ČEZ zdražuje paušál za přístup k nabíjecím stanicím

Průběžné zdražování služb ČEZ Elektromobilita pokračuje také s novým rokem. Od 1.1.2017 se bude platit 450 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a aktivovanou kartu.

Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily ČEZ ve Vrchlabí
foto: ČEZ

„Tento krok je v první řadě dán nezbytností přiblížit cenu za službu Elektromobilita reálným nákladům na dobíjení. Dosavadní poplatek byl spíše symbolického charakteru, takže i v upravené výši zůstává velice výhodný pro drtivou většinu zákazníků,“ vysvětluje na svém webu elektromobilita.cz.

ČEZ aktuálně dokončil výměnu všech zbývajících rychlonabíjecích stanic za nové stanice od společnosti ABB. Kromě toho plánuje síť rychlonabíječek v Česku významně rozšířit o 40 stanic u hlavních tahů. Údajně se připravuje také zavedení platby za kWh.

tisková zpráva

232 Comments on “ČEZ zdražuje paušál za přístup k nabíjecím stanicím”

  1. Jaká reálná cena, co se
    Jaká reálná cena, co se to tu píše za bludy? Kde je podpora Elektromobilů a zelené energié? Já mám C-Zero s dojezdem 100km, v zimě mi to klesne na 80km a když zatopím jsem na 60km, na nabíjení musím dorazit s nějakou rezervou 10-20% baterií, tak si dobíjím max 60% baterií na rychlonabíjení, mám 12,5kw. Prostě má spotřeba je 5-6kw za jedno nabíjení a za měsic jsem tam 12x maximálně, to je cca 70kw/měsíc, tarif Čez pro Elektromobyl je 1,7kč/kw, to je 120kč bez DPH. Čez dostal dotace na nabíjecí stanice jako podporu, tak kde je ta podpora? Čez má oproti minulým rokům menší zisky a tak asi nějakého chytrého manažera napadlo dostat peníze z elektromobilů. Jsem nadšenec, jinak bych Elektromobil nemohl vlastnit, tím myslím každodenní počítání dojezdu a přemýšlet nad tím, kdy musím nabíjet abych časově vše stíhal a pak hlavně musím vypínat topení a klimatizace abych dojel dál… A na konec cena a životnost baterií. Za to nás Čez trestá? Navrhuji hromadné vrácení čipů, ať si to vyžere ten kdo to vymyslel.

  2. Diskuze dlouhá
    Diskuze dlouhá předlouhá.
    Zkrátím to. ČEZ dělá vše pro udržení monopolu, nikoho nechce do branže pustit. Koukněte se na to s nadhledem. Nikdo jiný už nabíječky nemůže postavit. Fotovoltaiku taky drží aby se to lidem nevyplatilo. Příkladů by bylo více. Přirovnal bych to k Assadovi v Sýrii. Raději nic, něž někdo jiný.

  3. CEZ = banda neschopnej,
    CEZ = banda neschopnej, preplacenejch, monopolnich blbu podporovanych statem…
    Dokud nebudeme mit vsichni vlastni elektrinu nejlepe s brzdratovym prenosem tak je vse zbytecne..
    JE TO Konspirace – proto zabili Nikolu Teslu :-)) páč jinak by už tyhne neschopny blbove davno neexistovali a nemohli by z nas vsech delat ovecky…
    A az bude el. temer zadarmo prenasena bezdratem tak to bude stejne v pr…li páč nebou penize
    z ropy, takze bud budem platit za to ze sviti slunce, nebo ze dychame, nebo ze vubec zijem..
    Stat ( a jeho predstavitele hlavne ) bez penez proste fungovat nebude :-(((
    Ale hlavu vzhuru protoze vsichni odletime na Mars a zacnem pekne od zacatku a lip :-)))

  4. Jsem z toho na rozpacích.
    Jsem z toho na rozpacích. Sehnali jsme dotaci na nové nabíječky, tak ještě rychle zdražíme ty stávající. Ale to znamená, že lidi začnou hodně počítat. Hlavně pak ti, co jezdí většinově kolem komína nebo mají malé baterie v autech. Což je většina.
    Používání elektromobilu třeba pro mne znamená úplně jiné provozní náklady, násobně nižší nebo nulové. Jak u prohlídek, tak samozřejmě u paliva. Pro mé občasné nabíjení na rychlonabíječkách je tak každé zdražení paušálů citelné. Tady se nebavíme jako u spalováků o tisících měsíčně, kdy noviny píšou o každém desetníku, jako o velkém zlevnění pohonných hmot. My jsme v řádech deseti a stokorun. Takže trojnásobné zdražení paušálu je v tomto kontextu opravdu velké.
    Pro mne osobně, i kdybych jezdil hodně, to vzhledem k současné ČEZ síti rychlonabíjení na Moravě a ve Slezsku začíná ztrácet smysl. V Olomouci, Mohelnici, Valmezu i Brně dobiju na soukromých rychlonabíječkách. Ano, dráže, ale kolikrát ročně je budu potřebovat? Sem tam. Nabíječky ČEZ na mých trasách na Moravě a ve Slezsku nejsou a dle info na jejich stránkách je nemají ani v plánu. Hodně váhám, jak se k tomu postavit.
    Proč? Protože Kč 150,- bez DPH a 450,- bez DPH měsíčně je velký rozdíl, trojnásobek. Kč 182,- s DPH je 36 kWh v denní sazbě 5,- Kč / 1 kWh (2,25 plné baterky Peugeot Ion) nebo 72 kWh v noční sazbě (4,5 plné baterky Peugeot Ion). Trojnásobné dražení znamená 6,75 resp. 13,5 nabíjení do plna. Třeba u mé ženy to, co celkem nabije v létě doma přes noc za celý měsíc ježdění do práce včetně výletů o víkendu.
    Přestože má po cestě 2 rychlonabíječky ČEZ, nevyužívá je. Já ano, hlavně při větším ježdění po Ostravsku v pracovních dnech. Ale toto znamená, že bych z 21 pracovních dní musel být na rychlonabíječce minimálně 15x (rychle nabíjí jen na 80%) a pořád by mně to stálo stejně, jako mám doma v noci.
    Zřejmě bude pro mne výhodnější placení u soukromníků v případě potřeby, než držet si paušální čip. Pokud by zavedl ČEZ i jednotlivé příležitostné placení nebo více paušálů dle počtu odebraných kWh, asi bude pro mne lepší tato cesta. Ale je to velmi individuální rozhodnutí každého elektromobilisty.
    Jak říkám, jsem na rozpacích. PRE také platím za kartu paušál, ale bavíme se o 10,- Kč měsíčně a pak se platí kWh a minuty na nabíječce. A už u toho paušálu jsem s nimi hodně polemizoval, že jsou nekonkurenčně schopní sítí na Moravě a cenou. Takto se minimálně cenou konkurenceschopnými stali, stejně jako ty nejdražší stanice na evmapa.cz, které navíc pro mne osobně znamenají násobně lepší síť, než tu má ČEZ.

    1. Dobrý den, teď jsem mluvil
      Dobrý den, teď jsem mluvil s projektovou manažerkou, která je podepsaná pod včerejším mailem pro držitele čipu ČEZ. Slíbila na svou čest, že ČEZ pracuje na formě placení za odebrané kWh, možnost bude, ale v horizontu jednoho roku. Za sebe – snad jim ještě na příští rok ten paušál zaplatím.?.? Janda

        1. Co by pak ale dělala
          Co by pak ale dělala projektová manažerka,…to jsem se nezeptal. Alespoň jsem se snažil ji nakukat, že nejlepší je paušál i placení dle odebraných kWh, at si vybereme. Možná by stálo za úvahu,aby redakce hybridu.cz sumarizovala naše názory a zkusila je ČEZ předložit a malinko tlačit. Největší urychlovač je však ten čip na řetízku a všichni ostatní vrátit. Janda

        2. Dělat věci jednoduše a
          Dělat věci jednoduše a rychle jim nikdy nešlo. Korporát má prostě tyhle postupy v genech. Ono už představit trojnásobné zdražení služby bez možnosti jejího jiného způsobu placení chce mít korporátní „koule“. Přitom taková řešení dávno existují a fungují nejen v ČR.

