Temná obava skeptiků se naplňuje. Vypadá to, že Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e je pouze „compliance car“, auto stvořené kvůli regulacím. Se slibovaným uvedením v Evropě to nebude nijak žhavé.
Nedávno jsme informovali, že první kusy elektromobilů Opel Ampera-e dorazily do Norska. A u těch „pár kusů“ nejspíš ještě nějaký čas zůstane, protože GM/Opel údajně letos plánuje dovézt do severského elektromobilního království nanejvýš pár stovek kusů.
Přitom právě v Norsku na auto čeká více než 4000 těch, kdo si jej rezervovali. Kdo si auto zarezervuje nyní, může údajně čekat dodání až v roce 2019.
PR manažer norského Opelu se k situaci vyjádřil v tom smyslu, že „na cestě je momentálně do Norska velké množství aut“. A první zákazníci by auto měli dostat koncem května nebo začátkem června.
Problém je, že ostatní evropské trhy jsou na tom ještě hůř. Dokonce ani v Německu není zatím elektromobil Opel Ampera-e dostupný a není úplně jasné, kdy bude.
GM má momentálně roční výrobní plán na hodnotě 30 000. A většinu z toho prodá postupně doma v USA. Navíc automobilka nedávno přiznala, že na prodeji auta prodělává!
Elektromobil, na kterém bude GM vydělávat, má teprve přijít.
Mezitím ale stihla americká automobilka prodat Opel Francouzům a Tesla
uvede na trh svůj Tesla Model 3. Na kterém rozhodně bude vydělávat.
Dýlerská reklama na Bolta. Už tam běžím
Dýlerská reklama na Bolta. Už tam běžím :))))))
https://youtu.be/073XrWhGL4s
To že GM tvrdí že na Boltu prodělává je jedna věc a to
To že GM tvrdí že na Boltu prodělává je jedna věc a to zda na něm skutečně prodělá nebo vydělá je druhá věc. Rozhodně se jim tadle ublíženecká rétorika moc hodí do krámu v jejich boji proti EPA a jejím předpisům jenom proto aby prodali víc spalovacých popelnic a rakovinometů.
https://electrek.co/2016/12/09/automakers-but-tesla-lobbying-block-epa/
V Michiganu tvrdě lobují i jen proti nabízení Tesel v neprodejních galeriích natož jejich normálnímu prodeji a servisování. Spousta amíků nevěří kecům GM ani ň a už ne vůbec to, že by na Boltu nevydělali ani vindru :)) Je to jen politika a hra na city „správného“ amerického hospodáře. Prostě bullshit.
Nejvíc komický prý je když v Americe jdete do GM dýlerstý polepenýho ohromnými nápisy Chevy Bolt auto roku a uvnitř vůbec žádnýho Bolta nemaj natož aby jste se v něm svezli :))))
Byl jsem minulý týden v OPELu v Dráždanech že bych si
Byl jsem minulý týden v OPELu v Dráždanech že bych si rád Amperu-e koupil. Bylo mi řečeno, že do čech mi jí neprodají. Pouze zákazníkovi v německu, mám kamaráda, který má firmu, tak jsem jim řekl, že tedy bude majitel němec, řekli mi že musím dát vratnou zálohu 1000 eur a auto dorazí někdy v roce 2018. Nemám rád toto čekání a nejistoty, radši si koupím nového e-Golfa, který se už v Dráždanech vyrábí a můžete si na výrobu živě dívat coby návštěvníci.
Německo, vedoucí člen EU, a diskriminace zákazníka,
Německo, vedoucí člen EU, a diskriminace zákazníka, občana EU, dle státní příslušnosti? Nahrál bych si to a zažaloval je.
v EU je to zcela běžné, běžně použávané a nic s tím
v EU je to zcela běžné, běžně použávané a nic s tím nenaděláte – to je totiž velmi lehce zdůvodnitelné a peníze za žalobu by jste vyhodil z okna.
Podobný případ byl pokud jste si chtěl pořídit třeba Leaf před rokem 2016 ve vyšší výbavě. Prodali to každému, kdo nebyl Čech, neměl bydliště v ČR a nechtěl auto v ČR registrovat. Prostě jsem si auto objednal jako Němec a potom nechal přivézt do Prahy… 🙂 Na můj dotaz, zda se nejedná o diskriminaci, mi na email tehdy odpověděli, že bohužel ano… 🙂
Lehce zdůvodnitelné? Jak?
Lehce zdůvodnitelné? Jak?
všechno se dá vždycky „zdůvodnit“. V tomto případě
všechno se dá vždycky „zdůvodnit“. V tomto případě díky marketingovému odbornému odhadu importér dostal analýzu na základě, které se vyšší výbavy nevyplatí do CZ dovážet, kvůli slabé kupní síle zákazníků a z toho vyplývajících slabých prodejů vyšších výbav a tedy vyšších nákladů na servis těchto modelů, držení předváděcích vozů atd atd. prostě vyšší náklady, které se nevrátí – dle analýzy = jste Čech, máte smůlu, statisticky se nevyplatíte …..
