Značka Peugeot na svém stánku na 65. frankfurtském autosalonu odhalí “staronovinky”. Hlavní hvězdou bude nový Peugeot 308. Dále budou vystaveny facelifty vozů 3008 a 5008, modely BlueHDi (dieselový motor splňující Euro6), hybridní dieselová nabídka HYbrid4, předváděcí vůz 208 HYbrid FE a koncepční vůz 2008 HYbrid Air.
foto: Peugeot
Na frankfurtském stánku značky Peugeot o rozloze 2900 m² bude k vidění 30 vozů a konceptů. V prostoru vyhrazenému novému vozu Peugeot 308 si budou návštěvníci moci prohlédnout dokonce devět exemplářů zastupujících úvodní nabídku.
Peugeot i-Cockpit: zcela nové zážitky
Nový Peugeot 308 patří k nejdůležitějšímu segmentu C (více než třetina evropského trhu), verze karoserie hatchback představuje 45 % všech prodaných vozů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Peugeot představil futuristické surfové prkno
Aby designéři a inženýři značky Peugeot vyhověli náročným zadávacím podmínkám, vytvořili odvážný, intuitivní a moderní hatchback elegantního vzhledu, současně přitom kladli velký důraz na kvalitu.
Díky nové modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform 2) je nový Peugeot 308 nejlehčí ve své kategorii. Úspora hmotnosti oproti předchůdci činí 140 kg. Současně je tento model nejkompaktnější ve svém segmentu (délka 4,25 m). Kratší převisy mu zajišťují výrazně dynamický postoj a velkorysý prostor v kabině.
V elegantním technologickém interiéru s vysoce kvalitními materiály upoutá místo řidiče, které se inspirovalo u koncepčního vozu SR1. Je označováno jako Peugeot i-Cockpit.
Tvoří jej kompaktní volant pro intenzivní dynamické pocity, vyvýšená přístrojová deska, díky níž může řidič sledovat důležité informace, aniž by opustil očima silnici, vysoko umístěná středová konzola a velký dotykový displej s úhlopříčkou 9,7“ pro intuitivní řízení. Peugeot i-Cockpit výrazně odlišuje vůz od konkurence.
Při uvedení nové řady Peugeot 308 na trh je na výběr z 5 benzínových a dieselových motorů s nízkou spotřebou a optimalizovanou aerodynamikou (Cx: 0,28, Scx: 0,65). Nejnižší emise jsou pouhých 93 g CO2/km (1.6 HDi 92 k).
Na jaře 2014 doplní nabídku nové technologie včetně zcela nového tříválcového turbo motoru (1.2 e-THP), motorů BlueHDi s rekordní nabídkou emisí CO2 u tohoto segmentu (82 g/km CO2) a automatických šestistupňových převodovek nové generace. Nový Peugeot 308 tak bude nabízet širokou škálu výkonných i úsporných motorů.
Nový Peugeot 308 přináší i zcela nový zážitek z řízení. Veškeré know-how značky Peugeot bylo využito pro nový nápravový systém se sníženou hmotností a ESP poslední generace využívající velkoryse koncipovaný systém brzd.
Ve spojení s výhodami, které přináší nová platforma (nižší hmotnost, kratší převisy, snížené těžiště, elektrické řízení), získala nová 308 příkladné dynamické chování, které v sobě spojuje mrštnost, komfort a vynikající jízdní stabilitu.
Pohodu za volantem posiluje i řada technologicky vyspělých podpůrných prvků řízení: systém sledování mrtvého úhlu, aktivní tempomat, Distance Alert a automatické nouzové brzdění.
U vyšších úrovní výbavy se zde objevují i sériově montované světlomety Full LED, které doposud u tohoto segmentu nebyly použity.
Nový Peugeot 308 se bude vyrábět co nejblíže zákazníkům: při uvedení na evropské trhy (12. září) bude montován v Sochaux, výroba vozů pro čínský trh bude následně spuštěna přímo v Číně.
V prostoru vyhrazeném pro nový Peugeot 308 bude vystaven i 308 R Concept, ultrasportovní koncepční vůz, ve kterém je ještě více posílena stylová čistota a identita sériového vozu. Pro 308 R Concept je typická snížená pozice, široký rozchod a výrazné boky.
Vůz je pevně posazen na devatenáctipalcových kolech a nijak netají svou sportovní povahu a bojovnost. Pod dvoubarevnou karbonovou kapotou se skrývá motor z vozu RCZ R, benzínový čtyřválec o obsahu 1,6 l, z něhož inženýři týmu Peugeot SPORT dokázali dostat výkon 270 k.
Specifický výkon je téměř 170 k/l, což je v této kategorii rekordní výsledek. Aby vůz 308 R Concept dokázal využít veškerý potenciál tohoto motoru, je vybaven přední nápravou s diferenciálem Torsen a vysoce výkonným brzdným systémem.
