Cílem kampaně Ford je zlepšit informovanost motoristické veřejnosti o skutečných provozních a užitných vlastnostech elektromobilů.
Nedostatečný dojezd na jedno nabití nebo řídká síť nabíjecích stanic, to jsou podle průzkumů nejčastější důvody, proč čeští řidiči zatím nechtějí uvažovat o pořízení elektromobilu. Vývoj jde nicméně rychle dopředu a většina těchto výhrad dnes již neplatí. Český Ford proto spouští novou lokální osvětovou kampaň, která nejčastější obavy z vlastnictví elektrického vozu vyvrací.
„Jako jeden z lídrů přechodu na elektromobilitu v Evropě cítíme společenskou odpovědnost připravit na tuto změnu českou veřejnost,“ vysvětluje Libor Beneš, Country Manager značky Ford pro Českou republiku. „Elektromobily i nabíjecí infrastruktura se rychle zdokonalují. S vozem poháněným elektřinou se dnes žije stejně snadno, a v některých ohledech i snadněji než s běžným automobilem na benzín či naftu. Na konkrétních příbězích ze života chceme ukázat, že moderní elektrické vozy zcela splňují běžné potřeby a požadavky českých řidičů.“
Scénáře jednotlivých spotů reagují na komentáře ze sociálních sítí, diskuse se zákazníky i zpětnou vazbu od prodejců Ford. Všechny příběhy mají reálný základ a český motorista se s nimi dokáže snadno ztotožnit, ať už jde o využitelnost vnitřního prostoru, dojezd na jedno nabití nebo hustotu nabíjecí sítě.
Kampaň pro Ford zpracovala a vytvořila digitální agentura WeDigital v koprodukci s butikovou kreativní produkcí Final_2. Ta si zakládá na propojování reklamních trendů s klasickým filmovým vyprávěním. “Tři příběhy nahlíží na vztah otce (Martin Učík) a dcery (Charlotte Doubravová), která si poprvé koupila elektromobil. Skrze jejich vzájemné špičkování se nám povedlo znázornit střet dvou generací,” vysvětluje režisér Martin Marko. “Při tvorbě se inspirujeme kreativními procesy ze zahraničí. Naši režiséři zkouší s herci a scénáře ladí společně. Je to sice časově náročné, ale výsledek stojí za to,” vysvětluje Jan Chramosta, kreativní ředitel Final_2.
Délka spotů je netradičně delší než 30 sekund. “Věříme, že i když má reklamní spot přes minutu, tak právě díky kreativě postavené na reálných situacích, se kterými se diváci mohou ztotožnit, je přiměje k udržení pozornosti a delší době dokoukání. Mimo tyto hlavní spoty jsou v plánu i kratší formáty, které budou napomáhat zvýšení dosahu celé kampaně,“ dodává Andrea Hurychová za WeDigital.
Prodeje elektromobilů rychle rostou v celé Evropě i v České republice. Podle Centra dopravního výzkumu bylo k 30. září 2022 v ČR registrováno 13 185 osobních automobilů s čistě elektrickým pohonem. Za prvních 10 měsíců letošního roku vzrostl dle statistik Svazu dovozců automobilů počet jejich registrací meziročně o 56 %.
Evropský parlament v červnu odhlasoval stanovení nových cílů emisí CO2 pro osobní a lehká užitková vozidla včetně požadavku Evropské komise, aby do roku 2035 bylo 100 % nových vozidel prodávaných v EU bezemisních. Ford se přitom zavázal, že již od roku 2030 bude v Evropě prodávat osobní automobily výhradně s elektrickým pohonem a již v roce 2026 plánuje na kontinentu prodat celkem 600 000 elektromobilů.
zdroj: tisková zpráva
přesně takhle soudruzi na parkovišti !! ale s mnoha stojany a solárním zastřešením povinně k tomu 😉 A vídíte ten fofr už teď že jo 😉
https://youtu.be/yrbDho3T-CI?t=458
„Jako jeden z lídrů přechodu na elektromobilitu v Evropě…“
Opravdu???
