Tesla předala po pěti letech od oznámení prvnímu zákazníkovi elektrický tahač Tesla Semi. A ukázala podivuhodné výsledky testů.
Plně elektrický tahač Tesla Semi provází dlouhodobě odklady a v poslední době i pochyby o tom, zda jsou sliby Elona Muska reálné. Ohlášen byl v roce 2017. Elon Musk tehdy prohlašoval, že nám z něj vyletí mozek z hlavy. Nám možná ne, ale některým výrobcům dieselových tahačů možná ano.
Velmi rychle si Tesla Semi po desítkách a stovkách začaly rezervovat velké americké společnosti jako Walmart, Budweiser, PepsiCo a další. Původně měl dojezd na jedno nabití a s nákladem činit 500 km, což ale Musk později upravil na 800 km. Následovalo několik odkladů původního data uvedení v roce 2020 a výroba se rozjela až v říjnu 2022. Původní plány hovořily o výrobě až 100 000 Tesla Semi ročně.
Aktuální speciální Tesla Semi událost vlastně nic úplně překvapivého nepřinesla. Jen potvrzení původních hodnot. Tesla představila výsledek praktického testu při 804 km cestě s plně naloženým Tesla Semi. Celková hmotnost činila 37 tun, kolik z toho byl náklad lze pouze odhadovat na přibližně 25 tun za předpokladu hmotnosti tahače 12 tun.

Tesla se chlubila zejména překonaným převýšením 1260 m n. m. a tím, jak snadno si elektrický tahač poradil se stoupáním proti dieselovému bratrancovi. Spotřeba je podle Tesly pod 2 kWh/mi (124 kWh/100 km). Potvrzen byl také brutální nabíjecí výkon 1 MW na Megachargerech. Tesla zdá se potvrdila stejný nabíjecí výkon také pro Tesla Cybertruck. O pohon Tesla Semi se stará stejná soustava tří elektromotorů, jako v Model S/X Plaid. Prvním zákazníkem který Tesla Semi obdrží, je Pepsico.
Video z Tesla Semi Event:
zdroj: Tesla
a Marseiézu znáte ?? 😀 😀 😀
https://www.youtube.com/watch?v=KmGmNTvSf_w
Teď je další tah na konkurenci jakej dokážou nabídnout dojezd, užitečnej náklad, rychlost nabíjení, kdy to dodaj a v jakejch počtech. Laťka byla nasazena.
off. Diky brexitu je obchodni bilance Cezka s Nemeckem uz vyssi nez mezi Velkou Britanii a Nemeckem. Drive byla VB na 5. miste a dnes uz neni ani mezi prvni desitkou. A tendence padajici. Vsem pitomcum co hlasovali pro brexit uz z brexitu boli hlava a zaludek. Jojo, EU je EU a byt mimo je na prd. Ale Spolek Pomocnych Delniku pracuje dal na czexit.
A protože bych musel na zboží z Británie zaplatit clo tak už jsem od nich nic nekoupil.
Dříve jsem tam dost nakupoval.
Zajímalo by mne kolik budou vážit baterky, tipl bych si 5 tun.
Parada. Uz se tesim na zkusenosti z bezneho provozu. Kdyz porovnam se spotrebou naftovych smradochu 40 l/100km, tak je to uzasna zprava. Ropna mafie musi brat prasky.
Sorry, s prominutím další kokot(už to dneka vidím ve druhém článku), co napíše(slepě převezme) spotřebu v kWh na míli. To si Honzo nemůžete dát fakt jednou tu práci a přepočítat to na kwh na 100 kilometrů, jak se u nás bežně spotřeba udává! Aby to nemuseli stovky vašich čtenářů počítat jak kokoti sami. Takže spotřeba toho naloženýho tahače je cca 120kWh/100km. Čili jenom 5x větší než starý Sko.
A to jako proč? Napsáno je to správně – tak jak to Tesla řekla. Například já jsem si 2 / 1,61 v hlavě podělil zcela automaticky při čtení.
Dyť neříkám, že to není správně. Jen je to trošku naprd. Kdo míle nepoužívá, tak má maglajz mezi normální a námořní a počítat po obědě taková numera se taky nechce… 🙂
tezla to jako dycky neřekla správnácky správně, ale kamuflážnicky blbě. Poctivě správný údaj je v jednotkách 120kWh na 100km 😉 a v hlavě si děl co chceš a stejnak to tak bude! jasný 😀 😀
Doplnili jsme.
Paráda. Super 🙂
Tesla po deseti letech od objednávky dodala Pepsi JEDEN tahač. Zaparkovali ho vedle klasického, který váží o 50% méně a uveze 4x více a vložili jeho fotku jako ilustraci na wikipedii k heslu Fiasko.