          1. Tak ona spousta veci funguje
            Tak ona spousta veci funguje a neni slozitych, ale v tomto pripade si myslim, ze CEZ bude muset nejake takove reseni vysoutezit. Je totiz povinen soutezit v podstate vsechno a podle vyjadreni na prezentaci o dotaci by se i toto melo resit v ramci jejich dotovaneho projektu, takze se to podle me bude muset soutezit tuplem… to nebude proces na par tydnu… bohuzel

                1. Úprava stávajícího ERP a
                  Úprava stávajícího ERP a propojení se systémem správy dobíjecích stanic nemůže být zase tak obtížné implementovat do 3 měsíců.

      1. Nechci ti kazit iluze ale s
        Nechci ti kazit iluze ale s ČEZem mám dlouholeté zkušenosti.
        A zaměstnanci čezu žádnou čest pro zákazníky nemají!

        Jinak, když si s nimi dopisuji na jejich portálu, tak mám dojem, že mě odepisuje automat nebo špatně placený(á) blbec (zaměstnanec).
        Odpovědi typu nemůžeme, nejde a bude se tím zabývat a dále jejich plky o zkvalitnění služeb pro zákazníky, mně vytáčí do nepředstavitelných otáček.

        Ale když se chce tak to jde, zrovna mi jedna taková „projektová manažerka čezu“ poslala formulář na odstoupení z elektromobility čezu.
        Takže to vypadá jako předem připravený krok, jak se po získání dotace na nabíječky zbavit těch pár (stovek nebo možná i tisíc) „blbců“ co by chtěli „vyvoleným“ blokovat nabíjecí stanice pro jejich autíčka.

        1. Tohle můžu potvrdit, že z
          Tohle můžu potvrdit, že z nás dělaji blbce. Jednou jsem odjel na poruchu datového distribučního bodu, na místě zjístil, že odběrné místo je „po tmě“, tak volám na poruchovku ČEZ, klasická hláška „máme v tý voblasti problém na vysokým napětí“ zní pěkně čecháčsky, oni totiž asi jinou hlášku ani neznají. Načež hned za tím barakem stojí trafostanice, okolo 2 auta s nápisama ČEZ a jeřáb, který zrovna tahá z kobky trafo. Jistě, préj problém na VN :). A takových zážitků s jejich poruchovkou mám ještě několik. 🙂

  5. Mimochodem, tohle mi napsal
    Mimochodem, tohle mi napsal na facebooku ČEZ na můj dotaz ohledně dalších možností placení: Považujeme systém RFID čipu za velmi jednoduchý a uživatelsky příjemný pro zákazníky. S dalšími variantami plateb, zejména s možností jednorázového dobití, počítáme v horizontu několika měsíců. Obecně do budoucna uvažujeme o nastavení plateb tak, aby více odpovídaly skutečné spotřebě zákazníka, a plánujeme proto zavádět další metody. Vaše Elektromobilita ČEZ

    Zpráva je stará už dva týdny.

      1. Tak pokud do toho
        Tak pokud do toho započítáte dotace, z kterých ČEZ převážně financuje výstavbu rychlonabíječek a pokud vezmu cenu, kolik mě stojí 1 kWh doma od ČEZu, tak si troufnu tvrdit, že měsíčně nevyčerpám na rychlonabíječce ani třetinu z toho nového paušálu.
        Takže u mě už to dojení je.

        1. No to ze vas to vyjde draz
          No to ze vas to vyjde draz nez dobijeni doma neni dojeni ne? Pod „dojenim“ si aspon ja predstavuju to, ze nekdo uctuje nadstandardni ceny a ma z toho velmi nadrstandardni zisky. CEZ z tech dobijecich stanic bude mit naopak slusnou ztratu – tj to v zasade tem par elektromobilistum porad sllusne dotuje…

          1. Proč si myslíte, že z
            Proč si myslíte, že z toho bude mít ČEZ slušnou ztrátu, když výstavba mu z drtivé většiny bude zaplaceno z dotací?
            Já třeba doma platím za silovou elektřinu 0,77 Kč/kWh bez DPH (je to tedy jen čistá cena za kWh bez paušálů, které se do toho musí započítat zpětně, u mě to vychází na cca. 2,3 Kč/kWh). A ČEZ na mě i při těchto cenách vydělává. Takže pokud po mě bude chtít 10,- Kč/kWh na DOTOVANÝCH nabíječkách, tak už je to z mého pohledu dojení.

                1. no uvadis tu lzive informace
                  no uvadis tu lzive informace o dotacich CEZ a o tom jak na tom vydelavaj, ty znas jejich financni bilanci ohledne nabijeci infrastruktury pro elektromobily? ja bych rekl ze neznas a jen tu hatujes na neco co elektromobilite v CR pomohlo mnohanasobne vic nez tvoje reci na foru 😉 pokud se ti nelibi jejich podminky tak u nich nenabijej 😉

                2. Jaké lži o dotacích tu
                  Jaké lži o dotacích tu uvádím? Nebudou snad stavět z dotací? Máte pravdu, že současné stanice z dotací vybudovány nebyly. Ale oni neumožní mít kartu pro dotační a nedotační stojany. Jejich bilanční finanční situaci neznám, stejně jako Vy. Takže Vy mě tu osočujete a hatujete a sám nevíte, jestli na tom tak prodělávají, jak tvrdíte Vy. Takže se hoďte, prosím, do klidu.
                  Já jen tvrdím, že vzhledem k mé četnosti nabíjení u ČEZu (což je dáno ale i mizernou stávající infrastrukturou), jejich cenovou politikou, tak z mého pohledu je to dojení.
                  A jelikož si to nenechám líbit, tak k 31.12.2016 budu vypovídat smlouvu.
                  Ale nic z toho mi nemůže bránit vyjádřit svůj názor, jak se o to snažíte Vy.

                3. o nabijeci siti jsem
                  o nabijeci siti jsem uvazoval a spracpval na to celou prezentaci jiz pred rokem, jedna se o sumy v desitkach milionu, soucasna sit kterou CEZ provozuje bez dotaci musela vyjit na sumu prez 40 milionu korun jen co se HW tyce (nepocitaje praci s instalaci a provozem te site), zakazniku kteri maji dlouhodobe cip s dnesni cenou maji pod 1500, coz je rocne smesnych asi 300 tisic korun rocne na poplatcich, pokud tedy dodali odberatelum na danych stojanech za rok vice nez 300 tisic kWh tak na tom dokonce prodelavaji i co se samotne elektriny tyce, a ze dodali elektromobilistum na tech stojanech za minulej rok zhruba 3x tolik 😉 na kazdem dodane KWh dnes prodelavaji zhruba 2 koruny kdys nepocitame ty desitky milionu co do toho dali aby to vubec postavili

                  tak jako tobe nic nebrani vyjadrit svuj nazor, tak stejne nebrani nic ani me „Takže se hoďte, prosím, do klidu.“

                4. OK. To už je lepší.
                  OK. To už je lepší. Aspoň nějaká čísla, která plus minus odpovídají i mým odhadům.
                  O to ale víc nechápu jejich cenovou politiku, kdy by měli přitáhnout co nejvíce lidí. Takhle přitáhnou akorát ty majitele, co u nich natankují ročně jednotky až desítky megagwattů (když budu provozovat elektrotaxi v Praze, tak je tohle pro mě ráj) a zaplatí za to směšných pár tisíc ročně. Zůstanou u nich jen ti, co získají mnohonásobně více, než zaplatí.
                  Normální uživatelé (IMHO většina) do toho nepůjde.
                  Já nemám problém platit množství, co odeberu sám. Ale tenhle paušál je spíše o obrazu, že stále neví co s tím. V součtu získají, dle mého názoru, stejně nebo o trochu více než dosud s výrazně menší základnou uživatelů. Což je v rozporu s tím, jak se prezenetují, že se zasazují o rozvoj elektromobility.

