Jízdní řády IDOS jsou Mobilní aplikací roku 2016

Jízdní řády IDOS se staly Mobilní aplikací roku 2016 v kategorii Životní styl a zároveň zvítězila v hlasování odborné poroty o nejlepší UX mobilní aplikaci roku.

Jízdní řady pro mobilní telefony patří mezi nejvyužívanější aplikaci v Česku vůbec
foto: IDOS

Jízdní řády IDOS zvítězily v soutěži Mobilní aplikace roku 2016 pořádané Business Tuesday Network. Aplikace si na včerejším slavnostním vyhlášení odnesla 1. místo v kategorii Životní styl  (uskutečněné pod záštitou klubu La Loca).

V rámci této kategorie uživatelé nominovali a v hlasování podpořili aplikace, jež vyhledávají aktuální informace o dění v kultuře, vzdělávání, nebo najdou zábavu na večer i to, jak, čím a kudy se za ní vypravit.

V hlasování odborné poroty pak Jízdní řády IDOS získaly Zvláštní cenu Dobrého webu jako aplikace s nejlepším User Experience, což můžeme do češtiny volně přeložit jako nejpříjemnější či nejpohodlnější uživatelské prostředí.

„Vítězství ve dvou kategoriích je pro nás milé ujištění, že jdeme správným směrem. Ještě letos plánujeme spustit novou verzi aplikace s dalšími inovacemi. Už několik let intenzivně pracujeme na tom, aby naši uživatelé dostávali nejlepší službu v oblasti jízdních řádů na trhu,“ říká Michal Hanák, člen představenstva MAFRA a.s., která aplikaci provozuje.

Zpracování dat a vývoj aplikace Jízdní řády IDOS zajišťuje pro MAFRA a.s. brněnská společnost CHAPS. „Vítězství v soutěži Mobilní aplikace roku 2016 v kategorii Životní styl si nesmírně vážíme, protože to byli uživatelé, kteří svými hlasy ocenili nejen kvality našeho řešení, ale také skutečnou užitnou hodnotu, kterou pro ně aplikace má. To je pro nás samozřejmě další impuls pro její neustálé vylepšování. Velice nás také potěšilo uznání odborné poroty, která Jízdní řády IDOS ohodnotila jako aplikaci s nejlepším UX, tedy aplikaci, která poskytuje uživateli to, co můžeme označit česky krkolomně jako uživatelský prožitek,” říká Tomáš Chlebničan, jednatel společnosti CHAPS.

Na platformě Google Android využívá mobilní aplikaci celkem 925 010 uživatelů na 1 137 557 zařízeních. Celkově na všech platformách je to 1 779 321 uživatelů. 73 % uživatelů aplikace na Androidu ji využívá v Praze, zhruba 35 % uživatelů OS Android využívá značku Samsung.

tisková zpráva

5 Comments on “Jízdní řády IDOS jsou Mobilní aplikací roku 2016”

  1. Můžete prosím
    Můžete prosím konkretizovat, jaké že zlořády nám tu provádí ta firma CHAPS?

    IDOS se poslední dobou uživatelsky opravdu hodně zpříjemnil. Bezvadně funkční je však už pěknou řádku let, zejména po rozšíření o MHD.

    Slušelo by se v dané souvislosti zmínit, že vývoj téhle aplikace (tehdy ještě v dosovsko – wokenní podobě) si u firmy CHAPS zadaly a zaplatily původně České dráhy, které ji pak provozovaly k obecné spokojenosti cestující veřejnosti.

    Pak ovšem, jak už to u nás bývá zvykem, přišli jistí vychytralí zmetkové z MAFRA za podobnými zmetky ve vedení ČD a zřejmě si výborně „porozuměli“. Poté MAFRA firmu i její produkt koupila a svérázně tvůrčím způsobem ji zprznila k obrazu bytostně svému: zaneřádila ji reklamou tak, že se stala dosti blbě použitelnou, protože namísto svižného hledání dopravních spojení generovala všechno možné, jenom s těmi vlaky byla pořád jaksi „v citelném zpoždění“.

    Takže panu Hanákovi patří určitě „dík“ za to, že po startu konkurenčních vyhledávačů zasírá IDOS svým reklamním svinstvem přece jen o něco míň….. ))), čímž svým uživatelům umožňuje vlakového spojení opravdu efektivně využívat. Holt, pokrok nejde zastavit….. )))

    1. Co nechápeš?
      Nevím, když

      Co nechápeš?

      Nevím, když je firma prohraje soud a má data dávat komukoliv v nějaké podobě a kašle na rozhodnutí soudu, tobě se to zdá normální?

      Tobě se zdá normální, že stát PLATÍ (náklady i nějaký ten zisk), aby toto pro stát dala dohromady (data) a pak je ona prodává jako svůj výrobek i když soud řekl, že nemá?

      Furt mě vychází, že ji platím ze svých daní a ona navíc kašle na soudní rozhodnutí…

      Elektrone, asi máme jiný náhled, na to co je právní stát a na co mají jít naše daně…

      1. Ale kdepak, já naopak
        Ale kdepak, já naopak dovedu pochopit téměř úplně všechno, je to m.j. moje práce…..

        Co mi tu chybí a oč jsem žádal, jsou právě INFORMACE, které zjevně máte Vy. Podělte se prosím srozumitelně, co přesně bylo podstatou vámi zmiňovaného soudního sporu (a s kým), jaký byl verdikt a jaký je dnešní stav. Stačí nějaký odkaz… Dík!

        A navíc – věřím, že je po pečlivém přečtení mého příspěvku jasné, že mi nekalosti kolem našich drah a IDOSu jmenovitě vážně vadí. Podobně, jako Vám. Protože nejspíš máme oba vlaky rádi a současně nám vadí nekalosti kolem využívání peněz z našich daní.

Napsat komentář