Během srpna 2017 se po celém světě prodalo přibližně 103 000 aut do zásuvky. Jen v Evropě pak 22 000.
Jednoznačně nejprodávanějším autem do zásuvky je zatím letos v období leden-srpen plug-in hybrid Toyota Prius Prime/PHV (a není se moc čemu divit). Může se pochlubit celkem 35 109 prodaných kusů.
Druhý je elektromobil Nissan Leaf se 33 455 kusy, který bude zhruba od přelomu roku konečně nahrazen novou generací. Nissan očekává v jeho případě ještě silnější prodeje.
Na třetím místě celosvětového žebříčku za leden-srpen je Tesla Model S s 31 630 prodanými kusy. Následuje čínský elektromobil BAIC EC180 (28 733), malé městské auto, která doslova válcuje čínský trh.
Na čtvrtém místě najdeme luxusní SUV Tesla Model X (27 528), šestý je elektromobil Zhidou D2 EV (27 507) a s mírným odstupem Renault Zoe (21 859).
Žebříček 10 nejprodávanější aut do zásuvky na světě pak uzavírají BMW i3 (33 kWh) (20 531), Chevrolet Volt (17 444) a BYD Song PHEV (16 101).
Meziročně jsou letošní srpnové prodeje o 64 % vyšší. Celkem se po celém světě za letošek prodalo už 651 000 aut do zásuvky.
Největším výrobcem je podle letošních výsledků Tesla (59 263 dodaných) následovaná BYD (57 288) a překvapivě BMW (55 683). BMW zjevně sází spíše na long-tail.
Následují automobilky BAIC (44 227), Nissan (36 728), Toyota (35 162), Chevrolet (31 699), Zhidou (27 532), Renault (26 519) a žebříček zakončuje Volkswagen (23 226).
Prodeje většinou rostou některé naopak klesají, ale tak
Prodeje většinou rostou některé naopak klesají, ale tak růžové to zase není. Např. u Tesla S nebo Volt prodej za měsíce 1-8 poklesl, Tesla X výrazně stoupnul (tady bych to ale přikládal kapacitě výroby, protože roční průměr je stejný), Nissan Leaf překvapivě stoupnul. Ale nejsou to žádné závratné růsty v podstatě to odpovídá obecnému růstu prodeje aut cca 15%.
https://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
Meziroční nárůst o 47% na 651 tisíc aut (leden až srpen)
Meziroční nárůst o 47% na 651 tisíc aut (leden až srpen) je mnohem více než 15 %. A máte vůbec zdroj i na těch 15 %? Protože za posledních 5 let ty procenta jsou: 5,3 %, 3,7 %, 2,6 %, 0,4 %, 4,5 %, tak je mi divný, že by za 2017 poskočily tak brutálně.
Podívejte se do toho odkazu, TRH USA a vidíte, že ten růst
Podívejte se do toho odkazu, TRH USA a vidíte, že ten růst je poměrně malý. V Evropě rostou prodeje i běžných aut o desítky procent, takže je potřeba vidět růst prodeje v tomto kontextu.
OK, trh elektromobilů v USA za 1-8 2016->2017 je +31,5 %
OK, trh elektromobilů v USA za 1-8 2016->2017 je +31,5 % (92361 -> 121502). Celkový trh automobilů v USA poslední roky meziročně: +5,7 % -> +0,4 % USA a na 2017 to vypadá, že bude pokles.
Trh EU: elektromobily >+35 %, a všechna auta meziročně poslední rok +6,5 %.
Takže sorry, ale těch 15 % je vycucaných z prstu a že je růst elektromobilů stejný jako v celém automobilovém průmyslu je totální blbost.
Já to počítám trochu jinak, za minulý rok průměr 13217
Já to počítám trochu jinak, za minulý rok průměr 13217 aut měsíčně a letos 15187 aut měsíčně, tedy nárůst o 15%, ale je to jedno, statistiky prodeje aut se většinou falšují.