                5. Ted mi teda vysvetlete, kdyz
                  Ted mi teda vysvetlete, kdyz to odpovida vasim odhadum, tak proc teda pisete o dojeni?
                  Tuhle logiku nechapu – kdyz o veci nevite dost, tak proc to vubec komentujete? Jediny, kdo ma jakz takz predstavu o tom, co to obnasi, je tady Saman…

                6. Protože já na to hledím z
                  Protože já na to hledím z pohledu sebe, resp. své peněženky, ne z pohledu poskytovatele. Pro mojí peněženku je to dojení, protože cenová politika je nastavena tak, že ze svého paušálu platím ostatní, co systém používají výrazně více než já.
                  Že je to v součtu z pohledu poskytovatele stále málo, to je z mého pohledu uživatele irelevantní.
                  Zkuste si to „přehodit“ na příklad s klasickou pumpu. Nějaká statistika říká, že průměrný nájezd v ČR je okolo 10 tisíc km ročně. Tj. 80% lidí najede do 10 tisíc km a těch 20% najede výrazně nad 10 tisíc. A teď pumpy řeknou, že náklady na těch 10 tisíc km je 24000,- Kč ročně. A prohlásí, že vám umožní tankovat za měsíční paušál 2000,- Kč, jinak si nenatankujete. Těch 20% zajásá, protože najedou výrazně více než zaplatí a pro těch 80% je to zdražení, protože nemohou platit za litr, ale jen paušál, kde v součtu je to více, než kdyby platili jako dosud za litr paliva.
                  Už to chápete, v čem je ten zakopaný pes?

                7. No, s vasi ligikou bych mohl
                  No, s vasi ligikou bych mohl rict, ze elektromobilisti jsou strasne vycurani a chteli by, aby jim to nekdo dotoval.
                  Veci nejsou cernobile. Z pohledu konkretniho elektromobilisty je strasne spatne, ze neni rychlodobijecka v Kromerizi, protoze ja tamtudy jezdim jednou za mesic za babickou. Je to banda neschopnejch manazeru.
                  Z pohledu CEZu je to o tom, ze ta sit neco stoji a mela by si na sebe vydelat. Zatim prodelava, nepokryjou se ani naklady na provoz, natoz vystavba. Elektromobilisti jsou rozmazleny, chteli by stanici na kzdem rohu, ale vyuzivat ji budou jen obcas.
                  Pripoustite, ze to muze byt slozitejsi?

                8. Nevím, jak jste s tou
                  Nevím, jak jste s tou Vaší logikou na celý ten Váš příspěvek přišel.

                  Já nechci nic dotovat, auto a nabíjecí stanice domů a do práce jsem si pořídil bez dotací. Nevidím důvod, proč bych měl ČEZu platit za něco, co mi přijde vůči mne, jako odběrateli, nesmysl. Tahle diskuze je o tom, zda ten obchodní model ČEZu má logiku a férovost pro všechny. Nikdo tady nenutí ČEZ, aby dělal věci podle něj. Nejlepším lakmusovým papírkem spokojenosti zákazníka jsou jeho nohy. Když se ti něco nelíbí, utíkej. Ale proč by se nemohli při odchodu vyjádřit k vzniklé situaci, to fakt netuším… Chce to více tolerance, pane…

                9. To bude asi tím že je
                  To bude asi tím že je Šaman u Čezu 😀
                  A asi manažer 😉

                10. To že Čez musel zaplatit
                  To že Čez musel zaplatit za nabíjecí stanice miliony je normální a neomlouvá to zdražení čipů! Bez stanic nebudou odběratelé, já taky když budu chtít prodávat, tak musím investovat do provozovny. Ty náklady si musí odečítat i z výdělku u domácího nabíjení elektromobilů, bez nabíjecích stanic by tu bylo méně elektromobilů a Čez by měl menší zisk. Prostě nechápu kdo tohle vymyslel, tím Čez šikanuje majitelé elektromobilů do 16kw, je to krok zpět a ten kdo to vymyslel a schválil by si to měl odsķákat, vzhledem všem kecům o podpoře elektromobilů!

                11. Ještě jinak to mohu
                  Ještě jinak to mohu vyjádřit. Nevidím jediný důvod, proč bych ze svého paušálu měl přispívat na paušál nějakého pražského taxikáře s Teslou, který za stejný paušál měsíčně natankuje do své nádrže 100x více než já, takže je jasné, že na „excesy“ těchto pár jedinců budou přispívat všichni ostatní, co by na ČEZu natankovali měsíčně pár desítek kWh a platili za to stejný paušál.
                  Nehledě na to, že od nové cenové politiky jsem očekával i zpoplatnění parkování po nabíjení, kdy např. v OC Nový Smíchov přijede každé pracovní ráno Tesla, postaví se ke stojanu, je napíchnutá až do večera a blokuje ostatní v nabíjení.

                12. tak tenhle text myslim
                  tak tenhle text myslim presne vystihuje jaky vlastne jsi 😀

                  to s tim taxikarem a jak za stejny pausal natankuje vic nez ty je jasny dukaz jak uzasny jsi clovek 😀 jj pokud nekdo nahodou nabije vic nez ty tak je to spatne 😀

                  „podle sebe soudim tebe“ vid 😉 kdys se ti to nelibi tak u nich nenabijej a neplat jim, nikdo te do toho nenuti 😉

                13. To ale není o tom, že si
                  To ale není o tom, že si za stejný paušál někdo natočí víc vody z pramene. Pokud to ten paušál má financovat (i když třeba jen z části), tak to, že někdo na nabíječkách bude stát mezi každým ritem má za následek, že ten paušál musí zdražit. A to je pochopitelné, že se to někomu nelíbí. Dokud tu bude paušální platba tak si prostě jako teď bude spoustu lidí na víkend půjčovat od trendparku elektromobily a jezdit s nimi pro uber. Protože je to extrémně výhodné. A budou to dělat i když ten paušál časem zvedne čez na 2000 měsíčně, protože se to u taxíku stále královsky vyplatí. A doplatí na to 98% těch co nabíjí pouze na cestách mimo dosah domácího nabíjení.

                14. A navíc budou neustále
                  A navíc budou neustále obsazené nabíječky, protože nic nebude nutit majitele paušálního čipu ten stojan opustit.

                15. Proto se znovu zopakuji, že
                  Proto se znovu zopakuji, že to má nejlépe vychytané PRE.

                16. Ano, příčí se mi
                  Ano, příčí se mi přispívat na někoho, kdo to nepotřebuje.
                  Pamatuji dobu za totality, kdy nebyly vodoměry na byt. Voda se rozpočítávala na jednotlivé byty rovnoměrně na celé sídliště. Babička platila stejně jako rodina, která si každý večer dopřála 4 plné vany vody.
                  Když se začaly montovat vodoměry, tak nejvíce řvaly právě tyto rodiny, kterým vyhovovalo, že ostatní jim přispívají na jejich plné vany každý večer.
                  K tomu poslednímu odstavci, máte pravdu. Proto s nima končím a nebudu ČEZ používat. Nechávám si kartu PRE.

                17. Tak to s tím Novým
                  Tak to s tím Novým Smíchov je bohapustá lež, že — občas tam nabíjím. Všechna místa nebo aspoň oba stojany jsem neviděl obsazené nikdy, Tesly které jsem tam potkal tam za hodinu nebyly…

                18. Tak buď jste měl štěstí
                  Tak buď jste měl štěstí nebo já smůlu.

                19. Já jsem tam byl pouze
                  Já jsem tam byl pouze jednou a bohužel oba stojany byly obsazeny. Jedna tesla po 1,5hod odjela a druhá tam byla ještě po 3,5 hod co jsem odjížděl já.