To nemá nic společného s tím, že si vůz chci koupit v
To nemá nic společného s tím, že si vůz chci koupit v Německu a tam by mi ho odmítli prodat.
však to taky nikde netvrdím. Jen jsem se podělil o svou
však to taky nikde netvrdím. Jen jsem se podělil o svou zkušenost z nákupem Leafu, kde jsem se musel tvářit jako Němec, abych si ho mohl koupit…..
Takže si nasadil svojí perfektní rodilou němčinu a nechal
Takže si nasadil svojí perfektní rodilou němčinu a nechal sis auto dovézt do ČR? Nebo jak se to dělá že se tváříš jako Němec?
ve spolupráci s českým dealerem se auto objednalo z výroby
ve spolupráci s českým dealerem se auto objednalo z výroby do Německa a následně převezlo do čr.
Když se na něco chceš zeptal, můžeš si klidně odpustit ten povýšenecký sarkazmus a diskutovat normálně….
Kdybych chtěl použít tu ošklivou věc o které mluvíš
Kdybych chtěl použít tu ošklivou věc o které mluvíš tak bych za to plácnul nějakýho smajlíka což jsem ale evidentně neudělal. Jestli hned za každým dotazem očekáváš úskok tak je mi tě líto.
Ale díky za vysvětlení opravdu mě zajímá jen praktická stránka věci, protože mi to z tvého původního vysvětlení prostě nebylo zřejmé.
je mi to jedno / úskok neočekávám, jen se mi nelíbí
je mi to jedno / úskok neočekávám, jen se mi nelíbí forma diskuse, která se poslední dobou na hybrid.cz rozmáhá -taky proto už tak často své poznámky nepíšu. Možná jsi to nechtěl, ale každopádně jsi to použil….
Nic jsem nepoužil, ale pokud v pitomym dotazu hned hledáš
Nic jsem nepoužil, ale pokud v pitomym dotazu hned hledáš povýšeneckej sarkazmus tak to budeš muset raději vyhledat doktora přes léčbu nedostatku sebevědomí. Ach jo.
vidíš a to je přesně to proč tyto debaty už nemám rád.
vidíš a to je přesně to proč tyto debaty už nemám rád. Urážky, sarkazkmus, povyšování se nebo pokusy dělat z druhýho blba….
Kdyby ses zeptal normálně, mohli jsme si ušetřit čas i klávesnici…
Přečti si to po sobě. Na rozdíl od tebe nikoho tu neurážím, o nic se nepokouším, nikoho neposílám k lékaři atd.
Nemůžeš prostě dát normální dotaz a počkat na odpověď? Pro někoho je to opravdu asi problém
Dal jsem normální dotaz protože jsem nechápal jak si ten
Dal jsem normální dotaz protože jsem nechápal jak si ten nákup provedl a čekal sem na odpověď. Ale ty jsi do toho začal roubovat svoje ukřivděný pocity a i když jsem ti výslovně řekl, že k tobě žádný ty jak říkáš „povýšenecký¨ názory nechovám tak jsi z toho udělal další všeobecnou zeď nářků jak jsou zdejší diskuze na pendrek. Ty se urazíš u i když ti člověk řekne dobrý den. Když přestaneš bejt nesmyslně podezřívavej a roubovat na lidi svoje apriorní soudy tak to mnoho věcí usnadní.
no vidíš, a už jsi klidnější. Teď jsi ještě znovu
no vidíš, a už jsi klidnější. Teď jsi ještě znovu přečti své dotazy na začátku a bude to fajn….
Jsem klidnej pořád stejně, ale k věci
Nejdřív říkáš
Jsem klidnej pořád stejně, ale k věci
Nejdřív říkáš „… kde jsem se musel tvářit jako Němec, abych si ho mohl koupit…..“
ale pak říkáš
„ve spolupráci s českým dealerem se auto objednalo z výroby do Německa a následně převezlo do čr.“
Tak tomu vůbec nerozumím, tak kdo a kde to auto tedy objednal???
Ty „tvářící se jako Němec“ a předpokládám že „mluvící perfektní němčinou“ v německém dýlerství nebo český dýler (telefonem, mejlem, faxem jánevim) v továrně, která jej odeslala kamsi do Německa a odtamtud do ČR?
chtěl jsem Leaf ve vyšší výbavě, která se tehdy do čr
chtěl jsem Leaf ve vyšší výbavě, která se tehdy do čr nedodávala. Řešením bylo objednání u CZ dealera, který oslovil německého dealera, který auto v Sunderlandu objednal. Po jeho dodání do Německa se auto následně převezlo do CZ….
Abych si takto kupoval auto mi přišlo diskriminační i trochu ponižující.
Ok díky za vysvětlení, udělat souhru CZ a D dealerů by
Ok díky za vysvětlení, udělat souhru CZ a D dealerů by mě nenapadlo. S tvým pocitem z diskriminace v rámci jednotné Evropy naprosto souhlasím.
pro výrobu Leafu se auto zadávalo jako pro Němce, protože
pro výrobu Leafu se auto zadávalo jako pro Němce, protože pro Čecha by to nevzali. Bylo to trošku v nadsázce, ale nevím jak by se dalo předstírat Němce – na to nestačí jen mluvit německy….
