Už dva roky se po světě prodává elektromobil Nissan Leaf. Za tu dobu se jej podle nejnovějších informací od automobilky Nissan podařilo prodat 42 700 kusů. Z toho 19 000 doma v Japonsku. Klíč k vyšším prodejům? Šéf automobilky Toshiyuki Shiga říká, že více rychlodobíjecích stanic.
foto: Hybrid.cz
“Skrze prodej elektromobilů se učíme spoustu věcí. Například to proč zákazníci váhají s nákupem elektromobilu a jakým problémům musí čelit, když si ho pořídí. A samozřejmě se učíme i to jak a zda jsou zákazníci spokojeni poté co do elektromobilu usednou,” řekl doslova Toshiyuki Shiga.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan začal vyrábět elektromotory pro nové elektromobily Leaf
VIDEO: globální reklama na Nissan Leaf je jednoduchá a přímočará
Zároveň si postěžoval, že některá média informují o prodejích elektromobilu Nissan Leaf v tom smyslu, že jsou “pomalé a nízké”. Vzápětí ovšem nepřímo upozorňuje, že vše je teprve na začátku a že Nissan se jako jeden z mála odvážil jít do elektromobility opravdu naplno.
Zároveň doplnil, že elektromobily Nissan Leaf jsou 24 hodin připojeny k internetu a Nissan z nich anonymně sbírá data, která pak zpracovává a vyhodnocuje pro další zlepšování služeb. Například výběr těch správných míst pro budování rychlodobíječek.
A mimo to můžete z podobných dat zjistit například i závislost počtu návštěvníků showroomů na počtu rychlodobíječek v okolí.
Nissan se v současné době intenzivně připravuje na spuštění výroby elektromobilů Nissan Leaf v USA v továrně Smyrna, Tennessee, a v britském Sunderlandu. Díky tomu bude mít k dispozici lokálně vyráběná elektrická auta pro USA, Evropu i Japonsko (Asii). Ta budou levnější, výkonnější a prodávaná ve více variantách než první generace Leafu.
Nissan Leaf, tak s ním to
Nissan Leaf, tak s ním to pre2rali.
Prvé predané kusy z USA, ako sa píše, majú dva roky.Ale čo treba POVEDAŤ NAHLAS:
BATÉRIA MÁ 15 PERCENT!!!
Bol som pri predvádzaní Leafu v Írsku. Moja prvá otázka bola čo stojí batéria? Páni sa vyjadrili že nevedia a že to nemám riešiť, že životnosť je 15 rokov. Tak som ich vysmial,že predávajú niečo, čo servis nerieši a že kto kedy otestoval tie batérie(po dobu 15 rokov, elektromobilom) atď. Hneď zistil s kým rozpráva a následná reakcia bola: Neveríš tomu, to auto nie je pre Teba. Otočil sa a odišiel.
Tak som sa pozrel do auta na črevá.
Auto je navrhnuté tak, aby ho boli schopný opraviť(možno:-)) len v Nissane, aspoň prvých niekoľko rokov, kým sa o to niekto odváži v neautorizovanom servise, čo môže mať za následok vyhorenie niekoľkých „krabičiek“ v motorovom priestore a je ich tam dosť!
Zhrniem:
V Leafe vidím budúcnosť keď bude nový stáť 8000 EUR!