Na cestu po Kalifornii se vydala společnost Proterra zabývající se vývojem dopravních prostředků využívajících alternativních pohonů. Nový koncept autobusu EcoRide B35 disponuje podle dostupných zpráv velmi zajímavým parametrem. Baterie označené jako „TerraVolt™ Energy Storage System“ je totiž možné dobít za dobu kolem deseti minut.
Dojezd 50 – 60 km není nijak závratný, v kombinaci s časem potřebným k nabití se však jedná o zajímavou hodnotu. Pořizovací cena bude zcela jistě vyšší, provozní náklady ale mají být pouhým zlomkem oproti konvenčním autobusům (Proterra uvádí jednu čtvrtinu). Zajímavé.
prodejni cena tohoto
prodejni cena tohoto autobusu se odhaduje okolo 2 milionu USD, navratnost pri tehle cene je taky dost desiva, nasazeni by bylo mozne asi jen na extremne vytizene mestske linky.
Take Prottera udajne ma primo hybridni model v kombinaci vodikovy clanek a el.baterie, ten uz je pouzitelnejsi na delsi trasy.kazdopadne cena jizdneho by byla asi srovnatelna a pokud by se meli do 20 let vratit investovane naklady, tak pravdepodobne mnohem vyssi.No ale aspon dalsi vlastovka 🙂
můj naázor – do města bez
můj naázor – do města bez problémů, ale kdyby byl dojezd 100km na jedno nabití bylo by to už o něčem jiném – autobus sice na zastávkách stojí chvíli ale problém by byl v „dobíjecích stanicích“ které taky stojí peníze a levné asi zrovna nebudou, dobíjet se dá klidně z „troleje“ na zastávce což by bylo i celkem bezpečné
toť můj názor
Tam by sa skor asi hodili
Tam by sa skor asi hodili vymenitelne vodikove nadrze. Vybudovat siet s vykonom potrebnym na dobitie autobusu na zastavkach by potrebovalo asi uz siet vysokeho napatia. A ta v mestach nie je povolena.
Dobrej napad,mohly by byt
Dobrej napad,mohly by byt useky s trolejemi kde by se dobijel(u zastavek) a tam kde by troleje nebyly by jel na baterky.Jinak pokrok v akumulatorech je uzasny
pokud se chcete podivat na
pokud se chcete podivat na popis pouzite technologie baterii tak vyrobce je http://www.altairnano.com
Tak take nabijanie baterii
Tak take nabijanie baterii je asi mozne len zvaracim zdrojom, alebo bleskom.
Neni tezke spocitat, kdyby
Neni tezke spocitat, kdyby aspon byla znama kapacita. Ale pravda, ze by to musel byt slusny prenos.
Mi to neda :o)
Rekneme, ze
Mi to neda :o)
Rekneme, ze by „sezral“ jen 20kWh/100km … tzn. na tech 50km by to dalo 10 kWh. No a to natlacit za 10 min bude treba vykon 60 kW. To neni malo :o)
Podla tych vypoctov to
Podla tych vypoctov to vypada tak, ze konecne stanice tohoto autobusu budu asi pri trafostaniciach.
Pri 400V by to delalo 150A
Pri 400V by to delalo 150A proud, to neni malo, nedovedu si predstavit, jestli je mozne to nekde odebirat.
Mozna, ze by se u nabijeci stanice nabijel pomaleji jiny akumulator a ten by potom byl schopny „precerpat“ energii, aniz by zatizil sit.
Z nazvu baterie „Terravolt“
Z nazvu baterie „Terravolt“ sa da predpokladat, ze to napatie asi bude ovela vacsie (10 000V by som tipoval).
Vodic a cestujuci budu
Vodic a cestujuci budu zrejme musiet cestovat v gumennych kombinezach.
Ano, reseni pomoci nejakeho
Ano, reseni pomoci nejakeho bufferu bude asi nutne. Nemusi jit zase o akumulator, proste jde o to, aby bylo ‚nekde‘ (infrastruktura) k dispozici dostatek energie k okamzitemu pouziti. Nabizi se analogie s klasickou cerpaci stanici. Misto zasobniku na naftu/benzin bude pod zemi obrovskej kondenzator.
Taky cesta,ale takovy kondik
Taky cesta,ale takovy kondik by byl nemozne drahy(aspon zatim).Je i jednodussi cesta-na stanici vymenit baterie, ty puvodni by se v klidu nabijely a az by byly nabite, tak by se daly do jineho autobusu. Bylo by to lepsi i pro baterky,protoze by se mohly nabijet dele mensim proudem.
A co tak bateriokondik.
A co tak bateriokondik. Zaoberal sa tym uz niekto?
Pokud by baterky mely
Pokud by baterky mely kapacitu 100kWh, tak by nabijeci vykon byl 600kW a to je jako krmit lokomotivu. Na to by se hodily troleje s napetim 25kV