Elektromobil BMW i3 nebude mít pokračovatele

Podle Petera Noty, šéfa prodejů BMW, a jeho rozhovoru pro Financial Times ,nemá aktuálně mnichovská automobilka v plánu žádného pokračovatele elektromobilu i3.

BMW i3 se stále vyrábí a dobře prodává. Jak to ale bude s jeho budoucností?
foto: BMW

Budoucnost elektromobilu BMW i3 je jako na houpačce. Zatím poslední zpráva zněla, že „BMW i3 zůstane ve výrobě, bude se dál vylepšovat“. Slaví už šest let.

Tento letitý model dnes stále patří mezi nejprodávanější auta na elektřinu, už v polovině letošního roku měl na kontě 150 000 prodaných kusů. Aktuálně se vyrábí v nejnovější verzi se 42kWh baterií a relativně dobře prodává.

A ještě nějakou dobu bezesporu bude. Už nějaký čas se ale spekuluje o jeho budoucnosti. Víme, že BMW se chystá ukončit výrobu plug-in hybridu i8 v dubnu 2020 a soustředit se na jiné plug-in hybridy a elektromobily.

„Není žádný konkrétní plán pro následníka i3,“ řekl aktuálně Nota pro Financial Times. A potvrdil tím spekulace, které už nějakou dobu mezi elektromobilisty kolují.

BMW se podle všeho namísto investic do následníka i3 bude soustředit na novou generaci svých elektromobilů a další plug-in hybridy. V roce 2021 má jít na trh model Vision iNext, který bude konkurentem pro Tesla Model 3/Tesla Model Y.

Ve stejném roce by se mohl objevit BMW i4, což prý bude de-facto plně elektrifikovaná řada 3. Pro rok 2023 je v plánu BMW i5 a iX5, postavené na řadě 5, resp. X5.

O těchto modelech se spekuluje už od roku 2011, kdy ještě ani i3 nebylo na světě. A to ještě stále není konec. Na základě sedmé generace řady 7 by mělo na trh přijít také luxusní BMW i7. Šéf BMW v této souvislosti před časem sliboval, že jejich elektromobily budou mít dojezd až 700 km.

42 Comments on “Elektromobil BMW i3 nebude mít pokračovatele”

  1. Off: Tak předělaný model Tesly S asi stanoví nový rekord
    Off: Tak předělaný model Tesly S asi stanoví nový rekord (A TEĎ SE PODRŽTE) v kategorii sedmimístných vozů. 🙂

    Je to trapárna, ale s něčím podobným už přišla kdysi i Škodovka, když přestavěla Kodiaq na 7mi místné vozidlo a následně se vydala na okruh.

    1. Jak to myslíš že „přestavěla Kodiaq na 7 místné
      Jak to myslíš že „přestavěla Kodiaq na 7 místné vozidlo“, 7 místná verze je normálně v nabídce, tu snad nevyvíjeli speciálně kvůli ringu. O rekordech v takovych zvlastnich kategoriich si sice myslim svoje, ale tady jsi střelil trochu vedle.

  2. “ Šéf BMW v této souvislosti před časem sliboval, že
    “ Šéf BMW v této souvislosti před časem sliboval, že jejich elektromobily budou mít dojezd až 700 km.“

    Kašpaři, soukromá pidifirma to dokázala s jejich i3 už loni! Dali do ní vlastní 100 kWh baterku a získali dojezd 700 km. BMW jsou neskutečný dinosauři už aby je ta Čína sežrala.
    https://www.youtube.com/watch?v=A7uS5F5EiTo

  3. i3 tak předběhla dobu, že se toho samo BMW zhrozilo a
    i3 tak předběhla dobu, že se toho samo BMW zhrozilo a absolutně nemělo pražádnej zájem v nastoupeném progresivní linii pokračovat. Jen to pomalu udržovali při životě a stejně pomalu přidávali kapacitu baterky směrem k normálu. Teď už to nechtěj vůbec a chtěj, aby jejich elektroata vypadaly stejně hnusně jako jejich obstarožný spalováky a nepoutaly moc pozornosti. Pro mě je i3 dizajnově i konstrukčně fantastickej počin. Fandové BMW to nesnášej a zapšklý Amíci se tomu smějou protože to vůbec nechápou a jsou pozadu.