To je kvůli progresivní Udržitelnosti přeloženo free a cool copywriterem do newspeaku. Původní text zněl Jsme poslední v segmentu o velikosti statistické chyby.
Důležitý bude rok 2026 a revizní klauzule. Jestliže technologie nepokročí tak daleko A ZÁROVEŇ ceny neklesnou tak nízko, tak původní termín 2035 jako konec spalovacích motorů padá. To platí pro EU, ostatní státy si jedou podle svého. Ford nemá hlavní gró prodejů v Evropě.
Aha, teď už to máme skoro všechno díky Fordu vyřešeno.
Zbývá vyřešit poslední věc a to je cena elektřiny. Nabíjet auto na cestě, je dnes mnohem dražší než jezdit na benzín. 🤔
přesně tak čongu přesně tak 😀 😀
https://www.youtube.com/watch?v=OXegsoxMSMw
Že je život stejně snadný s El autem jako s dinosaurem?
Ale notak. Stačí se podívat na cestopisy odvážlivců co jeli s elektrem za hranice. Před cestou týden plánování, zařízování registrací a čipů.
A výsledek? Občas nabíječka nefungovala, občas nešla spustit a tak dále….
S dinosaurem přijedu k jakékoliv pumpě a když je otevřená, tak si natankuju a za pár minut valím dál.
co blbneš? přijedeš-li na jakýkoli nabíjecí Tesla Supercharger předem na displeji víš kolik jich je volných a jak fungují 😀 😀 A neříkej mi že každý den cestuješ na východ Evropy 😉
Takže rada zní si koupit Teslu a bojovat místo nabíjení s tím blbým tabletem?
To je teda argument…
Nejezdím to každý den, ale když tam jedu tak si cením svého volného času a odmítám trávit večery hledáním trast a zjišťováním způsobu jak u kterého stojanu vůbec začít nabíjet.
nejde o radu ale příklad. Funguje to tesle, fungovat to bude i čezu 😉 Na každým rohu, takže tvůj povzdech že život s El autem je stejně snadný jako s dinosaurem je naprosto lichý 😉
Lidi, vy to neumíte domyslet do konce. 99% jízd s EV jedu zadarmo ze solárů. Na to 1% dlouhých jízd si půjčuji Rolls Royce s řidičem a striptérkou v kufru. Finančně to vychází pořád lépe než jezdit trvale s Oktávkou. 😉
A ta coura, když Ti ho hul.lila Ti vysála i ten kousíček mozku z palice? Jináč bys třeba domyslel to, že bydlí lidé v novostavbě někde, kde nejsou vůbec podmínky pro solár a oni přesto tam žijí velmi rádi? Takových a onakých příkladů bych Ti vymyslel 100 za hodinu, nestojíš mi však za tu námahu, mysliteli.
Však já nikde netvrdím, že je EV vhodné pro každého. Pro někoho je vhodnější koloběžka.
pro Dlažku…Tam kde ,,nejsou vůbec podmínky“ pro fotovoltaiku, tam nejsou ani podmínky pro bydlení ty trdlo 😉
Bozinku, do jakehoze hovadka jsi dusi vloziti racil? Ja treba mam barak ze stran rozhodujich o svetelnem zisku zastineny vzrostlymi stromy. A byt jsem mel 1000+1 moznost ten barak situovat jinak, ani jednou jedinkrat jsem toho nelitoval. Na fotovoltaiku se.re Bily tesak, ja se kocham korunami vzrostlych javoru a jasanu, ted na podzim se brodim vrstvou toho jejich zlata a kazdy kdo prijde pobyt nebo jen na kafe rika- nedivim se Ti, ze nikam nejezdis, na Tvym miste bych se odsud nehnul. Genius loci tomu rikaji hoch vzdelanci jako jsi Ty, dochtore.
