ČEZ otevřel první dobíjecí stanici pro elektromobily u McDonalds

dnes slavnostně otevřel první pro elektromobily u podniku v . Případní zájemci o dobíjení ji najdou v Evropské ulici před oblíbenou destinací Divoká šárka. V nejbližších týdnech elektrárenská společnost otevře údajně dalších 10 dobíjecích stanic, včetně jedné rychlodobíjecí u svého sídla v Duhové ulici v Praze.

Zatím ještě zahalená dobíjecí stanice u McDonalds v Praze na Evropké u Divoké šárky. K dispozici byla i řada elektromobilů, které bylo možné si projet – Peugeot iOn, Smart ED, Mercedes-Benz Vito E-Cell, Toyota Prius plug-in hybrid, Opel Ampera. Jen Nissan Leaf bohužel kvůli defektu nedojel.
foto: Hybrid.cz

Otevření dobíjecí stanice pro elektromobily u McDonalds se neslo ve vskutku slavnostním duchu. Zúčastnil se mimo jiné i šéf McDonalds pro českou republiku, který naznačil, že jde o předzvěst dlouhodobé spolupráce.

Tomáš Knespl z ČEZu nám prozradil, že dalších asi 10 dobíjecích stanic je už téměř hotovo, čeká se jen na “domalování pruhů a umístění cedulí”. Spuštěny mají být v nejbližších týdnech. Včetně rychlodobíjecí stanice u sídla ČEZ v Duhové ulici v Praze a do budoucna i rychlodobíječek u dálnic. Tam už ale nijak konkrétní být nechtěl.

auto elektromobil ČEZ dobíjecí stanice mcdonalds

foto: Hybrid.cz

Pavel Cyrani, jeden z nejvyšších manažerů ČEZ, se akce taktéž zúčastnil. Doplnil, že do konce roku 2013 bude mít síť dobíjecích stanic ČEZ asi 100 jednotek. Ještě za časů Martina Romana jakožto vrchního šéfa ČEZ to ale mělo být rovných 200 dobíjecích stanic, takže to vypadá, že musel výhled poněkud přehodnotit. Původní plán dokonce zněl na 50 stanic do konce roku 2011, ale to se ani zdaleka nepodařilo ani dosud.

Celkem má dnes síť dobíjecích stanic pro elektromobily ČEZ už 25 jednotek. Podívejte se na ně na naší mapě dobíjecích stanic.

4 Comments on “ČEZ otevřel první dobíjecí stanici pro elektromobily u McDonalds”

  1. Presne tak, nevimproc stavi
    Presne tak, nevimproc stavi na jednom miste tolik nabijecich statnic, mizto toho aby je dali na pulku D1-ky a dalsich vetsich silnic.

    Navic ten jejich „de..lni“ system se smlouvou a kartou, kterou si musi u nich clovek podepsat.
    Zaplati za tu „nasi“ statem dotovanou elektrinu mnohonasobne vic, nez doma ze zasuvky!

    Kdyby alespon to byly ryhlonabijecky, tak by se to dalo pochopit, ze ta elektrina bude drzasi, protoze rychlonabijeci stanice neco stoji.

    Ale uvadet, ze ty stojany s obycejnou zazasuvkou jako nabijecky za takovyhle nehorazny prachy je zlodejina placena z nasich dani.

  2. Nesouhlasím, že se
    Nesouhlasím, že se Pražákům vyplatí nabíjet elektromobil doma, nebo v práci. Pokud by se i ostatní nabíječky budovali u restaurací MCDonalds, tak bylo jako příslib do budoucna skvělé. Až na východní Čechy a oblast Jeseníků mají tyto restaurace docela dobré pokrytí. Pak by stačilo, aby měla vozidla dojezd 320 km a zcela vážně bych uvažoval o pořízení elektromobilu.

  3. Takže,když se podíváte
    Takže,když se podíváte na tu mapu,tak vidíte,jak nepromyšleně se umísťují dobíjecí stanice. V Praze budou za chvíli na každém rohu (a nikdo je nebude používat,protože nabíjí doma,nebo ve firmě)a když chcete jet mimo Prahu,není kde dobít.Na př.na D1 není nic,směr Č.Budějovice také nic.
    Pánové z ČEZu – což tak používat hlavu?

Napsat komentář