      1. Nejže takový wallbox s baterkou by stál skoro polovinu
        Nejže takový wallbox s baterkou by stál skoro polovinu pořizovací ceny i3, né-li více.
        Počítal jsem to a když vemu životnost baterek, tak ani stavbou svépomocí a pořízením bazarových komponent se není možné dostat na 2kč za kWh. Takže to nedává ekonomický smysl.
        A pokud něco chcete připojit k síti, tak potřebujete ještě vyřizovat papíry od distributora.

        1. Tak otázkou je, zda cena 2Kč je dlouhodobě udržitelná a
          Tak otázkou je, zda cena 2Kč je dlouhodobě udržitelná a zda není u nás trochu pokroucená jinými poplatky. Můžete vzít celkovou částku na Vaší faktuře za elektřinu a tu částku podělit spotřebou. Vyjde Vám trochu jiná cena. No ale to je jenom hra s čísly.
          To že něco nedává ekonomický smysl řekněte lidem co si na zahradě pořídí jezírko,nebo bazén. Ani to nedává ekonomický smysl a pořizují si to. Ekonomický smysl to například dává v okamžiku, kdy máte pozemek(nemovitost) někde u lesa a přípojka el.energie je příliš daleko. Ano můžete si koupit pozemek někde blíž, jenže cena takového pozemku je o milión víc a pak tu ekonomiku vidíte úplně jinak.
          Pokud chci něco připojit k síti, (například žehličku 🙂 ) nemusím vyřizovat žádné papíry, nemáte-li v plánu posílat přebytek do sítě. Technicky to zabezpečit dnes lze.
          Mimochodem Powerwall od Tesly se prodává a nelze říci, že úplně málo. A na to jsem narážel u toho BMW, že jim chybělo. Auto mají, baterie mají, wallbox mají, tak proč to lidem nedodat jako kompletní řešení?

    1. Zatím jen ústní informace od jednoho lokála co Tesle
      Zatím jen ústní informace od jednoho lokála co Tesle změřil čas ručně. Tedy nic oficiálního, ale vypadá to nadějně. Pokud v TMS použili konstrukcy baterky jako u TM3, která dokáže odvést asi o 60 % víc tepla než stará baterka, tak je to velký pokrok a ťafka všem posměváčkům, že jejich baterky nevydržej ani jedno kolo a hned se přehřejou. Hlavně je to dobrej marketingovej tak, který dokáže potencionálním kupcům jak moc dobrá ta technologie je.

  4. Podle mě není důvod řešit nástupce i3. Linky jsou
    Podle mě není důvod řešit nástupce i3. Linky jsou hotové, vývoj také a kromě SW upgradů a upgrade baterie není důvod něco měnit.
    Auto má vše co by elektromobil měl mít.
    Tím že nemusí investovat do vývoje můžou třeba nasadit lepší cenu a konkurovat ID3 u kterého se teprve vývoj musí automobilce zaplatit.
    Však i3 už je tu 8 let. ID3 zatím není ani jeden sériovej kousek.

  5. Off: Vrátil jsem se teď po týdnu z Vídně. Překvapilo mě
    Off: Vrátil jsem se teď po týdnu z Vídně. Překvapilo mě že jsem za celou dobu viděl jen jednu Teslu a to vínový model X. Za to jsem viděl asi 10x lamborghiny urus.

    Z hlediska elektromobilů je velmi často vidět hyunday ioniq, často u taxikářů. Jinak naprosto nic.

      1. no to je fakt. jsou totiž tak nadržený na elektromobil na
        no to je fakt. jsou totiž tak nadržený na elektromobil na který nemají a v provozu načuchaný smrady dázlprasat kerý by nejraději dopříkopa že opravdu atakujou level ultras ;)) může za to strana a vláda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)))))))

    1. Realita..
      v létě jsem byl na několika destinacích, kde

      Realita..
      v létě jsem byl na několika destinacích, kde bych čekal přehršel elektromobilů (včetně Švýcarska) a ono kde nic tu nic, ovšem oldtimery a youngtimery bylo možno přehazovat vidlema – a že to byla krásná podívaná včetně zvukových kulis

