Čína hodlá výrazně podpořit prodej elektrických automobilů, s cílem ulevit svým smogem zahlceným městům. Podle plánu má v následujících pěti letech, prostřednictvím státního distributora elektřiny State Grid Corporation of China, vytvořit rozsáhlou síť nabíjecích stanic.
V letech 2011 až 2015 firma, která zaměstnává okolo dvou miliónů zaměstnanců, vybuduje celkem 2 315 nabíjecích a výměnných stanic. K těmto zařízením navíc přibude 220 000 nabíjecích sloupů, jenž mají společně uspokojit předpokládaný rostoucí počet elektromobilů na silnicích.
Ještě letos má státní energetická společnost postavit 173 nabíjecích stanic a 9 211 nabíjecích sloupů v 26 provinčních regionech Číny. Projekt je v souladu se studií národní komise pro rozvoj a reformy, podle které bude do roku 2015 jezdit po čínských silnicích nejméně půl miliónu elektrických automobilů.
Čína začína budovat národní síť dobíječek pro elektromobily
Better Place zkusí výměnu baterií pro elektrotaxi v San Francisku
Better Place a GE společně rozšíří infrastrukturu pro elektromobily
„Tímto krokem výrazně podpoříme zavedení elektromobilů do běžného provozu, neboť nedostatečná síť nabíjecích stanic je největší překážkou pro jejich přijetí veřejností,“ řekl ředitel výzkumného centra státního energetického kolosu Yao Jianguo.
Yao Jianguo také informoval, že jejich společnost v dlouhodobém horizontu preferuje stanice vyměňující baterie . Podle svých slov je výměna baterii, která zabere maximálně pět minut, mnohem efektivnější, než dlouhé nabíjení. Tento způsob výměny prosazuje kalifornská společnost Better Place.
„Vybudování výměnné stanice je však mnohem nákladnější než postavit nabíjecí stanici. Stavba velké nabíjecí stanice stojí asi 3 až 4,5 miliónu dolarů, zatímco náklady na vybudování stanice vyměňující baterie jsou vyšší než 15 miliónů dolarů,“ dodal pro list China Daily Yao Jianguo.
V současnosti už bylo v rámci pilotního projektu instalováno 90 nabíjecích a výměnných stanic a 5 200 nabíjecích sloupů.