Nezávislý test společnost TÜV, přední evropské instituce v oblasti testování strojů, ukázal překvapivé výsledky. Sériový plug-in hybrid Fisker Karma vykázal kombinovanou spotřebu 2,1 l/100 km při dojezdu čistě na baterie 83 km.
foto: Fisker Automotive
Lusuxní sportovní sedan Fisker Karma s výkonem 298 kW (400 koní) dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 6,1 vteřiny. Díky novým testům je jasné, že ačkoliv nabízí vynikající parametry, velký prostor i skvělý design, jeho spotřeba je překvapivě nízká.
Podle testů TÜV zvládne sériový plug-in hybrid Fisker Karma ve městě jezdit se spotřebou 2,4 l/100 km, mimo město za 2,0 l/100 km, kombinovaně tedy 2,1 l/100 km. V módu Sport, který udržuje baterii nabitou, už ale auto spotřebuje 9,2 l/100 km.
I tak jde ale, vezmeme-li v úvahu o jakou třídu se jedná, vynikající hodnota. To vše je možné díky pohonému systému EVer. Jde o velmi pokročilou technologii využívající spalovací motor jako range extender (rozšiřovač dojezdu).
Čistě na elektřinu nabízí plug-in hybrid Fisker Karma dojezd 83 km v módu Stealth, tedy ve zcela tichém provozu. Celkový dojezd auta je ale až 483 km – pak je nutné zastavit na čerpací stanici nebo u zásuvky.
Kolik stojí taková baterie
Kolik stojí taková baterie do hybridu? Jak často je ji potřeba měnit? Vyplatí se mi pak úspora litru paliva v ceně náhradní baterky? Pochybuji. Jinak zdejší testy jsou krásné pohádky. A vlastně když pojedu jen na baterku, tak jedu za 0l/100km, takže zadarmo :-). Jen nevím, kdo mi nabije zadarmo ještě ty baterky.
Tak ono klidně i postavte
Tak ono klidně i postavte hybridy proti superbu 1,9tdi. Jak Praha – Brno – Praha, nafta jednoznačně vyhraje proti jakémukoliv hybridu (při 120Km/h). Ale i v Praze, pokud pojedete celý den a bude jedno jestli v koloně krokem, nebo 70km/h na magistrále.
To jsou opět nehorázné
To jsou opět nehorázné nesmysly o fantastické spotřebě elektromobilů nebo hybridů. Eurotesty počítají jako spotřebu jen to, co vyteče z palivové nádrže a nikoli z akumulátorů, a tak jsou na světě absurdní výsledky normované spotřeby!
Ano, akumulátory jsou před měřením nabité, ale energie z nich spotřebovaná se do výsledku EU norem nezapočítávají!
Prius 2,2l/100km (Prius Plug-in k oněm 2,2 litrům benzinu spotřebuje ještě 5,3 kWh energie z akumulátorů, pak jeho celková spotřeba vyjádřená ekvivalentem spotřebovaného paliva vyjde na 4 litry na sto), Fisker Karma 2,1l/100km a konečně spotřeba Opelu Ampera činí 1,2 litru benzinu na 100 km…
V reálu Ampera při testech ujela 92,3 km, během nichž spotřebovala 4,5 litru benzinu (74 km) a 6 kWh elektrické energie (18,3 km). Celková spotřeba energie na 100 km jízdy tak o něco málo přesahuje ekvivalent 7 litrů benzinu, Ampera ale počítá jen s přímou spotřebou benzinu (4,9 l/100 km), zbytek považuje za příspěvek životnímu prostředí (a trochu při tom přehání). Ať už se ale na čísla podíváme jakkoli, spotřebě odpovídající 1,2 litru jsme vzdáleni na hony. To by totiž vůz musel jezdit na krátkozrakost bruselských úředníků…
To samé o nedávném elektrickém rekordu E-RA týmu RaceAbout na Nordschleife. Se spotřebou(údaj o spotřebě během kola v hodnotě 123 kWh/100km odpovídá cca 45 litrům benzínu/100km – v porovnání k dosaženému času)a zoufalý dojezd (při tomhle tempu – tj. k tomu k čemu si myslím, že by sportovní auto mělo být – by na plně nabitý akumulátor ujel pouze 27 km tj. 1,3 kola na Nordschleife)ještě benzínovým vozům konkurovat nemůže.
Proti elektromobilům a moderním technologiím nic nemám, naopak, ale nebuďte tak nadšení. Zprávy na hybrid.cz dostávají čím dál víc příchuť pohádek se šťastným koncem…
Nie je ekologickejsie, menej
Nie je ekologickejsie, menej poruchove, pohodlnejsie, lacnejsie, jazdit na malom modernom 1.0, 1.2 atmosferickom benzine ?
vyslo im to podobne ako
vyslo im to podobne ako americanom, v rezime plnej zataze s vybitymi baterkami malo auto spotrebu medzi 9 az 12 litrami cize jemne viac ako klasicke auta podobnej triedy (dane elektrickym prevodom namiesto ozubeneho prevodu v klasickej prevopdovke) takze sa potvrdilo kto vie nabijat a jazdi v meste je kral, mimo mesta sa rozdiely stieraju
Já bych postavil všechny
Já bych postavil všechny ty „slavné“ hybridy vedle sebe na dálnici Praha-Brno s vybitou baterkou a plnou nádrží. No a pak nějaké další vozy čistě naftové vedle nich. A pojedeme né 90 km/h ale hezky 130 km/h pokud nám to samozřejmě tankodrom pod názvem D1 dovolí 🙂
Myslím, že by jsme se asi hodně divili jak by ten test dopadl :))
ja by som zase vedľa seba
ja by som zase vedľa seba postavil hocijaké auto a nejaký obojživelník a dal by som im ísť z prahy do londýna. myslím, že by sa nikto nedivil, že auto tam vlastnými silami nedojde 🙂
Do anglicka vedie podmorsky
Do anglicka vedie podmorsky tunel.
noo tak to by si musel auto
noo tak to by si musel auto prerobiť na jazdu po koľajniciach 🙂
A jaký by to mělo smysl?
A jaký by to mělo smysl? Asi stejný jako postavit je do Ostravy s prázdnou nádrží a nabitými baterkami a zkoušet, kdo dojede od Brna na zpátečku?
Můžete mi někdo stručně
Můžete mi někdo stručně připomenout jak se u dobíjecího hybridu počítá spotřeba? Baterie má být nabitá , vybitá?
Nabita.
Myslim ze sa aj
Nabita.
Myslim ze sa aj ticho predpoklada, no nikde sa o tom podrobne nepise, ze je tam „nejaky“ motorovy manazment. T.j. uklada sa energia do baterii len pri optimanych otackach motora.
Velmi tomu ale neverim, straty sa tam najdu tiez.. riadne.
Takze je to urcite len ak mas nabitu baterku zo zasuvky, ale to potom do ceny paliva musis zaratat aj cenu elektricej energie, ta za darmo nie je.
Plus..zivotnost baterie, cena novej, pridana hodnota novej pri dodani, jej vaha a vaha el.sytemu a jeho posobenie na opotrebovanie napravy…
Zhorsovanie spotreby tym ako bateria starne.
Co sa moze pokazit to sa pokazi, dva systemi, dvojnasobok chyb, aj mobil sa kazi. Elektricke systemy podla jednoduchosti su rozne poruchove.
Ak sa nieco kazi je to mikroelektronika. Zly SW.