V médiích se poslední dobou objevují ohledně elektromobilu BMW i3 protichůdné spekulace. Jednou, že se žádný další vývoj nechystá, podruhé zas, že ano.
foto: BMW
V rozhovoru pro Auto Express řekl Robert Irlinger, šéf divize BMW i, že vývoj ani výroba elektromobilu BMW i3 nekončí a BMW v budoucnu nabídne další upgrady.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobil BMW i3: vyrobeno už 150 000 kusů
Zatím prošel BMW i3 zásadním vylepšením třikrát, když se kapacita baterie postupně navyšovala z 22 kwh (60 Ah) přes 33 kWh (94 Ah) až po současných 42 kWh (120 Ah). Dojezd se tak postupně navyšoval ze zhruba 150 km na 260 km.
Irlinger naznačil, že „něco malého se ještě chystá“. Řekl také, že BMW i3 (a BMW i8) s velkou pravděpodobností nebudou běžné vozy se sedmiletým životním cyklem. „Stále autu věříme, i jeho budoucímu úspěchu,“ řekl doslova.
Prodeje elektromobilu BMW i3 od jeho uvedení na trh v roce 2013 průběžně stoupají. Postupně se tak v Evropě prodalo ročně 1447, 9048, 11 851, 14 999, 21 010 a za minulý rok 24 252 kusů.
Jak se bude řešit povinně vyluzující zvuk u i3 pro
Jak se bude řešit povinně vyluzující zvuk u i3 pro stávající vlastníky elektromobilu po roce 2021, kteří prvek nemají?
Dříve byl za příplatek, nově od července je v ceníku již zahrnutý ve standardní výbavě.
Které tlačítko na palubní desce slouží k deaktivaci?
Řekl bych, že se to nebude řešit nijak. Stejně jako se
Řekl bych, že se to nebude řešit nijak. Stejně jako se neřeší jiné povinné věci u aut, které už jsou v provozu. Bude to platit pro nová auta uváděna na trh po roce 2021, ne?
Plati to pre nove typy schvalene po 7/2019 a vsetky nove EV
Plati to pre nove typy schvalene po 7/2019 a vsetky nove EV predane po 2021. Takze dokedy nebude novy typ auta, tak sa kludne moze vyrabat a predavat bez tych idiotskych zvukov do r. 2021.
a bude se to týkat i všech hybridů?
Ty byly první, které
a bude se to týkat i všech hybridů?
Ty byly první, které na parkovištích u obchoďáku dokázali překvapit když jezdili bez spalovacího motoru?
Plati to pre vsetky vozidla kategorie M a N, ktore sa dokazu
Plati to pre vsetky vozidla kategorie M a N, ktore sa dokazu pohybovat bez nastartovaneho spalovacieho motora, takze aj hybridov. Ale neplati to pre vsetky vozidla kategorie L, teda napriklad pre skutre, trojkolky a stvorkolky.
Do hybridu se to uz leta montuje u Nira hev to nejde ani
Do hybridu se to uz leta montuje u Nira hev to nejde ani vypnout,ale kupodivu u Phev lze vypnout. I mivev z roku 2015 to ma vypinaci take. Osobne to nevypinam , jak to zkusim vypnout je to o hubu ty auta pri pomale jizde opravdu nejsou slyset.
i-MiEV to ma, ale europske verzie P-ION a C-ZERO to nemaju.
i-MiEV to ma, ale europske verzie P-ION a C-ZERO to nemaju.
Já to třeba v hybridu nemám. Jasně, není to PHEV (Lexus
Já to třeba v hybridu nemám. Jasně, není to PHEV (Lexus GS), ale třeba v podzemních garážích to opravdu jede celou dobu na elektřinu a není to vůbec slušet. Několikrát už se mě známý ptali, co to je za motor, když není vůbec slyšet ani zvenku.
Možná to tam třeba máte ,ale nevíte o tom, já jsem si u
Možná to tam třeba máte ,ale nevíte o tom, já jsem si u Mieva myslel že ten zvuk dělá měnič,ale pak sem na to našel vypínač.
Je to opravdu slabý zvuk, chodec ho v kontextu ostaních aut stejně neslyší jen když je opravdu ticho.
Dost lidí si myslí že to je nějaký randál, když máte zavřená okna v kabině nic slyšet není.