        2. Tak to pocitate spatne… za
          Tak to pocitate spatne… za prve, dotaci dostal CEZ letos a teprv stanice s dotaci zacne stavet. Vse co postavili doted, je bez dotace, tak uplne nedava smysl tim operovat… za druhe, naklad na dobijeci stanici neni jen stanice a elektrina, ale rada dalsich polozek (platba za ampery, udrzba, pronajem pozemku atd.), porovnavat cenu na stanici s cenou co ma clovek doma je hodne zavadejici… za treti, pokud se vam dobijet za pausal nevyplati (coz je pripad tech, co dobijeji malo), neni to dojeni, je to o tom, ze pro ne tato sluzba neni vhodna…tak ji nevyuzivejte a je to…
          Nemyslim, ze v cezu jsou uplne padli na hlavu a vi, ze obcasne zakazniky pausal nezaujme. Je ale asi hodne tech, kteri na tom naopak dost vydelaji… naposledy pri zverejneni te dotace opakovane rekli, ze obcasne platb bez smlouvy budou zavadet, jen neumi rici presny termin. Z diletantismu ani snahy zabit elektromobilitu bych je neobvinoval, jen to trochu dlouho trva…

              1. A na mapu dobíjecích
                A na mapu dobíjecích stanic v ČR jste se někdy v nedávné době díval? Většina ČR je pokrytá rozumně více zdroji, ale jsou i lokality kde ČEZ není (D1, Olomouc, …) a naopak takové, kde je pouze ČEZ (Ústí, Karlovy Vary, …). Takže aby člověk měl možnost jezdit bez obav kdekoliv v ČR, tak se stále hodí mít karty PRE+ČEZ plus účet na Evmapě. Zvlášť když člověk nemá zrovna Teslu, tak to bez ČEZu jde, ale těžko.

  6. Já si dovolím menší
    Já si dovolím menší postesknutí. Všiml jsem si že v HK u nádraží je již vyměněna původní DBT multistandard za tu nově zmalovanou od ABB. Předpokládám správně, že podobně se to děje po celé republice a znamená to, že ty multistandardové zmetky od DBT jdou rovnou do šrotu… Přijde mi to celkem smutné že kvůli totální neschopnosti jedné francouzské firmy v podstatě přijdeme o cca 8 multistandardů.

      1. Dobry den, vsechny stale
        Dobry den, vsechny stale vymeneny nejsou. Treba prave ta nekolikrat zminena ve Vrchlabi na Benzine je porad jeste puvodni. Bohuzel, navic jeste v posledni dobe vyrane zpomalila. Naposledy v nedeli jsem se nedostal pres 345V a 47A. ChaDeMo (Tesla 85D). Takze o nejakem rychlonabijeni nemuze byt rec. Pausal nepovazuju za nejak extremne vysoky. Taktez bych ale uvital moznost jednorazoveho placeni (i pro cizince kteri treba jen projizdi pres CR). A k tomu moznost mit nejaky pausal pro ridice, kterym takovy model vyhovuje. Nejvetsi problem ale je, ze diky „pomalemu“ nabijeni rychlonabijecek to skutecne svadi k tomu tam auto nechat a jit nekam pryc. Kdyz jsem se chtel v nedeli ve Vrchlabi dobit jen na cestu do Prahy, znamenalo to vysedet tam skoro 2!!! hodiny. Pak se cela rada lidi uchyluje k tomu, ze tam auto postavi, odejdou a casto prichazeji az po nekolika hodinach, kdy uz je auto nabito do plna. A casto tak blokuji misto daleko dele nez je nutne… Pokud by nabijeni probihalo rozumne rychle, tento problem by nebyl. Na Superchargeru si odskocim na zachod, dam kafe a jedu dal…

          1. Tak jsem na strankach CEZ
            Tak jsem na strankach CEZ nasel, ze i Vrchlabi budou menit v nasledujicich 2 dnech. Ano, v pripade Tesly dava pausal vetsi smysl nez s malym autem. Ale porad je tam ono cekani na dobiti. A vysedet si 2 hodky pred cestou treba do Prahy je proste tragedie. No a kdyz k nabijecce prijedu a nekdo tam ma zaparkovano, je pryc, auto davno nabito, nekdy to nemusi byt 2 hodiny, ale daleko dyl… Sam nabijim daleko vice nez u CEZ nebo PRE nabijecek doma pres noc.

              1. Telefonní číslo je dobré
                Telefonní číslo je dobré mít v e-autě na kartičce (třeba i zalaminované) a jakmile od auta odcházím, kartičku dám na palubku, aby byla vidět. Tato kultura nabíjení jen posílí naše vzájemné vztahy, které jsou více než potřebné. Tolik doporučení, o kterém jsme diskutovali již při otevírání Vystrkova. Možná by bylo vhodné toto doporučení mít napsané (třeba na samolepce) na každém dobíjecím místě.

              2. Dokud budou lide (zdravim
                Dokud budou lide (zdravim majitele sedeho iona z MB), kteri musi na rychlonabijecim konektoru vydrzet pres hodinu, aby se jim dobilo opravdu do 100% (kdyz uz si platil 180Kc pausal), i kdyz druhe auto (ja) uz hodinu ceka – prijel jsem, kdyz zapnul nabijeni a zalezl do auta – tak to zadne karticky s cislem nespasi, obavam se…

  7. Proč se rozčilujete, že
    Proč se rozčilujete, že je ČEZ drahý? Za 450,- Kč jsem si do spalováku svého času natankoval sotva čtvrtinu nádrže!
    I když ČEZ používám max. jednou za měsíc, nový paušál je pořád přijatelný. Hlavně ať už rozšíří síť rychlonabíječek, aby se dalo dobíjet na všech hlavních tazích.
    Nerouhejte se voláním po sazbě za kW. Greenway na vás! To by vás rychle přešel humor…

    1. 450 + 21% DPH je 545
      450 + 21% DPH je 545 Kc/mesic. Pri kalkulovane cene 5Kc/kWh by to predstavovalo ca. 500-600km/mesic. Kdo muze jezdit jen na elektrinu z nabijecek, pro neho je to dobry Kauf. Vsichni ostatni na ten pausal jen doplati. A kdo ten chip nema, je namydlenej.
      Ja si myslim, ze kdyz CEZ dostane dotace na vybudovani nabijecek, tak musi otevrit nabijecky vsem. Podle meho je to neslucitelne s dotaci omezit okruh jen na uzavreny okruh uzivatelu.

        1. Zavazek pravidelnych
          Zavazek pravidelnych pausalnich plateb neni atribut otevrenosti.
          Kdyz pojedu jednou za rok do Mlade Boleslavi, tak se musim smluvne zavazat a mesicne platit i kdyz to nepotrebuju?
          Ja bych navrhoval, aby se vsichni kdo s timto resenim nesouhlasi, aby si kazdy mesic zazadali o chip a druhy mesic zase vypovedeli a porad dokola. Hned by se museli vzpamatovat a udelat neco praktickeho.

  8. No to je tedy řádné
    No to je tedy řádné zdražení. Jejich nabíjecí stanice klasické po Praze jsou velmi nespolehlivé, auto musím připojovat opakovaně než se chytne, a ty rychlonabíječky jsou na nesmyslných místech. A nyní ještě 450Kč za měsíc, tedy 5400Kč ročně, no jsem zvědav, kolik udrží zákazníků.
    Rychlonabíječku používám tak jednou za 1/4 roku, takže jedno použití mne vyjde na 1350Kč bez toho abych počítal kWh. A touto rychlonabíječkou obvykle řeším posledních 50km dojezdu do cíle.
    Takže cena na km…to nebudu počítat.
    Tak jo je to holt po česku. Dotace na emobily ano, ale ne v Praze protože tam jich je nejvíc, rychlonabíječky ano, ale za nesmyslnou cenu. Trošku to zavání solárním boomem.

