luxusnejsi auta nez Tesla.
        Tak uz nikdy nekoupim sedan nebo liftbach atd..

      1. Pane „Bob-an“, rád bych
        Pane „Bob-an“, rád bych šel do obchodu/autosalonu a koupil vozítko Renault Twizy.
        Je to u nás možné? NENÍ!
        To co je na odkazu pana Krupky by mi též dostačovalo. Mohu to koupit?
        Výrobci naprosto ser•u na to co chce zákazník.

        Je to podobné, jako když jeden čas se prodávaly monitory pouze s lesklým displejem. Matné prý je nikdo ze zákazníků nekupuje.
        Když je začali konečně nabízet, tak je kupují skoro všichni.
        Osobně mám doma čtyři monitory a všechny matné – pro mne jedna z určujících podmínek při koupi.

          1. Pane Krupko, nemíním
            Pane Krupko, nemíním potupně „shánět“, něco co zde nemá servis, ale koupit v pravém slova smyslu.
            Pseudo okna se dají dokoupit a v porovnání s motocyklem je to rozmařilost a zhýralý přepych. 🙂
            Déšť ani chladno nevadí. V mládí jsem jezdil na motorce a ta nemá ani střechu ani přední okno (jak jistě dobře víte 🙂

            Na sauto.cz

            už dlouho nabízí dva kousky, ale oba s motorem pouze 8 kW (11 koní).

            Hlavně že poté výrobci fňukají, že mají malé prodeje a zastavují výrobu – viz

            „Výrobce elektromobilů Mia zkrachoval, kupte si kousek!“

              1. Jak chcete vytvořit mezi
                Jak chcete vytvořit mezi zákazníky poptávku, když jim to neumožníte koupit? Nabízelo u nás někdy aspoň jedno zastoupení Renaultu tento vozík ke koupi?

                Na Sauto tam mám klikací odkaz. Jenže jsou s tím slabším motorem.
                A nic to nemění na tom, že je to u nás oficiálně neservisovatelné.

                1. Zdravím. Twizyho mám a
                  Zdravím. Twizyho mám a jsem spokojený. Servisovat není skoro co. Brzdy to má jako auto,elektromotor je na dlouho a nic dalšího tam snad není,co by potřebovalo pravidelnou údržbu.Ano,ještě olej,ale ten si vyměním sám. Na léto super jako bezpečnější motorka. Jinak na tom Sautu jsou ty výkonnější verze. Twizy 80 s výkonem 8kW. Někdy se uvádí 13kW,ale to je hodnota špičkového výkonu motoru. Twizy se dělají ve dvou výkonech. Twizy 45(rychlost do 45km/h-4kW) pro děcka od 14 let a Twizy 80(rychlost oemzena elektronicky do 80km/h-8kW). Jirka

                2. Ano v Twizym se meni olej v
                  Ano v Twizym se meni olej v reduktoru na zadni naprave. Takova jednorychlostni prevodovka elektromotor – zadni naprava.Jirka

                3. Pane Jirko, moc děkuji za
                  Pane Jirko, moc děkuji za info a hlavně za opravu mé mylné představy o výkonu té silnější verze.

                  Neskromný dotaz – nebydlíte třeba někde poblíž Brna?
                  Kvůli nakouknutí.

                4. Dobry den.
                  Musim Vas

                  Dobry den.
                  Musim Vas zklamat. Pobliz Brna nebydlim. S Twizym jezdim primo v Brne:-) Nemam problem se na kouknuti domluvit. Kdyztak piste na jiri.arnost@seznam.cz a domluvime se. Jirka

                5. No to se musite zeptat
                  No to se musite zeptat Renaultu, na zaklade ceho usoudili, ze by v CR nebyl dostatecny zajem (mozna z toho, ze u nas moc neprodavaji ani regulerni EV, a vybec nejaka alternativni priblizovadla u nas nefrci vubec).
                  Jestli ten odhad byl spravny ci nikoli nevim, ale s ohledem na cenu twizy a cesky trh si myslim, ze by proste investovali miliony do spusteni prodeje a prodali par kousku nadsencum….