Zajímavé, zkusím ověřit nebo třeba kouknout do manuálu.
Zajímavé, zkusím ověřit nebo třeba kouknout do manuálu.
Aha, jsem to pochopil, že si to budu muset dodatečně nechat
Aha, jsem to pochopil, že si to budu muset dodatečně nechat namontovat do stávající i3… uff. 🙂
tak já bych si to tam nedal ani kdybych musel 😉
tak já bych si to tam nedal ani kdybych musel 😉
To mi povídejte 🙂
U 500e jsem hned rozebral podběh a
To mi povídejte 🙂
U 500e jsem hned rozebral podběh a konektor z repráku vycvaknul… Ten zvuk v podezmních garážích, kde bydlím mi dost vadil…
A zatím jsem neměl konflikt s i3. Jedině, když jde někdo uprostřed vozovky a za ním jedu pomaličku, může se leknout, ale to by bylo stejné jako jet na kole….
To já si to tam s chutí dám hned. Není totiž stanoveno
To já si to tam s chutí dám hned. Není totiž stanoveno jaký to má být zvuk – takže uvažuji o řechtání koní, nebo bych na svůj „kapotovaný golfový vozík“ (mám dvoumístné autíčko), mohl dodat třílitrového šestiválce z Mustangu apod… 🙂
Podle mne to bude celkem prča.
Dejte si tam nejake libive volebni heslo a treba budete za dva
Dejte si tam nejake libive volebni heslo a treba budete za dva roky v Parlamentu 🙂
Částečně jste to pochopil správně.
Od 1.1.2020 –
Částečně jste to pochopil správně.
Od 1.1.2020 – všechny nově vyrobené (respektive po tomto datu prvně registrované.
Od 1.1.2025 – všechny EV, tedy povinnost dodatečného namontování i na starší (dosud provozované vozy) nehledě na datum první registrace.
Stejně jako to bylo před 20ti lety s mlhovkou, jak si ji lidi pracně dodělávali na nárazníky.
Rozhodně by jako vstřícný krok (upgrade) bylo osadit to
Rozhodně by jako vstřícný krok (upgrade) bylo osadit to „normálním“ rozměrem kol (pneumatik).
Ale jinak to považuji ze strany BMW za velmi rozumný postoj – BMW i3 má na Evropských silnicích své místo, a byla by škoda jeho produkci zmenšit, nebo dokonce ukončit.
už bola debata čo je normálne.
už bola debata čo je normálne.
A k čemu debata dospěla?
A k čemu debata dospěla?
že to, čo je norma dnes, neplatí navždy
okolo 1956 boli
že to, čo je norma dnes, neplatí navždy
okolo 1956 boli normálne pneu 16/6.00″; okolo 1970 škodovka 14″, ostatní 13/5-6″
1992 14″, …
a dnes je i3 výnimka, honba za efektivitou prinesie používanie „väčších priemerov“ diskov a „užších pneu“ a spolu s tým zníženie max. rýchlosti mimo obec.
Zajímavé – logiku to má, ale kdyby to ten efekt skutečně
Zajímavé – logiku to má, ale kdyby to ten efekt skutečně mělo, proč by s tím BMW přišlo jako jediné?
Myslíte, že by to žádný start up, nebo naopak matadorské automobilky tipu TOYOTA, NISSA nenapadlo?
Já si totiž myslím (ale vzhledem k některým diskutujícím opakuji MYSLÍM – tedy nemám oficiální zdroj), že to BMW udělalo proto, aby šli ty pneu těžko sehnat, a člověk si je musel draze kupovat od nich.
Ty pneu jde normálně sehnat v eshopech, není nutno je
Ty pneu jde normálně sehnat v eshopech, není nutno je kupovat od BMW 🙂 A cena je kolem 3000-3500 za kus. To je moc? Mě to přijde adekvátní cena.
No není taková raketa jakou bych očekával, ale pořád je
No není taková raketa jakou bych očekával, ale pořád je to v průměru dvakrát tolik co „běžná“ (úmyslně nepíši NORMÁLNÍ) pneu.
Takže já obuju celé auto za cenu dvou kol. Když si to zoopáknu i se zimní sadou, mám jednu sadu zadarmo.