  9. Škoda, čip mi přišel
    Škoda, čip mi přišel před týdnem, ještě jsem ho ani nevyzkousel a budu ho posílat zpět. Jako spousta ostatních jsem ho měl jen pro případ párkrát do roka, reálně nabijim doma. Naštěstí jsem z Brna kde je i rychlonabijecka evmapa a ti mají systém placení 1A. Jinak až to bude i u cez za kWh tak určitě rád vyuziji

  10. Postoj ČEZu
    Nerozumíme

    Postoj ČEZu

    Nerozumíme skokovému zdražení. Paušál se mi zdál již od samého začátku jako nesmysl. Chápal jsem PRE a ostatní firmy, že nám fakturují odebranou energii (to je logické). Na druhou stranu paušál od ČEZu byl symbolický, takže se mi vyplatilo držet čip ve firmě i když jsme EV teprve vybírali (někteří prodejci provozovali EV auta bez čipů). Nyní mě informace zastihla v době, kdy je na cestě nová firemní i3 a jsem z toho zaskočený. Naše auto se bude nabíjet u domu a firmy. Rychlodobíječku jsem využíval pouze párkrát do roka při cestě do Plzně nebo Vrchlabí. Vím, že 450,- Kč je oběd u McDonalda, ale platit za něco co třeba ani celý měsíc nevyužiji, mi přijde jako blbost. Není to věcí peněz, ale logiky. V případě zpoplatnění Supercharger u Tesly je ten systém logický (máš část zdarma na běžný provoz a nad limit platíš za proud).

    Argument zvyšujeme cenu paušálu, protože máme vysoké náklady, když cena odebraného proudu je na celém provozu sítě dobíječek ta nejnižší položka. Nerozumím co tím ČEZ sleduje, ale rozvoj a podpora obnovitelných zdrojů to není. Souhlasím s názorem, že
    polovina lidí čipy vrátí a druhá polovina bude chtít za své peníze co nejvíc nabíjet.

    Nechápu co je cílem této kampaně.

          1. No jo, tak je to trochu
            No jo, tak je to trochu víc. I tak, jednou ročně je mi to šumák. Obvykle když přijedu ke stojanu vybitej, tak mám za půl hodiny (dejme tomu 35 minut) 80 % nabito, vyčerpáno ze sítě 15 kWh. celková cena je tedy asi 17 Euro za 15 kWh. Nic moc, ale taky nic, co by mě zruinovalo, když potřebuju jet. Tedy pokud je to skutečně 0,5 Eura za minutu a ta sazba se neupravuje podle výkonu.

          1. Nedovedu si představit, že
            Nedovedu si představit, že když pojedu do Alp, tak budu zjišťovat, jaká je jejich lokální evmapa, instalovat nějakou místní aplikaci typu Polyfazer, abych mohl u Mnichova natankovat. Evmapa a jim prodobné jsou lokální projekty, které už z principu nemohou nabídnout službu mimo svoji oblast.
            To už je použitelnější http://www.thenewmotion.com, kteří s jednou RFID kartou pokrývají plno zemí okolo nás (včetně Greenway na Slovensku)

            1. Tak to tedy není vůbec
              Tak to tedy není vůbec pravda ! The Newmotion je docela problematická a funguje na hodně málo místech. V Německu málokde, ve Francii nefunguje nikde a rovněž v Anglii a na Irských ostrovech je nepoužitelná.
              Jistě to může potvrdit i p. Zelenka s partnerkou, kteří Leafem pár zemí procestovali. Bohužel TenT nefunguje, operátoři se neumí nebo nechtějí domluvít. Osobně mám 10 přístupových karet různých nabíjecích operátorů, u několika si platím měsíční paušál i když to využívám jen v létě a přesto se mi neustále stává, že přijedu v zahraničí k nabíječce a nemám ji čím spustit.

              Ve Francii mi na dálnici došel proud, a dálniční služba mne poslala do vesnice kde před kostelem byla skříň plná zásuvek, ale bylo to jen pro elektrokola, ale mojí slabé nabíječce to stačilo. Po 3 hodinách nabíjení, když už četníci kolem mne jeli po 8, tak za mnou přišli, že tam nesmím nabíjet, že za elektřinu se platí. Dával jsem jim Eura, ale nechtěli je, dokonce se jich štítili jak kdyby z nich koukala rakovina. Doprovodili mne ke skutečné pomalé nabíječce a vyzkoušeli jsme všechny moje karty i Newmotion, ale žádná nefungovala. Po telefonátu četníků operátorovi, páni Gendarmerie rezignovali a řekli mi ať se jedu dobít zpět ke kostelu 🙂 :)…..

              1. Velmi děkuji za komentář!
                Velmi děkuji za komentář! Já jsem mluvil pouze z teorie, resp. jejich webu. Jejich kartu mám a chci ji v nejbližší době vyzkoušet na Javoru za Žel. Rudou, dosud jsem neměl možnost ji vyzkoušet.
                Co je mi právě divné, že třeba ta nabíječka na Javoru patří pod E-Wald, kde s jejich kartou platíte za každou minutu a v mapě thenewmotion je cena nula. Tak jsem si říkal, že buď s kartou thenewmotion je to zadarmo nebo tam nebude fungovat. Podle Vašich zkušeností to bude ten druhý případ…

                1. Někde tady jsem vystavil
                  Někde tady jsem vystavil faktru ve které je vyůčtováno nabíjení u e-Waldu. E-Wald v Německu otevírám Keyhangrem od Plugsurfin.com
                  The Newmotion mi u nich nefunguje a v centrále e-waldu se na Newmotion moc netvářili. Nabíjel jsem u nich několikrát a vždy mi nabíječku ochotně pustili grátis + prohlídka firmy a dílen kde přestavují auta na emobily.

                2. Při cestách do Ge pozor na
                  Při cestách do Ge pozor na Altdorf !! u Landshunt !!! Strašná cena víc než 1,5 Eur za minutu – zíral jsem a dva měsíce to rozdejchával.
                  Sympatická nabíječka je v Deggendorfu a Braunau am Inn – Mc Donald, Burger King a hlavně SPRCHY 🙂

            2. evmapa je právě super.
              evmapa je právě super. nepotřebuji nic pouze platební bankovní kartu přečtu si návod na stanici nebo pro zkušenější načtu QR code. Zadám email heslo pro registraci zaplatím platební kartou a nabíjím.
              celé to trvá tak cca 2-3 min a nabíjím. Příště tyto kroky už nemusím dělat. Stačí prozvonit číslo na stanicí a hned nabíjím.
              Pecka! Rfid karty jsou nesmysl. U čezu bych musel když je otevřeno navštívit pobočku uzavřít smlouvu platit paušál atd. Už vidím jak to nějaký cizinec dělá 🙂

              1. Nesouhlasím. Je děsivé,
                Nesouhlasím. Je děsivé, že se musím registrovat pro každou síť nabíječek. Dovedete si to představit, jak by to vypadalo u klasických pump? Přijedu k Mnichovu, začnu si instalovat nějakou appku, teď zjistím, že nemám povolen datový roaming, no prostě blbost.
                Samozřejmě ideální by bylo využít bezkontaktních karet přímo k placení, ale prozatím by stačilo, když budu mít RFID kartu od ČEZu, abych ji mohl použít „v roamingu“ i u jiných poskytovatelů. A i obráceně, tj. cizinec by jen přijel ke stojanu ČEZu a použil by svoji domácí kartu.
                Chybí tady nějaká roamingová asociace jako u mobilních operátorů.

                1. Datový roaming není
                  Datový roaming není potřebný v každé stanici evmapa je bezplatné WiFi.je to i v návodu. na velkých stanicích je přímo i platební terminál na platební kartu viz vystrkov ale u jediného osamoceného stojanu to nemá význam.

                2. OK. Pokud lze na stojanu
                  OK. Pokud lze na stojanu platit bezkontaktní platební kartou, tak pak samozřejmě je vše v ideálním stavu. Já měl za to, že účet v evmapě se musí nějak dopředu nabíjet, jak jsem si kdysi přečetl v jejich návodu.

  11. Ja diky svemu bydlisti nemam
    Ja diky svemu bydlisti nemam v okoli zadnou nabujecku CEZ. A kdyz bych se chtel podivat do mist kde CEZ kraluje, tak zadnou chip kartu nemam a take nebudu platit zbytecne za neco co vubec cely rok nevyuziju. Takovou hovezinu muzou vymyslet zase jenom telata. proc neexistuje take moznost sporadickeho nabijeni.
    A cizinci kteri by se do CR chteli podivat s EV take ostrouhaji. Nebo si ma kazdy turista objednat chip od CEZu? To je vetsi hloupost nez zavedeni vizove povinnosti.

