Elektromobil Chevrolet Spark EV za rok i v Evropě

Zcela nový elektromobil Spark EV dosahuje dojezd v kombinovaném cyklu město/dálnice podle EPA 132 km, resp. 82 mil při plném nabití baterie. To podle odpovídá palivovému ekvivalentu spotřeby v kombinovaném cyklu město/dálnice 119 MPGe.

Elektromobil Chevrolet Spark EV
foto: Chevrolet

Ve srovnání s průměrným novým vozidlem může potenciálně elektromobil Chevrolet Spark EV ušetřit majiteli v USA až $9000 (6879 €) na nákladech za palivo během pěti let. Ve Spojených státech se Spark začne prodávat v létě ve státech Kalifornie a Oregon. Na vybrané evropské trhy přijde v roce 2014.

VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.

Jsme připraveni dodávat na trh elektrický automobil, který je nejen hospodárný, ale se kterým je také vzrušující jezdit díky točivému momentu 542 Nm jeho elektromotoru,” řekl Pam Fletcher, výkonný hlavní inženýr GM pro elektrická vozidla.

Soustava lithium-iontových baterií Chevroletu Spark EV s kapacitou 21 kWh bude pokračovatelem tradice značky Chevrolet nabízet nejvyšší omezenou záruku na trhu – osm let, nebo 161 000 km, podle toho, čeho se dosáhne dříve.

Spark EV bude prvním automobilem na trhu nabízejícím právě schválenou nabíječku SAE Combo pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC). Tato možnost, která bude k dispozici krátce po uvedení na trh, a umožní dobít Spark EV na 80 procent kapacity za přibližně 20 minut.

Bateriový systém je přitom schopen absolvovat denně mnohokrát takovéto rychlé dobíjení stejnosměrným proudem. Dobíjení střídavým proudem z běžné zásuvky 230 V trvá přibližně šest až osm hodin. Dobíjecí kabel je součástí standardní výbavy.

Chevrolet Spark EV je vynikající městský automobil slučující technologii, funkčnost a styl v překvapující souhře,” řekl Cristi Landy, ředitel marketingu malých a elektrických vozidel Chevrolet. „Stavíme na úspěchu modelu Volt a palivem poháněných verzí modelu Spark a nabízíme zábavný a úsporný automobil, kterým budou naši zákazníci rádi jezdit.”

The Chevrolet Spark EV dokáže zrychlit na 100 km/h za méně než 8,5 sekundy díky propojení elektrického motoru s permanentními magnety s výkonem přes 100 kW, s koaxiálním jednotkou pohonu.

Srdcem pohonu modelu Spark EV je v GM vyvinutý, olejem chlazený elektromotor s permanentními magnety. Přes milion zkušebních mil na cestách (1,6 milionu km) se zkušební verzí modelu Spark EV umožnilo inženýrům dosáhnout nejlepší možný výkon elektrického motoru.

Motor a pohonná jednotka se montují v baltimorském závodě GM ve White Marsh, Maryland, . Minulý týden v závodě oslavili výrobu motoru pro Spark EV. Poprvé tak velký výrobce automobilů v USA zkonstruoval a vyrobil kompletní elektrický motor i pohonnou jednotku pro moderní elektrický vůz v USA.

tisková zpráva

20 Comments on “Elektromobil Chevrolet Spark EV za rok i v Evropě”

    1. A bral by ste radsej VW eUP
      A bral by ste radsej VW eUP alebo Chevrolet Spark EV? Je to celkom zaujimava konkurencia:

      VW eUP, 60 kW / 82 koni, 1185 kg, 210 Nm, 0-100 km za 14s, max 135 km/h, kapacita 18,7 kWh, dojazd 150 km

      Chevrolet Spark EV, 100 kW / 134 koni, ? Kg, 542 Nm, 0-100 km za 8,5s, max 145 km/h, kapacita 21 kWh, dojazd 132 km

            1. Spark je nie len tazsi, ale
              Spark je nie len tazsi, ale aj jeho motor si viacej cucne.
              eUP=max 60kW vs. Spark EV=100+ kW

              Mal som moznost soferovat VW eUP, a to papierove zrychlenie z 0-100 km/h za 14s mi pripadalo dostatocne vykonne a dynamicke.

              Auto ma k dispozii dve tlacitka ECO a ECO+. Az ked som zapol ECO, ked sa nastavi ako maximalny len asi 2/3 vykon motora, az vtedy som mal pocit, ze to zrychluje tak ako normalny spalovak!

              Inak to zrychluje vyrazne rychlejsie, plny knedlik 210 Nm to dava uz hned od zaciatku zrychlovania. A nie az ked sa dostane do otpimalnych otacok, ako sme bezne navyknuti u spalovakov. 210 Nm u elektriky nikdy nie je to iste ako 210 Nm u spalovaku, neda sa to priamo zrovnavat.

              So zapnutym ECO+ software docasne obmedzi nepotrebne veci, ako klimu atd, aby sa maximalizoval dojazd.

