Plug-in hybrid Fisker Karma má za sebou dlouhou a strastiplnou historii. Chvíli to vypadalo, že auto se vůbec vyrábět nebude. Henriku Fiskerovi se ale nakonec sen splnil a během posledního půl roku výrobu rozjel. V minulých týdnech dorazil první exemplář také do České republiky. Redakce Hybrid.cz byla první, která si mohla vůz vyzkoušet.
foto: Hybrid.cz
Na obrázcích to tak nevypadá, ale Fisker Karma je doslova monstrózní auto. Vypadá jako sporťák, ale se svými 4996 mm na délku a 1984 mm na šířku je to víc než sportovní auto spíš luxusní limuzína pro čtyři osoby.
Odpovídá tomu i cena, která v ČR začíná na 102 655 euro (přibližně 2 566 000 Kč vč. DPH). My jsme měli možnost testovat verzi Karma Ecochic (118 285 euro), která je proti té nejlevnější nadupaná především v interiéru. V ceníku pro bohaté se tomu říká „odpovědný luxus“.
Fisker Karma je v Německu i za výlohou luxusního britského obchodu
Top Gear vyhlásil jako auto roku plug-in hybrid Fisker Karma
Hybrid Fisker Karma v nezávislém testu: spotřeba 2,1 l/100 km
Některé zahraniční recenze prvních kusů Fisker Karma si stěžovaly na nedotaženost interiéru. Potom, co jsme s autem strávili odpoledne můžeme tyto obavy s klidem vyvrátit. Alespoň v případě námi testovaného modelu byl interiér po technické stránce prakticky bez chyby a luxus byl cítit na každý pohled i na dotek.
Z jízdních vlastnostní po prvních pár hodinách za volantem bezesporu vystupuje především samotná síla auta, pocit obrovské hmoty (už jen 22″ kola jsou výjimečná) a přesto vynikající zrychlení, které vás pořádně zatlačí do sedadla.
foto: Hybrid.cz
A to už v módu Stealth, který je určený především pro tichý pohyb ve městě a z 0 na 100 km/h zrychlí během 7,9 vteřiny. V tomto módu nabízí Karma čistě na elektřinu dojezd až 80 km. S lehkou nohou dokonce kolem 100 km. V režimu Sport pak zvládá zrychlit z 0 na 100 km/h během 5,9 vteřiny, max. rychlost je omezena 200 km/h. Dvouapůltunové auto se pak stále dokáže chovat jako sporťák.
Podvozek překvapivě, vzhledem k obrovským kolům obaleným jen tenkou vrstvou gumy, není až tak tuhý, jak by člověk čekal. Auto tedy lze – ovšem s jistou dávkou opatrnosti – využívat i na českých silnicích. Opatrnost je třeba především ve vztahu k nízkému podvozku a téměř pěti metrům délky. Aby se vám pak nestalo něco podobného jako slavné prezidentské limuzíně.
Ačkoliv zvenku působí Karma velmi mohutně, uvnitř nenabízí tolik místa, kolik by nejspíš člověk očekával. Svou daň si vybírá baterie umístěná ve středovém tunelu. na druhou stranu slouží jako příjemná opěrka. Skvělou futuristickou vychytávkou je pak „okénko“ dovnitř baterie.
foto: Hybrid.cz
Příjemným detailem je i mechanická zpětná vazba dotykového displeje v podobě mírné vibrace. Tak máte jistotu, že jste skutečně stiskli požadovanou volbu. Dotykový displej na středové konzoli slouží k ovládání většiny funkcí auta a je náhražkou za desítky nepřehledný tlačítek.
První dojmy z Fisker Karma plug-in hybridu vyznívají jednoznačné: luxusní auto pro bohaté. Zároveň jde ale o skvělou ukázku těch nejmodernějších technologií, ve kterých se pojí síla a šetrnost v jeden originální celek.
brutálně krásne auto,
brutálně krásne auto, fakt jo
Dovolim si pridat link na
Dovolim si pridat link na uzivatelskou recenzi, ktera ponekud neodpovida te Vasi.
http://www.youtube.com/watch?v=WnYuO0bGSTc
Souhlasim s uzivatelem ve videu ze „okenko“ do baterie, jak Vy rikate, je pekne k nicemu a ikdyz to je mozna futuristicke, urcite bych netvrdil, ze se jedna o skvelou vychytavku, spis naopak. Vychytavka je podle me vec, ktera nejakym zpusobem usnadnuje ci zprijemni uzivani.
A ani ten dotykovy display v aute uzivatel nepochvalil – tvrdi ze je neprehledny a hlavne nekontrastni.
Dokonce ve videu tvrdi, ze se nejedna o sportovni auto pokud je zapnuty Stealth mod, protoze i jeho SUV ma lepsi zrychleni 😀
Ale kdybych mel prilezitost, taky bych se rad svezl 😉
Jak by asi dopadlo srovnáni
Jak by asi dopadlo srovnáni s ///AMG SLS e-cell se slibovanými 392kW/533K koniky ,Zrychlení 0-100/4s ,krouták Točivý moment 800Nm ,pohon 4*4 ,Je pouze dvoumístné.
Jak by asi dopadlo srovnáni
Jak by asi dopadlo srovnáni s ///AMG SLS i-cell se slibovanými 392kW/533K koniky ,Zrychlení 0-100/4s ,krouták Točivý moment 800Nm ,pohon 4*4 ,Je pouze dvoumístné.
krasny kus auta..ale ked
krasny kus auta..ale ked pride tesla model s nebude mat sancu
„odpovědný luxus“ ? Co je
„odpovědný luxus“ ? Co je to za blbost ? Luxus nemůže být odpovědný už z principu. Stejně tak u 2.5 tunového auta nemůže být o ekologii řeč. Jde o to aby milionář ukázal sousedovi milionáři že je lepší než on, protože řídí hybrid a tím pádem myslí na tu ekologii.
Ale auto je to parádní.
Ale o tom tahle kategorie
Ale o tom tahle kategorie vozů přesně je. Nebo si myslíte, že ten diamantový lak je tam proto, že snižuje tření vzduchu a tak časem vykompenzuje majiteli vložené nákldy 😀 😀 😀
Diamantový lak lépe
Diamantový lak lépe odráží sluneční záření, takže auto se méně zahřívá, není potřeba tak často zapínat klimatizaci. Tím se ušetří energie, vyprodukuje se méně CO2 a všichni lidé a lední medvědi na světě se budou mít lépe. No prostě odpovědný luxus.
Dva a pul tuny je docela
Dva a pul tuny je docela hardcore:-D. S tou setrnosti v posledni vete bych byl trosku opatrny:). Ale svezeni to bude asi paradni!