Není to vražedné, ale když už je u EV tak vyzdvihován jako klad nízko provozní náklady, a minimální servis, je to elektřina na půl roku 6000,- elektřina na půl roku ježdění.
Ono není EV jako EV. Stejně jako u spalováků, jsou i v EV
Ono není EV jako EV. Stejně jako u spalováků, jsou i v EV rozdíly jak v pořizovací ceně, tak i v provozních nákladech. Ono třeba i prohlídka v servisu BMW bude patrně dražší než u Peugeotu Ion, ne? A nemyslím si, že když si někdo koupí elektrické BMW, že je taková socka, aby pak šomral, že za sadu pneu musí vysolit cca. 11 tisíc 🙂
Ten rozměr asi má nějaký důvod. ale rozhodně to nebude proto, aby to lidi kupovali od BMW. Ten rozměr jde normálně koupit a na poměry 19″ to je ještě hodně dobrá cena. Určitou nevýhodou může být to, že je to atypický rozměr, které není tak rozšířený. Proto ho nedělají ty různé čínské firmy jako u jiných rozměrů. Takže pro šetřílky smůla. Ale úpřimně, pochybuji, že majitel BMW by si na i3 koupil čínskou pneu za půlku, i kdyby byla k mání 🙂
Nevím… mohl by se k tomu vyjádřit nějaký majitel i3 jak to vidí on.
nie som majiteľ, ale na inom fóre je to téma – čo vlastne
nie som majiteľ, ale na inom fóre je to téma – čo vlastne obuť, pretože boli aj i3 s rôznymi predné/zadné. ako mal smart.
lenže – to boli druhí majitelia, ktorým na imidži až tak nezáležalo 🙁
Ono bejt socka, a bejt šetřílek je rozdíl. Já se za socku
Ono bejt socka, a bejt šetřílek je rozdíl. Já se za socku nepovažuju, ale každou korunu dvakrát obrátím než ji vydám.
Myslím, že mnoho věcí na které jsem si v životě ušetřil bych neměl, kdybych neminimalizoval (nebo alespoň) neoptimalizoval provozní náklady.
Ono leckdy není problém si koupit, a pak se divit co to stojí provozovat. Nejde-li to jinak, budiž, ale to máte na autě atypický rozměr kol, pak máte třeba atypický mobil, atypické kohoutky, atypické tohle tamto, a ve finále váš údržba, opravy a provoz všech drobných atypů v domácnosti vyjde o třetinu dráž než kdyby jste vybral typizované.
Takže pokud to kolo nemá nějaké jasné opodstatnění, tak je prostě nesmysl, aby bylo atypické.
Jak jsem psal, dle mého názoru ten rozmér má svoje
Jak jsem psal, dle mého názoru ten rozmér má svoje opodstatnění, jinak by to BMW nedělalo, nemyslíte? Argument, že to dělají kvůlu tomu, aby pak řidič musel kupovat pneu od nich, je nesmyslný, tak to není.
Takže to svůj účel má a majitel se musí smířit s tím, že daní za tuto atypickou pneu je pak její vyšší cena. Ale jak už jsem psal i předtím, nelze to srovnávat s Ionem, to jsou cenově i celkovým pojetím dvě rozdílná auta. A to, že jsou obě na elektřinu, neznamená, že musí být stejné. Stejně jako majitel spalovacího např. Mini Coopera si nebude stěžovat, že ho provoz a údržba auta stojí víc než třeba u Fabie. Přitom jsou to obě spalovací a stejně veklá auta, ale cílena na jinou skupinu.
Prostě, pokud se vám pneu na i3 zdají drahá, koupíte si něco obyčejného, kde na to pak seženete pneu za půlku od číňana nebo nějaký Vraník a pod. a ušetříte.
Ale pravdu máte třeba v tom, že leckdo si neuvědomuje, co stojí provoz. Třeba si koupí prémiové auto pár let staré za třetinu ceny, ale pak vykrvácí při prvním servisu nebo jako obutí tomu „dopřejí“ super gumy od číňana 🙂
Já taky nejsem socka, ale přesto kupuji ojetá auta, protože nová se mi zdají zbytečně drahá. Ale na servis chosím do sutorizáku, protože chci aby mi auto spolehlivě sloužilo.