              A verte mi, urcite radsej by ste bral vacsi dojazd! Pri spalovaku sledujete budik stavu nadrze len obcas. Tu kazdych 10 minut. Klesa to rychlejsie ako na smartphone! Ten vydrzi aspon jeden den. Toto vydrzi len jednu hodinu a pol jazdy.

              Leaf mi akosi nesedi, bral by som radsej aj elektricku Skodu Octavia alebo Superb, trebars aj len prestavbu od EVC ako Leaf.

              1. Porovnávat spotřebu v
                Porovnávat spotřebu v závislosti na max hodnotě výkonu je trošku zajímavé.

                pokud jste jel v eUP, je 60kW hodnota dlouhodobého výkonu nebo v oblasti výkonového dočasného přetížení?

                Pro porovnání spotřeby by bylo také nutné znát napětí baterií obou vozidel a jmenovité napětí motorů, převodový poměr reduktoru… Amyslím, že při podobné rychlosti ten odběr bude podobný.

                Shodneme se, že důležitá je hodnota kroutícího momentu, výkon ale omezuje max rychlost.

                1,5h jízdy jakou rychlostí 🙂 Počítám, že ne městský limit 50km/h, to byste jezdil počítám déle a dojel byste i dál;)

                A co se poslední části týče, mít Octavia green-e-line dojezd 200km, cena tak 1,5M Kč, tak by se možná škodovka divila:)

  1. 130km dojazd = reálne 60km,
    130km dojazd = reálne 60km, pretože nikto sa nebude vliecť 40-tkou po ceste.
    Je to len vykazovanie činnosti, každá automobilka sa bije do pŕs ako je „zelená“.
    Elektromobil bude vtedy adekvátny, keď zákazník nebude musieť vlastniť ešte jedno vozidlo, aby sa mohol odviesť ďalej. V meste nevidím problém jazdiť s vozidlom s dojazdom 200km, ale na okresnej ceste to problém je.
    Viem, že takto si popudím všetkých fanúšikov elektromobilov, ale stále mám pocit, akoby nebolo dosť odvahy dať na trh niečo naozaj konkurencieschopné.

    1. Jel jste někdy s nějakým
      Jel jste někdy s nějakým elektromobilem?

      Většina vozidel v rychlostech nad 60km/h vykazuje vyšší spotřebu kvůli odporu vzduchu, elektromobil na to není jinak.

      Mám najeto se Smartem ED 2gen poměrně dost, všechny možné provozy, dálnice, město atd. NIKDY neujel méně než 120km, při deklarovaném dojezdu 100km, mám i ujetou trasu 140km Plzeň-Praha+město, většina po dálnici.

      200km není problém pro koho? Pro cestu do práce je to až moc, pro rozvoz je to ještě s rezervou, s dojezdem 200km a nabíjecí stanicí na D1 (nejlépe MODE3-4) se s 30minutovou přestávkou dostanete bezpečně do Brna. dojezd 200km je i na okreskách bez problému, problém je jen dálnice.

          1. 1, pane Anonyme,
            1, pane Anonyme, zaregistrujte se, i přezdívka je alespoň slušnost.
            2, ano, máte pravdu, ten Smart v zimě udělá nejméně o třetinu kratší nájezd skrze vytápění a pokles kapacity baterie
            3, vzpomeňte si, když vás jako prcka vozili Š120L a měl jste radost, že to nemusíte šlapat sám pěšky. Netopila a ani se nechovala o moc lépe. A jaké to bylo žůžo…

            Takže jasně, buďte kritický, ale zachovejte si také nadhled.

              1. Leaf má topení s kapalným
                Leaf má topení s kapalným výměníkem, kromě strvačnosti akumulace tepla, mě nenapadlo nikdy proč nepoužili přímo odporové těleso. Čistě logicky, benzínový bufík by na 4l pokryl celou zimu bez vlivu na dojezd a cenově v podstatě zanedbatelně.

                Klimatizace je věc druhá, do všech vozidel se integruje klasická jeddnotka, ale i spalovací vozidla by asi ocenila nějaké jiné, méně energeticky náročné řešení = např. přirozené proudění atd.

                A co do výbavy na tom Leaf zas tak špatně není…

                1. Topení je pro elektromobil
                  Topení je pro elektromobil kritická věc.
                  A tam mě napadá, proč se výrobci pořád snaží používat klasické postupy a iterovat – vždyť už mají vzor v úsporných budovách, tepelná izolace, tepelné čerpadlo a odvod přebytečného tepla z baterií do kabiny. A krásné je, že tepelné čerpadlo se dá používat i pro chlazení a narozdíl od odporového drátu je jeho efektivita větší než 100%, obvykle 300 a více procent

    2. Zase to nepřehánějte a
      Zase to nepřehánějte a nesnažte se naroubovat metody používané některými dovozci čínských elektroskútrů na elektromobily seriózních značek. Tam když napíšou 130km, tak je to spíše reálná průměrná hodnota a nikoliv hausnumero dosažitelné za jakýchsi nedefinovaných ideálních podmínek krát eunuchova konstanta. Tohle si žádný normální výrobce nemůže dovolit.

Napsat komentář