              1. Píšete: „Proc by tu
                Píšete: „Proc by tu zavadeli prodej a servis neceho, ceho by se tu realne prodalo kdo vi jestli 10 kusu rocne“.
                Ksakru, doufám že už naposledy – Přivezli sem Renaulti 3-4 kousky na otestování zájmu, ještě než by zaváděli servis tiskli manuály a podobné serepetičky? Pokud vím, tak nikoliv.
                Domnívám se naivně, že když chce jakákoliv firma něco prodat, tak musí zákazníkovi koupi minimálně umožnit, když už ne masivní kampaní vnutit.
                Nebo jsem povinen jet stovky kilometrů do Francie na firmu, kleknout na kolena a poníženě poprosit velkomožného továrníka „pane Renault, mohl bych si jeden koupit?“

                platí zároveň i pro „M.Krupka, Pá, 2016-06-10 12:43“

                1. Renault ČR raději doveze
                  Renault ČR raději doveze 10ks SUV, která reálně prodá. Práce s tím bude stejná, zisk mnohonásobně větší. Renault ČR není od toho aby experimentoval a zkoušel zákazníky v ČR. Na to mají centrálu v Paříži, kde mohou testovat od rána do večera.
                  Uvedu příklad z okolí. Autobond Nissan má tři pobočky v ČR Ostrava, Praha, Karlovy Vary. Prodávájí Nissan Leafa pouze Praze a Ostravě. Karlovy Vary jsou nezajímavý trh, tak je v Karlových Varech prostě nebudou ani nabízet ani servisovat. Ta práce s prodejem jednoho kusu v K.Varech prostě za to nestojí. A je velmi pravděpodobné, že i ty co stojí v Ostravě převezou do Prahy, protože je tam prodají mnohem snadněji a rychleji než v Ostravě. Chce-li někdo z KV otestovat Leafa, musí do Prahy, nebo do Ostravy. Chceš-li testovat Twizzy, musíš do Francie.
                  A o tom to je.

                2. Tesla tu taky nemá
                  Tesla tu taky nemá zastoupení a lidi tu zaregistrujou do 10ti kusů měsíčně.

            1. Rozumím. Sehnat se dá v
              Rozumím. Sehnat se dá v bazaru, nebo je šance ho přivézt ze zahraničí. Renault ČR usoudil, že se to u nás prodávat téměř nebude, tak to dovážet nechtějí. Ono s tím prodejem musíte mít servis, školení servisních techniků, náhradní díly….. český manuál, prospekty….atd. No a to se jim asi nevyplatí.

              1. Na základě čeho „Renault
                Na základě čeho „Renault ČR usoudil“?
                Článků demagogického lháře a blba Bednáře z Autoforum.cz a jemu podobných jakmile se jedná o e-auto?

                Já na Autoforum chodím jen jako do Obludária, podívat se co ten kréťa zase zplodil.

                Nechme toho, je to stejně ztráta času.

                1. A neni to uplne jedno, na
                  A neni to uplne jedno, na zaklade ceho usoudil?

                  Treba skodovka (resp VW) taky donedavna soudila, ze americky trh je nezajimavy a dodavat se tam proste nebude…

              2. Renault ČR je
                Renault ČR je nepochopitelný zpátečník. Argumentoval mi,že není pro elektromobily infrastruktura. Já říkám je,protože na Twizyho má zásuvku na 230V doma každý. Renault spolupracuje s Nissanem a ten vesele a uspěšně prodává v ČR Nissana Leafa. Nechápu to. Servis na Twizym není nijak velký. Není tam co moc servisovat. Sám ho mám a zvládnu leccos svépomocí,takže Renaultovi mechanici by to zvládli hravě. Díly se dají v ČR normálně objednat. Sklad pro východní Evropu je v Maďarsku. Co jsem objednal bylo do 3dnů u mě.Jediný problém by byl asi v propagačních materiálech. Ty by něco stály. Jinak spokojenost s Twizym. Jirka

                1. Prozradíš podrobnosti.
                  Prozradíš podrobnosti. Twizzy není nikde moc vidět ani vyzkoušet. Dojezd, rychlost do kopce, spotřeba, závady…výhody …..atd….