Buďme rádi, že už se Leaf ve všech výbavách dodává i k nám.
Já jsem četl, že GM údajně na samotném Boltu
Já jsem četl, že GM údajně na samotném Boltu prodělává, ale se započtením ZEV kreditů v CARB státech se mu to vyplácí.
Tj. z toho plyne jasná snaha dodávat především na západě USA a jinde jen pár kousků občas, aby se neřeklo, že vůbec neexistuje 🙂
Tj. „compliance car“, přesně, jak je uvedeno v úvodu článku.
Bohužel se potvrdilo, co někteří říkali od začátku. Ze
Bohužel se potvrdilo, co někteří říkali od začátku. Ze strany GM jde jenom o pokus trochu roztříštit obchod a zdržovat tak dlouho, jak to půjde.
GM Bolt – auto roku, které nelze koupit!
Greenwashing jak
GM Bolt – auto roku, které nelze koupit!
Greenwashing jak prase :)))
Kdo zabil elektrické autíčko 2? 😀
A takový fajn autíčko to bylo… Jak moc jsou hrdý ti inženýři a dizajnéři co to vyvíjeli? To musí bejt demotivace jako kráva.
OT: český ceník Toyota plug-in hybrid je venku. Jediná
OT: český ceník Toyota plug-in hybrid je venku. Jediná výbava 990 tis. + příplatky. Za tu cenu u nás neprodejné …..
Stejně se mi Bolt od počátku nelíbí, takže žádná
Stejně se mi Bolt od počátku nelíbí, takže žádná škoda.
Na páteční konferenci Elektromobil je realita v Ostravě se veřejně při přednášce kasal zástupce koncernu VW, že do 2025 bude čtvrtina prodaných koncernových vozů elektro a elektromobil budou mít v každém segmentu. A že co Němec řekne a naplánuje, to splní. A on byl zaměstnán proto, aby tento plán splnil v ČR a zejména donutil prodejce do toho jít. Přičemž rychlonabíječka před každým autosalonem bude minimum, co budou muset splnit. Nu, uvidíme, zda to nebude jen evropský GM……
Tak VW na to jde z meho pohledu spravne – pro nejake brzke
Tak VW na to jde z meho pohledu spravne – pro nejake brzke zajemce mam pomerne dost dobre udelane rpestavbu (eUP a eGolf), do kterych nemusel dat nejake velke penize, prodava za docela dost, nejspis na tom nejak zasadne netrati a zaroven s temi dvema modely patri jasne mezi leadry elektromobility (jakkoli to zni jako vtip, tak je to tak).
Mezitim si dava na cas s pripravou opravdu masove platformy pro EV, na zaklade ktere bude moct produkovat mnostvi modelu, s relativne nizkymi naklady na ovedeni noveho modelu a optimalizovanou logistikou a prodejni cenou srazenou do akceptovatelnych hranic. Ne ze by ve stylu GM vzal model auto co bezne stoji pod 300 000, prodal do nej elektropohon, ruzne sranda vychystavky a obri drahou pbaterku a pak prodaval 1,2 mega a jeste na tom prodelaval kalhoty….
VW dobre vi, ze pokud se mu podari modelova ofenziva postupne mezi lety 2020 – 2025, tak nejen ze mu rozhodne neujede vlak, ale bude urcite patrit na tom poli mezi leadery (rekneme si uprimne, jine automobilky ani nemaji podobne plany, natoz aby mely v pokrocilem stadiu vyvoj platforem pro EV)…
Není pravda, že VW šlo správně. Maximálně tak o
Není pravda, že VW šlo správně. Maximálně tak o Škodě, jako menší primárně šetrně ekonomicky řízené automobilce se dá říct, že má teď představené nejmodernější plány načasovány správně.
Lídrem na trhu elektroaut je dnes a i do budoucna z velkých automobilek zcela jasně majetkově a manžersky propojené konsocrium Renault-Nissan-Mitsubishi.
Dobrá správa pre Teslu 3 čo ma teší.
Dobrá správa pre Teslu 3 čo ma teší.
jj, monopol, to je to nejlepsi pro vsechny…
jj, monopol, to je to nejlepsi pro vsechny…
Já mám opačný problém – po 15 měsících porucha na ionu
Já mám opačný problém – po 15 měsících porucha na ionu ,najeto 49300,vypada to na problém v rotoru, záruka do 50 tis!! Burkovici čteš to?
Takže to naštastie dáte ešte na záruku.
Takže to naštastie dáte ešte na záruku.
Já jen že máte 2 ks a najeto méně, teď se na tom pracuje
Já jen že máte 2 ks a najeto méně, teď se na tom pracuje v servise a pořád neníjistota že bude záruka. Závada zjistena v pátek večer pred týdnem .ještě že mám 3 vozy jinak jsem se nedostal do rachoty. Pokud mi tu záruku neznají tak Ev u mne asi půjde do věčných lovišť. Kolik by mela cenu battery pokud to tak dopadne? Tipuju tak 100.litranu, co vy na to?
