Čínská automobilka BYD sice zatím nemá velký úspěch se svými osobními elektromobily, zato se jí ale daří po celém světě prodávat elektrické autobusy. V dánské Kodani se aktuálně elektrobusy BYD blýskly rekordním dojezdem 325 km na jedno nabití.
foto: BYD
V Kodani aktuálně od začátku ledna dva elektrobusy BYD zkouší tamní dopravní společnost City-Trafik. Dvanáctimetrový elektrický autobus zvládnul při jedné z vyjížděk ujet celkem 325 km na jedno nabití s tím, že na konci cesty mu stále zbývalo 8 % dobité baterie.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Americké školáky začínají vozit elektrické autobusy
Malá revoluce: další elektrobus v ulicích Prahy
Nizozemský ostrov vyměnil všechny autobusy za elektrobusy z Číny
BYD nabízí své elektrobusy ke zkouškám prakticky po celé Evropě. Můžete je potkat například také v Polsku, konkrétně Varšavě a Krakově. Tam jeden autobus ujel 310 km, přičemž mu zbývalo dokonce plných 31 % baterie.
Zpět do Kodaně: druhý z dvojice testovaných elektrobusů BYD zvládnul splnit svůj celodenní plán operací při plném vytížení. Najel při tom 150 km při zapnutém elektrickém vytápění. Následně se vracel po dálnici 90 km. Najel tedy celkem za den 240 km, přičemž baterii zbývalo 8 % kapacity.
Ploché město, dieselový
Ploché město, dieselový bufík, jaký jízdní režim (zatím se používají dieselové ekvivalenty SORT 1/2/3, připravují se e-SORTy)?
BYD má 324kWh baterii, počítejme 90% standardní DOD a ještě 8% zbývající kapacity (DOD 82 %) takže 325 km na 265,8 kWh, tzn. 0,81 kWh/km. Papír snese všechno a jízdní profil+obsazenost udělají své. Nechci do nich za každou cenu rýt, ale v letáku mají uvedených stále ne běžnému provozu odpovídajících 1,3 kWh/km bez vytápění, jak vysvětlí číslo skoro o polovinu nižší je na nich…
Zaspali dobu
Zaspali dobu pupačci.
Východný blok má elektrobusy už viac než 30 rokov 😀
Rekordy jsou pěkná věc,
Rekordy jsou pěkná věc, ale za mnohem důležitější považuji znení posledního odstavce. “ druhý z dvojice testovaných elektrobusů BYD zvládnul splnit svůj celodenní plán operací při plném vytížení.“
A jsme opět u toho, Dopravním podnikům po celé Evropě opravdu stačí na většinu linek denní nájezd 200-250km při plném vytížení. Což opravdu není technická překážka a pak hlavně není potřeba řešit složité a především nepraktické/život otravující „kraviny“ typu průběžného dobíjení, které v konečném důsledku vyjdou patrně dráž než prostě koupit autobus s dostatečně velkou baterkou.
pokud se jedna o vysledky z
pokud se jedna o vysledky z realneho provozu tak je to velice pekne. Ten Warren Buffett mozna fakt neni uplne hloupy 😀
Opravdu zajímavý
Opravdu zajímavý výsledek. Dánsko není nijak hornatou zemí, a tedy elektrobusy BYD v případě českomoravských poměrů by mohly nahradit Iveca v MHD malých měst a mikroregionů v Polabí a na Slovácku. Teď je pouze otázka ekonomická co by přišlo zřizovatele levněji BYD nebo SOR v elektroprovedení???
To jsou nádherné výsledky
To jsou nádherné výsledky …