Majitelé Chevroletu Volt jezdí k benzince jednou měsíčně

, plug-in hybrid pro Ameriku, se zatím prodává pouze po tisících. Přesto už automobilka masíruje veřejnost zprávami o tom, kolik dokáže ušetřit benzinu a jak je zábavné. Chce si tak připravit půdu pro chystaný rapidní nárůst prodejů.   


Automobilka General Motors chce především ukázat jak moc je její nové auto šetré. A dělá to poměrně jednoduše: tak, že spočítá kolikrát se majitelé zastavili u benzinky.

Až do února 2011 (Volt se začal prodávat v prosinci 2010) byla průměrná ujetá vzdálenost mezi zastávkou na benzince 800 mil (asi 1280 km). Během března ale povyskočila na rovných 1000 mil (asi 1600 km).

Znamená to, že noví majitelé Volt mohou navštívit benzinovou pumpu zhruba jednou měsíčně. A utratit tedy za mnohem méně peněz než v minulosti. Toho si Američané cení.

Tisková zpráva GM upozorňuje, že pro mnoho řidičů Voltu se z dosažení co nejnižší spotřeby stala doslova hra. Chtějí urazit co nejdelší vzdálenost čistě na baterie (Volt na ně ujede mezi 45 až 80 km).

Jeden z řidičů dokonce ve svém Voltu urazil celkem 4600 mil (7360 km) na pouhých 8,4 galonů benzinu (31,8 litru). To znamená průměrnou spotřebu 0,43 l/100 km.

Další řidič, Steve Wojtanek z Floridy, urazil ve svém novém autě celkem 3417 mil, z toho 2225 ujel čistě na elektřinu. Jeho průměrná spotřeba dosahuje 1,93 l/100 km.

Všechna tato data výrazně nahrávají výrobcům . Dokazují, že lidé skutečně denně najezdí v naprosté většině případů maximálně několik málo desítek kilometrů.

V USA prý 80 % řidičů dojíždí denně méně než 64 km, v Evropě je to dokonce ještě mnohem méně. Plug-in hybridy jsou pro takové případy ideální řešení. Krátké vzdálenosti do několika desítek km zvládnou čistě na baterii, s nulovou spotřebou benzinu nebo nafty.

Přes 90 % zákazníků Voltu je u značky /GM zcela nových. Podle nedávného průzkumu většina zákazníků kteří na Volt přecházejí z jiného auta původně vlastnila . Volt je však proti němu technologicky vyspělejší. Je možné ho dobíjet ze zásuvky a ujede na elektřinu delší vzdálenost.

Toyota sice chystá proti Voltu vlastní odpověď – , ale ten bude na americkém trhu teprve příští rok. Zatím je možné jej pouze předobjednat.

tisková zpráva

Napsat komentář