Zdravím. Kdyby vám motor neuznali na záruku (pokud je to
Zdravím. Kdyby vám motor neuznali na záruku (pokud je to opravdu motorem) a chtěl byste auto prodat, dejte mi, prosím, vědět, třeba se domluvíme. Autorizované servisy nemají kapacity na zkoumání závad a dnešní způsob oprav výměnou čehokoli jim téměř nedává možnost přemýšlet nad závadou, takže jsou opravy mnohdy nesmyslně drahé, protože je k tomu nutí i přímo automobilka
Uvidíme snad to bude ok. Pošlete mi kontakt na 728333363
Uvidíme snad to bude ok. Pošlete mi kontakt na 728333363
Držím pěsti! Byla by škoda zúžit řady fandů EV :-).
Držím pěsti! Byla by škoda zúžit řady fandů EV :-).
Čtu a co já s tím? Šupsky hupsky do servisu, zjistit v
Čtu a co já s tím? Šupsky hupsky do servisu, zjistit v čem to je a uplatnit záruku.
Já jen že máte 2 ks a najeto méně, teď se na tom pracuje
Já jen že máte 2 ks a najeto méně, teď se na tom pracuje v servise a pořád neníjistota že bude záruka. Závada zjistena v pátek večer pred týdnem .ještě že mám 3 vozy jinak jsem se nedostal do rachoty. Pokud mi tu záruku neznají tak Ev u mne asi půjde do věčných lovišť. Kolik by mela cenu battery pokud to tak dopadne? Tipuju tak 100.litranu, co vy na to?
Co to vlastně udělalo? Přestalo jet? Hodilo nějakou
Co to vlastně udělalo? Přestalo jet? Hodilo nějakou hlášku na palubní desku nebo nějaké zvuky? V kterém servise to je? Podle mých informací s Ionem umí v podstatě jen Domanský Praha, Famko Brno a Auto Tichý Ostrava, kteří servisovali auta ČEZu.
Baterku bych zvlášť v případě že to nedopadne neprodával, prodal bych celé auto nějakému kutilovi nebo na náhradní díly. Na VŠB jsem ji nedokázali přesvědčit, aby se chovala jako akumulátor.
Zajelo to do garáže, žena, není žádný nováček a
Zajelo to do garáže, žena, není žádný nováček a druhý den nic. Vše se tvářilo normál.první dojem jak kdyby bylo jen něco rozpojene.po diagnostice, snad něco se zapadkou rotoru.ještě že jsem zrovna nebyl někde v SRN velké zklamání z mé strany věřil jsem Ev víc,servis hledá a hledá…
To bude jistě nějaká prkotina. Špatný kontakt někde. Ta
To bude jistě nějaká prkotina. Špatný kontakt někde. Ta hláška nemusí znamenat mechanickou poruchu. Vše je elektronicky ovládané. Určitě pak napiste,jak to dopadlo. Elektromotor je věčný.
iba povodne tabulkove asynchronne 3f s ucinnostou 98% su
iba povodne tabulkove asynchronne 3f s ucinnostou 98% su vacne.
potom univerzalne (stare povodne vrtacky a elektronaradie, teraz tam cpu striedave) ak maju spolahlivy mechanicky stierac alebo polovodicovy opticky.
tie su ovsem pri 100kW menovitom vykone velke ako kupelna.
Nicméně to, že se to nestalo za jízdy, ale až po jízdě
Nicméně to, že se to nestalo za jízdy, ale až po jízdě naznačuje opravdu spíše nějaký snímač.
A Vy se divíte že po najetí 50 tisíc km za pouhých 15
A Vy se divíte že po najetí 50 tisíc km za pouhých 15 měsíců Vám něco odejde? Vždyť vy jste vlastně testovací jezdec Hyundai Ioniq v reálném CZ provozu:-)
Auto je 2012 já ho mám 15 měsíc. Najeto cca 19500 , nó
Auto je 2012 já ho mám 15 měsíc. Najeto cca 19500 , nó jsem zvědav
pardon, já si spletl Ion s Ioniq:-)
pardon, já si spletl Ion s Ioniq:-)
Pche, oprava elektromotoru je brnkačka, to zvládnou leckde v
Pche, oprava elektromotoru je brnkačka, to zvládnou leckde v garáži. Ale pokud jej budeš rozebírat, dělej fotodokundamentaci, bude zajímavé vidět do útrob. V jakém režimu to pracovalo před propuknutím poruchy?
Pokud treba prdnul/vyhral se/prestal magnetovat/… nektery z
Pokud treba prdnul/vyhral se/prestal magnetovat/… nektery z magnetu, tak to moc garazova oprava nebude, hlavne kvuli dostupnosti dilu…
Jo, magnety můžou být problém. Mám elektrický surfboard
Jo, magnety můžou být problém. Mám elektrický surfboard Onean jehož dodání se zpozdilo o rok, právě kvůli slábnutí motoru z důvodu postupné demagnetizace magnetů. Po 100 nabíjecích cyklech byl výkon motoru jen poloviční. Prostě se vykaškali na jeho chlazení a přestože motor obtéká voda, docházelo k poměrně rychlé demagnetizaci. Čínský výrobce to vyřešil dodáním silnějších magnetů. Takže výkon bude sice slábnout, ale prý pomaleji. Tak uvidíme.
