Vývojář mobilních aplikací Adam Egressy vytvořil ve spolupráci s naším magazínem novou mapovou aplikaci pro elektromobilisty. eNabíjení využívá data z mapy nabíjecích stanic Hybrid.cz.
foto: Adam Egressy
Novou aplikaci eNabíjení je možné si stáhnout zdarma pro telefony iPhone, případně tablety iPad. Mapová aplikace využívá pravidelně aktualizovaná data z naší mapy nabíjecích stanic.
Tvůrce aplikace Adam Egressy (35) je absolventem ČVUT programu Výpočetní technika. Vývoji software se věnuje už od střední školy, z povolání zhruba 15 let. Mobilním technologiím se věnuje teprve posledních pár let, kdy začaly být každodenní součástí našich životů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Jízdní řády IDOS jsou Mobilní aplikací roku 2016
„Jelikož jsem dlouholetým uživatelem “applího” telefonu iPhone, byla to pro mě jasná volba, že vyvíjet začnu na této platformě,“ říká proč si zvolil právě platformu iOS. Aplikace eNabíjení tedy zatím není k dispozici pro smartphony s operačním systémem Android.
„Rodina zažízení, které pohánějí operační systémy iOS od Applu a konkurenční Android od Googlu se rozrostla hodně do šířky: máme telefony, tablety, chyré hodinky i televize. Oba operační systémy jsou přitom uvnitř velmi odlišné, fungují na základě jiné filozofie a také jinak vypadají,“ vysvětluje Egressy.
„Je proto obtížné v jednom člověku rozumět obojímu a udržovat tempo s vývojem. Já do toho vyvíjím i back-end, to znamená službu, která je umístěna na jednom ze serverů na internetu a poskytuje aplikacím vždy aktuální data. Aplikace pro Android a nově i pro Windows Phone budeme vyvíjet nově s kolegou v týmu,“ dodává Egresssy.
Jak se dostal k elektromobilům a proč se rozhodl vyvíjet aplikaci pro elektromobilisty? „Naše generace, už se narodila do světa, kde jezdit autem je samozřejmost. Alespoň pro většinu z nás. Učili nás ve škole, že výfukové plyny jsou jedovaté, škodí nám i přírodě, ale když vyrosteme, začneme tyto informace zcela odfiltrovávat,“ myslí si Egressy
„Říkáme si, že náš mazlíček má přece katalyzátor, splňuje všemožné emise – a koneckonců my ho přece používáme jen když je to nezbytně nutné. Párkrát za měsíc zajdeme k benzínové pumpě, rutinním pohybem zastrčíme pistoli do auta, zaplatíme za pohonné hmoty z našeho bankovního účtu, pak nastartujeme a jedeme dál,“ popisuje Egressy výstižně každodenní rutinu stovek milionů lidí po celém světě.
„Vsadím se, že velká většina lidí se nad tím příliš nezastavuje. Mě to už jako malému dítěti vždy vrtalo hlavou. Co se stane, když jednou ropa dojde? Ik dyž se to nestane dnes nebo zítra, proč budeme tento problém odkládat a přenechávat svým dětem, a jejich dětem? I když máme dnes ještě ropy dostatek, proč už teď nezačít hledat něco alternativního,“ dodává.
Automobilový průmysl byl podle Egressyho starý a zkostnatělý a přesvědčoval nás, že není v dohlednu žádná alternativa. Věděli jste ale, že čmelák nemůže létat? Fyzicky mu to neumožňuje jeho tělesná konstrukce. Čmelák to ale neví a tak létá. V automobilovém průmyslu se podle Adama Egressyho stalo něco podobného.
Přišel člověk jménem Elon Musk, který nevěděl, že není možné vyrobit dobré elektrické auto. Pokusil se o to a podařilo se mu. Dokázal to, co obrovské korporace jako General Motors nebo Volkswagen nedokázaly.
Vyrobil čistě elektrické auto, které je výkonné, rychlé, má nejen jeden, ale dva kufry, má obrovský dojezd, rychle se nabíjí, je krásné a lidé mají touhu ho vlastnit.