                2. Prozradím všechno co Vás
                  Prozradím všechno co Vás zajímá a co budu vědět. Sehnat ho bylo komplikované. Dovoz z venku není tak jednoduchý jak vypadá. Twizy se prodává většinou bez baterie. Tu si musíte potom pronajmout od Renault leasingu v dané zemi. Jelikož jste cizí státní příslušník,tak nemáte šanci. Mě se podařilo koupit Twizyho bez baterie a po roce hledání na internetu i originální baterii bez nutnosti pronájmu. Takže celý Twizy je můj.
                  Dojezd je při režimu město 70km. Po rovince stálou jízdou bych si troufl říci i 80km,ale to už je hraniční. Ta 8kW verze dokáže uhánět rychlostí 80km/h. Teda přesně podle tachometru 84km/h:-). Dá se odblokovat a může jet i rychleji,ale otázka je jaké pak mohou být z dlouhodobého hlediska následky(namáhání soukolí,vysoká zátež baterie atd.) Mě stačí to jak je to originál od výrobce. Rychlost do kopce? No záleží jaký je to kopec,ale víc jak 60km/h dá. Závady? Snad jen velká bolest jsou přední brzdy. Brzdové pístky nejsou chráněny prachovkou a mají tendenci reznout a zadírat se. Toto jsem vyřešil tím,že jsem si je vyrobil z nerezu. Výhody? Netahám do města velké auto,parkuji v místech,kam se normální auto nevejde,mohu parkovat i kolmo k obrubníku. Vzhledem k otvírání dveří vzhůru stačí na zaparkování opravdu malá mezera. Twizy je mrštný. Akcelerace slušná. Nabíjení rychlé(3h do plna)
                  Rozhodně nejste pro ostatní překážkou v provozu. Jen nejste tak úzký jako motorka,takže v kolonách musíte stejně většinou stát.Okna nejsou až takový problém. Na řidiče netáhne,spolujezdec je na tom hůř. Vyřešim to instalací plexiskel. Ale teď na léto to není nutné. Při dešti na Vás skoro neprší. Jen nějaká kapka,co se rozprskne o hranu dveří na váš loket. Díky nízkému těžišti celkem stabilní i s úzkými pneu.Twizy je ale celkem tvrdý. Nerovná vozovka je dost cítit.Nožná časem nahradím jinými tlumiči. Ještě jedna nevýhoda. Lidi po vás koukají a smějí se Vám. Tohle však neřeším.
                  Baterie má 7kW a při nočním proudu za 2kč/1kW je to cca 14kč na minimálně 70km. Ale rozhoduje samozřejmě jako u každého elektromobilu profil tratě a těžkost nohy. Pokud Vás ještě něco zajímá,ptejte se dál. Jirka

                3. No a ještě něco. Ta
                  No a ještě něco. Ta parodie na Twizyho z Ostravy se s Twizym od Renaultu nemůže rovnat. V tom vozítku z Ostravy bych se bál vyrazit na silnici do běžného provozu. To je tak na cyklostezku nebo do parku. Za ty peníze bych si koupil C-Zero a nebo iOna a zbylých 50tisíc si vzal na raději na splátky.Jirka

                4. No ja bych se s tim veorexem
                  No ja bych se s tim veorexem bal pomalu i na tu cyklostezku, co kdyby pak cloveka zacaly predjizdet nehybne predmety?

                5. Ten výkon 2kW toho
                  Ten výkon 2kW toho ostravského přibližovadla je nízký a nesmí přijít kopec. To pak může nastat to co píšete:-). Twizy nemá problém jezdit i se dvěma osobami. Na pružnosti jízdy se to nijak významně neprojevuje. Jirka

                6. Propagace přes internet –
                  Propagace přes internet – Facebook, Instagram, Youtube, Snapchat, Hybrid.cz a je to. Manuál v pdf. Dealeři tu po léta prodávaj kde co, různý dovozy z ameriky, exotiky, Tesly apod bez oficálního zastoupení a podpory. Když se chce tak to jde.

              1. No nevim, mne teda prijde
                No nevim, mne teda prijde velorex nesrovnelne horsi a temer za hranici pouzitelnosti.
                Motor o vykonu 2kW ve dvojmistnem vozitku? Nic proti, ale i do malych skutriku se davaji 3kW.
                S Twizy muzete normalne do provozu (mesto + primestsky), velorxtrike se s tim vykonem temer zastavi v kazdem mensim kopecku.
                To vozitko je mozna tak pouzitelne treba v holandsku, kde takove vozitka jezdi po cyklostezkach a nejsou tam zadne kopce a je to takova alternativa spis kola, nez alternativa auta….
                Pro velky uspech jeste olovena baterka…. (opet i do skutru za tretinovou cenu se uz dneska dava standardne lithiovka)….
                Zkratka na vozitko za 170 tisic to nabizi neskutecne malo, podle me by to i za 50 bylo drahe a obtizne v realu pouzitelne….