      1. CEZ je distributor a ma
        CEZ je distributor a ma jaksi jine podminky nez nejaky maly investor. Navic CEZ dostane vysoke dotace na vybudovani rychlonabijecek.
        CEZ ma infrastrukturu na vybudovani a provoz elektrickych zarizeni.
        CEZ ma uplne jine moznosti nakupovat levnou silovou elektrinu na burze a muze v ramci site a svych elektraren lepe koordinovat.
        Maly investor ma nesrovnatelne horsi pozici.

        1. Asi tak, CEZ Distribuce je
          Asi tak, CEZ Distribuce je jeden podnik a /E/Mobilita patří pod tzv. skupinu ČEZ, čili to je uplně jiný podnik.
          ČEZ Distribuce je distribuční společnost pro oblast severní části republiky (kromě hl. města Prahy, tam je PRE), jižní část patří pod distribuční oblast EON. Nabíjecí stojany patří /E/mobilitě a ti si nemůžou budovat stanice jak chtějí, přinejmenším musí dodržovat stejné schvalovací „procedury“ jako kdokoliv jiný, i menší investor, vč. připojení do distribuční soustavy i přesto, že patří do skupiny ČEZ.

      2. No a tady znovu nastává
        No a tady znovu nastává otázka.

        Zda ty peníze nedát dohromady a pořídit za ně nabíjecí stanice a místa rozložit tak, aby to všem elektomobilistům vyhovovalo. No a z utržených peněz za nabíjení platit provoz stávajících a nákup nových.
        Myslím, že těch 1 000 Kč by byl jen jednorázový roční vklad.

        Za 5,4 mil by se dalo prořídit i 10 rychlonabíječek.

        Nestálo by za to udělat setkání zájemců o tuto akci?

        1. Nepředstavujte si to,
          Nepředstavujte si to, prosím, jako Hurvínek válku. Pořízení rychlonabíječek je ta nejmenší práce. To je jen otázka „pár kliků myší“.
          Nejhorší práce jsou ty okolo, tj. plánování, projektování, byrokracie, boj s úřady i distributorem, provoz, údržba, atd.
          A budete mít problém s „aby to všem elektomobilistům vyhovovalo.“ – Pokud nezačnete stavět všude naráz, tak se budete se všemi dohadovat, proč nejdříve se staví tam a ne tady, atd.
          Nehledě na to, že tady v ČR je kolem tisícovky elektroaut. Jestli se pro váš projekt nadchne 10% všech majitelů, což i tak považuji za nereálné, ale budiž… Tak to máte ročně 100 tisíc a z toho si nepostavíte ani jednu rychlonabíječku….

          1. Vše co píšete vím.
            Jen

            Vše co píšete vím.

            Jen jsem zkusil něco, co by nám všem pomohlo.
            Je mí jasné, že většina by chtěla jezdit a dobíjet pokud možno jen zadarmo.

            Prostě jsem chtěl něco vyprovokovat aby se ledy hnuly ku prospěchu věci. Někteří z nás můžou pomoct i jinak a je už dost soukromých benzínek, kde by ta instalace se souhlasem majitele ani nebyla až tak náročná. Někteří můžou dát i víc než je zmíněná tisícikoruna. Klidně se můžou e-motoristé skládat na konkrétní stanici podle místa, vše je jen otázka dohody a domluvy a hlavně konkrétního projektu na vlastní rychlonabíjecí stanice. Nejlépe zaštítěná elektro-automobilní organizací.

            Dělat pomalé kroky je stále lepší něž čekat co nám ČEZ dovolí a udělá.
            Jinak nám nezbývá než si tady stěžovat a nic pro to neudělat a říkat jak to jinak nejde.

            Přesně, jak je to se vším v tomto státě!

            1. Dobře, a už jste něco pro
              Dobře, a už jste něco pro to udělal aspoň Vy, abyste nám ostatním ukázal, že to myslíte vážně?
              Máte objeto a získán souhlas aspoň několika desítek pump, které svolí instalaci na svém pozemku? Už jste kontaktoval nějakou organizaci, která by to mohla zaštítit? Např. APEL?
              Máte připraveny stanovy, pravidla pro fungování onoho spolku? Jak bude fungovat ono skládání na konkrétní stanici? Jak budou ostatní solidárně přispívat na ostatní stanice, které nejsou v zájmu všech členů?
              Zatím je to akorát tlachání na netu, ale od klávesnice se nikdy nic moc nevyřešilo…

              1. Ano dělám to poslední 4
                Ano dělám to poslední 4 měsíce, s intenzitou jakou mí dovolí své podnikaní, proto bych uvítal aby se nás více do toho zapojilo. Nepočítám, že to bude všech tisíc majitelů.
                Ano, měl jsem hlavně na mysli APEL, je tam dokonce i skupina co se má zabývat nabíjecími stanicemi v ČR.

                V prvé řadě je potřeba začít, zkosit se na něčem domluvit.
                Přijít k hotové věci a poslat jen peníze to je to nejmenší co může každý udělat, to ale není to co by pohnulo myšlením lidí.

                Pro mně za mě ať je to třeba s.r.o, neziskovka nebo cokoliv jiného co by ukázalo, že se dokážeme o sebe postarat a nepotřebuje milostivě čekat až nám to někdo dovolí, udělá nebo i jen naslibuje.

                Moje představa by byla se někde sejít a říct si co chceme a jak toho dosáhnout. Můžu to zorganizovat sám, ale spíš by to mělo být zaštítěno organizací, např. Apelem.

                1. Pod APEL to bohužel
                  Pod APEL to bohužel nepůjde. Po zářijovém palácovém převratu formou venkovní schůze neschůze v hledišti Křižíkovy fontány je to opět organizace jen pana předsedy Vegra, vedená stylem soukromé firmy. Něco jako ono staré francouzské královské Stát jsem já.
                  Věci rozjeté panem Hasalou (prázdninový předseda, kterého si tam vybral sám pan Vegr, členská základna souhlasila, a který APEL posouval od klubových srazů směrem k jednáním s hlavními hráči, vládou, okolními asociacemi, výhodám pro členy atd.) a paní Sirotkovou (prázdninová místopředsedkyně a člověk, který projekty dělat umí a živí se jimi) jsou u ledu a vlastně je ani nemá kdo a jak dělat. Protože nelze řídit něco, kde nemáte jako statutární představitel pod kontrolou členskou základnu, placení členských příspěvků, pokladnu a bankovní konto.
                  Spojil jsem s APEL 3 roky života, ale celou tu dobu jsem vše platil z vlastní kapsy a dělal ve vlastním volnu. Spolu s kolegy na Moravě a Slezsku. Proto jsem byl rád za lidi ve vedení, kteří to začali dělat profesionálně a slibovali ono potřebné zázemí pro aktivní členy v regionech. Byli odejiti a já se ani po 2 měsících nedočkal odpovědi ohledně hospodaření APEL a dalších otázek, které jsem formou veřejného emailu všem dohledatelným členům položil panu předsedovi Vegrovi. S APEL nelze dělat finančně a organizačně náročné projekty, kdy jste jako statutár nebo vedoucí za ně finančně i trestně zodpovědný. To je sebevražda a do toho nikdo soudný nepůjde. Uvidíme, zda se podaří postavit na nohy něco nového s výše uvedeným potencionálem asociační činnosti.

                2. A nestačilo by se přidat
                  A nestačilo by se přidat pod již existují síť?
                  Mám na mysli The New Motion http://www.thenewmotion.com, které sdružuje tisíce nabíječek v Holandsku, Německu, Rakousku, atd.
                  Karty rozesílají i k nám (mám také jednu) a mohu nabíjet prakticky kdekoliv na západ od nás.
                  Kdo má dobře umístěný pozemek s dostačující přípojkou, tak si buď koupí jejich charger za normální ceny nebo svůj charger připojí k jejich síti.
                  Cenu za kWh, čas i typ nabíjení si určuje provozovatel a pak platí desátek TheNewMotion za zprocesování plateb od zákazníků…
                  Tohle by stačilo a nemusel by se budovat další lokální projekt typu evmapa či Polyfazer. A hlavně by to bylo přístupné i pro návštěvníky z ciziny.
                  Mimochodem, na Slovensku je pod touto sítí i Greenway, takže jejich karta lze použít již i na Slovensku.