Do toho přidal extra funkce jako Tesla Autopilot nebo internet v autě po celém světě zdarma. Vytvořil hustou síť dobíjecích stanic Tesla Supercharger, pro které navíc vyrábí elektřinu ekologicky prostřednictvím solárních panelů jeho druhé firmy SolarCity, kterou nyní Tesla kupuje.
Jinými slovy vyvrátil všechny mýty kolem elektrických aut jen díky tomu, že nebyl zatížen nemocemi starého autombilového průmyslu. Dnes každá automobilka, která něco znamená, vyrábí nebo vyvíjí svůj vlastní elektromobil. Elon Musk dodal podle Egressyho lidem naději, že přechod k ekologicke dopravě je možné.
„Chtěl jsem něčím přispět do tohoto rozvoje. Myslím si, že i ta nejmenší věc stojí za to zrealizovat, pokud udělá svět lepším. Proto jsem vytvořil aplikaci eNabíjení, díky které budou mít elektromobilisté mapu nabíjecích stanic Hybrid.cz neustále pohodlně k dispozici,“ říká Egressy.
Aplikace eNabíjení je ke stažení zdarma a bez reklam. Má v sobě zabudovaný odkaz, přes který můžete zaslat svoje náměty a můžete ji vylepšit i vy skrz svoje připomínky. K dispozici je v češtině, angličtině a maďarštině.
To jsou pořád
To jsou pořád elektromobily v ČR v ČR, ale mnohem důležitější asi je zřejmě něco úplně jiného.
Pokud ty elektroauta mají být ekologický, je potřeba aby i elektřina se v ČR vyráběla „ekologicky“.
Stačí mrknout, na výrobu elektřiny v ČR a asi každýmu dojde, že je to výměna fosilního paliva za fosilní. (k mrknutí třeba tady http://oenergetice.cz/vyroba-elektriny-v-cr/)
Který zdroj u nás vede a který je poslední asi není potřeba říkat….Aloha pánové!
jestli jsem to tedy dobre
jestli jsem to tedy dobre pochopil tak elektrina se v CR vyrabi zhruba z poloviny bez emisi CO2. Plus elektromobil ma vyssi ucinost premeny energie v pohyb nez spalovak. Tedy jiz dnes je elektromobil mnohem cistejsi nez spalovak.
Ja v tom tedy nevidim problem.
Dobrý ráno! Jak dlouho si
Dobrý ráno! Jak dlouho si byl v hybernaci? 🙂
Sis dneska vzpoměl na učivo z 5. třídy jak se vyrábí elektřina? :)))
Guten Morgen! 🙂
a kdyz uz jsme u toho, taky
a kdyz uz jsme u toho, taky mam chytry telefon, ale nechapu proc lidi musi mit na vsecko nejakou aplikaci, kdyz to na tom telefonu funguje i bez aplikace?
tohle je bez aplikace:
tohle je bez aplikace: http://www.nabky.cz
mapa na Hybridu ma svoje
mapa na Hybridu ma svoje mouchy… napr co dela BSAuto Brno (CHAdeMO) nekde v poli u Rousinova? 🙂
Je super, ze je tu nova
Je super, ze je tu nova aplikace… Ale bohuzel to neni dira na trhu, ale dalsi z nekolika… Ktera, bohuzel, neni ani nejlepsi… Osobne mi nejlepsi prijde Plugshare, ptz v ni je uplne nejvic stanic a navic je celosvetova i s moznosti planovani… Neco takoveho v cestine a s moznosti offline verze by mi prislo skvele… Nic takoveho jsem na trhu nenasel a myslim, ze pro lidi, co jezdi i mimo CR, je prijemne pri hledani nabijeci stanice neresit data, naplanovat si trasu a pripadne ji upravit… I kdyz me aplikace nenadchla, tak ocenuji snahu!
Aplikace eNabíjení kde se
Aplikace eNabíjení kde se stala chyba??
Zadejte prosím zeměpisnou výšku…… nejde zapsat…nic
Zadejte prosím zeměpisnou šířku….. nejde zapsat nic….
Dělám něco špatně, nebo je ta aplikace nedodělaná?
PlugShare funguje rychleji, líp….