pro Dlažku… Možná je u vás loci genius, ale ty teda rozhodně ne 😃…Mám takový zlozvyk koukat při procházkách na střechy a říkám si: tady je to super, tady nic moc, atd… Takových baráků, kde by se FVE nevyplatila je jak šafránu a rozhodně bych tam nechtěl bydlet. Jestli máš vzrostlé stromy pár metrů před barákem na jižní straně tak jseš cvok. Shoď to dolů ty starej blázne a pust bábě slunce do světnice 😁
Chladivy stin v lete mi stoji za vsechny FVE sveta. Ja, kdyz bych sel na prochazku, rozhodne nebudu koukat domum po vrsku ale zenskym po spodku. Ani babske spodky mne ale neprinuti vytahnout v lete paty z toho stinu, pokud tak jdu zase do chladne vody na reku. A ted, kdyz uz slunce nepali ale jen dodava dni prijemnou atmosku, tak eventualne ohreje pres okna interier.
A krávu kvůli smetaně do kafe „zdarma“ sis pořídil taky, doktore Zelí?
Runnere zvědavost mi nedá. Kdo to je doktor Zelí? Už jsi to tady použil víckrát. To mám být snad já? Vysvětli prosím.
hxxps://youtu.be/XvpW2gn-Lmw?t=97
Tyto pány jsem měl rád, takže je to pro mě čest. Sice nemohu najít žádnou souvislost se zdejší diskuzí ale to nevadí.
Ó naopak, jejich „Nechci slevu zadarmo“ je přímo ukázková analogie uvažování místních elektromobilistů a solaristů.
Jinak včera vyšla statistická ročenka ČSU. Dočteme se v ní například, že hrubý domácí produkt na obyvatele v paritě kupní síly Čecha je cca o čtvrtinu menší, než Rusa. Není to zajímavé? 😉
Samozřejmě lze argumentovat, že se jedná o průměry. A je to pravda, oblasti ruského dálného východu jsou nepoměrně chudší, než je průměr. Na druhou stranu, v EU jsou místa ještě chudší a také se nejedná se o malé regiony. Například Bulharsko, to je proti Rusku i České republice vysloveně žebrákov.
Pokud se do kupní síly Rusů počítají i majetky Liliputina a oligarchů tak se nedivím. Ruská šlechta s carem byli proti nim žabaři.
V Rusku jsou obrovské rozdíly, jako v každé autoritářské zemi třetího světa. Pak ten průměr vyjde tak, jak vyjde. Spíš je otázka, ve které zemi bych chtěl žít, ČR nebo Rusko? A když vezmu v úvahu všechny aspekty (HDP, zdravotnictví, délka a kvalita života, občanské svobody atd., atd.), vychází mi z toho nepoměrně lépe ta ČR. Ostatně, i to Bulharsko.
Já jsem byl v Moskvě naposledy v roce 86. Koupil jsem si v supermarketu sušenou rybu zabalenou v novinách. Ze žáber vylezl jakýsi brouk tak jsem to šel reklamovat. Prodavač mě přesvědčoval, že to nevadí, je to kožojed který sežere jenom mozek a rybě neuškodí. Věřím tomu, že se tam už hodně změnilo ale runnere viděl jsi tam něco co by se ti líbilo a přitom to nebylo západní výroby?
Problém občanů České republiky je v tom, že žijí ve lži. Ve lži, která chytře staví na minulosti a předkládá ji jako přítomnost. Typická propaganda – protivníka vylíčit jako naprosto neschopného, aby jsme se ho nebáli, a současně všeho schopného, abychom ho nenáviděli.
Tvrdíš, že Česká republika vychází lépe. Ok, pojďme se podívat na to zdravotnictví – tak třeba úmrtnost kojenců. V Rusku v roce 2009 to bylo 16 případů na 1000 dětí. Tedy daleko horší, než v ČR nebo USA. V roce 2014 to byla ale už jen polovina. V roce 2019 to ale už bylo jen 3,5 případů na tisíc dětí, tedy mnohem méně, než v USA a prakticky srovnatelně s ČR. Když uvážíme přírodní podmínky, je to fantastický úspěch.
