Nissan si vizí Inteligentní mobility klade za cíl dosáhnout nulových emisí a nulového počtu nehod se smrtelnými následky. Na mezinárodním ženevském autosalonu představil svoji vizi „Inteligentní mobility“.
foto: Nissan
TISKOVÁ ZPRÁVA
Vize Inteligentní mobility má za cíl inspirovat vývoj výrobků Nissan a určuje styl důležitých rozhodnutí společnosti o tom, jak mají být automobily poháněny, ovládány a jak se budou začleňovat do života společnosti. To vše, aniž by byla jakkoli opomenuta snaha zprostředkovat řidičům větší potěšení z jízdy.
„Vize Inteligentní mobility je projekt, kterým chceme zákazníkům z celého světa přinést bezpečnější a udržitelnější budoucnost,“ říká Carlos Ghosn, výkonný ředitel společnosti Nissan.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan a NASA vyvíjejí společně robotická auta
„Aby bylo možné tuto vizi naplnit, představil Nissan dlouhodobou strategii, podpořenou významnými investicemi do výzkumu a vývoje. Díky tomu dokázala společnost v roce 2010 – dříve než jakákoli konkurence – uvést na trh model Nissan Leaf, první sériově vyráběný elektromobil na světě. Vize také poháněla vývoj nejmodernějších technologií pro autonomní jízdu. Tyto technologie budou mezi sériově vyráběnými vozidly dostupné do roku 2020. Kroky jako tyto umožňují společnosti Nissan nabídnout výhody elektromobilů a autonomní jízdy tolika zákazníkům, jak jen to bude možné, a hlavně být nadále těmi, kdo určují cestu k nové éře mobility.“
Nissan nechává jádro Inteligentní mobility spočívat na inovacích v těchto třech oblastech:
Nissan Intelligent Driving – technologie přispívající k jistější jízdě, která vznikla díky technologii pro autonomní jízdu a technologii pilotovaného řízení (Piloted Drive)
Nissan Intelligent Power – více účinnosti a výkonu v segmentu elektromobilů
Nissan Intelligent Integration – nové spojení mezi automobily a společností
Technologie Nissan Intelligent Driving
Technologie Intelligent Driving je především o výkonu, pohodlí a bezpečnosti, protože zmenšuje stres vznikající při každodenním dojíždění a riziko vzniku nebezpečných situací.
Mnohé z těchto pokročilých technologií jsou k dispozici již dnes a vozidla tak řidičům napomáhají rozpoznat nebezpečí a případně zasáhnout v zájmu bezpečnosti.
Nissan je špičkou i díky technologiím systému Safety Shield jako například systém upozornění na opuštění jízdního pruhu a systém nouzového brzdění (FEB).
Nissan svou vůdčí pozici rozšíří i na oblast technologií pro autonomní jízdu a tyto technologie zpřístupní zákazníkům na všech svých hlavních modelech.
V Evropě, Spojených státech, Japonsku a Číně uvede Nissan během následujících čtyř let na trh různá vozidla s technologiemi pro autonomní jízdu. Technologie budou součástí především nejrozšířenějších a nejprodávanějších sériových vozů za dostupné ceny.
První takový model bude již tento rok k dispozici v Japonsku. Vyspělost autonomní jízdy bude v Evropě možné zažít při zkušebních jízdách už v roce 2016. V roce 2017 se pak Qashqai stane prvním vozem Nissan v Evropě, který bude k dispozici se systémem pilotovaného řízení.
„Autonomními technologiemi se náš výzkum a vývoj zabývá již dlouhou dobu. Od roku 2013 je nepřetržitě intenzivně testujeme na silnicích“, uvádí Daniele Schillaci, výkonný viceprezident globální marketing a prodej společnosti Nissan.
„Zkoušky ověřily integritu a rozmanitost technologií Nissan dostupných pro pilotované řízení v běžném provozu. Naše autonomní technologie představují přidanou hodnotu k současným zkušenostem řidičů a nabízejí pohodovější jízdu a menší stres.“
Technologie Nissan Intelligent Power
Nissan je značkou, která je v technologiích a prodeji elektromobilů naprostou jedničkou. Věříme, že tiché, ale silné zrychlení zaručí spolu se zvětšeným dojezdem bezpochyby neuvěřitelný zážitek z jízdy. Nissan u baterií elektromobilů zvětšil energetickou hustotu a výkon.
Příkladem je koncept IDS, který má 60kWh baterii a dojezd až 550 km. Tento koncept bude mít na ženevském autosalonu svou evropskou premiéru. Technologie Nissanu také stojí za zkrácením doby nabíjení. Tím se dále a inovativním způsobem zvětšuje potenciál elektromobilů.