No já měl najeto na C-Zeru 69 tisíc km a vůbec žádný
No já měl najeto na C-Zeru 69 tisíc km a vůbec žádný problém. Znám majitele,který měl na Ionu přes 90 tisic km a taky žádný problém.Kamarád má tuším už přes 60 tisíc km a taky vše OK. Budete spíše výjimka. Jak se ona závada projevila?
Mám najeto na Mitsubishi i-Miev 109 tis a auto jezdí bez
Mám najeto na Mitsubishi i-Miev 109 tis a auto jezdí bez problémů, akorát baterka jde s kapacitou trošku dolů, ale ted jak se oteplilo, tak ujedu 100 km
A jak je ten i-Miev starý?
A jak je ten i-Miev starý?
i-Miev je rok 2011
i-Miev je rok 2011
striedave motory, povodne modelarske do lietadiel, maju silne
striedave motory, povodne modelarske do lietadiel, maju silne ale malo tepelne odolne magnety, teplom alebo posobenim opacnych sil, dochadza k demagnetizacii.
su zalozene na malo vinutiach a vysokuch prudoch, cize nizkoucinne silne sa zahrievajuce, ale lahke a vysokootackove.
v modelarstve su popularne prave pre vysoke otacky.
preto je lepsie riesenie pouzivat seriove univerzalne, alebo asynchronne motory ako to robila tesla, neviem ci to este robi lebo menila motory.
dobra sprava, na radic pre striedave 3f motory sa moze zavesit aj asynchronny motor a funguje to bez problemov, mozno pridat hal senzory ak nema autodetekciu z vrateneho signalu, vacsina a vsetky asynchronne radice ju maju.
ale hoši, neplačte tolko 🙂
Všetko ide ako má. Predaj
ale hoši, neplačte tolko 🙂
Všetko ide ako má. Predaj baterkášov ide každý rok cca 50% hore. Infraštruktúra sa pomaličky prispôsobuje. Chce to len kľud.
Veľkí zvolili vyčkávaciu stratégiu. Nechajú Teslu a ostatných dobrodruhov, nech vyšlapú chodníček. A keď bude hotovo, tak oni sa pripoja, nebojte nič.
A nedá sa ani celkom povedať, že by všetci okrem Tesly robili pšouk.
Tesla predáva cca len 10% zástrčkových z celkového objemu.
Ano, keby sa do toho všetci poriadne opreli, tak to tu môže byť o 5 rokov skôr.
Takto to bude o 5 rokov neskôr. No bože 🙂
Nokia taky čekala až jí šmatlafouny vyšlapou cestičku? 😀
Nokia taky čekala až jí šmatlafouny vyšlapou cestičku? 😀
nejaká podobnosť tam zrejme bude
ja nehovorím, že je to
nejaká podobnosť tam zrejme bude
ja nehovorím, že je to múdre rozhodnutie
ale verím tomu, že z pohľadu veľkých automobiliek je to logické rozhodnutie
asi ako keď sa Ballmer smial, že telefon bez klavesnice za 500 dolarov je psycho cena, a možno že sa bude predávať, ale Microsoft ten segment ani nezaujíma
v danom momente to čo vravel vyzeralo vcelku logicky
druhá vec je, že fakt nevieme, čo veľkí hráči kuchtia pod pokličkou.
každopádne majú na vývoj odteraz toľko isto času ako Tesla, s tým rozdielom, že majú shit-ton of cash z profitu zo spalovákov, a pár rokov ho ešte mať budú
a to bylo slibů a keců… 🙁 Go Tesla! Nezklamte nás, jako
a to bylo slibů a keců… 🙁 Go Tesla! Nezklamte nás, jako tihle…
to je GM normálka, ta druhá strana ameriky než je TESLA 😉
to je GM normálka, ta druhá strana ameriky než je TESLA 😉 žádný překvápko
Tedy nová kauza EV1, tentokráte ale s nedostatkem aut který
Tedy nová kauza EV1, tentokráte ale s nedostatkem aut který není náhodný, GM si proste nezaslouží aby se mu dařilo, je to prolhaná firma plná křiváků a lhářů.
Paráda….takže než bude TM3, co si na dva tři roky
Paráda….takže než bude TM3, co si na dva tři roky pořídit? Už se to tu debatilo, ale… Leaf 24kW se dá jetý koupit rozumně za 350tisíc, auto staré tři roky, později pak náhradní baterka cca 150tisíc. Je šance, že bude někdo dělat aftermarket baterii s vyšší kapacitou v horizontu 5ti let?
A co i3, jak je na tom se spolehlivostí? Nebudu po pěti letech za velké peníze pořád v servise? iOn a MiEV asi neuvažuju.
Nic nepořizovat, počkat rok a ušetřené prachy vrazit do
Nic nepořizovat, počkat rok a ušetřené prachy vrazit do větší baterie TM3 (70-75kWh), s dojezdem cca 460km EPA. To je to nejlepší co můžeš dneska udělat, věř mi. Tedy pokud nemáš na Sko nebo Xko.