Sorry je mi líto eNabíjení.
Plugshare teda nicmoc. V mem
Plugshare teda nicmoc. V mem okoli chybi nekolik stanic a navic tam nikde neni videt jak se da zaplatit nebo prihlasit k nabijeni.
Ja si chvalim goingelectric.de/stromtankstellen/
Ahoj zdravím všechny
Ahoj zdravím všechny Hybriďáky, nemám nic proti Applu Ale dle mého Android je u nás rozšířenější. Také ho využívám a Apple nikdy využívat nebudu. Nepotřebuji předražené zboží. Stačí mi funkční konfekce. Doufám tedy, že apka pro Android na sebe nenechá dlouho čekat. Jinak dnešní chytré telefony zvládají stránky Hydrid.cz bez problémů a pokud se tu bude mapa stále aktualizovat tak mi to stačí.
„Při 40 procentech jsme
„Při 40 procentech jsme řekli, že peníze nepřevedeme, dokud nebude stanovena přiměřená sazba,“ řekl Cook. Apple přitom nahromadil hotovost přes 200 miliard dolarů, poznamenala finanční televize CNBC“
investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2016/8/15/apple-hodla-drzet-penize-v-zahranici-dokud-v-usa-neklesnou-dane/
Buffett koupil další akcie
Buffett koupil další akcie Applu
zpravy.e15.cz/burzy-a-trhy/zahranicni-akcie/buffett-koupil-dalsi-akcie-applu-wal-martu-uz-naopak-neveri
google.com/finance?q=aapl
Svázat to s OpenChargeMap
Svázat to s OpenChargeMap (mají API) by bylo rozumnější.
taktak
http://openchargemap.o
taktak
http://openchargemap.org/app
jojo, chcelo by to aj
jojo, chcelo by to aj Slovensko mat aktualne. Mate vela citatelov a fandov z pod Tatier. vdaka teroristom teraz vela ludi cestuje medzi nasimi krajinami, tak nech to neodradi kupcov EV, ze kuknu mapu Slovenska a povedia si ze ved tam nikde nedojdu na EV.
no dříve jsem na SK jezdil
no dříve jsem na SK jezdil celkem hodně i třeba jen na víkend si zalyžovat nebo na halušky, ale přiznám se, že od doby co se „vylepšil“ tarif u Greenway, jsem na Slovensku nebyl…. 🙁
Počkám si až bude tato aplikace i pro Android a pokud mi ukáže možnost normálního nabití za rozumné peníze, pak zase přijedu…. 🙂
Teraz ma GW zlavu na leto
Teraz ma GW zlavu na leto pre ludi co vyplnia nejaky dotaznik.
Neplati sa pausal na 2 mesiace a len variabilna zlozka. Clovek si kludne moze aktivovat ten program vyssi kde plati malo za minutu a po skonceni akcie prejde na najpomalsi program, udajne si uzivatel moze bezplatne menit program max 5x do roka bez poplatku.
Mna zaujima ako je to s Nabkami CEZ ked si chcem nabit len auto raz ci 2x pri navsteve CZ je vobec taka moznost ci je mutne si vzdy vybavit od nich cip?
Bez smlouvy a čipu ani
Bez smlouvy a čipu ani ránu.
tohle je pro Slovensko i bez
tohle je pro Slovensko i bez aplikace: http://nabky.com/
Užívatel nemôže nič
Užívatel nemôže nič meniť a pridávať ? To by nebolo ok pretože pre Sk tam to veľmi moc chýba.
Napríklad zdarma nabíjanie veľmi dôležité nabíjačky: EVibrate chademo v BA, typ 2 v Nitre, asi zásuvka 230V v Prievidzi a ešte by sa našlo.
Pro SK je tady:
Pro SK je tady: http://nabky.com/
V tej Apke sú čo sa týka
V tej Apke sú čo sa týka Slovenka neaktuálne info minimálne z greenway a ZSE DC nabyjaciek.
Bolo by fajn mat v tej Apke aj možnosť pridávať stanice.
+1 paráda, přesně tadle
+1 paráda, přesně tadle aplikace mi na androjidu chybí… přesto na epl zvysoka