Během léta se počet rychlonabíječek standardu CHAdeMO v Evropě zvýšil o téměř třetinu. Dnes jich tu je v provozu 2364 a během pouhých pěti měsíců tak přibylo přes 500 nabíječek. V únoru jich bylo 1659.
foto: CHAdeMO
Nejlepším evropským státem co do počtu rychlonabíječek zůstává Británie s 418 kusy. Dotahuje ji ale rychle rostoucí Francie s 322, Nizozemsko s 222 a Německo se 182. Nutno dodat, že velká část nových nabíječek je vybavena několika standardy, nejen konektorem CHAdeMO.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model S: dobíjení Supercharger vs. CHAdeMO
CHAdeMO uznán jako evropský dobíjecí standard
V Evropě je přes 600 CCS rychlodobíječek, celosvětově 4252 CHAdeMO
Zdvojnásobení počtu CHAdeMO rychlonabíječek proběhlo v Rakousku a dnes jich je u našich jižních sousedů k dispozici 63. Česká republika se podle oficiální mapy CHAdeMO nabíječek může pochlubit 23 kusy, což je o 3 více než sousední Slovensko.
Celkový počet CHAdeMO nabíječek na celém světě je odhadován na téměř 10 000. Oficiální číslo zatím udává 9075, ale to jen proto, že údaje pro USA a Japonsko jsou už několik měsíců staré.
A v Liberci stále velké
A v Liberci stále velké prd. Nebo nabíjet v Žitavě, když se tam jede na nákup.
Liberec vem čert ;-), ale u
Liberec vem čert ;-), ale u Olomouce/Lipníka n B. není nic, aby se člověk mohl dopravit dál. Pak něco rychlejšího na D1 a teprve pak Liberec a třeba Bruntál …
Ono to vypadá, že ani
Ono to vypadá, že ani zapádě to zatim není pokryté. Dojedete po chademu do Berlína? Koukám, že ne.
dal tady vůbec někdo odkaz
dal tady vůbec někdo odkaz na CHADEMO EU MAP pro nově příchozí nováčky??
chademo.com/wp/eumap/
ČEZ
42ks dobíjecích
ČEZ
42ks dobíjecích stanic- AC, 9ks rychlo dobíjecích stojanů – DC Rozpracovaných rozestavěných je dalších 12ks ( VNS zásuvek? ) Pořád jsou na mapě nepokrytá místa kde není žádná VNS.
http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html
tj toho ČEZ je tak
tj toho ČEZ je tak žalostně málo že se chce brečet
cez.cz/edee/ww3/cs/akcie/akcie.jsf
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/
Prosím nenadávejte na
Prosím nenadávejte na ČEZ. Vždyť jede přesně podle evropského trendu. Také v ČR jsme podle evropského vzoru zvýšili počet rychlonabíjecích stanic o fantastickou 1/3! Třeba ČEZ z 6 na 9! V lednu po 1 ks v Brně a Mladé Boleslavi, v březnu v Ostravě!
Vše výše uvedené je samozřejmě myšleno brutálně ironicky. Člověku se fakt chce nad činností (tedy vlastně nečinností) ČEZ+EON+RWE+PRE v oblasti rychlonabíjení brečet.
K nepokrytým místům – nevím, jestli jste si také všimli klasické pražské úchylky, tj. že ČR končí v Říčanech, dál jsou lvi. Ale ČEZ, sídlící v Praze, přednostně síťuje Čechy v okolí Prahy. Rychlonabíječky jsou v Praze, Kladně (od Prahy 31 km), Plzni (94 km), Ústí nad Labem (87 km), Mladé Boleslavi (64 km), Hradci Králové (119 km) a Vrchlabí (132 km, ale cestou míjíte tu 64 km v Mladé Boleslavi).
S uvedeným ostře kontrastují zbylé 2 rychlonabíječky ČEZ v Brně a Ostravě, vzdálené od nejbližší další v Hradci 140 a 225 km. To byla asi jen úlitba druhému a třetímu největšímu městu v ČR, aby furt nenadávaly.
Jezdit už také není problém mezi zmíněnými českými městy. Např. Vrchlabí – Mladá Boleslav 73 km, totéž do Hradce Králové, z něj do Mladé Boleslavi 85 km. Z ní do Ústí n.L. 81 km. Z něj do Kladna 72 km. Z něj do Plzně 84 km. U elektráren na severu Čech jsou zatím pomalé stojany, ale na rychlé jsou už vybetonovány základy a také 4 parkovací místa místo obvyklých 2. Takže 2 nejuznávanější směry jízdy z pohledu Pražáka – do Krkonoš na lyže a za nákupy do Německa, by tak byly pokryty. Z Ústí do Drážďan je 64 km. Z Plzně je sice Norimberk i Řezno ještě pro běžný elektromobil daleko, ale hned za 71 km vzdálenou hranicí čekají německá CHAdeMA.
K tomu Německu jen velká maličkost – síť dálničních odpočívadel s čerpacími stanicemi a restauracemi Tank und Rast otevřela za přítomnosti ministra dopravy 23.9.2015 první ze 400 CHAdeMO nabíječek na dálniční síti, které mají být vzdáleny od sebe okolo 30 km a stát do konce roku 2017. Navíc budou multifunkční (tedy i Combo a Mennekes). První je právě na dálnice A9 mezi Mnichovem a Norimberkem.