Ojeté leafy a i3 nebrat, jsou vyhozené prachy pokud s tím nechceš jezdit kolem komína. Na nějaké výměny baterii zapomeň, to je další blud, ale můžeš se tím utěšovat. Pokud chceš plnohodnotné auto bez komporomisů, počkej si rok na TM3 (pokud máš tedy rezervaci, což každý normální člověk s mozkem má 🙂
Auto bych měl na ty tři roky, pak by šlo manželce – dojezd
Auto bych měl na ty tři roky, pak by šlo manželce – dojezd do 100km jí stačí. Bohužel preferuji auto 4×4 nejlépe s trochu vyšším podvozkem, takže pro mě varianta model Y tuším. A ten bude v Evropě tak 2022, to už moje současné auto nedá, takže na tu dobu něco pořídit musím. Na větší baterku do té doby snad našetřím 🙂
Pořiďte si Toyotu RAV4 EV, já už jsem se pro ní rozhodl
Pořiďte si Toyotu RAV4 EV, já už jsem se pro ní rozhodl zhruba před měsícem a v létě už bych v ní měl jezdit!
Já měl za to, že se už nevyrábí, máte bližší info? A
Já měl za to, že se už nevyrábí, máte bližší info? A odkud ji dovezete, z USA?
Ano, dovoz z USA, přímo z Kalifornie. Tohle auto už se
Ano, dovoz z USA, přímo z Kalifornie. Tohle auto už se nevyrábí, byl to tzv. „compliance car“ vyráběný 2012-2014, vyrobeno a prodáno cca 2600 ks. Pohon a baterii to má od Tesly. Takže taková dost rarita, zvlášť tady v Evropě je jich jen pár, takže trochu nevýhoda ohledně zajištění servisu, ale s tím už jsem se smířil a přesto do toho jdu!
Takže onen deklarovaný dojezd 160km s novou baterií?
Takže onen deklarovaný dojezd 160km s novou baterií? Nastřelte prosím cenu kupní a cenu dopravy, plus něco na přihlášení/homologaci, děkuji.
Napište mi prosím na sebe kontakt na kfrey@centrum.cz,
Napište mi prosím na sebe kontakt na kfrey@centrum.cz, večer si můžeme zavolat a prodiskutovat to.
Objednal som si Ioniq-a. Povedali mi, ze ho mozem cakat
Objednal som si Ioniq-a. Povedali mi, ze ho mozem cakat zaciatkom Decembra.
Pocitam to ako kazdomesacnu stratu 250,- EUR = neusporene peniaze pri terajsom najazde 3500 km spalovakom (172 km denne).
Dobrá volba, ovšem pokud bych chtěl kupovat Ioniq-a, tak
Dobrá volba, ovšem pokud bych chtěl kupovat Ioniq-a, tak ten se dá koupit pouze nový, za plnou cenu a tam bych potom chtěl i větší baterku, která přijde s faceliftem.
Jenze kdyz ted objedna (zarezervuje), tak se temer urcite za
Jenze kdyz ted objedna (zarezervuje), tak se temer urcite za rok nedocka. Leda by vetsina stavajicich cekatelu neobjednala nebo byly pocty rezervaci oproti vyrobni kapacite uplne mimo (ani jedno nepovazuju za pravdepodobne)…
Osobne aktualne vkladam nejvic sanci (ze v dohledne dobe bude schopny dodavat auta v PRO ME pouzitelne karosarske variante a netrivialnim poctu kusu) do Nissanu. Prece jen uz nejake zkusenosti maji.
No když si koupím za 2 roky leafa s 30kWh baterií – 3 roky
No když si koupím za 2 roky leafa s 30kWh baterií – 3 roky starého za 250 000 bude to pro mě efektivnější než Tesla 3. Samozřejmě většina lidí si Teslu dovolit nemůže, já bych teoreticky mohl, ale je to pořád jen auto tak proč za to dávat více než za jiné, které jezdí taky… jako lákadlo na slečny to už pro mě vzhledem k věku není a vytahovat se mi nikdy nesedělo.
Ale 3 roky stareho leafa s 30kwh baterkou za 250k si nekoupis
Ale 3 roky stareho leafa s 30kwh baterkou za 250k si nekoupis ani omylem. Za tyhle penize se dnes prodavaji 5 let stary iOny. 3 roky starej 30kWh leaf te prijde na 500k.
No hlavně na 3 roky starého 30kWh Leafa si bude muset
No hlavně na 3 roky starého 30kWh Leafa si bude muset ještě rok a půl počkat:-)
Už 2 roky(celkem 40.000 km) máme Citroen C-zero. Koupený v
Už 2 roky(celkem 40.000 km) máme Citroen C-zero. Koupený v německu 3 roky starý. Dělník jakého jsem ještě neměl. Super příměstké vozítko. K názoru, že nyní nic nekupovat. Mohu říci, že při skutečných nákladech 0,3,-Kč/km. je za dva roky úspora na palivu velice příjemná. Pokles kapacity baterie není znát. V současnosti poměr cena/výkon nemá konkurenci Hyundai Ioniq. Jezdím čerstvě 1 měs. a nijak zvlášť úsporně. A ukazuje mi to reálný dojezd 240 km.