3008 a 5008: směrem k dalšímu úspěchu
V roce 2009 přišel Peugeot se dvěma nabídkami, jejichž cílem bylo citelně zvýšit pozice značky v segmentu C. Šlo o dva osobité vzájemně doplňující se vozy Peugeot 3008 a 5008. Jsou určené pro různé typy zákazníků, ale sdílejí spolu vyspělé technologie, velmi pohodlnou kabinu, vysokou úroveň kvality zpracování a bezchybné dynamické chování.
O čtyři roky později je zřejmé, že Crossover 3008 i kompaktní MPV 5008 splnily, co se od nich očekávalo. Do konce června 2013 se ve světě prodalo celkem 506 000 vozů Peugeot 3008 a 237 000 vozů Peugeot 5008.
Především model 3008 se setkal s úspěchem, který překročil očekávání. Zejména díky vřelému přijetí na čínském trhu, kde byl za začátku roku uveden, a díky úspěchu verze 3008 HYbrid4, u které byl použitý hybridní dieselový pohon, představený ve světové premiéře v roce 2012.
Značka Peugeot usiluje o pokračování úspěchu těchto modelů, a proto ve Frankfurtu vystavuje oba vozy ve verzi s přepracovanou čelní částí a technologickými světlomety. Vozy jsou modernější, kvalita provedení je ještě výraznější a objevují se u nich nové stylistické principy značky (plovoucí maska chladiče, světelný podpis,…).
V interiéru je použita středová konzola s laserově gravírovaným vzorem a nové prvky výbavy: kamera pro snadné couvání a barevný head-up displej.
Náskok v technologické a ekologické oblasti
V roce 2013 značka opět snížila průměrné emise CO2 u svých vozů nabízených v Evropě: na konci června činí 116,3 g/km, oproti 121,5 g/km v roce 2012.
Environmentální politika se projevuje neustálou optimalizací spalovacích motorů (zlepšení výkonu, downsizing, Stop&Start…) a uváděním pohonných jednotek nové generace, jako je řada benzínových tříválců 1.0 l a 1.2 l.
Peugeot vystavuje ve Frankfurtu novou technologii snižování emisí u dieselových motorů BlueHDi, konkrétně u vozů nový Peugeot 308 a 508 SW. Tento systém, který exkluzivně kombinuje SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných částic, snižuje emise oxidů dusíku až o 90 %, optimalizuje emise CO2 a snižuje spotřebu, a přitom likviduje 99,9 % pevných částic.
Technologie BlueHDi již s přehledem splňuje normu Euro 6 Diesel a od konce roku 2012 se bude používat u všech dieselových motorů značky, což opět posílí její technologické prvenství v oblasti dieselových motorů.
Další významnou ilustrací ekologického předstihu značky Peugeot a jejího posunu směrem k luxusnějším vozům je hybridní dieselová technologie HYbrid4, která se ve světové premiéře objevila u vozu 3008 HYbrid4 a později byla použita u modelů 508 RXH a 508 HYbrid4. Tyto tři modely řady Hybrid4 si již získaly více než 28 000 zákazníků.
Modely HYbrid4 využívají kumulovaný výkon 200 k motoru 2.0 HDi FAP, který pohání přední nápravu, a elektrického motoru na zadní nápravě. Snoubí se u nich nová zkušenost z řízení vycházející z výběru jednoho ze 4 režimů (automatický, nulové emise ZEV, sport, 4WD) a emise CO2 od 88 g/km.
Před značkou Peugeot však leží ještě další cíl. Tím je výroba cenově dostupného sériového vozu se spotřebou pouhé 2 l/100 km. Pro jeho dosažení značka přistoupila ke zcela novým řešením. Klíčovou etapou je zde použití technologie HYbrid Air.
Peugeot 2008, model určený na světové trhy, slouží jako přirozený nositel tohoto nového pohonu spojujícího benzínový motor a stlačený vzduch. Výsledkem je technologie s nízkými provozními náklady. Od roku 2016 se bude používat u osobních vozů a lehkých užitkových vozů segmentů B a C a bude dostupný co nejširšímu okruhu klientů na pěti kontinentech.
Vůz Peugeot 2008 HYbrid Air kombinuje dvě energie pro dosažení optimálního výkonu v nejrůznějších situacích: stlačený vzduch získaný díky rekuperaci energie při brzdění a zpomalení napomáhá tříválcovému benzínovému motoru poslední generace nebo ho dokonce i nahrazuje.
Převodový systém HYbrid Air, jehož pneumatickou část tvoří vysokotlaká nádrž ve středovém tunelu, nízkotlaká nádrž na zadní nápravě a motor s čerpadlem na převodu, nijak neubírá vozu na prostornosti a modularitě a řidiči nabízí tři režimy provozu: Air (ZEV), Benzín a Smíšený režim.