                1. Olověné baterie za 170
                  Olověné baterie za 170 klacků?!? To už je zabitý hned z továrny.

      2. Jojo už Lidl rozšiřuje
        Jojo už Lidl rozšiřuje parkovací místa. Jen jsem zvědav, kdy k tomu přistoupí města a obce, až zjistí, že lidé kupují SUV. A že tím tak nějak ubylo na sídlištích parkovacích míst. No co?? Vytváříme si problémy do budoucna o kterých dnes nepřemýšlíme.
        Jeden to tu napsal. Přes týden ve městech jezdíme v MHD a na víkend máme SUV.
        Je to trochu iracionální, ale je to tak.

            1. Ale co rici, ze ty parkovaci
              Ale co rici, ze ty parkovaci mista jsou naprd i pro citygo? Jezdim v praci podle toho kam jedu od velkeho 4×4 terenaku, pres octravku, fabku az po citygo, a kdyz zaparkuju pro svacinu u lidlu, mam malo mista i u toho citygo… Jo mam sice vic jak u toho 4×4, ale stejnak neotevru dvere tak abych pohodlne nevylezl.
              Ono to bude asi tim, ze i ty auta od doby tvorby normy v 70letech jsou trochu sirsi, a kdyz ja se citygo a z obou stran bude otavka nebo fabka, budu mit toho mista opet malo…

          1. iracionalni je za prve to,
            iracionalni je za prve to, ze cely tyden mas vuz zaparkovany na verejnem parkovisti a pouzijes ho jenom o vikendu a jeste ne o kazdem vikendu. takze ve finale by se ti vyplatilo vuz pujcovat pac pujcovny mivaji vikendove akce casto, a v pripade nutne potreby pouzit taxi. a druha iracionalita je ta, ze to suv-cko prakticky ani nepotrebujes. co je pripad vetsiny tech, co si je kupuji. akorat si muzou dovolit ten luxus vymyslet si nejaky pitomy duvod proc ho poterbuji. treba maji chaticku, kde by se jinak v zime ani nedostali, ze ano. anebo nejakou jinou kravinu. proste je nam vsem az prilis dobre.

                1. Naprosto idealni, kdyz
                  Naprosto idealni, kdyz chcete vyrazit o vikendu vyrazit se psem nebo s kamarady na vylet za prahu. jak to psal Saman, tak primo po meste (pro me az prekvapive) s temi auty jezdi minimum lidi…

                2. co je lepsiz pohledu %
                  co je lepsiz pohledu % bezpecnosti, mit dite posazene v detske sedacce v RX450h, nebo ho mit posazene v detske sedace v rekneme Fabii?

                  at si reklama rika co chce, proste bych si tak jak tak vybral tu prvni moznost, to SUV

                3. A proc srovnavas obri SUV s
                  A proc srovnavas obri SUV s Fabkou? Nechtelo by ho to srovnat spis s necim co je cenove srovnatelne, tj lexus rady rekneme GS? Tam ta bezpecnost bude podobna, di lepsim jizdnim vlasntostem mozna i lepsi

                4. A co třeba porovnat Škoda
                  A co třeba porovnat Škoda Superb vs stará Avie??
                  Který šofér má větší šanci na přežití?

                5. SUV s vysokým těžištěm
                  SUV s vysokým těžištěm a bezpečnost to fakt nejde dohromady. Jakmile jde auto přes boudu tak je pravděpodobnost smrťáku myslím 85%. Když viděl jak lehce šel vzůru nohama masivní ťežkej Patrol po drobné kolizi s starým Golfem tak se mi udělalo fakt zle. Malá rychlost, ale patrol měl A sloupek i se střechou promáčklej aź do kabiny. Naštetí tam nebyl spolujezdec.

