Tým Toyota Racing úspěšně absolvoval koncem minulého týdne první rozsáhlý vytrvalostní test v rámci třídenního pobytu na závodním okruhu Paul Ricard ve Francii. Závodní speciál TS030 Hybrid se v rámci třicetihodinového vytrvalostního testu musel vyrovnat s náročnými podmínkami, zvláště když uvážíme, že se jednalo o teprve druhý plnohodnotný test a vůz byl na závodní trati teprve potřetí, včetně úvodní premiéry.
foto: Toyota
Vytrvalostní test byl zahájen ve čtvrtek odpoledne po úvodní sekci, během níž se vyhodnocovaly různé konstrukční úpravy.
Vlastní testovací maraton zahájil Sébastien Buemi, pro nějž to byl první test v roli oficiálního závodního jezdce týmu TOYOTA Racing. Poté následoval jeho stájový kolega Hiroaki Išiura z druhé posádky závodního vozu pro Le Mans. Za volantem vozu TOYOTA TS030 HYBRID se vystřídali stájoví kolegové Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakadžima.
VIDEO: jak zní závodní hybrid Toyota TS030
Toyota představila hybridní vůz pro legendární závod 24h Le Mans
Tým TOYOTA Racing díky této zkoušce splnil hlavní cíl, kterým bylo zajet co nejvíce kol a vyhodnotit chování vozu ve vytrvalostních soutěžích. Členové týmu TOYOTA Racing se nyní zaměří na přípravu a úpravy před šestihodinovým závodem ve Spa-Francorchamps, který je prvním kláním letošního světového šampionátu vytrvalostních závodů FIA. Další testy jsou naplánovány na duben.
Pascal Vasselon, technický ředitel: „Provedli jsme několik velmi užitečných zkoušek, což napomohlo k průběžnému zlepšování výkonnosti, spolehlivosti a celkové organizace. Vytrvalostní zkouška byla zajímavou zkušeností; čekali jsme předem, že bude pro celý tým velmi náročná, a v tomto směru jsme se vůbec nezklamali! Není to snadné ani pro tým, ani pro vůz samotný, ale všichni na tomto projektu pracujeme s nadšením, a tak jsme díky silnému týmovému duchu dospěli úspěšně do cíle. S výsledky jsme spokojeni a získané poznatky pomohou urychlit naše přípravy na první skutečný závod.“
Hisatake Murata, vedoucí projektu hybridního pohonu: „Do tak dlouhého testu jsme systém pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing nasadili vůbec poprvé, a tak nikdo neočekával bezproblémový týden, ve kterém jsme skutečně museli řešit několik problémů, ale nijak zásadních. Díky množství nasbíraných dat a četných reakcí přímo od pilotů máme nyní spoustu informací o tom, jak se systém THS-R chová při praktickém nasazení. Již jsme díky tomu mohli naše systémy doladit a před dalšími testy ještě zapracujeme na problémech, na které jsme narazili. Hlavní cíle jsme během tohoto testování splnili a z jeho průběhu mám velkou radost.“