Výměna baterie Nissan Leaf stojí asi 250 000 Kč dle info v
Výměna baterie Nissan Leaf stojí asi 250 000 Kč dle info v servisu. Nižší cena buď neexistuje, nebo je nutné ji nějak domluvit se zastoupením Nissan pro ČR.
Na samotné články koupené na volném trhu nestačí těch 250k ani zdaleka, takže aftermarket baterie za pět let je pořád utopie.
Ta vaše cena za novou baterii je nesmysl!!! Pohybuje se cca o
Ta vaše cena za novou baterii je nesmysl!!! Pohybuje se cca o 100 tisíc níže. A pokud se v Gigafactory povede snížit cena jedné kWh na cenu o kterou usilují,tak to žádná utopie nebude.
Znáte někdo konkrétní případ,kdy bylo baterii opravdu
Znáte někdo konkrétní případ,kdy bylo baterii opravdu nutné vyměnit?!
Zatím, co mám zkušenost, tak baterie u Leaf-a „drží“ a degradace článků je malá, pokud se aku netrápí denně od nuly do 100 %.
U iOna (iMiev) mám zkušenost spíš se špatnou elektronikou monitorující aku než špatným článkem.
Pravda nemám zkušenost s tisíci vozů…
Taky dobře :-)… Tesla 3 je krásné auto a věřím tomu,
Taky dobře :-)… Tesla 3 je krásné auto a věřím tomu, že všem těm kecům zavedených automobilek Elon pěkně zatopí…
Já si zatím nechám i-Miev, případně pořídím Leaf-a, který mi na 90 % jízd stačí a na TM3 si rád počkám. Pak už nebudu potřebovat žádné jiné auto, krom obytného a veteránů, které mi dají mnohem víc radosti z jízdy než „nové“ s.ačky, kde na mě pořád něco svítí, bliká apod….
Jen tak dál, soudruzi 😀
Na vsechny zavedene automobilky s*ru zvysoka. zadne auto od
Na vsechny zavedene automobilky s*ru zvysoka. zadne auto od nich uz nekoupim. Preklenu ty dva roky a pak koupim TM3 a hotovo. Vydriduchum nedam uz ani korunu.
Tak bylo myslím jasné, že Bolt musí automobilce
Tak bylo myslím jasné, že Bolt musí automobilce prodělávat. To by nemohl stát v USA méně než BMW i3. Přesně tohohle jsem se bál. A je to přesně důvod, proč nevěřím, že Tesla bude schopná model 3 prodávat za konkurenceschopnou cenu vůči Boltu. Rozhodně ne verzi s 60 kWh baterií. Cenu rozumně vybavené verze v ČR odhaduji na 1,5 milionu. Ostatně, podle mě tady v Evropě stejně model 3 nekoupíte dříve než v roce 2019. Problémy s rozjezdem masové výroby budou velké a Musk dle mého názoru upřednostní domácí trh a Čínu před ostatními.
Ano, zakladni tesla rozhodne nebude mit 60kW baterii. Nicmene
Ano, zakladni tesla rozhodne nebude mit 60kW baterii. Nicmene bude mit i s mensi baterii(50kWh) stejny nebo sakra podobny dojezd jak Bolt. Podle planu Tesly bude TM3 v Evrope dostupna, pro lidi co si predobednali, behem roku 2018. Nejake preference Ciny nevim odkud beres, to je uplna blbost, v cine jsou obrovska cla na dovoz aut ze zahranici, tesla zde chce vybudovat gigafactory co bude vyrabet TM3 primo v cine aby se cla zbavili, to ma velky smysl. Navic postupny rollout tesla uz zverejnila…prvni bude zapadni US -> vychodni US-> EU -> APAC + zeme s volanem na spatne strane 🙂 Proste je zbytecne vymyslet si kraviny o nejake preferenci Ciny, kdyz tesla rika pravy opak. Problemy s masovou vyrobou zatim zadne nejsou a naopak vse jede podle planu, co bude nebo nebude sou jen dohady.
Máte jen hromadu spekulací a dohadů.
Elon řek že
Máte jen hromadu spekulací a dohadů.
Elon řek že pravostranné TM3 pro Anglii plánuje už příšti rok v létě. Teda čekal bych to daleko pozdějc, ale pokud budou mit tak brzo i otočenou variantu, tak vozů normální varianty už bude tou dobou v Evropě fůra. Samozřejmě může se ještě dost věcí podělat, ale tolik zatím fakta.
Taky pokud cejtěj potřebu mít do konce roku 2násobný množství SCH nabíječek a taky na tom makaj, tak to berou víc než vážně a nechtěj ponechat nic náhodě.
Je to na zblití celý tento systém.. tady je jasně vidět
Je to na zblití celý tento systém.. tady je jasně vidět že tady jsou určité vyšší zajmy par lidí.. akorád jsem se zas nasral.. 🙁
Boze, to sou dementi. Na to, ze nas automobilky krmi koncepty
Boze, to sou dementi. Na to, ze nas automobilky krmi koncepty a kecama o tom jak „uz za 2 roky“ budou mit nejbozejsi EV na svete, jsme si uz zvykli. Ono se ale nic nemeni ikdyz ty EV opravdu zacnou vyrabet, je to stejna fatamorgana….koupit si je muzete jen na papire, nikde k dostani nebudou a jen na nich trati penize….a ted at mi nekdo tvrdi ze jakakoliv automobilka slape Tesle na paty….velky hovno.