                6. A ted si rici kolikrat pri
                  A ted si rici kolikrat pri celni srazce, ci narazu z boku jde auto pres strechu. A kolikrat pri smrtaku slo pres strechu a duvodem smrti bylo to ze slo pres strechu a ne ze bylo nasracku po narazu uz predtim nez se obratilo…

                  A ten patrol, jak byla ta nehoda? Golf sel predkem do boku patrola a patrol mel A sloupek v kabine hodne? A co naopak, ze by patrol sel do boku golfem nebo alespon golf predkem do boku golfu, jak by dopadlo srovnani golf vs patrol… Nebo jsem se sekl, a byl to naraz predek vs predek a golf vydrzel jak tak vse a patrol se rozpadl? Pak bych se omluvil 😀

                1. a co udelas ve chvili kdy
                  a co udelas ve chvili kdy potrebujes jet v jiny cas nez jaky si planujes na vikend? rekneme ze v 10 hodin vecer proste narychlo potrebuju do Brna, ktera pujcovna me do pul hodiny pristavy na mou adresu v Praze auto? ono mit k dispozici auto je prave o te svobode, vezmu klicky a vyrazim kdys zrovna potrebuju

                  nevim jak ty, ale ja neziju skryktne podle nejakeho harmonogramu ktery se nemeni a je celorocne stejny

                  podle cen ktere jsem narychlo skoukl v pujcovne by obdobne auto ktere mam k dispozici vychazelo na vikend okolo 12-15 tisic korun, do roka ho vyuziju rekneme 25x, to je 300 az 375 tisic za rok jen za pujceni auta, ….. silenost 🙂

                2. co mate za vuz ze to stoji
                  co mate za vuz ze to stoji 12-15 tisic na vikend?

                3. tak to jste ztraceny pripad
                  tak to jste ztraceny pripad 😉 ale nic si z toho nedelejte. treba vase deti to pochopi.

                4. ze ma jine pozadavky na auto
                  ze ma jine pozadavky na auto nez ty je ztraceny pripad? Takze si ma pujci citygo, protoze vam treba vyhovuje?
                  Se prober „ekologu“, potreby lidi jsou ruzne. By me zajimalo jake auto mas ty, ze by spalovak a zadny elektromobil? A spalovak, na benzin, naftu nebo alespon LPG a zadne CNG? Ale chytre vysvetlujse ostatnim jake maji mit potreby a co maji kupovat…

                5. hehe…ja vidím ty
                  hehe…ja vidím ty „potřeby“ majitelů SUV ve svém okolí. Ale já ty potřeby chápu, chlap si chce zvětšit péro, baba zvětšit kozy, + ego, jako přidaná hodnota. Já jim rozumím. 🙂

                6. Koukal jsem na nejake
                  Koukal jsem na nejake rozumne auto a vikendovy pronajem je tak 2500, tj 5000 mesicne, za 6000 – 7000 mate operativni leasing all inclusive, tzn 2x mesicne pujceni + taxi vyjde cca nastejno. Kdyz si koupit nejakou bazarovku (ty auta v pujcovnach taky nevybaji zrovna hitparada) tak urcite levneji (a navic ho mate k dispozici porad, a kdyz jede nekam na vikend, tak nemusite napred letet do mesta pro auto).
                  Ale jako beru, ze kdyz nekdo bydli ve meste s dobrou MHD (treba praha) mimo mesto moc nejezdi, tak auto vlastnit nepotrebuje (taky jsem zil v praze 4 roky bez auta a nebyl problem).

            1. ja to SUV mam pujcene, ale
              ja to SUV mam pujcene, ale pokud bych nemel takovou moznost podobne zapujcky tak klasicka pujcovna nepripada u me moc v potaz, zapujceni SUV jake mam k dispozici prijde na den na celkem slusnej balik, vikend by u podobneho SUV byl 12-15 tisic jen zapujceni

              a ted si vem ze kupujes nejake vybaveni jako treba detske autosedacky nebo stresni box a v pujcovne ti zrovna daj model kterej jaksi nevyhovuje, ale jinak ano, ja verim ze sdileni aut ma budoucnost a treba se k nemu jednou taky dopracuju

              taxi obcas take pouzivam, pokud musim odvezs po Praze neco co by MHDckem neslo a zaroven vim ze je to do mist kde bych nezaparkoval, tak proste poustim liftago a nebo volam kuryr taxi

Napsat komentář