Jak je to možné? Rusko od roku 2009 postavilo desítky moderních nemocnic a klinik, ze kterých ÚPMD bledne závistí. Naše média jsou plná obrázků starých sovětských oprýskaných ústavů, čím větší horor, tím lépe. Ale je to lež. Takových i u nás najdeme tři pr***e, ale není to obrázek našeho zdravotnictví.
Občanské svobody? O čem to mluvíš? Pusť si na mobilu browser a přečti si tady ten článek, že Rusko brzo zakáže cizincům za úplatu využívat Rusky jako náhradní matky.
hxxps://www.rt.com/russia/567259-russia-ban-foreign-surrogancy/
Pokud ti to nepůjde, zamysli se nad tím, proč jako občansky svobodný člověk si to nesmíš přečíst a jsi svým mobilním operátorem „demokraticky“ zcenzurován.
V Rusku jsem byl naposled před dvěma lety a neviděl nic západní výroby. Dominuje domácí výroba, Čína a Japonsko. I ta některá „západní“ auta, byla místní výroba. Ale v automotive to jednoznačně válcuje Japonsko a Čína.
Přepokládám, že do průmyslu EU a USA vyváželi. Ale podle mě to brzo nahradí.
V tom případě je mi záhadou proč v té „zemi světlých zítřků“ nežiješ. My bychom se ti i složili na cestu.
Protože nejsem marocký gynekolog?
Jsou ale tací, kteří tam jdou. Na jaře jsem tady o jednom psal (optimalizace výrobních procesů v leteckém průmyslu) a v prosinci spouštějí první část výroby – nová továrna, nové linky. Stačilo jim půl roku na rozjetí a teď to budou rozvíjet.
Jakou nemocnici nebo leteckou továrnu jsme za půl roku zprovoznili my v ČR?
„hrubý domácí produkt na obyvatele v paritě kupní síly Čecha je cca o čtvrtinu menší, než Rusa“
To je zase taková Runerovina a vy mu to žerete. On se totiž asi podíval do tabulky, kde viděl 30 053 akorát že v PPS. To je totiž trochu něco jiného než PPP, ale to mu přece nevadí. Hlavně že my všichni ostatní žijeme ve lži.
Nejvíc by mě ale zajímalo, kde sehnal čísla z Ruské strany, když už víc jak půl roku skoro nic nezveřejňují.
Checht, runner42 alias Kolbenlhář píše, že byl v Rusku naposled před dvěma roky a neviděl nic západní výroby.
Tak se podíváme do minulosti:
runner42 napsal:
7. 4. 2022 (18:19)
Čau chlapi, kam se ubírá rusko si posoudím sám, schválili mi víza a letím na prodloužený víkend do Moskvy. Konečně jsem si našel čas a hodlám využít toho, že zápaďáci s vymytými mozky budou sedět doma na zadku a vylévat svou žluč v internetových diskuzích.
Mohu doporučit – letenky za pár korun s Turkish, rubly jsem koupil ve směnárně v Krakovské a na booking hotelu doporučuji Ostrovok.ru. Apartmán v luxusním hotelu s výhledem na Kreml víkend za 15 tisíc.
Co se týká sankcí, tak jediný rozdíl jsem zatím pocítil v tom, že moje peníze nedostane Lufthansa a Booking.com.
Jednou lhář, pořád lhář=prostě Kolbenlhář. Co dělá deset komínů a termokamera, Ty lháři?
https://www.hybrid.cz/evropske-automobilky-se-musi-transformovat-ukazuje-studie/
Njn, kdo lže, tak ten i krade a do pekla se hrabe. Proto má v profilu toho čertíka…náš pan lhář.
Runnere jak to bylo s tou návštěvou Ruska letos na jaře (jak bystře připomněl ..2050..)?
Od té doby ještě 2 roky neuběhly že? (Nepředpokládám že jsi z Ruska letěl rovnou na Merkur 😃)
Šmarjá myslel jsem že to bylo jaro 21. Holt nabitý rok. A to už tolik necestuji, bylo období, kdy jsem ani nevěděl, v které zemi a městě jsem se ráno probudil.
