Elektrický autobus nabitý za 10 minut

Na cestu po Kalifornii se vydala společnost Proterra zabývající se vývojem dopravních prostředků využívajících alternativních pohonů. Nový koncept autobusu EcoRide B35 disponuje podle dostupných zpráv velmi zajímavým parametrem. Baterie označené jako „TerraVolt™ Energy Storage System“ je totiž možné dobít za dobu kolem deseti minut.

Dojezd 50 – 60 km není nijak závratný, v kombinaci s časem potřebným k nabití se však jedná o zajímavou hodnotu. Pořizovací cena bude zcela jistě vyšší, provozní náklady ale mají být pouhým zlomkem oproti konvenčním autobusům (Proterra uvádí jednu čtvrtinu). Zajímavé.

16 Comments on “Elektrický autobus nabitý za 10 minut”

  1. prodejni cena tohoto
    prodejni cena tohoto autobusu se odhaduje okolo 2 milionu USD, navratnost pri tehle cene je taky dost desiva, nasazeni by bylo mozne asi jen na extremne vytizene mestske linky.
    Take Prottera udajne ma primo hybridni model v kombinaci vodikovy clanek a el.baterie, ten uz je pouzitelnejsi na delsi trasy.kazdopadne cena jizdneho by byla asi srovnatelna a pokud by se meli do 20 let vratit investovane naklady, tak pravdepodobne mnohem vyssi.No ale aspon dalsi vlastovka 🙂

  2. můj naázor – do města bez
    můj naázor – do města bez problémů, ale kdyby byl dojezd 100km na jedno nabití bylo by to už o něčem jiném – autobus sice na zastávkách stojí chvíli ale problém by byl v „dobíjecích stanicích“ které taky stojí peníze a levné asi zrovna nebudou, dobíjet se dá klidně z „troleje“ na zastávce což by bylo i celkem bezpečné

    toť můj názor

            1. Ano, reseni pomoci nejakeho
              Ano, reseni pomoci nejakeho bufferu bude asi nutne. Nemusi jit zase o akumulator, proste jde o to, aby bylo ‚nekde‘ (infrastruktura) k dispozici dostatek energie k okamzitemu pouziti. Nabizi se analogie s klasickou cerpaci stanici. Misto zasobniku na naftu/benzin bude pod zemi obrovskej kondenzator.

              1. Taky cesta,ale takovy kondik
                Taky cesta,ale takovy kondik by byl nemozne drahy(aspon zatim).Je i jednodussi cesta-na stanici vymenit baterie, ty puvodni by se v klidu nabijely a az by byly nabite, tak by se daly do jineho autobusu. Bylo by to lepsi i pro baterky,protoze by se mohly nabijet dele mensim proudem.

                1. A co tak bateriokondik.
                  A co tak bateriokondik. Zaoberal sa tym uz niekto?

Napsat komentář