      1. Tak v rozhovoru minulý týden na ČT se zástupce
        Tak v rozhovoru minulý týden na ČT se zástupce automobilového průmyslu nechal slyšet, že zatím si jen 5% řidičů reálně vyzkoušelo moderní elektromobil…
        Kdo si ho zkusí, ten ho chce a jen čeká na lepší ceny.
        Stejně jako Ti co se svezli nejen se mnou…
        Nejlepší se rozhoduje po vlastní zkušenosti, né po přečtení článků (ať pochvalných, nebo odsuzujících).
        Na koncertu si to taky užijete jinak, než z vyprávění kámoše co tam byl… 🙂

        1. S tím nesouhlasím.
          Za mě: vyzkoušel jsem x elektromobilů,

          S tím nesouhlasím.
          Za mě: vyzkoušel jsem x elektromobilů, najel s nimi y tisíc km.
          Řídil jsem za život vyšší desítky typů aut a:
          Elektromobil jsem ochoten akceptovat jako alternativu za ty šílenosti, co se dneska vydávají za auta, pardon přepravní manipulátory

          Jinými slovy – dnešní spalovací auta jsou pro mě tak špatná, že elektromobil je menší zlo.

          Pokud si chci užít jízdu tak:
          nechci lichý počet válců
          nechci turbo
          nechci down sizing
          nechci dlouhé převody až za roh
          nechci start stop křáp
          nechci rádoby bezpečnostní systémy, co mi kecají do řízení
          a už vůbec nechci, aby měl právo řídit auto každý, kdo má řitní otvor, protože je to stav neúnosný – 2/3 ovladatelů přepravních manipulátorů nejsou řidič, jsou to osoby, které v lepším případě drží volant, v horší drží se volantu

          1. Asi mluvíte o tříválcové pomstě HTP. Naopak pětiválce
            Asi mluvíte o tříválcové pomstě HTP. Naopak pětiválce nebyli vůbec špatné.
            Turbo není špatné, ale jak kde. Ale velkoobjemová atmosféra je furt lepší 🙂 Není tam žádná prodleva.
            Souhlas
            Dlouhé převody já naopak chci. Nemám rád auta co na dálnici při 140km/h točí nesmysle.
            souhlas
            Asistent typu ABS, stabilizace ESP mi nevadí. Třeba stabilizaci se mi za běžného provozu nepovedlo nikdy aktivovat. Nouzové brždění bych třeba taky bral. Ale nějaké systémy co pípaj při přejíždění pruhů a podobně bych nechtěl.
            současný stav motoristů je fakt žalostnej.
            Úplně neraději mám ty, co jedou 60 tam kde nejde předjíždět a tam kde předjet, tak to jak hrdinové rozpálí na 110.

            1. Jedinej, pro mě akceptovatelný tříválec dělal Wartburg –
              Jedinej, pro mě akceptovatelný tříválec dělal Wartburg – pač se to díky 2t chovalo jak šestiválec

              A litrovej motor mám rád….ve veteránech… tam mi nevadí, tam to člověk čeká a patří to tam..

              Loni jsem se naštval a vyměnil nové keply za 18 let staré auto a ejhle, ono není v ničem horší, právě naopak… samozřejmě je precizně udržované a servisované – to je další věc, vytáčí mě doběla servisní intervaly s 20 a více tis km…to je prostě ptákovina udělaná za účelem marketingu, aby se deklarovala malá výše servisních nákladů. Neexistuje stroj, který nepotřebuje pravidelnou údržbu, aby správně a hlavně dlouho fungoval

                1. Pardon, ale co mi stojí před barákem, je moje
                  Pardon, ale co mi stojí před barákem, je moje věc.
                  Nicméně pokud chcete doporučení, výborně sevisovaný Mercedes Benz, Volvo, Jaguar nebo BMW z doby prvních pěti let tohoto tisícelití, není vůbec horší než dnešní Superb, akorát nemůžete otlapkávat dotykový display – komu to, ale vadí …s provozními náklady jste na tom taky stejně…a o reálných emisí nemmluvě (naměřené má samozřejmě superb lepší, ale to neva, on si je v realitě stejně upraví pro jízdu). Jediná nevýhoda je, že se občas někdo kouká zkrz prsty, že to nemá papírově nejlepší emise…

                  A než se vrátit do dnešních pekáčů, co se jen se zlepšením papírových emisí skutečně horší, tak je prostě elektromobil lepší… ale stále je s pořádnými auty nesrovnatelný

                2. Sorry, netušil jsem že je to pro vás osobní. Mě nepřijde
                  Sorry, netušil jsem že je to pro vás osobní. Mě nepřijde že by ta auta šla až tak do kopru. Jediné co mi vadí je stále více povinných „bezpečnostních“ systémů, kterým se nejde vyhnout.