Komíny kouří. Kamery v pohodě, díky za optání. Jestli máte někdo zkušenosti se zapojením samostatného alarm výstupu na HIK kamerách na sběrnici bezpečnostního systému, tak by se hodily.
Prý myslel, že to bylo jaro roku 2021. Psal, že do Moskvy letí na začátku dubna letošního roku. Rozdíl letošního listopadu a letošního dubna=sedm měsíců. Njn, jeden si to nemůže pořád pamatovat, když neustále lže.
Jen sedm měsíců? Tak já se nenudím. 😊 Narodilo se mi dítě, dořešoval jsem dům, nová firma, umřel můj kamarád, nový pes, svatba sourozence, zranění zad, práce na rybníku a v lese, prodej a nákup nemovitostí… přijde mi to jako pět let.
Mimochodem info pro Dřevorubce., tak nakonec jsem šel do Stihl 261 s 42 lištou. Maká bezvadně.
pro Runnču… Samozřejmě že maká skvěle, ještě aby ne! Pro tebe už je na pořád. Akorát je možné, že ti ji časem zakážou používat pro překračování hlukových norem. Ale spíše tě dříve přestane bavit shánět a patlat se s benzínem a olejem a koupíš si pro tebe ideální Aku pilu. Tuhle veteránku pověsíš na zeď jako vzpomínku na staré dobré časy vedle kosy a trakaře 😃
Taky mě pobavila zmínka lišty ,,42″.😁
Člověče ty snad máš ,,Runner 42″ i na espézetce…I když ne…To asi né 😃😉
To snad ne. A stejně, tady mě zaprvé nikdo neslyší a zadruhé je to každému šumák.
Ta 42 mě lehce znejistěla, ale naštěstí jsem se jen v noci přepsal, je to ve skutečnosti pětačtyřicítka 😀
Jo, jo, FVE ti vyrostla na střeše sama od sebe, přes noc, zdarma, jako zázrakem. Chvalte Pána, Aleluja 🙂
kdepak zdarma — fotovoltaika je strašně drahá…. Zadarmo budou až nové bloky Temelína 😆
cestopisy odvážlivců co jeli s elektrem za hranic
02. 08. 2014;
http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php
6, Model S zkušenosti … cestování po Evropě:
KONTROLNÍ otázka soudluzi : Šáde Eňouš EPIZĎODA : štáva do vostřikovačů 😀 😀
https://www.youtube.com/watch?v=qWBudJgi3U0&t=3456s
Poslední produkty Škody Auto a.s. lze skutečně shrnout třemi slovy pána na videu: „To je demence“.
Ano, škodováci buď utrpěli úraz hlavy, nebo inkluzi žáků speciálních škol, protože technická řešení, která v novějších autech najdeme, navrhovala naprostá hovada.
jj hujeřina jako prase prostě fejl fejl fejl ale dokouknuls to že jo do rozuzlení kde s Sade Enous je nutný jezdit pravidelně do servisu – k doplnování ostřikovaču a nově i čistící služby oděvů… EPIZDODA: prahy 😀 😀 😀 nj malá domů voleje už nefrčí 😀 😀 😀
https://youtu.be/qWBudJgi3U0?t=3705
Dobrý článek a diskuze na iDNES, kde placenou inzercí pokouší evropští neofašisté přesvědčit českou veřejnost, že černá je bílá a elektromobilita pokrok.
Doporučuji:
hxxps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-pozar-degradace-baterie-brzdy-pneumatiky-dojezd.A221103_142649_tec_technika_nyv/diskuse
Pokud nemají elektromobily nedostatečný dojezd a síť nabíjecích stanic je dostatečná, proč tedy jsou rozkrádány veřejné prostředky na jejich podporu formou dotací?
To by mě taky zajímalo. Když už ty elektromobily jsou tak skvělé a jejich vlastnosti předčí klasický spalovák, proč jsou teda pořád ve většině vyspělých zemí dotované? Neměly by se prosadit v tom případě i na volném trhu bez jakýchkoliv dotací? Odpověď je měly. Ale jelikož se neprosadí (viz. např. trh v ČR bez dotací), tak to asi s těmi lepšími vlastnostmi nebude tak horké.
