10 aut do zásuvky roku 2010, část 2.

Přehled deseti elektrických aut, kterých bychom se měli dočkat v letošním roce pokračuje svou druhou částí. Tentokrát jsme se zaměřili na ty „divočejší“ projekty, které *možná* čeká letos realizace.  

Think City

Zdaleka nejblíže je alespoň malosériové výrobě z pětice dnes představovaných elektromobilů Think City. Elektromobil s dlouhou historií, který si prošel nejrůznějšími peripetiemi. V současné době už by však situace kolem elektrického miniautíčka měla být klidná a výroba se připravuje ve finské továrně Valmet.

Think City

galerie: Think City
elektromobil Think City elektromobil Think City elektromobil Think City

Maximální rychlost malého elektromobilu je 100 km/h s dojezdem asi 160 km. Lithium-iontové baterie dodává společnost EnerDel. Automobil je, stejně jako většina současných čistých elektromobilů, určen především pro obyvatele měst.

Aptera 2e

Malé kulaté auto budoucnosti, tak se dá jednoduše popsat tříkolka Aptera. Společnost Aptera Motors už nějakou dobu slibuje, ale pořád jaksi celý projekt ne a ne dotáhnout do konce. Rok 2010 bude i pro tuhle automobilku rozhodující. Od americké vlády, resp. ministerstva energetiky (DOE) zkouší žádat půjčku na rozjezd výroby ve velkém.

Aptera

galerie: Aptera
Aptera Aptera Aptera

V takovém případě bychom se mohli dočkat plug-in hybridní i čistě elektrické verze auta/tříkolky. Díky svému unikátnímu kapkovitému tvaru se chlubí aerodynamickým koeficientem a 0.15. Elektrická verze slibuje dojezd 190 km.

Coda Sedan

Společnost Coda Automotive byla na serveru Hybrid.cz až dosud neprávem opomíjena. Přitom jde o velmi zajímavou firmu založenou Milesem Rubinem, který od roku 2004 vede spol. Miles Electric Vehicles vyrábějící malá elektrická auta (tzn. NEV – neighbourhood electric vehicles).

Coda Sedan

galerie: Coda Sedan
Coda Sedan Coda Sedan Coda Sedan

Coda se rozhodla pustit se do větších elektrických aut. Momentálně je jejím hlavním projekt Coda Sedan, elektromobil vybavený 33,8 kWh lithium-železo-fosfátovou baterií, který by měl stát asi 45 000 dolarů (asi 900 000 Kč) a nabídnout dojezd až 190 km. Dočkáme se konečně tento rok?

BYD e6

Čínská automobilka BYD tvrdí, že elektromobil BYD e6 dokáže na jedno nabití ujet až 400 km. Nebýt toho, nejspíš bychom ho v našel pomyslném žebříčku pravděpodobnosti posunuli výš. Ale 400 km? To je i na toho největšího optimistu trochu moc, jakkoliv jsou číňané schopní.
BYD E6

galerie: BYD e6
BYD E6 BYD E6 BYD E6

Elektrické MPV má údajně mít spotřebu méně než 18 kWh na 100 km a zrychlení z 0 na 100 km/h během osmi sekund. Maximálka je přitom nastavena na 160 km/h. Rychlodobíjení funguje za 10 minut na 50% kapacity baterií. Odkud všechny tyhle neuvěřitelné parametry? Prý z lithium-železo-fosfátové baterie, klíčové technologie BYD. Nechme se překvapit! Elektromobil BYD e6 se má objevit ve Spojených státech už letos za cenu kolem 40 000 dolarů.

Myers Motors Duo

To nejlepší nakonec! Nejen, že elektrická tříkolka společnosti Myers Motors jménem Duo neuvěřitelně vypadá! Navíc se má pyšnit neuvěřitelnou cenou – začínající na 22 495,5 dolarech (v přepočtu asi 450 000 Kč). Max. rychlost slibuje 120 km/h a dojezd 100 km na jedno nabití.
Myers Motors Duo

Myers Motors Duo Myers Motors Duo Myers Motors Duo

Do miniaturního scifoidního jezdítka se nacpou až dva lidé. Myers Motors slibují rozjezd výroby ve 4. čtvrtletí 2010. Jakkoliv je tohle neobvyklý koncept (nebo snad už produkt), fandíme a držíme Myers Motors palce! Víc tříkolek!

One Comment on “10 aut do zásuvky roku 2010, část 2.”

Napsat komentář