Elon Musk bývá přirovnáván k takovým osobnostem historie jako byl např. Howard Hughes, průkopník letectví. Současník Steva Jobse a předobraz filmového Iron Mana se dnes věnuje půl na půl svým dvěma společnostem Tesla Motors a SpaceX. V Tesla Motors provádí osobně inspekci každého vyrobeného kusu elektromobilu Model S. A kdo zachránil Tesla Motors? Podle Muska to byl Daimler.
foto: Daimler/Tesla Motors
Magazín Autobloggreen měl aktuálně možnost uskutečnit s Elonem Muskem obsáhlý rozhovor. První zásadní odhalení postupně uveřejňuje v krátkých zprávách, které jsou samy o sobě zajímavé.
“Záchranu Tesla Motors lze připsat Daimleru. Byla to jeho investice, která automobilku zachránila začátkem roku 2009. …2007 a 2008 pro nás byly obzvláště špatné roky. Párkrát jsme byli hodně blízko konci.”
Tesla Motors zvyšuje příjmy, dokončila vývoj pro Daimler
Tesla vyrobila už 50 elektromobilů Model S, dodala 29
Elon Musk, šéf Tesla Motors, vydělává $33 280 ročně; podporuje stavbu Muzea Nikoly Tesly
Tak přesně tohle řekl Elon Musk v hodinovém rozhovoru pro Autobloggreen. Investice $50 mil. v roce 2009 od Daimleru byla skutečně překvapivá, ale současně – a Musk to potvrzuje – zachránila automobilce život a pomohla jí realizovat cestu tam, kde je dnes.
Skutečnost, že Tesla na tom byla hodně špatně, je všeobecně známá. Musk do automobilky investoval spoustu svých vlastní peněz a musel si půjčovat na nájem od svých známých. Současná finanční situace Tesla Motors je ale podle Muska poměrně dobrá. “Pár stovek milionů dolar” má dokonce jako rezervu.
V současné době se Musk angažuje ve firmě podle svých slov až do té míry, že každý vyrobený elektromobil Model S podrobuje osobní inspekci a hledá chyby. Vskutku moudrý přístup, vždyť první dojem dělá vše – a u prvních pár desítek kusů (nedávno Tesla vyrobila teprve 100. kus Modelu S) jde o naprosto perfektní provedení více než o cokoliv jiného.
Přiznává, že na každém autě nějaký nedostatek najde. A dodává, že “na začátku si můžeme dovolit být trochu nedokonalí, protože… Naším cílem je vyrábět auta, která jsou tak přesná, jak jen současná fyzika dovolí.”
I z toho důvodu pro Tesla Motors bude objednávat laserová kalibrační zařížení, která v současné době využívá při konstrukci vesmírných raket ve své druhé společnosti SpaceX. A pak že elektromobily nejsou “raketová věda”.
Neustále sa rýpe v tom,
Neustále sa rýpe v tom, ako Teslamotors má problémy.
Myslím, že každý, kto sa snaží uviesť na trh niečo nové má úplne tie isté problémy. Tobôž, ak chce vyrábať automobily sériovo.
To, že sa spojil s Daimlerom alebo s Toyotou je pre mňa skôr záruka, pretože si nemyslím, že tieto firmy investujú len tak bezhlavo do niečoho neistého.
Mimochodom Daimler a Mercedes sú asi najstaršie automobilové značky na svete takže ak existujú dodnes, tak to o niečom svedčí….