Coda je vedle Tesla Motors a Fisker Automotive další mladou americkou automobilkou, která chce prorazit. Narozdíl od Fiskeru a Tesly ale Coda hodlá rovnou nabídnout elektrické rodinné auto v podobě konvenčního sedanu.
Tesla Motors i Fisker Automotive na to šli trochu jinak. Obě automobilky nejprve ohlásily (a Tesla už také začala prodávat) sportovní elektromobil, resp. v případě Fiskeru plug-in hybrid. Na něm si otestují technologie, výrobní procesy a celé řízení firmy.
Coda chce tuto fázi zcela přeskočit a rovnou se po hlavě pustit do sériové výroby svého elektrického sedanu nazvaného prostě Coda EV. Problém je, že uvedení auta na trh bylo již několikrát odloženo.
Nyní šéf automobilky Phil Murtaugh tvrdí, že auto se začne prodávat ve druhé polovině letošního roku. Co má s ostatními, jak malými, tak velkými automobilkami typu Nissan a General Motors, naopak společného, je to, že chce začít velmi pomalu.
Během prvních 12 měsíců od uvedení na trh chce Coda prodat 10 000 až 14 000 kusů auta. A to především firemním zákazníkům. Teprve až získá zkušenosti s prodejem zde, přesune se k běžným spotřebitelům.
Murtaugh dříve pracoval na vysokých pozicích v automobilkách General Motors a Chrysler. Má velké zkušenosti z Číny, a tak není divu, že právě tam byla výroba Coda EV přesunuta. Odtamtud také vycestuje na svůj první trh, kterým bude Kalifornie.
Ta je ve Spojených státech šetrným autům nejzaslíbenější. Už v 90. letech tu jezdilo zdaleka nejvíc aut jako GM EV1, Toyota RAV4 EV, původní Hondy Insight a dalších prvních elektromobilů a hybridů.
Tesla už také začala
Tesla už také začala prodávat sportovní elektromobil, resp. plug-in hybrid – Tesla Roadster je plug-in hybrid ?
Tesla Roadster je sportovní
Tesla Roadster je sportovní elektromobil, Fisker Karma je sportovní plug-in hybrid