                3. Ale já o ničem jiném
                  Ale já o ničem jiném nepíši.

                  Pro mne za mne, ať je to třeba The New Motion, já ale měl na mysli spíš EVmapa.

                  Úplně stejný způsob bych chtěl zavést i u nás (v čr), pokud bude mezinárodní pro nás e-motoristy jen dobře.

                  Proto bych chtěl, aby jsme se stejně uvažující sešli a řekli si něco k tomu. Když to nejde pod Apelem jak píše Radovan, dobře tak to zorganizuji sám.
                  S ohledem, ale na případný počet a operativní možnosti v zajištění prostor, to bude v nebo okolí Olomouce.

                  Kdo by tedy měl vážný zájem do takového projektu vstoupit, jak finančně nebo i poskytnutím místa, piště mi na můj email.
                  e-luky@email.cz

        2. Ty kokso, to je napad! Na
          Ty kokso, to je napad! Na takovy schuzi bych chtel bejt. Parta amateru, co vi prdlajs by v lepsim pripade radila ostatnim, nebo jeste lepe zacala v oboru podnikat. Skupina elektromobilistu ma problem si zvolit predsedu sveho spolku, ale vi, jak to kdo dela blbe. To jste me rozesmali. Jen dejte dobromady penize, sezente si dotace a muzete se ukazat – vsadim se, ze se nedokazete shodnout ani na tom, kde by se mela postavit prvni dobijecka…
          Mimochodem – pred nejakou dobou se tady kdosi s projektem Trendcharge kasal jak postavi stanice, kdekdo mu tleskal. Kde teda jsou? Proc se nerealizujete tam?
          Tohle je fakt amaterismus na druhou,nezlobte se.
          Musim se podivat po dalsich podobnych forech, jestli taky nekdo radi pekarum jak pict chleba, protoze ho ji k snidani, takze vi o cem je rec…

          1. Milý anonyme,
            lépe bych to

            Milý anonyme,
            lépe bych to nenapsal ani já. 🙂
            Připomíná mi to situaci, kdy uvidím postavený dům a začnu prohlašovat, že vím, jak postavit druhý dům od naprojektování až po kolaudaci jen díky okukování prvního domu a že umím zazvonit na zvonek. 🙂

            1. Ani jeden jste nepochopili
              Ani jeden jste nepochopili můj úmysl.

              Já nechci péct chleba ani stavět dům,
              já chci na to pečení a stavění přispět!

              V tom je možná ten problém, který jste vůbec ale vůbec nepochopila jen obrátili v zesměšnění, v podstatě ale sebe sama!

              Chytrolíni.

    1. O placení vůbec nejde. Jde
      O placení vůbec nejde. Jde o to, že např. 1x za rok chci jet z Prahy do Krkonoš (nabíječka ČEZ v Mladé Boleslavi a Vrchlabí) a abych tam nabil musím si zařídit čip a zaplatit za půl roku cca 3 tisíce. Jiná šance (pokud nemám spalováka či Teslu) moc není. Jinak nabíjím jen doma.
      Dle mě ČEZ moc elektromobilitě nepomáhá, pouze podporuje lidi co mají nabíječku před barákem……

        1. To je asi pravda, protože
          To je asi pravda, protože nad tím nepřemýšlí komplexně. Tím, že postaví nabíječky a umožní lidem za rozumnou cenu ty auta používat i jinak, než na jízdy kolem domu totižto nastane jeden zajímavý efekt. Spousta lidí se na základě této situace rozhodnou, že si to EV teda koupí. A kromě toho, že budou nabíjet na jejich nabíječkách, na kterých asi není vzhledem k jejich ceně možno tolik vydělat, tak také budou nabíjet doma. Třeba jedno moje auto za 1,5 roku spotřebovalo cca 15MWh. Druhé za dva roky 9MWh. A to je elektřiny, jakou moje domácnost spotřebuje za cca 14let. Takže až se elektromobilita rozšíří (a výstavbou nabíječek ji mohou výrazně podpořit), tak třeba už nebudou muset skuhrat, že elektřiny je na trhu přebytek, že cena je nízko a že jim klesají zisky… Je to na nich, jestli si třeba v rámci nějakého sdruženého tarifu zákazníky pojistí, nebo je nechají utíkat k jiným prodejcům kvůli deseťákům na kWh a budou se to snažit kompenzovat prodejem plynu a telefonování.

          1. „Takže až se
            „Takže až se elektromobilita rozšíří (a výstavbou nabíječek ji mohou výrazně podpořit)“

            Plne souhlasim, jen mi vadi, ze to zaplati vsichni a ne jen uzivatele dane sluzby 🙁
            Ale proste doba je takova a z ciziho se vzdycky lepe utraci… Ja jsem samozrejme rad, ze se stavi nabijecky. Jen ti mali provozovatele co si koupi stanici bez dotaci a davaji elektrinu za 10Kc pak jsou ti spatni. To je proste spatne.

            1. To vůbec není jednoduche
              To vůbec není jednoduche téma. Ano, dotace nejsou fer. Mame ze spolecnych penez stavet protipovodnova opatreni, když v záplavových zonach bydli jen male procento lidi? Kdo si postavi vlastní nabíječku, at si klidne prodava kWh za 50 korun. Ja se pak rozhodnu, zda to jsem ochoten zaplatit, nebo ne. (nejsem) Stejne tak jako kdyby mi někdo nabizel rohlik za desetikorunu. Me na tom akorát vadi, ze pak provozovatel systemu všechny nabíječky v okoli objizdi a říká majitelum, at neblazni at to zpoplatni. I když třeba u nissanu měli zakaznici slibeno nabijeni zdarma, když si poridi nissan. A mozna je v tom dotacni paralela. Dealer dostane nabíječku od importéra a ted si hezky inkasuje. Ono zpoplatnit chademo 10kc/kwh je ještě vzhledem k ceně nabíječky pochopitelné, i když si nemyslim, ze by to bylo do budoucna zivotaschopné jako obchodní model. Už méně pochopitelné je zpoplatneni AC nabijeni 7kč/kwh.

              1. To srovnani protizaplavovych
                To srovnani protizaplavovych opatreni a dotaci na nabijecky mi neprijde fer… Sice souhlasim ze verejne prospesne jsou oba pripady, ale:
                -Zaprve, o protizaplavovych opatrenich rozhoduje mesto/kraj zatimco o umisteni nabijecek polosoukroma firma.
                -A hlavne zadruhe, vybudovanim protizaplavoveho opatreni nevznika nekala konkurence jako u tech stanic.

                1. Nechci se hadat, ale
                  Nechci se hadat, ale vybudovanim protipovodňových opatreni mi muze stoupnout cena pozemku, snížit naklady na pojistku atd. Samozrejme by bylo fer, aby stejne procento dotaci mohl získat i clovek co si poridi jednu nabíječku. Naopak v minule vyzve kde bylo mozne získat dotaci na nabíječku byla podmínka, ze bude neverejna.

  12. Tak trochu rána pod pás,
    Tak trochu rána pod pás, na to že státní ČEZ jede v tomto segmentu na dotace! Poslal jsem dotaz ohledně současných odběrů a možnost platit jiným způsobem, doposud žádná odpověď. Vlastní FV to řeší, ale ročně 6528,- Kč vydat za něco, o čem nevím jak bude fungovat, mě připadá nehrozné.Takže nejspíš začnu jezdit kolem baráku! ALe nejspíš to budu muset trpět, jen si přečtu jaké podmínky výpovědi jsou v nových podmínkách……

    1. Stanic u kterých můžete
      Stanic u kterých můžete platit přes EVmapu je zatím „jen“ 19. Některé z toho umí nabíjet více aut současně (mají více stojanů).