Alternativní zdroje elektrické energie na palubě vozidla, jakými jsou třeba palivové články, dále podněcují rozvoj získávání obnovitelné energie a rozmanitost jejích zdrojů.
Technologie Intelligent Power bude využita i ve vylepšení zmenšeného turbodmychadla a převodovky X-TRONIC, což zajistí jak úsporu paliva, tak i plynulou jízdu a zrychlení.
„Nissan zkoumá různé zdroje energie, které by se daly využít ve vozidlech zítřka. Hlásíme se k nutnosti neustále investovat do rozmanitých technologií,“ uvádí dále Schillaci.
„S elektromobily LEAF už naši spokojení zákazníci najeli více než 2,1 miliardy kilometrů, což jenom potvrzuje naše kompetence týkající se elektromobilů a používání pokročilých inteligentních technologií.“
Technologie Nissan Intelligent Integration
Jak může výrobce automobilů přinést užitek společnosti, přispět k bezpečnosti, k čistšímu životnímu prostředí a pomoci celé planetě?
Odpověď lze nalézt ve vytvoření sítě automobilů, jednotlivců a společenské infrastruktury. Neméně důležité je také přispět k vybudování zásadní nabíjecí infrastruktury.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Židle v kancelářích Nissan zaparkují samy
Nissan do roku 2020 nabídne robotická auta
Šéf Nissanu v robotickém autě, potvrdil rok 2020 jako nejzazší termín
Nissan pomůže s připojováním vozidel ke společenské infrastruktuře. Půjde o silniční, informační a elektrické sítě.
Výsledkem by měly být méně časté dopravní zácpy, ale i účinnější sdílení automobilů, dálkové ovládání vozidel a lepší nakládání s energií.
Nissan také dále v celé Evropě, Spojených státech, Mexiku i Japonsku rozšiřuje nabíjecí sítě pro elektromobily. K dnešnímu dni bylo zřízeno přes 10 500 rychlonabíjecích stanic.
V Evropě pak Nissan s partnery spolupracuje na dalším rozšíření sítě rychlonabíjecích stanic, kterou by mohly využívat všechny elektromobily. (viz. CHAdeMO, )
Tím Nissan pomáhá růstu celého trhu a přináší pohodlí a sebevědomí do života nejen řidičům vozů Nissan, ale naprosto každému řidiči elektromobilu v Evropě.
Všudypřítomnou možnost připojení očekávají spotřebitelé i od svých automobilů jako rozšíření jejich pracovních a osobních mobilních zařízení.
Technologické trendy jsou spojené s mobilitou a fenomén „bring your own device“ se rozšiřuje na vozidla. Nissan umožní vozidlům být součástí tohoto propojeného ekosystému.
„Technologie Intelligent Integration propojuje společnost a inovace Nissanu v oblasti výkonu a jízdy,“ popisuje také Schillaci.
„Inteligentní mobilita není jenom o příjemnější jízdě. Představuje také důležitý krok na cestě za naším cílem, kterým jsou nulové emise a nulový počet smrtelných nehod. Abychom takto důležitého cíle dosáhli, požadujeme větší míru spolupráce i od ostatních výrobců automobilů. Pokud chceme vytvořit příhodné podmínky pro autonomní jízdu, musíme při vytváření politiky, norem a zákonů o motorových vozidlech spolupracovat s regulačními orgány.“
Dnes jsou technologie Inteligentní mobility Nissan k dispozici v podobě systému Safety Shield, kamer a elektromobilů. Do budoucna se rozšíří o vozy s možností pilotovaného řízení. Vozy budou v roce 2016 dostupné v Japonsku a v roce 2017 i v Evropě.
S každým krokem Nissanu na cestě k budoucímu sdílení automobilů, integrovaným systémům řízení dopravy a bezdrátovým nabíjecím sítím získává celá vize Inteligentní mobility stále jasnější kontury.
Vize Inteligentní mobility pochází z konceptu Nissan IDS, který má na ženevském autosalonu evropskou premiéru. Vyspělá technologie pro elektromobily, vylepšená aerodynamika, úžasné zrychlení a schopnosti umělé inteligence.
To je koncept IDS, kterým Nissan představuje svoji ústřední vizi budoucích elektromobilů a autonomní jízdy.
Jinými slovy: Nissan proti
Jinými slovy: Nissan proti konkurenci, tj. Tesle Model 3 a Chevroletu Bolt, nemá co nabídnout. Doteď jsme to tak nějak tušili… a Nissan to jen potvrdil. Škoda, tak pěkně našlápnuto… a takhle to prokaučovat. 🙁
Přitom mám tu jejich řadičku ta rád.