Hned vedle dlouhé série tvých fotek pod hesly loser, nicka, falešný prorok, rusofil, tragéd, nula, hňup, Jolanda, nejhorší investor…..
Ještě tam chybí to hlavní=runner42 je lhář!
runner42 napsal:
29. 11. 2022 (11:23)
V Rusku jsem byl naposled před dvěma lety a neviděl nic západní výroby.
https://www.hybrid.cz/cesky-ford-vyvraci-nejcastejsi-obavy-z-vlastnictvi-elektromobilu/#comments
runner42 napsal:
7. 4. 2022 (18:19)
Čau chlapi, kam se ubírá rusko si posoudím sám, schválili mi víza a letím na prodloužený víkend do Moskvy.
https://www.hybrid.cz/evropske-automobilky-se-musi-transformovat-ukazuje-studie/#comments
Bylo pěkné sledovat lháře, jak přemýšlel, co vlastně napsat za další lež a jak se z toho vykroutit. Prý hodně cestuje, tak si to nepamatuje. Checht.
tupec42 ze cestuje po svete? Leda tak sanitkou z jedne lecebny do druhe a vzdy ujede 42 km.
Jinak napsal lež a ještě hloupost. Kdyby byl v Moskvě, tak by jistě věděl, že mezi MS. a Petrohradem jezdí vlaky Siemens Velaro RUS. Konstrukční varianta vlaků Siemens pro ruský trh+firma zajišťuje jejich údržbu.
https://www.hybrid.cz/siemens-vyvine-pro-deutsche-bahn-nove-rychlovlaky/
To je pouze jeden příklad, že v Rusku jsou západní značky.
podle mého povrchního sledování trpí běhna touto diagnózou:
Pseudologia phantastica neboli mýtomanie (česky též bájivá lhavost) je porucha, kdy mýtoman, na rozdíl od různých podvodníků, nelže ze zištnosti nebo s úmyslem někomu uškodit. Jeho hlavní motiv je získání takové pozornosti a respektu, jaké by podle jeho názoru nikdy nepoznal, kdyby se spolehl na své „obyčejné a nezajímavé“ já. Trpí nedostatkem sebevědomí a vymýšlení historek, v nichž hraje hlavní roli, se pro něj stává drogou, bez níž se neobejde.
já myslím, že je to naprosto přesný popis charakteru jeho příspěvků a není třeba na něj dále reagovat.
runner42 napsal:
25. 11. 2022 (17:17)
Mysli si co chceš, já už dávno nemám potřebu cokoliv dokazovat sobě, natož někomu cizímu 😉
Dům jsem postavil, strom zasadil, syna zplodil, takže mám splněno.
Jj, má splněno. Snad se jednou podívá i do toho Ruska.
Můj komentář ohledně runnera42 čeká na schválení. To je zajímavé, tak snad to není nějaká cenzura.
Tak už to tady je. To je dobře. Njn, kdo nelže, tak si nemusí pamatovat, co kdy říkal. Má to pěkně černé na bílém.
Nevím proč se uboZak42 rozepisuje🤷♀️, když na jeho myšlenky už je smajlík 💩
Už zase?
https://www.hybrid.cz/tesla-semi-elektricke-tahace-s-dojezdem-800-km-uz-tento-rok-slibuje-musk/comment-page-1/#comment-296853
Místo uznání dalšího omylu odhadu v tom, že dodávka letos nezačne.
Přibydou další kraviny ohledně hmotnosti a užitečného zatížení. 1MWh baterka by mohla vážit zhruba 5,5t. Nevím, kolik by vážily spalovací kraviny, které tam být nemusí, ale řekněme, že užitečné zatížení soupravy bude o 5t menší. To je vzhledem k provozním nákladům a energetické efektivitě více než přijatelné.
Oficiální hmotnost tahače není známa, ale nějaké odhady lze najít třeba tady:
https://www.teslarati.com/tesla-semi-unladen-weight-estimate/
„
Pokud jsou tyto odhady poněkud přesné a Semi váží sám o sobě kolem 27 000 liber, nepřekvapivě by byl těžší než jeho protějšky s ICE, ale ne o moc. Ve srovnání s tahačem s dieselovým pohonem, který váží asi 20 000 liber, by Semi nakonec přepravil o 7 000 liber méně nákladu. Semi však má lepší výkon a méně údržby než jeho konvenční konkurenti na trhu nákladní dopravy.
„
Takže tahač je těžší jen o 3,17t.
Taky nejsou jen těžký krámy, ale taky objemný a méně těžký krámy. No tak holt Semi nasadí na ty méně těžký, žejo. Stejně potrvá 20 let než ty diesely vymizí, tak si aspoň ještě pár let mohou říkat, že je to dobrý.
Teslamagazín uvádza, že sa špekuluje o váhe ťahača 12 ton, ale neuvádza, kde.
,