Tento nový pohon HYbrid Air doplní inovace v dalších oblastech. Výsledkem má být dosažení cíle spotřeby 2,0 l/100km. Obě tyto vzájemně se doplňující technologie využívá i prototyp Peugeot 208 HYbrid FE.
Při jeho koncipování spojily společnosti Peugeot a Total, jejichž partnerství trvá již od roku 1995, to nejlepší ze svého know-how, aby dokázaly čelit ambiciózní výzvě dosáhnout nízkých emisí a současně zajistit radost z řízení.
Emise CO2 modelu 208 HYbrid FE jsou pouhých 49 g /km, tedy dvakrát méně než u úsporného motoru 208 1.0 VTi, z 0 na 100 km/hod ale akceleruje za 8 vteřin, jako vůz 208 GTi…
Posun směrem k vyšším kategoriím
Návštěvníci frankfurtského autosalonu se budou moci na stánku Peugeot seznámit s dalším příkladem know-how značky z hlediska designu a pocitů při řízení. Tím je exkluzivní RCZ R, výrazně sportovní verze emblematického sportovního kupé RCZ, které si již získalo více než 50 000 zákazníků. RCZ R bude v prodeji od začátku roku 2014. Půjde o nejvýkonnější model v historii značky Peugeot.
Jeho nový motor 1.6 THP o výkonu 270 koní – rekordní specifický výkon v této kategorii – splňuje normu Euro 6 a snižuje emise CO2 na 145 g/km. Vůz RCZ R tak nabízí dosud nevídané výkony a účinnost.
Vůz upoutá nižší světlou výškou a 19palcovými koly, které jsou příslibem intenzivních pocitů a vozu dodávají ještě o něco expresivnější vzhled. Z místa řidiče vyzařuje exkluzivní atmosféra. K využití výkonů motoru napomůže specifický nápravový systém spojený se samosvorným diferenciálem Torsen.
ONYX, inspirace: koncept Onyx, který navazuje na dlouhou tradici kategorie supervozů, zcela jistě nenechá žádného návštěvníka frankfurtského autosalonu chladným.
Onyx ukrývá pod svou výraznou vymodelovanou siluetou o délce 465 cm s dvacetipalcovými koly srdce atleta: hybridní motor V8 HDi 3,7 l o výkonu 600 koní uložený v karbonovém plášti vzadu uprostřed, šestistupňová sekvenční převodovka i podvozek jsou výsledkem náročných zkušeností z nejvyšších soutěží.
Karoserie upoutá kontrastem materiálů a vznešeností patiny, kterou získala v průběhu času a během najetých kilometrů: na blatnících a dveřích je použitá měď, na ostatních dílech karoserie matně černý karbon.
Prosklená střecha s dvojitým zaoblením, orámovaná hliníkovými oblouky, odkrývá karbonovou strukturu a inovativní interiér, který působí jako pouzdro z jediného kusu vyložené plstí.
Posádka tak tvoří s interiérem jeden celek. Peugeot prostřednictvím konceptu Onyx rozvíjí své úvahy o materiálech: palubní deska je z materiálu „Newspaper Wood“, vyrobeného z recyklovaných slisovaných novin.
V roce 2013 model 208 posiluje svoji pozici a rozvíjí svoji řadu. I pro tým Peugeot SPORT je tento rok rokem velkých úspěchů, kterých dosáhl se závodními verzemi nástupce slavné dvojkové řady značky Peugeot.
Není pochyb o tom, že zájem veřejnosti přitáhne i model 208 T16 Pikes Peak, který 25 let po prvním vítězství Ari Vatanena a jeho vozu 405 T 16 zvítězil ve slavném americkém závodě.
Právě za volantem dnes již legendárního vozu 208 T 16 Pikes Peak, což je nejsilnější verze vozu 208 (V6 s dvěma turbodmychadly o objemu 3,2 l, 875 koní na 875 kilogramů, zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,8 s…), Sébastien Loeb s časem 8’ 13’’ 878 pokořil rekord při dvacetikilometrovém stoupání na Pikes Peak. Jde o lidský i technický úspěch, který demonstruje ambice značky Peugeot.
Při příležitosti uvedení modelu 208 GTi, v němž ožívá legenda, přihlásila značka tři vozy 208 GTi Peugeot SPORT do velmi náročného závodu 24 hodin Nürburgring 2013.
Vozy 208 se třemi magickými písmeny v označení, vybavené benzínovým motorem o objemu 1.6 l turbo a výkonu 300 koní, získaly ve své kategorii první tři místa. Jeden z nich bude vystaven na stánku značky Peugeot ve Frankfurtu.
TLDR
TLDR
HCHKRDTN
HCHKRDTN