Rozdílů mezi BMW i3 a P-Ionem jsem si dobře vědom. 🙂 tak
Rozdílů mezi BMW i3 a P-Ionem jsem si dobře vědom. 🙂 tak se zeptám jinak, když to svůj účel má – proč je BMW jediné? Které jiné EV má takhle nestandardní pneu? Včetně všech prémiových.
Tak to se musíte zeptat u BMW. Ale pokud použiju logiku, tak
Tak to se musíte zeptat u BMW. Ale pokud použiju logiku, tak nějaký smysl to mít musí a určitě ne ten, co jste zmínil jako první.
Ono to i3 je ale dost i o neotřelém dizajnu, i díky tomu to auto přitahuje pozornost a dobře se prodává. Zkuste si na tom autě představit menší pneu, řekněme 16″. To by tam vůbec nesedělo. A na to, že jsou to 19″, tak vůbec nejsou drahé.
Náhodou to nás P-Ion s BMWi3 spojuje – neotřelý dizajn a
Náhodou to nás P-Ion s BMWi3 spojuje – neotřelý dizajn a nestandardní kola. Vpředu uzoučká, vzadu jak z buginy.
Ty gumy jsou úzké, kvůli menšímu odporu vzduchu.
Ty gumy jsou úzké, kvůli menšímu odporu vzduchu. Přilnavost je na váhu a použití auta dostatečná. Velké jsou kvůli vzhledu, vždyť auto je vyšší než velké sedany a šestnáctky by tam vypadaly směšně. Když chci šetřit a mít gumu za 1200,nekupuju si BMW. Rex má zadní letní 175, zimní 155 a všechny přední na i3 jsou 155. Já jsem spokojen, už ai nevnímám že jsou úzké, na jízdních vlastnostech to není poznat a jako řidič ty gumy prostě nevidím. Ten kdo jede za mnou a vidí to, tomu to může být ukradené.
Nebo třeba tady zimní
Nebo třeba tady zimní Nokian:
https://www.pneuprodejna.cz/66076-nokian-wr-d4-xl-155-70-r19-88q-zimni.html
Sada vyjde na něco přes 11.000 KČ, docela ekonomická pneu, nízká hlučnost a přilnavost na mokru za A. Za mě dobrý 🙂
No jak jsem tu už jednou někde psal.
Rozdíl od běžných
No jak jsem tu už jednou někde psal.
Rozdíl od běžných pneu cca 6000 = je cena elektřiny na půl roku ježdění.
Nebo chip od CEZu na cely 🙂
Nebo chip od CEZu na cely 🙂
A to s chipem se dá vlastně dobíjet paušálně (teoreticky
A to s chipem se dá vlastně dobíjet paušálně (teoreticky neomezeně), takže to taky může u někoho vytíženého znamenat pěknou dávku kilometrů.
Takže jedna sada kol na BMW i3, jen kvůli image může dělat rozdíl na ceně oproti obyčejným pneu rovnající se PHM na X desítek tisíc km. 🙂
No a kyby si namísto BMW i3 koupil třeba Hyundai Ioniq, tak
No a kyby si namísto BMW i3 koupil třeba Hyundai Ioniq, tak ušetří kolem 200.000 KČ a to už je elektřiny tak na půl mega kilometrů 🙂
Je fakt, že to vypadá divně, ty úzké 19″ s vysokým
Je fakt, že to vypadá divně, ty úzké 19″ s vysokým profilem, ale asi to má svoje opodstatněné. Člověk by řekl, že to v zatáčce nedrží, ale losím testem to projít muselo.
Nebo to je kvůli ceně? Jsou to takové atypické rozměry, ale co jsem koukam na cenu, tak letní Bridgestone cca. 3000, nějaká all season za 3600, to mi přijde celkem v pohodě na to, že je to dražší prémiové auto. Já třeba dal za sadu 18″ pneu kolem 17.000 KČ.
No pomuze jedine vice nabijecek….
No pomuze jedine vice nabijecek….
Vám se zdá jedna nabíječka v každém domě málo???
Vám se zdá jedna nabíječka v každém domě málo???
No pokud budu chtít nabít na cestě, tak mi je nabíječka
No pokud budu chtít nabít na cestě, tak mi je nabíječka doma asi k ničemu. Každý nejezdí jenom kolem baráku…
Každý a vždy ne – ale s autem tipu BMW i3 90% lidí v 90ti
Každý a vždy ne – ale s autem tipu BMW i3 90% lidí v 90ti % případů ANO.
