Přední americký výrobce elektrobusů, společnost Proterra, se chlubí novým rekordem. Její elektrický autobus druhé generace ujel 1120 km během 24 hodin. Elektrobusy Proterra dnes jezdí například v Texasu nebo Kalifornii.
foto: Proterra
Elektrobus „Proterra Solution“ zvládl ujet 1120 km během 24 hodin díky periodickému dobíjení během dne. Pohyboval se průměrnou rychlostí 46 km/h a dosáhl průměrné spotřeby 27 MPGe (6x lepší než běžný americký dieselový autobus).
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrobusy BYD v Dánsku: 325 km na jedno nabití
Elektrické autobusy Proterra lze v USA potkat například ve městech San Antonio (Texas), Stockton (Kalifornie), Reno (Nevada) a dalších.
Proterra patří mezi nové firmy, které se vezou na vlně zájmu o alternativní pohony. Založena byla v roce 2004 s cílem navrhovat a vyrábět nejpokročilejší těžká vozidla na světě. Zakladatelem je Dale Hill, který se vývojem autobusů s alternativním pohonem zabývá již desítky let.
Firma ve svých elektrobusech sází na menší a levnější baterie, ale o to rychlejší a častější dobíjení.
Pane Horčíku, chtělo by
Pane Horčíku, chtělo by to doplnit o informaci, jak dlouho se to dobíjí a kam až to dojede. Nenašel jsem informaci o tom, po kolika cyklech se baterie mění. Ono to při takhle častém vybíjení bude dost důležitá položka. Podle tohoto zdroje http://cptdb.ca/wiki/index.php?title=Proterra_EcoRide_BE35 je dojezd 30 mil (cca 50 km) po 10 minutách nabíjení, tj. našich 700 mil/24h znamená 24x dobíjet. To není tak špatné, pokud bude autobus jezdit po pravidelné lince kratší než oněch 50km. Na otočce má řidič stejně vždycky povinnost odpočívat, ale výdrž baterií bude hodně špatná. Za 4 dny 100c, za 40 dní 1000c. Baterka vydrží půl roku. Když budu optimista, tak rok.
Díky za doplnění.
Díky za doplnění.