Na začátku roku představila radnice města Vídeň jeden ze svých hlavních cílů – stát se digitální metropolí, kde moderní technologie budou lidem ulehčovat každodenní život i komunikaci s městskou správou. Magistrát plánuje zrealizovat na 30 projektů, které zavedou digitální inovace například v administrativě, městské dopravě nebo zdravotních službách.
Jednou z aktuálních priorit rakouského hlavního města je intenzivní rozvoj digitalizace veřejné správy a investice do technologických inovací. Konkrétní kroky, které mají Vídni dopomoct k tomu, aby se stala digitální metropolí, radnice představila na začátku letošního roku.
V nové digitalizační brožuře Wien wird digital! (Vídeň se digitalizuje!) prezentuje na 30 projektů, které mají přinést reálná zlepšení do každodenního života obyvatel města.
Mezi opatřeními nejsou žádné sci-fi scénáře, ale praktické projekty, které Vídeňané už běžně využívají nebo na nich magistrát právě pracuje. Digitalizace se jako společná nit vine různými obory, ať už se jedná o administrativu a informační servis, dopravu nebo zdravotnictví.
Vídeňané se podle brožury mají dočkat konkrétních inovativních řešení v podobě digitálních komunikačních kanálů s úřady, chytrých semaforů nebo inteligentního řízení front na pohotovosti.
„Naším cílem je poskytnout analogovou kvalitu života, kterou je Vídeň známá, v digitální podobě. Řada kvalifikovaných kolegů ve správě města na tom pracuje s velkým nasazením. Nová brožura tento proces odráží,“ vysvětluje Klemens Himpele, hlavní stratég pro oblast ICT města Vídně.
Jaká digitální novinka se Vídni už osvědčila? Například mobilní aplikace Sag’s Wien („Řekni to Vídni“), která občanům umožňuje být s městskou správou v úzkém kontaktu a jednoduše jí hlásit různé problémy.
Díky ní se například nečekané poruchy, nebezpečná místa nebo znečištění mohou stát minulostí jen díky několika kliknutím v chytrém telefonu. Digitální služby města obstály i v náročné době pandemie covidu-19. Vídeň se mohla spolehnout na důležité digitální pilíře, ať už se jednalo o bezproblémovou registraci na očkovací místa nebo úspěšný program domácích kloktacích testů „Alles Gurgelt“ („Všechno kloktá“).
Brožura je jedním z kroků v rámci aktualizace stávající strategie digitálního rozvoje města, tzv. Digitální agendě. I nadále bude město uplatňovat takový přístup k digitalizaci, který není samoúčelný, ale je primárně zaměřený na člověka a služby, které mu město může poskytnout.
zdroj: tisková zpráva