Toyota vzbudila na autosalonu v Detroitu pozornost jak kombíkem Prius V, tak i konceptem malého levného hybridu do města Prius C. Pokud jste si na něj ale dělali zálusk, musíme vás zklamat. Do Evropy se s největší pravděpodobností nedostane.
Prius C se má začít prodávat v roce 2012. Bude postaven na stejném podvozku jako Toyota Auris Hybrid a připravovaná Toyota Yaris Hybrid. Obě zmíněná auta jsou vyráběna ve Francii, resp. v Británii.
Problém je, že Prius C se má vyrábět v Japonsku. A síla japonského jenu v současné době brání efektivnímu vývozu auta do zahraničí. A během příštích dvou let automobilka nečeká výrazné změny.
Prozatím je tedy velmi nepravděpodobné, že se s Priusem C příští rok v Evropě také setkáme.
Je nicméně třeba brát zřetel na to, že auto navrhlo francouzské designérské studio ED2 z Nice. A bez skrupulí do něj dalo trochu toho evropského „fílingu“.
Spotřeba nového malého hybridu do města se má pohybovat kolem 3,0 l/100 km.
Malý prius C som chcel
Malý prius C som chcel kúpiť ako druhé auto, no bolo jasné že na EUrópsky trh skôr bude Toyota tlačiť hybridný YARIS HSD čo je logické kedže je to najpredávanejší model toyoty na našom kontinente. Keď však Yaris HSD bude využívať rovnakú technológiu ako PRIUS C a bude aj rovnako cenovo dostupný tak sme vlastne o nič neprišli, budeme tu mať hybridný PRISU C len v modrom 🙂 teda YARIS HSD, už sa na to teším ;-D
Nemáte na mysli Auris HSD?
Nemáte na mysli Auris HSD? Alebo píšete z nie príliš vzdialenej budúcnosti? 🙂
A nebylo by lepší jako
A nebylo by lepší jako druhé auto čistý elektromobil? Např. ION je takové male auto ideální do města na 1 nabití ujede 160 km. Protože 3l na 100km je podle mě hodně v porovnání obyčejným malým autem. Na to že je to hybrid je to hodně velká spotřeba. Vždyť i s obyčejnou Fábií jsem jel za 3,6 litrů na 100 km! Tak s malým hybridem to mělo být alespoň 2 litry.
Problém je to, že díky
Problém je to, že díky vysoké ceně si to jako druhé auto do rodiny bude moci dovolit velice velice omezený počet rodin. Cenově je to pro většinu lidí první (nebo jediné) auto do rodiny, a tam elektromobil nemá žádný smysl. Optimální by bylo něco jako Volt, ale o trochu větší – na denní dojíždění jezdíte za 0 l/100km, ale pokud potřebujete jet na dovolenou, nemusíte mít kvůli tomu druhé auto. A pokud nepotřebujete vozit kočárek, tak by vám ten Volt možná i stačil.
To na co narazite vsichni
To na co narazite vsichni vedi a ja taky. Ja jsem odpovidal na predchozi pripsevek k tomu, ze si chce koupit druhe auto Prius C, nebo Auris HSD. Auris HSD stoji podle oficialniho ceniku toyoty v zakladni verzi 550 tis. Kc, v stredni verzy uz je to ale 615 tis. Kc.
tj. kdyz ma takovedle penize, ze si muze dovolit jako druhe auto utratit skoro 3/4 milionu, tak myslim, ze dat o trochu vic za plne elektricke auto bez hluku, bez kolomazu a cmoudu v garazi neni velky rozdil. Navic se mu to podle meho vrati nejen na sporebe, ale i prave na faktech, ktere nejdou vycislit penezi, tj. bezhlucnost, skodlivost, zdravy vzduch, vetsi cistota v garazi (zadny olej z motoru, apod. zadny odkapavajici vyfuk saze, unikajici jedovate plyny apod.
Ano Peugeot iOn jsem videl cenu nejmensi zatim 30 tis. Euro, (750 tis. Kc) a nekde i daleko vic, ale to je zalezitos Peugeotu, proc dava tak vysokou cenu. Podle me ma to auto cenu tak okolo 500 tis.
Nebo kdyby si snizil naroky na pohodli a kvalitu, tak plne elektricka nakupni taska jde koupit i za 380 tis. Citroen Saxo z ekolo.cz.
Brat si prave od ekola saxo koupil a kdyz jsme ho vezli domu tak me osobne tedy hodne nadchlo, uplne ohromilo jak je to pouzitelny, clovek dokud se s elektrikou neprojede tak nepochopi, ze je to uplne normalni auto jako kazde jine a do mesta jako druhe auto prefektni. Do mesta rozhodne ne hybrid, ale plne elektricky. Hybrid se prave hodi jako prvni auto, protoze ma ted omylany velky dojezd, co lidi potrebuji mit kvuli 1x az 2x rocni dovolene.
Zatlačil jsem slzu. Avensis
Zatlačil jsem slzu. Avensis holt ještě bude muset něco pojezdit a vystřídá ho snad už EV nebo Hydro based vůz. Co už… Stejně… Nejlepší je kolo a vlak:).