I když musím uznat, že má zkušenost je založena na modelu s nejmenší baterií. U nových modelů už to může vypadat jinak.
No od vás mi to přijde úsměvné, když jste nedávno psal,
No od vás mi to přijde úsměvné, když jste nedávno psal, že s ionem, který má pidibaterku, jste jel k moři, nebo kam to bylo 🙂 Tam se vám ty nabíječky hodily. A taky s ním jezdíte po okolí trasy, které jsou delší než je dojezd, takže min. jednou na cestě dobíjíte.
Ale ty nabíječky nejsou jenom pro tyto malá auta. Optimisté tvrdí, že časem budeme na elektřinu jezdit i delší trasy s většími auty, takže ty nabíječky budou každopádně potřeba. Ne každé auto bude mít dojezd takový, aby postačoval ke každé potřebné jízdě.
Ono jde leccos (my jsme treba k mori dojeli na kolech). To nic
Ono jde leccos (my jsme treba k mori dojeli na kolech). To nic nerika o tom, jestli je to rozumne.
No to jo, to byl takový extrém jet s tou nákupní taškou k
No to jo, to byl takový extrém jet s tou nákupní taškou k moři 🙂 Ale zrovna Kerosin tady psal, že jezdí s tím ionem i na výlety do 200 km a to musí aspoň jednou nabíjet. Proto mi přišla divná ta jeho poznámka k nabiječkám.
No mě to naopak přijde korespondující. Již teď je stav
No mě to naopak přijde korespondující. Již teď je stav sítě takový, že i Pionem lze jezdit na výlety. Což teprve EV, která hravě zvládnou dvojnásobné vzdálenosti.
Nechci úplně aby to znělo, jako že mám něco proti
Nechci úplně aby to znělo, jako že mám něco proti výstavbě sítě rychlodobíjecích stanic, a obzvláště ne podél páteřní silniční sítě.
To co mám na mysli je, že jak jsem spal a vy dnes zoopakoval, stav této sítě je již takový, že se dá Pionem dojet z Prahy do Pesara v Itálii. Je to sice samo o sobě zážitkem, ale jde to (mimochodem, spadá to do těch 10ti % co jsem si nechal jako rezervu). Tudíž s autem s dojezdem nad 200 km, to už musí být sranda.
To co jsem mě na mysli je, že aktuálně rozvoji elektromobility rozhodně nebrání síť rychlodobíjecích stanic (i když a to opakuji i ta se musí rozvíjet, zahušťovat a hlavně by to chtělo na daném nabíjecím místě vícero stojanů). To co podle mne v tuhle chvíli nejvíce brání rozvoji elektromobility a troufám si říct nejen v ČR, je absence právě těch deseti a možná až stovek tisíc drobných POMALÝCH nočních dobíjecích bodů na sídlištích a jiných hustě obydlených oblastech.
Ale taky šlo o to, že už teď, když je těch EV „pár
Ale taky šlo o to, že už teď, když je těch EV „pár kousků“ se občas stane (jak tady někdo psal), že nemůže nabíjet, protože někdo jiný mu nabíječku blokuje. Pokud je blokovaný stojan u benzinky, jdu o pár km dál, nebo počkám, tankování trvá tak 5 minut.
Tak s tím souhlasím plně. Počet stojanů na jednom
Tak s tím souhlasím plně. Počet stojanů na jednom dobíjecím místě, by klidně 4 kousky – ideálně 2 a 2 sdílené. U vytipovaných s největší vytížeností (oblíbené dálniční sjezdy) nebo na okrajích velkoměst by klidně mohli mít dvojnásobný počet.
Když jedu, a naplánuji si trasu s dobíjecími body, je pro mne daleko lepší, když dorazím k nabíjecímu bodu, kde bude alespoň jeden stojan volný, než když budu vědět, že další nabíječka je buď 5km zpět, nebo o 5km dál, protože u obou z nich může nastat stejná situace, obsazenost.