Jak pak nemám na Nissan
Jak pak nemám na Nissan nadávat, když si dnes po 5letech zkušeností se skutečným dojezdem v závislosti na kapacitě baterie dovolí napsat dojezd 550km s 60kWh baterií, tfuj.
Pořád je to především
Pořád je to především spalovací automobilka a jejich marketing má to lhaní ze spalováků naučené, udávat spotřebu o litry nižší, než je.
Pokud to má nádrž jako kráva a benzínka je na každém rohu, tak to nikdo bohužel dnes neřeší (tedy kromě toho, že by potřebovali po každém takovém žvástu preventivně profackovat). Ale u elektromobilu není baterka jako kráva (alespoň ne kapacitně) a rychlonabíječky nejsou na každém rohu. Tam to řešit musíme.
:)mate nekdo info jestli se
:)mate nekdo info jestli se budou stavet nabijecky zapad cech,je tady prazdno mimo plzne,kdyz napisu na Eon,Pre,Cez odpovi akorat Cez a to jeste stroze
Mám takovou předtuchu že
Mám takovou předtuchu že je to území distribučně ovládané Eonem, který ještě pořád bere elektromobilitu jako rekreační záležitost na léto kolem Lipna a Vranovské přehrady (a ještě mu to zčásti nefunguje). Ovšem teď vydyndal z EU dotaci 36 milionů, tak se prý pochlapí a začne stavět. No, uvidíme. ČEZ je takovým pohádkářem (bez dotací) už 5 let.
tak tohle se přiznám, jsem
tak tohle se přiznám, jsem nedočetl. Přestal jsem u 60kWh baterie se kterou auto zvládne až 550km… No a jestli jim autopilot bude fungovat jako v Leafu Carwings, tak se i začínám bát.
youtube.com/watch?v=h-TLo86K7
youtube.com/watch?v=h-TLo86K7Ck
óóóóóbóže, LEAF1/2
óóóóóbóže, LEAF1/2 už netáhne tak začínají uondávat futuristickýma kravinama ….
a samozřejmě dveře proti
a samozřejmě dveře proti sobě – co je tohle pitomí nápad, to má jako elektromobilitě pomoci či naopak jí utlumit 🙁
IDS je jen koncept.
IDS je jen koncept. Výrobní verze, pokud by se vůbec dostala do výroby, může být a pravděpodobně bude jiná. Viz např. srovnání konceptu a výrobní verze Chevroletu Bolt – přístrojová deska, počet sedadel, karoserie. De facto úplně jiné auto.
nulove emisie z elektrarne,
nulove emisie z elektrarne, ci ako to mysleli ? len pri vyrobe auta ? alebo mali na mysli, len pri prevoze auta lodami, alebo len pri prevoze materialu lodami ?
a tak ma napada, ak som teda tak ekomaniakalny, mam prestat jest banany ? nejak sa sem totiz dostat museli, uz len ten nakladak z miesta kde rastu musel nieco prejst.
stavim sa, ze nikoho nezaujima ako sa tazia vzacne kovy, ze nikoho neptrapi ze to robia deti. rovnako ako nikoho neprapi ako dlho ziju muzi, co cistia latky ktore su urcene pre nas trh, v akych chemikaliach sa mocia.
to vsetko so take dristy. este raz budem niekde pocut ze elektromobil je dobry pre ekologiu, ovraciam monitor.
Bezte prudit jinam. Jasne,
Bezte prudit jinam. Jasne, ruska ropa je nejekologictejsi na svete. Nebo co je vase poselstvi?
ó, tak ten co s vami nejde
ó, tak ten co s vami nejde v ruke, je skaredy ropny rus. hm zaujimave. a preco je rus skaredy ? lebo putin ?
inak vyslo zaujimave video co si prave pozeram, chlapik si vymenil staru teslu za novu a jeho prve dojmy:
youtu.be/j2hvRphjkSE
inak to vase uvazovanie mi pripomina ludi typu, kto nejde s nami – ide proti nam.
U toho videa se koukate na
U toho videa se koukate na Teslu S, nebo na toho fousateho pana s kloboukem? Nejak nevim jak zaradit vase citaty od Goebbelse a vas negativni nazor na EV.
troll. tak viete co, pozeram
troll. tak viete co, pozeram na toho fuzateho pana.
Zadejte na youtube oil
Zadejte na youtube oil desaster russia. Najdete ruskou ekologii. Treba toto:
youtube.com/watch?v=AgCHa2yBlbA
Tezba ropy v rusku (pozor
Tezba ropy v rusku (pozor drasticke zabery)
youtube.com/watch?v=Bx36cQWa210