5 nejznámějších elektromobilů u nás – vládne Tesla a Volkswagen

Téměř polovina lidí v České republice uvažuje o pořízení auta na alternativní pohon. A 38 % z nich by dalo přednost elektromobilu.

Jednoznačně nejznámějším elektromobilem v Česku je Tesla Model S
foto: Tesla Motors

Žebříčku nejznámějších elektrických vozů vládnou značky Tesla a Volkswagen. Jedničkou je Tesla Model S, který na jedno nabití ujede 350 až 400 km. Nákup elektromobilu ale pořád limituje cena. Nejlevnější nové modely elektromobilů stojí 600 000 Kč.

Nad nákupem automobilu na alternativní pohon uvažují především muži, kteří mají osobní měsíční příjem nad 30 000 Kč. Vyplynulo to z posledního průzkumu, který si nechala zpracovat společnost E.ON.

„O pořízení elektromobilu uvažuje 38 % respondentů. Důvodem jsou zvyšující se dojezdová vzdálenost elektromobilů, ale i rozrůstající se počet nabíjecích stanic v České republice, které vznikají přednostně kolem páteřních silnic,“ komentuje výsledky průzkumu Erika Širůčková ze společnosti E.ON.

Nejznámějším elektromobilem je Tesla

Žebříčku nejznámějších elektromobilů u nás vládne Tesla Model S, který zná 26 % respondentů. Na druhém místě se umístily vozy BMW i3 a Tesla Model X, které dostaly shodně 20 % hlasů.

Třetí příčku obsadily modely Volkswagen e-up! a Volkswagen e-Golf, které zná 15 % lidí. O jeden procentní bod méně získal elektromobil Hyundai Ioniq Electric.

V následujících letech by podél páteřních tahů měly vzniknout nové rychlonabíjecí stanice, které budou financovány z fondů Evropské unie.

Do sítě nabíjecích stanic, jež může veřejnost využít zdarma, investuje i společnost E.ON, která nyní provozuje například stanici na brněnském letišti, v Galerii Vaňkovka v Brně nebo v OC Mercury v Českých Budějovicích.

„Loni v červnu jsme zprovoznili největší a nejmodernější rychlonabíjecí stanici u Vystrkova u Humpolce v České republice, kde je celkem dvanáct nabíjecích stojanů,“ dodává Erika Širůčková. I letos plánuje E.ON otevřít několik nových veřejných rychlonabíjecích stanic.

Energetická společnost E.ON je také členem evropského konsorcia společností, které za podpory Evropské unie chtějí pokrýt hlavní evropské dopravní koridory infrastrukturou rychlodobíjecích stanic.

tisková zpráva

24 Comments on “5 nejznámějších elektromobilů u nás – vládne Tesla a Volkswagen”

      1. Dle informací řečených na Ampéru to výběrové řízení
        Dle informací řečených na Ampéru to výběrové řízení již běželo a i člověk z EVMapy to potvrdil, že se do něj přihlásili. Víc bych to tedy přál jim… Ale Polyfazer taky dobrý, když to srovnáváte s ČEZ čipem a měsíčním paušálem.

    1. Statisticky netuším,ale vím o dvou kusech co jsem viděl
      Statisticky netuším,ale vím o dvou kusech co jsem viděl fyzicky( jeden z nich je můj 🙂 ) a loni byly dva v inzerci. Ty předpokládám zůstaly po prodeji v ČR. Pak vím o jednom bez baterie a pak byl nedávno na prodej také jeden jako šrot(bez baterie). U Twizyho je problém koupit ho i s baterií. Většinou jsou v zahraničí s pronájmem baterie a to je pro našince problém. Snad dovoz ze severských zemí. Tam tuším byly prodávány bez nájmu,ale cena bude jistě vyšší. Nevím jistě o všech,ale myslím si,že jich tu nebude více jak 10ks funkčních(jezdících).

        1. aj k tv tesla, aj k satelitu:
          platí, že čierna je farba, i

          aj k tv tesla, aj k satelitu:
          platí, že čierna je farba, i biela je farba,
          naviac – od tmavočiernej po bledočiernu + od bledobielej po tmavobielu je nekonečné množstvo – ani dnes uvádzané farebné *** nových zobrazovačov ich nemajú!

        1. Tak samozřejmě že česká Tesla měla něco společného s
          Tak samozřejmě že česká Tesla měla něco společného s Nikolou. 😉

          Z wiki

          „Název TESLA byl původně (a oficiálně) inspirován jménem slavného elektrotechnika Nikoly Tesly (10. 7. 1856–7. 1. 1943).

          Takto o založení podniku oficiálně referoval časopis Radioamatér v říjnu 1946: Národní podnik TESLA byl ustaven 10. srpna v továrně Mikrofona ve Strašnicích za účasti jugoslávského ministra Zlatariče Branka, ministra průmyslu Makedonie Vasiljeva Georgije, min. průmyslu B. Laušmana, zástupců vlády, institucí a vysokých škol. (…) Pojmenování podniku po geniálním slovanském technikovi dokumentuje snahu po sblížení a spolupráci mezi všemi slovanskými národy. Úkolem znárodněného průmyslu je rychle překonat poválečné potíže a zchudnutí, vytvořit sociálně zdravé a plodné práci prospěšné prostředí. Poté prohlásil ministr národní podnik TESLA za ustavený. (…) Ředitel národního podniku TESLA Ing. dr. K. Elicer uvedl výrobní plán ve dvouletém budovatelském plánu: podle něho se vyrobí 300 000 přijímačů, 3 400 000 elektronek, 140 000 telefonních přístrojů, 100 000 automatických telefonních přípojek atd.[2]

          Protože však v padesátých letech došlo k ideovému rozkolu „zemí socialistického tábora“ a tehdejší Jugoslávie se stala neoblíbenou, nebylo vhodné chorvatské jméno připomínat a proto bylo vymyšleno, že TESLA je ve skutečnosti zkratkou TEchnika SLAboproudá. Vlivem postupného zaostávání za světovými výrobci se pak zejména v 80. letech začalo objevovat i výsměšné vysvětlení zkratky jako TEchnicky SLAbé.[zdroj?]“

Napsat komentář