Gratuluji, vyhrál jste. Na argument „statistiky prodeje aut
Gratuluji, vyhrál jste. Na argument „statistiky prodeje aut se většinou falšují“ nemám odpověď.
Dal jsem vám oficiální data z trhu USA, EU a celosvětová a v žádném nejsou čísla, která uvádíte. Víc nezmůžu.
Nejde o nějaké vítězství, prostě jsem vydělil prodej
Nejde o nějaké vítězství, prostě jsem vydělil prodej 2017 počtem měsíců a zrovna tak prodej 2016 počtem měsíců, to je vše. https://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
Tady je odkaz o falšování statistik http://www.pravdaoprodejiaut.cz/
Ale nemůžete přece míchat statistiky zahrnující
Ale nemůžete přece míchat statistiky zahrnující předvánoční prodeje s nejslabší první polovinou roku (podívejte se na ten graf pod tabulkou z vašeho odkazu). Já jsem porovnával stejná čísla leden až srpen, resp. rok-rok.
Já raději pracuji s průměrem, ale každá statistika je
Já raději pracuji s průměrem, ale každá statistika je nepřesná. Já nezahrnu třeba Vánoční prodeje. kde někdo prodává více, někdo stejně nebo i méně, vy zase nezahrnete výpadek baterií, kdy se vyrobí o tisíce aut méně (viz Ioniq nebo Bolt) apod. Nakonec i předobjednávky dnes dosahují obrovských čísel a kdyby byly auta, byly i prodeje jiné.
Ale já právě chybu vánočních prodejů eliminoval
Ale já právě chybu vánočních prodejů eliminoval porovnáváním stejných měsíců a let, nelze brát průměr 12 měsíců s průměrem za 8 měsíců (koukněte se třeba na 2016, kdy leden má prodeje 6221 a prosinec 24785, tedy 4x tolik, to hrozně moc zkreslí statistiku). Už to lépe asi nevysvětlím, jestli chcete, můžeme se vsadit, že ten váš průměr 15 % se do konce roku dostane nad 30 % a já si myslím, že to bude dokonce 45 % :).
Tada, klobou dolu, zaslouzil byste metál za snahu, ja uz bych
Tada, klobou dolu, zaslouzil byste metál za snahu, ja uz bych se na to davno vysral 🙂 On nas Pepa ma obcas horsi chvilky a tohle je jedna z nich… nema cenu se mu snazit to dale vysvetlovat, narazil jste na jeho limity 🙂
Každý máme svoje limity, někdo zase jezdí ve spalováku a
Každý máme svoje limity, někdo zase jezdí ve spalováku a sní o Tesle, jiný zase jezdí v EV a tvrdí, že statistika je malá lež, která se dá různě vykládat.
Já jsem popsal, jak jsem došel k 15%, někdo došel k 31% a jiný k 64%, holt mají pravdu všichni.
Jj vsechno vpohode, dosel si k spravnemu vysledku, uz se dal
Jj vsechno vpohode, dosel si k spravnemu vysledku, uz se dal netrap:) Priste porovnej treba prumer za prvni tri dny brezna 2017 s celym rokem 2016, vsichni sou celi zhavi co za hausnumero ti vyjde a jakou bude mit asi vypovidajici hodnotu 🙂
To i já bych se na to vysral, ale při hledání jsem narazil
To i já bych se na to vysral, ale při hledání jsem narazil na spoustu zajímavých stránek a statistik, že jsem za to „dohadování“ nakonec vlastně i rád :).
Od druhé věty včetně až do konce článku ty čísla
Od druhé věty včetně až do konce článku ty čísla nějak nesedí. Jsou nejspíš uvedeny za celý rok 2017 a nikoli za srpen. Rád bych se mýlil.
Ano. I poslední tři odstavce mé podezření potvrzují.
Omlouváme se za chybu, opravili jsme.
Omlouváme se za chybu, opravili jsme.