Jo a tych 163 v estonsku, to
Jo a tych 163 v estonsku, to je pecka. Este je zaujimave ze mekka ev v europe, Norsko ich zasa az tak vela nie je, z toho vypliva, ze dostatocna siet je iba jedna, no nie jedina prekazka.
A este povzdych: keby tak pouzivanie chademo bolo celoeueopske ako v Tesle 🙁
Cena je ta největší a
Cena je ta největší a nejzásadnější překážka rozvoje elektromobility. Dvojice Norsko/Estonsko je toho jasný důkaz. I u nás by byly prodeje elektroaut násobně vyšší, být e-golf a ice golf za stejnou cenu. A nabíječek by pak přirozeně přibývalo také. Imo hustá síť dobíjecích stanic může zvednout prodeje ev př. z 0,5% na 0,75%, ale výrazný pokles ceny zvýší prodeje mnohonásobně. Zatím ovšem je nějaké zlevňování v nedohlednu, viz leaf. Kde se i po uvedení vylepšené verze cena základního modelu nepohnula ani o píď.
Máte k ceně Leafu více
Máte k ceně Leafu více infa? Odkaz?
Tady zmiňují kolik stojí
Tady zmiňují kolik stojí Leaf v USA:
insideevs.com/2016-nissan-leaf-107-miles/
Odkaz který uváděl to stejné pro GB, tedy že cena základního modelu s 24kwh baterií je neměnná, se mi bohužel dohledat nepodařilo.
No nevím, lidé, kteří
No nevím, lidé, kteří měli už s e-golfem tu čest tvrdí, že je to příšerný paskvil. Osobně jsem tím ještě nejel.
Ani já ne, ale snad
Ani já ne, ale snad všechny recenze co jsem viděl, nebo četl, vyznívaly kladně. I tak si ale nemyslím, že by to zcela ospravedlnilo cenový rozdíl proti leafu.
Sakra a kde je tych 23
Sakra a kde je tych 23 chademu u Vas? To su asi sukromne ze sa neobjavuju na mapach?
Tady na mapě jejich cca
Tady na mapě jejich cca 20.
Bohužel nejsou rozmístěny tak pěkně jako u vás…
Tak např. v Praze se rovnou
Tak např. v Praze se rovnou může škrtnout PRE (již dlouho tam rychlonabíjecí stanice není – pouze pomalá) a taky RWE (dlouhodobě nefunkční CHAdeMO – pouze mennekes 16A).
napiš jim
napiš jim !!
chademo.com/wp/contact/
at ma PREsRWE reklamu 😉
Veřejně přístupné
Veřejně přístupné chademo taky bylo u ABB, ale jen do doby než jim přišel z magistrátu dopis, že jako veřejnou nabíjecí stanici to musí zkolaudovat. Tak pro veřejnost zavřeli a je to. Poděkujte byrokratům.
ano to je ono, stát
ano to je ono, stát účelově byrokratitky blokuje distribuce elektřiny elektromobilům
youtube.com/watch?v=egyzWBFr3SI
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
Nějaká síť soukromých s
Nějaká síť soukromých s jednotným účtováním se formuje na EVMAPA.cz
Přesně tak. Nebýt
Přesně tak. Nebýt soukromých rychlonabíječek, tak si na Moravě a ve Slezsku, počínaje Vysočinou, s elektromobilem ani neškrtnem.
Třeba do Prahy jezdím Nissanem Leaf nesmyslně po trase Ostrava-Vyškov-Brno-Pardubice-Praha.
Malým městským Peugeotem Ion to nedám, takže na cestě do Brna musím ještě použít mezi Ostravou a Vyškovem Valašské Meziříčí. Viz nedávná jízda do Telče.
Protože podobně je na tom s dojezdem dodávka Nissan eNV200, musel jsem ji nabíjet stejným způsobem a při přejezdu Vysočiny navíc stát dlouhé hodiny na pomalé domácí zásuvce.
Všechny tyto jízdy najdete zde na hybrid.cz, včetně loňské srpnové elektrické dovolené peugeotem Ion na trase Ostrava-Prostějov-Brno-Vranov nad Dyjí-Vídeň-Bratislava-Žilina-Ostrava. Jediný bezproblémový úsek pro malý městský elektromobil byl Vídeň-Žilina díky síti Wien energies a Greenway. Dokonce jsme pendolovali mezi Bratislavou a Vídní, kde jsme bydleli, protože rychlodobíjet (40-50 kWh) tam fakt není problém, o pomalých (2-3,6 kWh) a Mennekes (11 kWh)zásuvkách skoro kdekoliv po cestě nemluvě.
A jéje, tak to dopadne jak
A jéje, tak to dopadne jak s internetem (eBookama, MP3, poštou, …). Než se brontosaurus rozhejbe, tak tu bude paralelní řešení od soukromníků. A to se zase bude brečet, že mu šlápli na ocásek, a že to a ono…