No on ten prispevek patril pod komentar stezujici si na i3
No on ten prispevek patril pod komentar stezujici si na i3 blokujici nabijecky…. nevim proc mi to casto pada nahoru ty komentare…
Je treba napred kliknout na „Odpovedet“ a pak teprve psat
Je treba napred kliknout na „Odpovedet“ a pak teprve psat 😉
Komentovani posledniho prispevku svadi psat rovnou do boxu, co je pod nim, ale ten je na novy prispevek (po odeslani bude nahore). Proste UI hybridu ma jiste rezervy…
Akorát jsem se vrátil z pětidenní cesty 1477km s i3
Akorát jsem se vrátil z pětidenní cesty 1477km s i3 94Ah.
Neuschwanstein – Garmisch (Zugspitze) – sněžení na Grossglockner ledovci s výjezdem na Edelweißspitze 2571mnm – autovlakem z Mallnitz na Bad Gastein- Hallstatt- Bad Aussee – Bad Goisern- Gmunden a do Prahy.
Nastavit adaptivní tempomat a opravdu parádní poježdění. Včera se mi podařilo ujet 261km a dojezd zbyl 16km (ač v tom byla tři sedla do 1000mnm). Alpy autu hodně svědčí. Nakonec se cesta pěkně poskládala do gratis nabíjení v Německu a Rakousku. U nás jsem využil Domažlice a zpátky Budějky na paušál ČEZu.
odkud jste na ten Glockner jel ? a kolik to sežralo za cestu
odkud jste na ten Glockner jel ? a kolik to sežralo za cestu na Edelweiss ?
Spal jsem Fusch an der Grossglockner Strasse (850mnm) směr od
Spal jsem Fusch an der Grossglockner Strasse (850mnm) směr od Zell am See a ten den jsem vyjel z Garmish-Partenkirchen. Ikdyž ve Fuschu byly 3 nabíjecí stanice, zůstal jsem s 80% baterií. Poplatek za vjezd do parku je pro elektorauta o 10 EUR nižší, tedy platil jsem 26EUR a zároveň jsou zde zdarma nabíječky. (připomenu fakt, že v celém území není jediná stanice na fosilní paliva)
Ve 2300mnm bylo muzeum, kde jsem docucnul po dobu prohlídky, ale bylo to zbytečné. Ač spotřeba na panelu vypadala hrozivě, tak u baterie zmizela jen 1/8 a spotřeba se pohybovala kolem 44kWh, teplota 3C, puštěná AC, drobné sněžení. Vyjel jsem na Edelweiss spitze (2572), spotřeba stejná. Padák a brdek na Kaiser F. H., srovnaly denní počítadlo už na průměrných 24kWh. Tam jsem auto nechal v nabíječce a vyrazil na ledovec. Ale jak píšou, nebyl dobrý nápad auto dobíjet do 100%. Byl jsem rád, že jsem před vyjetím začal topit a měl puštěnou klimatizaci a za jeden brdek, aby auto něco sezřalo, protože rekuperace postupně klesala z 50-60kW k 20, 15, 10-8 a bylo vidět, že už není kam ládovat. Přes Heiligenblut do Winklu jsem dojel se 100% baterie a den končil kolem 12kWh/100km.
Závěrem: takkto náročné stoupání žere jako dvojnásobek dálnice a čtyřnásobek města. Klesání to ale srovná – buď po tom kopci zase k průměru dálnice a pokud se jedou desítky km dál, tak se to ve spotřebě zásadními hodnotami neprojeví.
Jinak menší sedla kolem 1000-1300 mnm nemají žádný vliv na finální spotřebu.
Paradoxně z celé cesty mne nejvíce udivila spotřeba Praha- Plzeň 20kW/100. Jel jsem na pohodu 110-120km a v Domažlicích po 156km to spadlo k 17,7kW. A to je hodně vysoká hodnota, kterou jsem měl spíš v zimě na D1… jestli byl protivítr… den jsem srovnal po 495km na 14,4.
díky za popis cesty…mám zatím jen zkušenost s přejetím
díky za popis cesty…mám zatím jen zkušenost s přejetím Krušných hor po D8 a to co i3 sežere cestou nahoru to zase vrátí cesta z kopce
UnL 12.6 – hr.prechod 14.4 – Drážďany 12.5
Jezdím na Český Jiřetín a hned jak slezl sníh, tak jsem
Jezdím na Český Jiřetín a hned jak slezl sníh, tak jsem s i3 vyrazil. Zpátky po 30km v Litvínově stále 100% baterie a do Prahy v klidu.