                3. Jednoduchý příklad:
                  Octavia II 100kW – víceprvková zadní

                  Jednoduchý příklad:
                  Octavia II 100kW – víceprvková zadní náprava
                  OCtavia III 100 kW – vlečná zadní náprava

                  pojedete zatáčku o velkém rádiusu rychlostí 90 km/h a nebude ideální povrch – která verze z uvedených si udrží větší stabilitu zadku?
                  (ono to staní jen přejet práh našikmo) O2 to přejede jako auto O3, to přeskočí jako Favorit…

                  Ano auta si docela beru:
                  1) nechci tu dělat flame o jedné nějaké značce
                  2) je to můj koníček
                  3) nemám naprosto žádný problém investovat do svého řidičského vzdělání, abych byl lepším řidičem (je to stejné jako se zdokonalovat v cizích jazycích)
                  4) není mi jedno, čemu svěřuju svůj život a život svých blízkých, zejména, když vidím ty držiče se volantu na silnici – chci mít jednak šanci na události reagovat a samozřejmě chci mít k té reakci nářadí, které mi adekvátní reakci umožní ať výkonem pohonného soustrojí, nebo absencí nesmyslného systému.

                  Jak bylo výše psáno, nemám problém s ABS a ESP (za předpokladu, že mi auto v kritické chvíli umožní ESP vypnout) – samozřejmě je spousta systémů, které opravdu pomohou, ale… nesmí to být samoúčelné a koukat se na to, že je všespásné- pořád by nad tím vším měl být jako poslední instance schopný a znalý řidič

                4. O konstrukci náprav O3 jsem se nezajímal. Ale potvrzuju to
                  O konstrukci náprav O3 jsem se nezajímal. Ale potvrzuju to co jste napsal.
                  Já klidně řeknu, že moje spalovací auto je subaru. Jel jsem služební O3 zatáčku, kde není povrch ideální a projel jsem jí tak jak jsem zvyklý (moje obvyklá cesta co jezdím z práce). Málem jsem s oktávkou odskákal do škarpy.

              1. Asi tak a v rámci servisních nákladů pro hezké tabulky
                Asi tak a v rámci servisních nákladů pro hezké tabulky manažerů je vypuštěna i výměna oleje po prvních 2 tis. km.
                Takže člověk jezdí 30 tis se šupinkama v oleji.

                Wartburga sem neměl. Ale měli jsme barkase. Ten motor s tím hejbal docela fešně, když se rozvášnil 🙂

  6. I přestože není i3 pro průměrného českého řidiče
    I přestože není i3 pro průměrného českého řidiče nepochybně dokonalé auto, tak pro mě je to synonymum ke slovu elektromobil. I po 6ti letech výroby technologicky velmi vyspělé auto bez žádných zásadních konstrukčních kiksů a v podstatě aktuálně stále bez konkurence. Tohle myslím v BMW trefili na první dobrou.

  7. jiz na zacatku nedavaly tyhle nove modely zadnej smysl a ja to
    jiz na zacatku nedavaly tyhle nove modely zadnej smysl a ja to tu kdysi psal, protoze pokud by dal pokracovali zacali by casem kanibalizovat na dnes fosilnich modelech ktere maji tradici a zakaznicky uspech, proto me prijde divnej i kuprikladu VW ID3, kterej zapada nekam k modelu Golf, a co az se Golf prestane ve fosilni podobe vyrabet, to ho jako pohrbej a budou dal pokracovat s celkem novym a neznamym ID3 misto nej? a totez vidim u Mercedesu nebo Renaultu, divize EQ a u renaultu Zoe, aneb uplne normalni Mercedesy s trosku kulatejsim designem jen s jinym nazvem, a u Zoe je to Clio v elektrice, aneb o mnoho vice marketingu pro nove modely, kdy u fosilnich motorizaci dnes nedelaj ruzne marketingove kampane pro benzinaky a diesely tehoz modelu

    BMW slo alespon trosku odvaznejsim smerem s divizi i, kdy jak i8 tak i3 vlastne nemaj na cem u BMW kanibalizovat, a bude jim stacit elektricke modely proste oznacovat jako „i“stare nazvy

Napsat komentář