Elektromobil Ford Mustang Mach-E má tři světové rekordy

Na trase mezi nejvzdálenějšími obydlenými místy Velké Británie dosáhl Mustang Mach-E nejkratší doby nabíjení. Rekordně nízký byl také počet zastávek na nabíjení, na trase dlouhé více než 1350 km zastavil Mach-E kvůli doplnění energie pouze jednou.

Elektromobil Ford Mustang Mach-E je držitelem již tří Guinnessových světových rekordů. K rekordně nízké spotřebě dosažené již v létě nyní přidává dva další zápisy, které se týkají nabíjení.

Na trase mezi nejvzdálenějšími obydlenými místy britského ostrova, John o’Groats na severovýchodě a Land’s End na jihozápadě, dosáhl Mustang Mach-E rekordně krátké doby nabíjení. S časem 43 minut a 13 sekund překonal dřívější zápis do Guinnessových světových rekordů o více než 30 minut. Pro rekordní jízdu byl použit Mach-E v provedení s pohonem zadních kol a prodlouženým dojezdem, do jehož akumulátoru se při rychlonabíjení výkonem 150 kW doplní za 10 minut energie postačující k ujetí vzdálenosti přibližně 117 km.

Další rekord, který v souvislosti s touto jízdou vznikl, se týká počtu zastávek na nabíjení – a protože Mustang Mach-E zastavil pouze jednou, překonat ho v dohledné době nebude možné. To by se totiž musel najít vůz, který byl zvládl ujet celou 1352 km dlouhou trasu bez jediné zastávky. Prostřednictvím mobilní aplikace FordPass mohou řidiči vyhledat více než 200 000 nabíjecích míst po celé Evropě, nechat se k vybrané stanici navigovat a také za nabíjení zaplatit.

Již v červenci vytvořil Mustang Mach-E na stejné trase jiný rekord, když dosáhl spotřeby energie 9,5 kWh/100 km. To odpovídá dosažitelnému dojezdu více než 800 km, přičemž oficiálně homologovaný dojezd na jedno nabití činí 610 kilometrů. Členové rekordního týmu Paul Clifton, Fergal McGrath, Kevin Booker a Adam Wood mají již z dřívějška na kontě rekordy v nejnižší spotřebě s vozy poháněnými spalovacím motorem.

Mustang Mach-E kombinuje kultovní estetické detaily Mustangu s praktickou karoserií pětidveřového SUV a kultivovaností čistě elektrického pohonu. Díky permanentnímu online připojení a palubnímu systému SYNC nové generace přináší zcela novou zkušenost s vlastnictvím a provozováním automobilu. Učí se návykům a preferencím řidiče, při plánování tras dokáže zohlednit potřebné zastávky na nabíjení a prostřednictvím bezdrátových aktualizací na dálku se bude v průběhu času dále zdokonalovat.

Začátkem září oznámil Ford předání prvního vozu Mustang Mach-E zákazníkovi z České republiky.

zdroj: tisková zpráva

9 Comments on “Elektromobil Ford Mustang Mach-E má tři světové rekordy”

  1. My se moc neradujme. Zítra celý den bude elektřina těsně pod 200 Euro. To vychází včetně DPH a regulovaných poplatků NT za 7 Kč a VT za 9 Kč. Bohemia energy to už vzdala, zrušili ceníky a převádí zákazníky na tarif A++ t.j. burzovní ceny. Zatím mi to provedli u plynu což dnes představuje nárůst 100%. Děkuji, prchám ale brzo nebude kam.

    1. Růst cen elektřiny je nepřímo úměrný aktivitám elektromobilistů na Hybridu. Zdá se, že poslední příspěvek na téma „Hit jménem elektrický pohon: vyplatí se jízda elektromobilem?“ byl opravdu poslední.

      Mimochodem, dnes jsem tankoval v Praze benzín za 37, což je už celkem dost. Na druhou stranu si ani nepamatuji, kdy byl RON98 za míň než 32. Takže růst maximálně o 30%.

      Ironií je, že protože cenu PHM tvoří z většiny daně stanovené absolutně, roste výsledná cena mnohem pomaleji, než růst cen komodity.

      Zatímco řidiči spalovacích aut si připlatí 30%, řidiči elektromobilů se pos**ou.

      A víte co je největší prdel? Že je to pořád jen začátek – následovat bude uzavírání dalších elektráren, zdražení ruského plynu a zimní období solární tmy 😀

      1. Vidím, že máš z toho upřímnou radost. Neboj, řidiči elektromobilů se nepos**ou protože máme FVE. Zimu přežijeme taky protože i kdyby byla kWh za 15 Kč tak je to pořád levnější než benzin. Ale s benzinem to nevypadá moc dobře, je historicky nejlevnější poměrem k platu, to tak dlouho nezůstane. Jestli projde u Němců ten návrh za 57 Kč tak ani u nás to dlouho levné nevydrží. Ale já z toho radost nemám protože to zdraží všechno.

        1. Je mi to jedno, pokud pominu určité zadostiučinění tím, že místní fantasti dostali tvdý direkt. Samozřejmě vyšší náklady na dopravu promítnu v cenách pro klienty a tak to bude propadávat dál až na koncové spotřebitele.

          Průměrná spotřeba EV v zimě je zdela určitě nejméně 20kWh/100km. Což by bylo 3 Kč/km, a to je výrazně více, než u spalovacích aut.

          Dnes si v Praze nešlo nevšimnout billbordů Nedáme vaše auta EU. Je evidentní, že toto je politikum prvního řádu a moc bych nespoléhal na to, že chudá ČR bude zdražovat paliva dělnické třídě.

          Naopak vím, tedy pokud se za posledních 6 let něco nezměnilo, že cena benzínu na hranici 37 korun znamená reakci snžením spotřební daně.

Napsat komentář