Honda představila elektromobil a plug-in hybrid Clarity

Na autosalonu v New Yorku představila japonská automobilka Honda nové verze svého vodíkového auta Clarity. Tentokrát jde o elektromobil a plug-in hybrid.

Elektromobil Honda Clarity Electric nabídne reálný dojezd na jedno nabití asi 130 km. Auto se bude nabízet nejprve pouze k pronájmu v amerických státech Oregon a Kalifornie, čímž Honda de-facto potvrzuje, že jde o pouhé „compliance car“, tedy auto vyráběné kvůli splnění norem.
foto: Honda

Nové verze Clarity Plug-in Hybrid a Clarity Electric představují pro automobilku Honda konečně nějakou aktivitu v této oblasti dlouhá léta poté, co dala vale svému hybridu Honda Insight, který měl být hlavním rivalem pro vůz Toyota Prius.

Honda si od dvou nových verzí Clarity a starší vodíkové slibuje prodeje asi 75 000 kusů za první čtyři roky jen v USA. Což je podle nás značně optimistický odhad.

Plně elektrická verze Clarity totiž nabídne reálný dojezd pouhých 130 km při 25,5kWh baterii. V době, kdy jdou na trh modely jako Chevrolet Bolt, Tesla Model 3 nebo nový Nissan Leaf s reálnými dojezdy mezi 300 až 400 km. Cena Clarity Electric má být přitom srovnatelná s těmito modely, tedy kolem $35 000 před dotacemi.

Interiér Honda Clarity Electric

Interiér Honda Clarity Electric
foto: Honda

Hlavním tahounem prodejů by tedy snad měla být plug-in hybridní verze Clarity Plug-in Hybrid, která by měla konkurovat velmi úspěšné novince Toyota Prius Prime (druhé nejprodávanější auto do zásuvky za leden-únor 2017 s 5959 kusy celosvětově hned po Renault Zoe.

Na jedno nabití ujede Clarity Plug-in Hybrid slušných 67 km, zatímco Prius Prime zhruba polovinu. Hlavní pohonnou jednotkou je 1,5l čtyřválec naladěný na Atkinsonův cyklus. Celkový dojezd tak dosahuje 528 km.

Elektromotor plug-in hybridu má výkon 181 koní, baterie kapacitu 17 kWh. Nabije se z 240V zásuvky během 2,5 hodin. Očekává se EPA 105 MPGe a pro řidiče budou k dispozici tři jízdní módy Normal, Econ a Sport.

Dále je přitomen HV mód pro udržování nabití baterie, který lze zapnout kdykoliv v kombinaci s jedním ze tří zmíněných. Auto se bude prodávat ve standardní výbavě a prémiové Touring.

Honda

21 komentářů u “Honda představila elektromobil a plug-in hybrid Clarity”

    1. Taky by mě zajímalo jak to funguje, protože oni ty prvni EV
      Taky by mě zajímalo jak to funguje, protože oni ty prvni EV budou jen pronajímat.
      No v nejhorším si to koupěj sami :)))
      Von i ten komik CEO Fiatu žadonil ať ty jeho e500 nikdo nekupuje protože na každý prý tratí peníze :)))

    1. Sice je to smutne, ale nioliv prekvapujici – zakonodarce
      Sice je to smutne, ale nioliv prekvapujici – zakonodarce automobilky nuti do neceho, na co doba pro masove nasazeni zatim nedozrala tak to samozrejme resi cestou nejmensiho odporu.
      Kategorii „male mestske auto“ (v evropskem smyslu) americani neuznavaji, a velke EV jim zatim vetsinou nedava ekonomicky smysl (az na par EV nadsencu v Kalifornii americani skoro vsechno prepocitavaji na to, jestli se jim to vyplati).

Napsat komentář