Ale první víkend co mi přijela v říjnu 500e jsem vyrazil s plnou z Prahy. U Řípu v jednom táhlém a nenápadném stoupání 30km pryč jen tak. V OC Teplice dobít alespoň 1,5 hodiny a dále přes Dubí- Nové Město – Fláje. Trošku zatopit a dojezd opět mizel takovým tempem…. To bylo fakt dobrodružství, které manželka nehodlala podstoupit a proto šla z domu. U i3 už to naštěstí neřeší a jezdí ráda. Ale 120Ah bych asi bral
já bych bral i tu 94Ah 🙂 ale i se 60 se dá jezdit … ty DC
já bych bral i tu 94Ah 🙂 ale i se 60 se dá jezdit … ty DC už jsou pomalu za každým rohem
Jen pro zajímavost… proč se u i3 uvádí kapacita baterie
Jen pro zajímavost… proč se u i3 uvádí kapacita baterie v Ah, zatímco u všech ostatních je to v kWh? To pak člověk aby přepočítaval 🙂
Ta 60Ah, to je 22 kWh a dojezd kolem 100-150 km? Pak další jsou 33 a 42 nebo tak nějak?
BMW to tak modelově generačně označovalo
60Ah – 22kWh
94Ah
BMW to tak modelově generačně označovalo
60Ah – 22kWh
94Ah – 33kWh
120Ah – 43kWh
jde o celkovou kapacitu, využitelná je nižší
u 60Ah je cca 19,5 a ujedu 120km v zimě a a az 160km v létě
p.s. tipnul bych že jde čistě o marketing, 60 vypadá lépe a je větší než 22 :)))
alebo taký „zvyk“ označovať batérie v autách Ah, tak ako
alebo taký „zvyk“ označovať batérie v autách Ah, tak ako bol výkon trafa v koňoch …
Jinak jak píše Carlos možná marketing,
možná tenkrát
Jinak jak píše Carlos možná marketing,
možná tenkrát vzali od názvů produktů baterií Samsung SDI
Např. v jejich road mapě je už i 150Ah a 180Ah.
Zajímavý dojezd atakující KONU 64kW, ale auto by bylo stále o 500kg lehčí…
Zdravim. Z ceho jste cerpal „kde nabijet“? Anebo palubni
Zdravim. Z ceho jste cerpal „kde nabijet“? Anebo palubni navigace zna vsechny DE a AT mista?
Palubní navigace určitě nezná všechny. Hlavně jsem
Palubní navigace určitě nezná všechny. Hlavně jsem „plánoval“ s plugsharem, pokud se mi zdálo, že by ve městě mohla být stanice dál jsem použil aplikaci Plugsurfing (mám k ní klíčenku) a když pocit stále přetrvával, tak zkusit Chargemap. Místní nabíječky jsou pak hodně v aplikaci intercharge.
Jinak i mapy.cz umí překvapit a ukázat stanice, které ty první aplikace neviděly. Naopak na zámku Neuschawnstein byla ikonka v mapách.cz na hodně divném místě a nabíječku jsem tam opravdu nenašel… ale stála tam TM3 nepřipojená, tak možná někde schovaná byla…
Chvílemi už procházka po městech byla diagnóza, když jsem několik stanic přidal do plugshare aplikace 🙂
Spíš by potřebovali vylepšit někteří majitelé I3.
Spíš by potřebovali vylepšit někteří majitelé I3. Nevím jestli jim to radí prodejci BMW aby nabíjeli do 100%, ale specialita majitelů BMW I3 je nabíjet do 100% a ostatní co potřebují nabíjet nechat čekat třeba hodinu, velmi často si I3 nenechají poradit a nejsou příliš kolegiální.
Kolega má stejnou zkušenost – i3 přijede s 92% a dobíjí
Kolega má stejnou zkušenost – i3 přijede s 92% a dobíjí CCS na 100% a neustoupí a neustoupí, když mu vysvětluje, že si to může dát na Mennekes a bude to možná i rychleji. Nejhorší je, že se na ně musí čekat.
Takovou zkušenost nemám, ale už jsem viděl dvě i3 u
Takovou zkušenost nemám, ale už jsem viděl dvě i3 u stojanů a obě bez kabelu…. holt je to o lidech, né o autě.
Pokud v tom jezdí lidé na operák (a že jich bylo), tak pomůže jedině osvěta.