      Bylo by fajn kdyby kromě E.ONu také i ČEZ přešel na EVmapu. Platit 450Kc / mesic jen proto, abych si u nich dvakrat za rok nabil je blbost. Uz tech 150Kc/mesic pro me nemelo smysl. Navic, pausal se strasne zneuziva, kazdy se snazi nabit co nejvic a zbytecne blokuje nabijecky. Takze se tesim az zavedou platbu za kWh.

    1. Dle nájezdu se to buď
      Dle nájezdu se to buď vyplatí, nebo ne. Já třeba najezdím kolem 6tkm měsíčně, takže mě určitě, za benzín bych dal přes 15.000. Ale jsem toho názoru, že řešit to paušálem není rozumné. Spousta lidí čip vrátí a ti co budou platit víc, budou chtít co nejvíc tankovat i když by třeba mohli doma.

        1. Ano, pokud bude kvalitní
          Ano, pokud bude kvalitní síť rozumně rozmístěných nabíječek (NE dobíječek) a tím pádem nebudu odkázaný na jiné rejžující poskytovatele, tak proč ne. Rozumně znamená ne někde v centru, ale na dálnici. Ono to zneužívání by taky nehrozilo, kdyby to nebylo v centrech měst, ale v půlce dálnice, kde by to navíc pomohlo nejvíce.

    2. mě se to nevyplatí, doma
      mě se to nevyplatí, doma kWh za 2,60 Kč; FVE na střeše(jen 2,9 kWp); 6534,- Kč ročně-to je 1/3 platby za celý dům v elektrice včetně topení,vaření …..takže vyhodnotím a podám výpověď. A co PRE má něco nového,ceny a pod za kolik tam vychází sosání??

          1. Jaké nízké ceny
            Jaké nízké ceny PRE?
            Silovina stojí na burze někde mezi 80-90 haléři pro velké koncové zákazníky, další ceny služeb jsou ani ne jednou tolik a jedno nabití auta je jako domácnost za týden. Mennekes stojan stojí pár desítek tisíc a něco jeho instalace (řekněme také desítky tisíc).
            Cena do 3 Kč/kWh je udržitelná.
            Služby PRE využívám a jsem spokojen, škoda jen, že nemají výkonnější nabíječky.

            1. ano od PRE take vyuzivam
              ano od PRE take vyuzivam sluzby… jak Type 2 v Ostrave a Brne, tak CHAdeMO v Praze.
              Co se ceny tyce, to se necham prekvapit, ale 3Kc/kWh na CHAdeMO stanici si vubec nejsem jisty… To by tam za den muselo nabit v prumeru aspon tak 5 Tesel a nic by se nesmelo nikdy pokazit a nesmela by byt zadna udrzba ani dalsi naklady — coz je proste nerealne.

              EDIT: hmm, jsem to i celkem trefil… 5aut x 50kWh x 1.5Kc/kWh zisk x 365 dni x 5let = 684375Kc, coz akorat krasne zaplati jednu stanici za 5 let. To musim uznat ze je celkem dobry business 🙂 Jen se ta stanice musela sama nainstalovat, za elektrinu se neplatil zadny pausal, v prumeru tam nabijelo 5 Tesel denne, nikdy se nic nepokazilo, nekdo vam to zadarmo vyuctoval zakaznikum a cena vaseho kapitalu byla 0%…

              1. třeba se shodneme, že
                1.

                třeba se shodneme, že
                1. cena bežné instalace nemusí stát více, než desítky tisíc (nepotáhnete-li daleko kabely a nebudte stavět trafostanici speciálně a jen a pouze pro danou stanici)
                2. 5 hodin nabíjení Tesel a nějakých novějších modelů s většími bateriemi není zas tak strašný požadavek na dobře umístěnou stanici
                3. cena 600 tisíc za 50 kW stanici je dnes již poměrně absurdní a možná je jen v korporátním světě tisíciprocentních režií; kromě toho ceny stanic typu 2 se pohybují v desítkách tísíc
                4. stále ještě existují firmy schopné vyrobit zařízení, které funguje aspoň několik let (ano DBT to není, jak názorně ukázal ČEZ), řekněme maximálně s běžnou preventivní údržbou (občasnou výměnou konektorů, dotykových displejů a větráků,…)
                5. vyúčtování zákazníků s vyuřitím výpočetní techniky skutečně není horentní suma, tedy možná ano v již zmíněném světě velkých korporací
                6. energetický trh projde zajímavými změnami, takže možná bude pár milionů zisku za provozování pár desítek stanic a získání stabilního odebíraného množství zajímavé, když ne pro velké hráče, tak třeba pro jinou skupinu

                jako ďáblův advokát byste měl ukázat větší invenci 😉

                1. nejvetsi problem mam s temi
                  nejvetsi problem mam s temi 5 Teslami za den na jednom stojanu… To by totiz v patek a nedeli tam muselo nabit tak 10 a pres tyden tak 3. Dohromady to da ten prumer 5 Tesel. A to teda nechci videt ty fronty v patek a v nedeli.

                  No ale jestli myslite, ze to je realne tak doporucuji investovat do nejake vlastni rychlo-nabijecky 🙂 za 3kc ji budu rad vyuzivat… no a hned mate prvniho zakaznika.

                2. nebojte, pracuje se na tom 😉
                  nebojte, pracuje se na tom 😉

    3. nevyplatí se to a
      nevyplatí se to a nevyplatilo se to ani když stál čip 150Kč, ovšem nad 150kč člověk mohl mávnout rukou.
      Musel bych mít čezbíječku u baráku nebo by síť musela být mnohem hustší. Takhle to můžete využívat jen na vybraných trasách, které se navíc nebudou rozšiřovat, ale dle čez mapy se budou nové čezbíječky instalovat především na trasách, kde již čezbíječky jsou.

    4. Zkusil jsem si to
      Zkusil jsem si to namodelovat, jako kdybych od ledna 2014 každý měsíc místo 181,50 platil 544,50 vč. DPH. Vyšlo mi to na 0,21Kč/km.
      Takže zatím ano.

      Netvrdím, že jsem z toho nadšený, ale bylo jasné, že zdražení dřív nebo později musí přijít. Současná cena ČEZ byla dlouhodobě neudržitelná, i když se jedná o tak silnou firmu. Byla to jen otázka času. Ironií osudu je, že jsem zrovna včera v noci věnoval tolik času diskuzi s Bobanem a Anonymem pod článkem o Zoe… a ráno je vše trochu jinak. 😉 Nakonec ale pořád je tu možnost domácího nabíjení NT 2Kč/kWh a tedy 0,30Kč/km. Nebo ještě levněji, pokud má někdo fotovoltaiku a baterky ve sklepě.

      Docela úsměvné je číst, že najednou je přijatelná i EVmapa. Ta samá EVmapa, která byla zde v diskuzích na Hybrid.cz donedávna prohlašována za zabijáka elektromobility.
      Jak ono je to všechno relativní, že?

      1. Nejde ani tak o zdražení
        Nejde ani tak o zdražení jako o logiku jejich cenové politiky.
        Připomíná mi to rozúčtování spotřeby vody, když nebyly ještě vodoměry na jednotlivé byty. Každý věděl, že kdyby vodou šetřil, tak bude platit stejně jako ostatní, takže vodou nešetřil nikdo. Tj. máte nějaký paušál, kde největší odebíratelé vody mají super cenu za kubík a kdo chtěl fungovat úsporně, tak ho kubík vody vyšel výrazně dráž než těm plýtvačům.
        Ve chvíli, kdy se nainstalovaly vodoměry na každý byt, tak každý platil dle jeho skutečné spotřeby. A systém začal být spravedlivý – každý platil stejnou cenu za kubík a každý platil jen za svoji spotřebu a ne za svého souseda.
        Stačí se mrknout do ceníku PRE. Rozumná měsíční platba (paušál) za udržování v systému, cena za 1 odebranou kWh a cena za čas, pokud si majitel EV zamění nabíjecí místo za parkovací. Jednoduché a spravedlivé vůči odběratelům i PRE…

Napsat komentář