Delate jednu podstatnou chybu, ze spolehate na racionalni mysleni lidi. Ale toho je jako safranu. Proc myslite ze je tolik kuraku, alkoholiku, gambleru a dalsich nesporadanych lidi? Protoze maji v hlave chaos a nedovedou zvazit pro a proti, ale jednoduse podlehaji jistym pocitum. Zkuste presvedcit muslima aby konvertoval ke krestanstvi. Podobna situace je u prestupu k EV, protoze sila viry ve spalovak je u nekoho obrovska.
To není otázka víry. Prostě ty vlastnosti EV za tu cenu (nedotovanou) zatím neodpovídají uživatelským požadavkům, tečka. Ostatně, je to úplně příkladně vidět právě na trzích, kde jsou na EV dotace. Jakmile cenu snížíte vlivem dotací, prodej EV se zvýší a naopak. To nemá s vírou nic společného, cena je silný argument a přesvědčí i „silně věřícího“ 🙂
Jenomže rozumný člověk ví, že v době silné inflace není vůbec důležitá pořizovací cena. Mnohem důležitější jsou provozní náklady budoucí. Problém je v tom, že většina lidí zná největší představitelnou budoucnost jako termín do další výplaty.
Máte pocit, že lidé, kteří si kupují nová auta se umí dopočítat jen do další výplaty ?
Ne, tito lidé mají zřejmě peněz dost. O to je víc podivuhodné, že nevidí budoucnost a koupí si další výfukáč. Ale já jim to nerozmlouvám, každý nechť je strůjcem svého štěstí.
Já tyhle představy místních ekonomických expertů fakt žeru 😀
Rozumný člověk ví, že inflace návratnost neovlivňuje. To je překvapení, že? Jak s inflací opticky roste „úspora“, naprosto stejně roste náklad ušlé příležitosti, který se musí pro zjištění návratnosti od úspory odečíst. A není neobvyklé, že milionová investice, která za dvacet let ušetří dva miliony, je ve skutečnosti naprosto špatná a ekomicky ztrátová.
Ale mě nejde o investování a návratnost ale o přežití v těžkých časech. Přežije jen sedlák který má žrádlo pro své koně na vlastní louce (u mě na střeše). Vy jste závislí na tom jestli vám to žrádlo (benzin) někdo doveze a za kolik vám ho prodá. Asi bych neměl klidné spaní.
A ta FVE co máte na střeše byla zdarma ? Pomineme že ne každý kdo kupuje nové auto má i střechu kam by FVE mohl dát – vlastnictví auta zatím není podmíněné vlastnictvím novostavby v satelitu za městem.
Jistěže nebyla zdarma a každý takovou možnost nemá. Na druhé straně když tady projdu „ulici bohatých“ tak všechny vily mají prázdné střechy, v garáži třífázové přípojky a před každou garáží stojí dvě obrovská SUV s výfuky. Jejich věc, můj problém to není, jenom se mi to zdá trochu škoda.
Tak pokud mají před svojí vilkou dvě velká SUV, tak si dovolím předpokládat že následující „těžké časy“ jejich majitelé přežijí bez problémů. Většina majitelů vilek s SUV totiž zjevně vydělat peníze umí a pokud to nejsou sportovci po ukončení kariéry, tak dokáží vydělat peníze i v „těžkých časech“.
Ten kdo bude mít problém přežít „těžké časy“, pokud vůbec má auto, tak nebude mít nové a určitě neřeší určitě neřeší zda koupit nové EV nebo benzín.
Jinak ano, je to paradox. Ten kdo by mohl ušetřit či „ušetřit“ to nepotřebuje a naopak.
Spousta lidi se kterymi se bavim o EV me rikaji, ze tomu neveri. Finance prijdou tak na 4. miste.
No, podle té závislosti prodejů EV na dotacích bych řekl, že finance jsou až na prvním místě. Ostatně, jako obvykle.