Elektrický tahač Tesla Semi je konečně tady! Nabijí se výkonem 1 MW

Tesla předala po pěti letech od oznámení prvnímu zákazníkovi elektrický tahač Tesla Semi. A ukázala podivuhodné výsledky testů.

Plně elektrický tahač Tesla Semi provází dlouhodobě odklady a v poslední době i pochyby o tom, zda jsou sliby Elona Muska reálné. Ohlášen byl v roce 2017. Elon Musk tehdy prohlašoval, že nám z něj vyletí mozek z hlavy. Nám možná ne, ale některým výrobcům dieselových tahačů možná ano.

Velmi rychle si Tesla Semi po desítkách a stovkách začaly rezervovat velké americké společnosti jako Walmart, Budweiser, PepsiCo a další. Původně měl dojezd na jedno nabití a s nákladem činit 500 km, což ale Musk později upravil na 800 km. Následovalo několik odkladů původního data uvedení v roce 2020 a výroba se rozjela až v říjnu 2022. Původní plány hovořily o výrobě až 100 000 Tesla Semi ročně.

Aktuální speciální Tesla Semi událost vlastně nic úplně překvapivého nepřinesla. Jen potvrzení původních hodnot. Tesla představila výsledek praktického testu při 804 km cestě s plně naloženým Tesla Semi. Celková hmotnost činila 37 tun, kolik z toho byl náklad lze pouze odhadovat na přibližně 25 tun za předpokladu hmotnosti tahače 12 tun.

Jak jezdí Tesla Semi
Z Fremontu do San Diega dojel elektrický tahač Tesla Semi se 4 % kapacity baterie. Její velikost zatím Tesla neupřesnila, nejspíš bude ale v prodeji několik variant. foto: Tesla

Tesla se chlubila zejména překonaným převýšením 1260 m n. m. a tím, jak snadno si elektrický tahač poradil se stoupáním proti dieselovému bratrancovi. Spotřeba je podle Tesly pod 2 kWh/mi (124 kWh/100 km). Potvrzen byl také brutální nabíjecí výkon 1 MW na Megachargerech. Tesla zdá se potvrdila stejný nabíjecí výkon také pro Tesla Cybertruck. O pohon Tesla Semi se stará stejná soustava tří elektromotorů, jako v Model S/X Plaid. Prvním zákazníkem který Tesla Semi obdrží, je Pepsico.

Video z Tesla Semi Event:

zdroj: Tesla

26 Comments on “Elektrický tahač Tesla Semi je konečně tady! Nabijí se výkonem 1 MW”

  1. off. Diky brexitu je obchodni bilance Cezka s Nemeckem uz vyssi nez mezi Velkou Britanii a Nemeckem. Drive byla VB na 5. miste a dnes uz neni ani mezi prvni desitkou. A tendence padajici. Vsem pitomcum co hlasovali pro brexit uz z brexitu boli hlava a zaludek. Jojo, EU je EU a byt mimo je na prd. Ale Spolek Pomocnych Delniku pracuje dal na czexit.

  2. Sorry, s prominutím další kokot(už to dneka vidím ve druhém článku), co napíše(slepě převezme) spotřebu v kWh na míli. To si Honzo nemůžete dát fakt jednou tu práci a přepočítat to na kwh na 100 kilometrů, jak se u nás bežně spotřeba udává! Aby to nemuseli stovky vašich čtenářů počítat jak kokoti sami. Takže spotřeba toho naloženýho tahače je cca 120kWh/100km. Čili jenom 5x větší než starý Sko.

      1. Ještě tam chybí to hlavní=runner42 je lhář!
        runner42 napsal:
        29. 11. 2022 (11:23)
        V Rusku jsem byl naposled před dvěma lety a neviděl nic západní výroby.

        https://www.hybrid.cz/cesky-ford-vyvraci-nejcastejsi-obavy-z-vlastnictvi-elektromobilu/#comments

        runner42 napsal:
        7. 4. 2022 (18:19)
        Čau chlapi, kam se ubírá rusko si posoudím sám, schválili mi víza a letím na prodloužený víkend do Moskvy.

        https://www.hybrid.cz/evropske-automobilky-se-musi-transformovat-ukazuje-studie/#comments

        Bylo pěkné sledovat lháře, jak přemýšlel, co vlastně napsat za další lež a jak se z toho vykroutit. Prý hodně cestuje, tak si to nepamatuje. Checht.

          1. podle mého povrchního sledování trpí běhna touto diagnózou:

            Pseudologia phantastica neboli mýtomanie (česky též bájivá lhavost) je porucha, kdy mýtoman, na rozdíl od různých podvodníků, nelže ze zištnosti nebo s úmyslem někomu uškodit. Jeho hlavní motiv je získání takové pozornosti a respektu, jaké by podle jeho názoru nikdy nepoznal, kdyby se spolehl na své „obyčejné a nezajímavé“ já. Trpí nedostatkem sebevědomí a vymýšlení historek, v nichž hraje hlavní roli, se pro něj stává drogou, bez níž se neobejde.

            já myslím, že je to naprosto přesný popis charakteru jeho příspěvků a není třeba na něj dále reagovat.

    1. Už zase?
      https://www.hybrid.cz/tesla-semi-elektricke-tahace-s-dojezdem-800-km-uz-tento-rok-slibuje-musk/comment-page-1/#comment-296853

      Místo uznání dalšího omylu odhadu v tom, že dodávka letos nezačne.
      Přibydou další kraviny ohledně hmotnosti a užitečného zatížení. 1MWh baterka by mohla vážit zhruba 5,5t. Nevím, kolik by vážily spalovací kraviny, které tam být nemusí, ale řekněme, že užitečné zatížení soupravy bude o 5t menší. To je vzhledem k provozním nákladům a energetické efektivitě více než přijatelné.

      Oficiální hmotnost tahače není známa, ale nějaké odhady lze najít třeba tady:
      https://www.teslarati.com/tesla-semi-unladen-weight-estimate/

      Pokud jsou tyto odhady poněkud přesné a Semi váží sám o sobě kolem 27 000 liber, nepřekvapivě by byl těžší než jeho protějšky s ICE, ale ne o moc. Ve srovnání s tahačem s dieselovým pohonem, který váží asi 20 000 liber, by Semi nakonec přepravil o 7 000 liber méně nákladu. Semi však má lepší výkon a méně údržby než jeho konvenční konkurenti na trhu nákladní dopravy.

      Takže tahač je těžší jen o 3,17t.

Napsat komentář