Oni sa spamataju az ked bude neskoro a trh ovladnu Cinania na
Oni sa spamataju az ked bude neskoro a trh ovladnu Cinania na cele s BYD-om v zavese s Teslou (pripadne v opacom poradi)…
To sa teraz uz vobec nedivim Nissan-u, ze sa s druhou generaciou Leaf-u vobec neponahla (a aj ten chce zacat len so 40 kWh baterkou)
EV jakékoli automobilky s větší baterkou okamžitě a
EV jakékoli automobilky s větší baterkou okamžitě a vlastně už v předstihu vždy kanibalizuje v první řadě své slabší sourozence ve vlastní stáji. Výjimkou není ani Nissan – prodeje 24kWh poklesly kvůli 30kWh a teď spousta zájemců místo nákupu 30kWh čeká na další generaci s předpokládanými 40kWh. To se dalo předpokládat, stačí k tomu obyčejný selský rozum, který měli mít především obchodní stratégové Nissanu – 30kWh měli vynechat a po 24kWh rovnou nabídnout 40-50kWh.
Co se týká Bolta/Ampery-e, ať už to dopadne jakkoli, ať už je to třeba jen „compliance car“ nebo ne, je to součást všeobecného tlaku, který by měl vyústit v pokles cen elektromobilů. A v tomto kontextu má i Bolt/Ampera-e své místo a svou úlohu.
Tohle se nemuselo dít, kdyby výrobci nebyli malí ňoumové
Tohle se nemuselo dít, kdyby výrobci nebyli malí ňoumové a nabídli jako BMW program výměny baterií za novou a větší. U i3 jsem mimochodem tu výměnu u několika lidí zaznamenal, jde to bez větších problémů během 1 dne v servisu, nejdéle trvá přehrávání softwaru.
Přesně tak. Když už nejdou cestou jako Tesla, že by do
Přesně tak. Když už nejdou cestou jako Tesla, že by do auta dali větší baterku, která je SW omezena a za poplatek se dá odblokovat, tak dát aspoň možnost výměny baterky za větší. Nic netrvá věčně – nejen láska k jedné slečně, ale ani láska k jedné baterce. 🙂 Tak proč při výměně nenabídnout baterku větší, že? Leaf 24kWh a 30kWh k tomu přímo vybízí. Jenže oni tradiční výrobci zřejmě pořád chtějí prodávat nové a nové „železo kolem baterky“ a ještě jim asi nedošlo, že u EV tudy cesta nevede. Nakonec Elon to má dobře spočítané – přiměje váhavého zákazníka ke koupi relativně levnějšího auta s menší baterkou, zákazník na základě provozních zkušeností potom zjistí, že mu stávající baterka nestačí… a pak už je jen krůček od toho poslat „pár“ $ navíc za odblokování. Vydělají na tom oba – jak Tesla, tak i zákazník, který nemusí se ztrátou prodávat ojeté auto a kupovat nové.
Přesně tak. Já si osobně myslím, že u aut typu leaf 24
Přesně tak. Já si osobně myslím, že u aut typu leaf 24 kWh by byl velký zájem o výměnu baterie za třeba 40 kWh. Kdyby byla cena kolem 200000 Kč s tím, že starou baterku si dodavatel nechá… Podle mého názoru by do toho šlo spousta lidí.
Mám obavu, že 40kWh by se do Leafa 24kWh nevešlo. Zároveň
Mám obavu, že 40kWh by se do Leafa 24kWh nevešlo. Zároveň by si tím částečně zabil prodeje nového Leafa 40kWh. Ale upgrade 24kWh na 30kWh by mohl být zajímavý na konci životnosti stávající baterky 24kWh.
Já stále doufám,že se někomu něco povede vymyslet.
Já stále doufám,že se někomu něco povede vymyslet. Články z Tesly jsou menší a mohly by tak lépe vyplnit původní obal 24kWh baterie a navýšit kapacitu. Nebo ponechat elektroniku 24kWh baterie a dát do stejného obalu 30kWh články. Aby se nemusela hacknout řídící jednotka a naučit jí nový BMS z 30kWh baterie. Otázka,jak by se ty 30kWh články nabíjely s 24kWh managementem.
Blbě. Je potřeba změnit software, protože nabíjení
Blbě. Je potřeba změnit software, protože nabíjení baterie a SOC se neřídí pouze podle napětí, ale také podle odhadu kapacity a dalších veličin.
40 kWh se do leafa s 24 kWh vejde úplně v pohodě. Viděl
40 kWh se do leafa s 24 kWh vejde úplně v pohodě. Viděl jste někdy články z Leafa? Mám jich doma asi 12. Ta prostorová ztráta při skládání té baterie je obrovská a navíc ty články jsou dost těžké na to, co umí. Baterie složená z článků od Tesly by vážila stejně a měla by 40 kWh.