Určitě je to o lidech. Osvěta by měla být zásadně za
Určitě je to o lidech. Osvěta by měla být zásadně za volantem a jet společně nějakou trasu a sdělovat, jak se u toho myslí. Už jsem viděl pár lidí, kteří si půjčili EV nebo ho služebně dostali a měli jet někam přes ČR. Ti lidé si kolikrát zoufali a když se jim to pěkně vysvětlí a nabídnu jim klidně spuštění nabíječky na dálku (když to jde), jak jsou vděční! Osvěta za volantem a u nabíječky!
U i3ky (60Ah) mám zkušenost, že po 85% už je rychlejší
U i3ky (60Ah) mám zkušenost, že po 85% už je rychlejší přehodit na Mennekes – i když to už je praktičtější popojet k další DC nabíječce po cestě a zase dobít 🙂
Jasně že – nabíjet jen tolik, abych s rezervou dojel na
Jasně že – nabíjet jen tolik, abych s rezervou dojel na další rychlonabíječku na trase nebo konečné destinace, kde to dám klidně na 230V, pokud nejedu hned zpět.
já už takhle viděl 2 ženský…jedna měla i3 a druhá
já už takhle viděl 2 ženský…jedna měla i3 a druhá Leaf2…a připojovali EV na 92+
Dnes jsem se nedočkal uvolnění místa od řidiče
Dnes jsem se nedočkal uvolnění místa od řidiče koncernového zkušebního CITIGO u McDonalds Černý most. Po mém dotazu se mu nechtělo nabíjení opustit ani v situaci, kdy auto měl nabité na 84%. Smířil jsem se s tím a vyrazil na D11 s 65% v baterii, na cestu do HK jsem musel významně omezit rychlost.
Auto bude po uvedení na trh propadák, pokud ještě něco Škoda neudělá s DC nabíjením. Na zmíněných 84% nabíjel 37 minut a bylo dodáno pouze 12,78 kWh. Do 100% by nabíjel ještě 50 minut (hlášeno autem)…
prave pro tyhle lidi bude nutnost zavest na nabijeckach i
prave pro tyhle lidi bude nutnost zavest na nabijeckach i casove zpoplatneni, protoze tihle lide jsou nejvetsi brzdou elektromobility, a dokud se jim nesahne na finance, tak to delat neprestanou
„Hlášeno autem“ – tomu je třeba na ABB rychlonabíječkách
„Hlášeno autem“ – tomu je třeba na ABB rychlonabíječkách nevěřit! Hrozně to mate lidi, hlavně ty, co se přijdou jen tak ze zvědavosti podívat. Nikdy to není pravda, možná v zimě, kdy jsou baterie studené. Bylo by prozíravé, aby se nabíječky automaticky odemkly, jakmile má EV nabito 80% (85; max 90%). Osvěta, osvěta!
Někde jsem četl, že nové eCitigo bude možné nabíjet
Někde jsem četl, že nové eCitigo bude možné nabíjet výkonem 40 kW, takže za těch cca. 40 minut by to mohlo dát 10-80%, ne?
jenže tohle je výkon lehce přes 20kW a v létě … co to
jenže tohle je výkon lehce přes 20kW a v létě … co to bude dělat až bude na nule ? těch 40 kW by bylo ještě fajn …asi budou ty eCitigo blokovat všechny nabíječky v Praze
No to jo, předpokládám, že to byl jenom převlečeny eUp s
No to jo, předpokládám, že to byl jenom převlečeny eUp s tou malou baterkou.
ale ten nabíjí 50kW fpoho…určitě ne 12kWh 37min
ale ten nabíjí 50kW fpoho…určitě ne 12kWh 37min
Hm… tak to je divné. No uvidíme až to bude ke koupi.
Já
Hm… tak to je divné. No uvidíme až to bude ke koupi.
Já právě myslel, jestli to není základ z eUp s tou menší baterkou, ale zbytek (i nabíjecí část) třeba už z nového Citigo. Ale to je asi taky blbost…
Stím dojezdem, vzláště pokud to jsou 60Ah jim asi nic
Stím dojezdem, vzláště pokud to jsou 60Ah jim asi nic jiného nezbývá. Spíše by to chtělo montovat stojany alespon po dvojici a sdílet výkony.