Japonská společnost Honda zahájí evropský demonstrační program svého elektrického skútru EV-neo v Barceloně. Cílem spolupráce se zastupiteli hlavního města Katalánska a předním španělským automobilovým klubem RAAC, je provádět každodenní výzkumnou a monitorovací činnost využití EV-neo v druhém největším městě Španělska.
foto: Honda
V rámci programu se Honda zavázala zapůjčit městským zastupitelům na dobu jednoho roku 18 elektroskútrů EV-neo. Honda si Barcelonu vybrala zcela záměrně, neboť celkovou barcelonskou městskou dopravu tvoří z 30% motocykly a skútry.
Elektrický skútr EV-neo má pro hustý městský provoz ideální vlohy. Pohon skútru zajišťuje 2,8kW elektromotor, který napájí 0,9kWh lithium-iontová SCiB baterie od společnosti Toshiba Corporation. Stabilnější výkon baterií Toshiba SCiB (Super Charge ion Battery) při extrémně nízkých teplotách nebude ve španělském klimatu zapotřebí, avšak co nutné bude, je využití nově vyvinutého systému chlazení baterií vybaveného ventilátorem.
Maximální výkon motoru 2,8 kW, točivý moment 11 Nm a dojezd 34 km na jedno nabití, je podle výrobce také zcela dostačující pro účely, ke kterým byl EV-neo stvořen.
Pod sedadlem jednosedadlového skútru je ukryta nabíječka, které trvá nabití akumulátorů zhruba 3,5 hodiny. Při použití rychlonabíječky se však doba nabíjení zkrátí na příjemnějších 30 minut a tak může být skútr brzy připraven pro další jízdu.
„Jsme velmi potěšeni, že můžeme v Evropě ukázat naší elektrickou mobilní technologii. Testování elektrického skútru EV-neo v evropských podmínkách je důležitým krokem k rozvíjení našich aktivit v odvětví elektromobility,“ řekl předseda závodu Montesa Honda, Yukitoshi Fujisaka.
Honda svůj elektroskútr EV-neo začala v dubnu 2011 pronajímat ve své domovině a očekává, že se v prvním roce objem prodeje přehoupne přes 1 000 ks. Cena jednoho exempláře je stanovena na cca 95 000 kč.
Hondě fandim,je to asi po
Hondě fandim,je to asi po USA nejperspektivnějši vyrobce.Široky vyrobni zaklad jistě dokaže eliminovat počatečni rozběh prodeje.U skutru a kol,je přece jen naděje na uchyceni se snaze na trhu u zakazniku než u elektromobilu.A Honda diky klasickym automobilum,motociklum lodnim motoru i zahradni technice ma k nastupu elektromobility opravdu nejbliže s minimalnim rizikem.