V polovině července byl oznámen kontrakt na dodání 35 elektrobusů BYD eBUS do Amsterdamu. Autobusy se využijí pro přepravu cestujících mezi letištními terminály na hlavním nizozemském letišti Amsterdam Schiphol, které je jedním z nejvýznamnějších v Evropě.
foto: BYD
Čínský konstruktér uspěl v tendru i přes silnou konkurenci dalších čtyř výrobců. Předpokládá se, že k předání vozidel do Amsterdamu a jejich zařazení do plného provozu by mělo dojít v červenci příštího roku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Québec i Los Angeles otestují čínské elektrobusy BYD
Nové elektrobusy nahradí stárnoucí flotilu autobusů jezdících na naftu. Vedení letiště si od tohoto kroku slibuje, že v době, kdy jsou všechna evropské letiště pod rostoucím tlakem na snižování znečišťujících látek a skleníkových plynů vypouštěných do ovzduší, se podaří vylepšit obraz letiště vnímaný u veřejnosti, zákazníků i leteckých společností.
V interiéru vozidla se standardně nachází 27 stálých míst k sezení plus další 4 kolmo umístěné sklápěcí sedačky, které tak mohou vytvořit více prostoru pro státní a dvě bezbariérové plochy.
Vnitřní uspořádání však bude muset být upraveno, aby splňovalo specifické potřeby na letišti. Očekává se, že elektrobusy budou vybaveny i speciálními izolačními materiály, aby byli cestující chráněni před zvuky hlučných letadel.
Elektrobus BYD eBUS má rekuperační brzdění, elektronicky řízené vzduchové odpružení a pohon na zadní nápravě. Připomeňme, že urazí cca 250 km na jedno nabití, ale nedávné testování v Polsku odhalilo schopnost vozidla dosáhnout až 310 km.
Dobíjení trvá 5 hodin a samotné baterie neobsahují žádné žíravé látky, toxické ani těžké kovy a mohou být na konci jejich provozní životnosti bezpečně recyklovány.
Statistiky říkají, že v Číně jezdí již více než tisíc vozů BYD eBUS a expanze na evropský trh mohla začít v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy výrobce získal potřebné certifikace a homologace pro provoz v Evropě. Od té doby byly učiněny objednávky v Nizozemí, Finsku nebo Dánsku a samotné testy proběhly v Madridu, Barceloně, Salcburku či Miláně.
Tak hlavně že jsem se z
Tak hlavně že jsem se z článku nedozvěděl typ akumulátoru. Tohle to je parodie na zpravodajství a odstrašující příklad pro ostatní pisálky.
Jde o tzv. „BYD Fe“ baterie
Jde o tzv. „BYD Fe“ baterie s životností 6000 cyklů (20 let). Jde o typ lithium-železo-fosfátových baterií.
ja se divim ze tady ty
ja se divim ze tady ty anonymy co jen nadavaji jeste tolerujete. A je jich tu cim dal vic, cim to? 🙂
Ono bořit je daleko
Ono bořit je daleko snazší než tvořit, že? Já si naopak myslím, že Hybrid má velice slušnou úroveň a pan Horčík dělá svou práci dobře. Rád si přečtu nové zprávy, které se zde objeví.
Toto opravdu není žádná PR obhajoba redakce, ale co opravdu nesnáším, to je ubohost anonymů!!! Sami nejsou nic schopní dokázat a tak si svou frustraci vybíjejí tím, že aspoň pokazí to, co můžou pokazit!!
Pan Horčíku, díky za Vaši práci a nenechte se odradit. Opravdu není celá republika plná takovýchto „pracantů“.
Naprostý souhlas.
Naprostý souhlas.
Když něco chybí není
Když něco chybí není problém se v diskusi zeptat a jak se zdá pan Hořčík odpovídá.
Pak nezbývá než říci na co jsi daný pán stěžuje?
Jak píšete doufejme, že pan Hořčík bude dál udržovat slušnou úroveň.